Xsarius Pure 2 staat vast

Just try it! Put de USB with the new firmware in de box, turn it on en wait for wat happends.
 
It seems I didn't clarify well enough in my last message. I did try it and it didn't work so I don't think that was the issue or resolution needed. Power supply fault could be a possibility. Trying to work it out more today.
 
A powersupply switch is maybe the solution. It happens more often that a powersupply is failing.
 
The supplied adapters are often of poor quality and sometimes spontaneously fail after a year and a half. When not loaded, you still measure a voltage, but once you connect hardware to it, the fun is over.
I would try to get things working again with a new 12V adapter
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Goedeavond,

Ik heb een xsarius pure 2 box en ik zag dat mijn vraag eerder is gesteld echter ik zag er geen antwoord bij.

Ik heb mijn kastje een update gegeven omdat hij aangaf dat er een update beschikbaar was.
Nu start hij niet meer op, hij blijft gelijk op het blauwe logo hangen.
Stroom er al meerdere keren uitgehad, en er zit helaas op de achterkant geen gaatje om te resetten ook geen AV aansluiting.

Heeft iemand tips hoe ik het kastje weer aan de praat kan krijgen?

Mvg
 
Goedenavond Holly en welkom op Satellite Fun.

Ik heb je vraag even hier erbij gezet omdat het feitelijk toch hetzelfde probleem is, het kastje wil niet meer starten na een firmware update.
En helaas heeft het ook geen reset knop.
Als je echt een paar minuten de stroom er helemaal af hebt gehad en ook dat helpt niet, dan ben ik bang dat je de leverancier moet bellen. Want omdat hier geen antwoord staat is vanwege dat er geen antwoord op is.
Zonder reset knopje kun je weinig.

Heel misschien dus een andere voeding proberen zoals hier geschreven werd, misschien dat het wil helpen.
Maar ik denk dat in dit geval bij deze specifieke kastjes de leverancier de beste oplossing is.
 
De Pure2 is toch een Android mediastreamer doosje?
De Pure2 heeft wel een restknop, die zit verstopt in de IR aansluiting, je kunt met een naald het knopje via die aansluiting indrukken en de spanning erop zetten en dan even vasthouden totdat de box terug gaat naar default.

Ik vind dat ze die benamingen wat ongelukkig hebben gekozen, er bestaat ook een Xsarius Pure en dat is een enigma2 doosje, die heb ik hier nog wel liggen ;)
 
@Tech dankjewel ik was er inmiddels inderdaad via google achter dat de reset knop in de ir ingang zit.
Nu nog even voor de duidelijkheid wat ik moet doen;
met een naald het knopje via de ir ingang indrukken, tijdens het indrukken hiervan de spanning op het kastje zetten en dan nog wachten tot hij teruggaat naar default?

Wat ik nu heb geprobeerd is een aantal keer in de ir ingang drukken met een naald en daarna weer aan de stroom gezet maar dat werkte niet.

Als het anders moet hoor ik het graag :)
 
Beste mensen alle lof gaat naar @Tech want inderdaad dit werkt!!

Ik heb de hmdi kabel al in het kastje, dan druk ik met de naald via de ir ingang de resetknop in, dit hou ik ingedrukt en doe ondertussen de stroomkabel er weer in en dan krijg je het scherm om het systeem te rebooten, factory reset etc!
 
Geweldig, wij waren voorheen foutief geinformeerd dat er geen reset knopje aanwezig zou zijn. Eigenlijk verwacht je dat ook niet op een afstandsbediening.

Maar hartstikke mooi dat het wel geholpen heeft. Dank aan @Tech voor de melding.

En jij ook bedankt voor de terugkoppeling dat het hiermee gelukt is! (Y) (Y)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan