Woningbedrijf Rotterdam verwijderd schotelantennes

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
737
Punten
113
Leeftijd
59
Het Woningbedrijf Rotterdam (WBR) heeft van drie wooncomplexen in de Rotterdamse wijk Delfshaven alle schotelantennes van de gevels verwijderd. Het WBR stoorde zich mateloos aan de vele schotels op balkon of gevel. Ook huurders en kopers ergerden zich overigens aan de schotelvervuiling.

Voor het verwijderen van de schotels was volgens het WBR medewerking van de bewoners essentieel. Een voorwaarde om alle schotels van de gevels te kunnen verwijderen is namelijk dat zeventig procent van de bewoners akkoord moet gaan met het plaatsen van de Gemeenschappelijke Satelliet Ontvangst (GSO) en het verwijderen van de eigen schotel.

De bewoners zijn echter, ondanks het gemis van de schotel, niet verstoken van hun favoriete zenders. Op de daken van de complexen is nu een GSO geplaatst. Momenteel is het WBR de verwijdering van meer dan vijfhonderd schotels in Noord, Delfshaven en Feijenoord aan het voorbereiden. Voor een aantal andere complexen in Kralingen en Overschie zoekt het WBR naar alternatieven via digitale televisie.

Bron: De Telegraaf/ satplaza

Helaas de nieuwe unie biedt dit niet aan. Die zegt gewoon we spannen een rechtzaak aan (wij zijn rijk) en kijken wie het durft om er tegen in te gaan (ze hebben toch geen geld voor een rechtzaak).

:(
Nr.10

De kop van dit bericht doet het ergste vermoeden:
De woningbouwvereniging die eigenhandig de schotels van hun klandizie van de gevels rukt.

Als je het h?le verhaal leest, zie je dat het eigenlijk gaat om de meest vriendelijke en verstandige manier gaat, om voor mekaar te krijgen de schotels van de gevel weg te krijgen.
Dat is dus een GSO installatie.
Daarmee, en alleen daarmee kan (ik zeg dus niet dat dat nu ook gebeurt) een volwaardig alternatief geboden worden.
Verder voordeel voor een bewoner die mag genieten van een GSO installatie is dat de installatie niet van hem, maar van de wonigbouwvereniging is.
Dus bij troubles moet die voor de oplossing zorgen.
Ik als techneut heb er wel de voorkeur bij om dat soort zaken zelf op te lossen, maar ik ga er van uit dat dit niet voor de gemiddelde schotelaar geldt.

Jammer dat de kop nu zo negatief gesteld is, want eerlijk gezegd vind ik deze oplossing een pluim waard voor de woningbouwvereniging die een jaar terug nog zo ongeveer elke huuder tegen zich in het harnas joeg.

Een pluim? Ja ligt er een beetje aan wat er stond.... Ik vind wel dat ze voor een goede oplossing gezorgd hebben, edoch wat kunnen ze ontvangen met die GSO?
Krijg je hetzelfde als een draaibare installatie?

Kijk, als er daar niemand een draaibaar systeem had, en alle satellieten bediend worden waar de mensen zelf een schotel op hadden uitgericht, ja dan ben ik het er wel mee eens dat het een pluim waard is dat ze voor deze oplossing gekozen hebben.

Want bouwverenigingen die rechtszaken aanspannen in plaats van oplossingen te zoeken met de bewoners vind ik maar kwaadaardig.

Je zult met een GSO nooit hetzelfde krijgen als met een draaibare schotel.Hooguit een stuk of 4 satellieten maar dat is natuurlijk altijd nog beter dan helemaal geen satelliet.Ik heb wel zo een vermoeden dat bewoners wel iets moeten gaan betalen voor het onderhoud van de GSO installatie.

Tja ligt er maar aan hoeveel dat betalen zal zijn.
Nee je zal er wellicht niet zoveel mee krijgen als met draaibaar, maar als men aldaar nooit een draaibare schotel zelf gehad heeft, maakt dat verder ook niet uit.
Ik vind het in elk geval wel netjes opgelost van de bouwvereniging.

Is inderdaad een pluim waard zoiets en een ander voordeel is de boel kapot dat word het gerepareerd.

dat worden dus weer een hoop advertenties op marktplaats :)
allemaal zullen ze nu te koop staan voor de mensen die een woning huren waar hij nog wel aan de voor/achter gevel mag.

Ik zoek nog een dreambox in deze regio.

;)
Nr.10

ik vind het een goed teken wand het is geen gezicht al die schotels aan die flat gebouwen daar moeten ze een schotel op het dak plaatsen er zijn schotels met 32 lnbs en spitters tot 40 a 80 kijkers
iedere woning 2 aan sluitingen en klaar is kees voor de geen die daar op aangesloten wil worden betaald voor de kosten van de schotel simpel
ik zie soms 3 schotels op een balkon belachelijk en de woonbedrijven ontneemt dan niemand de schotel en ze hebben dan toch vrijen keus om te kijken wat ze willen en het slechte imago van de schotellaar zal verbeterd worden

Tja, het is maar wat je wilt. Ik vind dat het moet kunnen vermits de schotel binnen het balkon aanwezig is dus niet aan de buitenkant gemonteerd is.
Maar veel bouwverenigingen willen het ook niet aan huizen etc. voordat je het weet zijn we weer terug bij een soort van centrale antenne tijdperk als ze dit wellicht straks ook voor huizen willen gaan doen.
En dat vind ik dus weer geen gezicht, vind dat je toch wel wat keuzevrijheid moet kunnen hebben.
Wel ben een voorstander van gecamoufleerde schotels als het gaat om plaatsing aan de voorkant van het huis, en dit dan ook alleen maar indien er geen mogelijkheden zijn om achter het huis te plaatsen bijv. tegen de schuur of op een paal tegen de achtergevel etc.
Maarja, we zullen zien wat de toekomst brengt, ik weet het niet, maar ik ben er niet echt helemaal gerust op.

Beste mensen,

Ik ben toen canal digitaal open ging naar seca 2 gestopt met de hobby door een vertrek naar het buitenland.
Ik ben al een tijdje terug en woon nu in een flat.
Ik heb te horen gekregen dat ik hier geen schotel mag plaatsen :( snik.
Ik heb maar een abbotje genomen van casema digitaal tv maar lijkt net een gevangenis je hebt maar recht op een paar zenders. Met de schotel kon je nog draaien naar andere satelieten..
ik vind erg jammer dat ik geen schotel mag plaatsen..
Ik zal regelmatig hier komen en lezen maar uitproberen lukt niet meer :(

ps : zag net al die mooie topic's van all :biggrin:

groetjes,

mert

Heej Mert32, leuk dat je terug bent.
Heb je ook geen mogelijkheid, zoals ik aangaf, om de schotel gewoon binnen op je balkon te plaatsen? Of heb je geen balkon of is je balkon niet naar het zuiden gericht? Dan is het wel jamer natuurlijk.

Ze kunnen wel tegen de huurders maar vergeet een ding niet staat niet in je huur contract dat het zo is......Mensen lees je contract eens goed of dat wel bij staat dat het wel ma ja of nee...ze hebben geen recht zo uit de lucht dat ze het tervertellen hebben dat je je schotel van de muur oftewel van de balkon moet verwijderen...Ik vraag me af waar ze naartoe willen op deze gedachten en mensen gaan verplichten naar UPC digitaal in Rotterdam en bij de nadere plekken van Nederland naar Casema digitaal oftewel wat anders....binennkort hun zeggen en wij uitvoeren ...nou ik dacht het niet he...Dit is mijn mening ze komen bij mij schotel echt niet aan desnoods zet ik er 220v erop desnoods meer dan wat het is...

Groetjes,
deliyurek007:)

Hey blacktiger,

ja ik heb wel een balkon alleen daar heb je niets aan.
Die kijkt de hele andere kant op ik zou niet weten welke satelieten daar te ontvangen zijn :(

Ik ga er mijn huurcontract nog niet op nalezen, maar er staat mij bij dat toen ik laatst weer een vernieuwd contract kreeg, dat ik hier eigenlijk aan de buitenkant van de woning geen objecten mocht hangen waarvoor er gaten in de woning geboort moeten worden, dus ik zou er maar zo zeker niet van zijn of het wel mag. ;)

Gelukkig woon ik niet in zo'n erg groot dorp en zijn de meeste schotelgebruikers hier van marrokaanse afkomst of woont men in het buitengebied, dus ik denk dat het hier wel losloopt...

Maar ik weet niet precies want een GSO nu doet als vervangend systeem, maar ik vond het eigenlijk wel een mooie "geste" van de verhuurder.

Vernieuwd contract, leuk, maar heb je dat ook getekent? Zonee, dan blijft het oude van kracht, ze kunnen niet zomaar tussentijdse wijzigingen in het contract gaan aanbrengen of dingen toevoegen.
Of het moet al zijn dat er in het oude contract hieromtrent expliciete vermeldingen over staan.

Maar zoals gezegd, in jouw dorp zal er waarschijnlijk niet vlug iemand praat komen maken, daarnaast mogen ze het overigens niet verbieden.

Black Tiger zei:
Vernieuwd contract, leuk, maar heb je dat ook getekent? Zonee, dan blijft het oude van kracht, .

Heeft even niks met het gestartte te maken, maar volgens mij waren het aanvullingen en wijzigingen op het lopende contract, dus ik weet niet in hoeverre dit wel mag? ( Bijvoorbeeld: Hang en sluitwerk, ineens voor eigen rekening? )

Maar ik wijk af, nogmaals, misschien eens een andere topic over beginnen. ;)

HuH? Hang en sluitwerk opeens voor eigen rekening dat is geen aanvulling meer he, dat is een structurele wijziging, dat mag niet zomaar bij mijn weten.
Maar okez.... we kunnen er in een ander topic over verder gaan of je zou eens met een advokaat of iemand van rechtsbijstand kunnen kabbelen hierover.

Om terug on-topic te komen, zou mooi worden als ze op die manier opeens een schotelverbod zouden gaan geven.
Kijk, als er al een verbod is, dan zou een aanvulling zijn dat dit ook zou gelden voor schuurtjes bij de woning behorende. Dat zijn aanvullingen. Maar van niets naar iets is structureel en dat kan niet zomaar.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan