Dat is dus het nadeel van een NDAS waar een NAS geen last van heeft.
Via een forum kwam ik aan een link voor de juiste software.
En die juiste software had iemand zelf aangepast ofzo? Omdat hij op de site van de fabrikant niet te vinden was schreef je?
Ik heb overigens dinsdag bij iemand Windows 7 geinstalleerd. Die had dan wel een duo-core processor en 3 GB intern geheugen. Daarbij viel me in positieve zin op dat de installatie zo snel ging. De initialisatie van de installatie duurde even maar daarna ging alles vrij vlot, nog geen half uur nodig gehad.
Dit in tegenstelling tot Vista waar je heel blij mag zijn als het onding er binnen een uur op staat, ook XP duurt langer.
Het herstarten vond ik persoonlijk ook ietsie sneller gaan dan met een vers geinstalleerde XP, maar nadat er een aantal dingen op geinstalleerd waren die je dan nodig hebt, waaronder ook een virusscanner, Total Commander, een Office pakket enzo, was het nog vrij kaal maar kon je al merken dat het trager werd.
Verder waren er nog weinig drivers beschikbaar. Met name voor een Canon printer en de onboard geluidskaart. Nja, drivers wel, maar de 2.40 konden wel niet downloaden, duurde meer dan een half uur (ja de Taiwanezen van Realtek waren traag) en de met de 2.37 versie leek alles goed te gaan, kaart ziet er goed uit en officieel werkt ie ook prima volgens windows 7, je kunt ook alles instellen, alleen komt er geen geluid uit.
Dat was overigens een generieke Realtek geluidskaart driver. Voor de betreffende onboard kaart was uiteraard nog geen Win 7 driver te krijgen, net zoals voor een paar dingen meer niet. Maar dat is te verwachten met een OS wat net op de markt is.
Verder valt me de indeling van het beeldscherm en beeldscherminstellingen bijzonder tegen.
Ik kon wel resolutie wijzigeni, maar de resolutie van de pictogrammen op het scherm waren te groot ten op zichte van de programma's die je open trok.
In een resolutie van 1280x768 waren de picto's op de desktop veel groter dan op mijn machine bijv.
Vroeger met XP kon je dat fijn wijzigen, je nam het tabblad "vormgeving" en zo kon je de grootte van pictogrammen op het bureaublad heel eenvoudig laten verschillen van je resolutie door bijv. de optie "windows groot" of "extra groot" te kiezen.
Deze optie "vormgeving" kon ik in windows 7 niet vinden. Het zal er vast ergens zitten, doch ik kon hem niet vinden.
Daarnaast leek het wel een resolutie van 800x600 voor die pictogrammen, dus zo verschillend zag het uit t.o.v. applicaties. Bij XP en ook Vista is er nog nooit zo'n groot verschil geweest.
Al met al ben ik er dus nog altijd niet bepaald gecharmeerd van.