XP probleem.

Ach, ik denk dat er best veel meespieken en kijken of ze er niet iets van opsteken! Da's toch prima!
Inderdaad is microsjit meestal de bron van alle ellende zoals nu wel weer eens blijkt.
Die dos-commando's valt wel mee. Voor w2k zijn het er nog zo'n 27 (heb ze toch maar uitgeprint), die je bij de recovery console hebt. En die recovery console kun je ook als startup optie toevoegen (wat ik ook gedaan heb). Dat moet je met de w2k installatie CD later doen (in de help bestanden te vinden). Wat hiervan nog bij xp over is weet ik niet. Ik heb de reden al genoemd waarom ik nog bij w2k blijf voorlopig.
Grtz.

@ p.fermont: Oh maak je niet ongerust hoor, het is ook echt niet negatief overgekomen en het is ook niet negatief opgevat.
Ik heb gewoon weer op jouw reply een antwoord geschreven met misschien nog wat meer uitleg of verklaring, net omdat er meer mensen meelezen, ik zag je reply dan ook als aanvullende informatie. Het is gewoon leuk even bij te kletsen met anderen die ook met pc's bezig zijn en er verstand van hebben.

Wat betreft het autoexec.nt ben ik echter niet helemaal met je eens. Het is niet uitsluitend windows/microsoft die dat probleem veroorzaakt, maar het legt zeker wel de basis.
Als echter alles goed draait, dus ook win2k want daar zit geen sp2 van xp in, en adaware verwijdert het, is het zeker ook een kwestie van onvoldoende kwalitatief programmeerwerk van bepaalde software. Veelal is het wel zo dat ineffici?nte wijzigingen in windows (en slecht programmeerwerk daarvan) hier flink in mee kunnen helpen.

Dos 6.2? Bij win98 waren we al bij dos 7 aanbeland. Er is inderdaad weinig meer van over. Eigenlijk vraag ik me af wat er voor soortement dos bij windows NT 3.51, 4.x enzo gebruikt word want deze draaien net als XP en 2K op de NT kernel en die heeft in feite geen dos meer nodig... ZEGGEN ze bij MS.:)
Haha... wij weten wel beter, als er geen command prompt met dos commando's meer bij was kreeg je de zaak nooit gerepareerd via het achterdeurtje. Laat ze maar verder dromen daar bij Microsuf. Die fabeltjes trappen we niet meer in.:biggrin:

Blijft leuke materie, jammer alleen dat windows zo ineffici?nt geprogrammeerd word.

Iedereen bedankt voor het meedenken, en Pascal zeer bedankt voor de oplossing!

Scheelt mij weer een hoop werk!

gr,
Ducom

Weer iemand gelukkig,

Een fijne jaarwisseling aan jullie allemaal.

groetjes, Pascal.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan