• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Zo behandeld pikkie stoute duckmannetjes..

Dat moeten ze met mijn kinderen toch niet flikken!
Ik heb mensen voor minder op hun gezicht geslagen.

Vind je dat ook zo lollig als die gasten die het filmden ?

Deze gast en de filmer(s) mogen ze wat mij betreft net zo lang met die lineaal meppen tot ie dood is.
En dan te beginnen met zijn voeten en langzaam omhoog werken.

Dat filmpje mogen ze dan ook online zetten, dan zal ik 'm ook in zijn geheel uitkijken.
Maar dan zal ik er wel van genieten.

Bij dat volk zit gewoon een steek los...

Als je nagaat,dat die kinderen geeneens onvoldoendes hadden...

Droevig,en Hangslot verwoordt het wat mij betreft zeer goed...gr.George

Walgelijk. We hebben het niet eens afgekeken. Volgens ons een Roemeens filmpje.

eendenteam;216309 zei:
Volgens ons een Roemeens filmpje.

Ja ik heb het wel afgekeken je zal maar zo naar school moeten.
Inderdaad filmpje staat op een Roemeense site maar is uit Egypte heb het door Google laten vertalen.

Filmpje komt uit egypte en inderdaad ik heb het even lollig neergezet, omdat zoveel mogelijk mensen dit kunnen zien hoe barbaars het daar is en daar gaan wij nu ons vakantie geld brengen, dus neem het mij n iet kwalijk ik veroordeel het net zo hard.

Wat een randdebiel zeg en die gast die het filmt scoort ook niet, die zou kunnen ingrijpen.
Wat mijn betreft allebei ophangen aan hun grote teen en dan 4 dagen laten hangen en al die kinderen mogen met hun liniaal, zich even uitleven.

Wedden dat die kinderen hun huiswerk netter maken volgende keer? Overigens ben ik hier ook zwaar tegen en mochten ze van mij ook die gasten allemaal zelf eens een uur met een lineaal op de handen meppen.

Maarreh..... vinden jullie dit vreemd? We weten toch dat die cultuur enkele decennia achter loopt?
Wat er hier gebeurt is niet veel anders dan dat bij ons ook nog niet eens zo gek lang geleden gebeurde hoor. Sterker nog, de agressie die uit sommigen spreekt bevreemd me toch wel erg.

Een stukje algemene informatie dan voor sommigen.
Een speciale categorie is de kinderlijfstraf, opgelegd door ouders of schoolpersoneel. Tot ver in de 20e eeuw werd de lijfstraf voor kinderen algemeen beschouwd als een passend opvoedkundig middel.
In 1982 (!!!!! dus pas 30 jaar geleden !!!!) bepaalde het Europese Hof dat 'lijfstraffen' voor kinderen zonder toestemming van de ouders verboden zijn. Als enig land in West-Europa zijn 'acceptabele lijfstraffen' in Groot-Brittanni? nog toegestaan.
Dus ik denk dat we weinig te zeggen hebben over wat er in dat filmpje gebeurt, als blijkt dat we het heden ten dage in ons eigen beschaafde Europa nog niet eens volledig geregeld krijgen om dit afgeschaft te krijgen.

Hoezo barbaren? Misschien toch eens tijd voor een flinke spiegel dan.
Sinds 1986 verbiedt de Britse wet lijfstraffen op openbare scholen. Toch konden tot 1998 particuliere en onafhankelijke scholen zelf bepalen hoe ze leerlingen straften. In diverse landen van het Gemenebest van Naties is de lijfstraf nog of opnieuw in zwang.
Aldus wikipedia... 1998 is hoe lang geleden? Juist... dat mag je vrij recent noemen.

Mijn leraar in de 5e en 6e klas op de lagere school zo rond 1973 (tegenwoordig groep 7 en 8 op de basis school) sloeg ook, maar hij was oud en had geen controle meer.
Hij sloeg altijd rakelings boven je hoofd langs en riep dan "het is snert, alleen 't is niet groen"

Maar goed, ik was ook geen aardig ventje haha, als hij vroeg "Wat deed je daar?"
Dan antwoordde ik met "Stront met streepjes en gummi reepjes"
Moest mijn vader weer op school komen en zei hij tegen hem "Hij zei tegen mij.. Stront met streepjes en nog iets".
Haha doof ook nog die ouwe man... :biggrin:

Wij hadden nog een gymleraar op de Mavo in 1979/1980 die daar nog wel een paar jaar langer gezeten heeft.
Die gaf nog wel eens een mep tegen het hoofd of trok vervelende mensen aan hun oren al knijpende er in. Dat was best pijnlijk.
Bij ons in de klas was dat snel gedaan nadat een van de jongens hem had gewaarschuwd dat hij ofwel straf kon geven ofwel een knal op zijn gezicht kon krijgen.:biggrin:

Op de lagere school hadden we nog een pater rondlopen die zich met regelmaat nog wel eens liet ontvallen dat hij het jammer vond dat lijfstraffen niet meer werden gedaan.
Op een andere lagere school en de bekende/beruchte priesteropleiding in Limburg, werd dat echter wel nog gedaan in die tijd. Dat was dus ook in de 80'er jaren.

Daar viel het wel mee, buiten het nablijven en het verplicht bidden, broekplassers expres te laten zitten, en net doen men het niet zag als de vinger omhoog ging als ze moetsen plassen, verder werd daar niet veel gestraft.

Maar hier hetzelfde verhaal als wat Black Tiger schrijft, hier op de mavo ook van die kwallen van leraren, met hun knokkels zo hard als dat ze konden op je hoofd slaan, met een lineaal achter tegen je arm als je even niet oplette, en gooien met borstels... ( misschien kwam het doordat wij hun terugpaktte door met een paar man hun auto op te pakken en die zo weg te zetten dat ze onmogelijk naar huis konden, want wat woog een Datsun 100A nu??? of een Eend... :biggrin: :stupid: )

Eentje was erbij die presteerde het als er iemand naar de wc moest om hem te laten zitten hem niet te laten gaan, en expres de kraan van de wasbak een half uur te laten lopen.

En onze vaste gymleraar had een iets te strakke trainingsbroek aan... :neenee:

Laatst zag ik trouwens nog een soortgelijk filmpje wat eigenlijk van de zotte was, een kind hing aan het plafond in de kamer, en werd langs alle kanten met een stok geslagen... De manier om terroristjes te maken :[

Toch zit daar ergens een steek los vrees ik...

Ik herinner me nog de 3e klas lagere school.
We hadden een nieuwe leraar die wel even zou laten zien wie hij was.
Mijn ouder broer die die 2 klassen hogerop zat en die middag vrij was, was buiten op het schoolplein met vriendjes aan het spelen.
Hij had daar op zijn manier last van en pikte mijn broer er tussenuit en nam hem mee de klas en wilde hem voor straf in de klas laten zitten.
Mijn broer die dat niet wilde, omdat hij vrij was.
Deed een paar pogingen om naar huis te gaan, maar de leraar deed er alles aan om hem tegen te houden.
Dat ging zo ver dat hij mijn broer op een gegeven ogenblik bij de keel vast pakte en hem optilde en boven op het tafeltje smeet.
Mijn broer die boven op dat tafeltje lag en geen lucht meer kreeg, omdat hij hem de keel dicht kneep, spartelde om los te komen.
Ik zat helemaal achteraan in die zelfde rij in de klas en ik begon te koken van woede.
Ik sprong overeind, rende naar voren en schreeuwde "Hee!!!" tegen hem.
Hij keek op liet hem los en ging voor me staan, waarop ik (hoe klein ik ook was) hem vol in z'n gezicht stompte.
Mijn broer rende intussen de klas uit en nu was ik de klos natuurlijk.
Mijn hij was schijnbaar geschrokken en zei dat ik maar nablijven moest.
Nadat iedereen de klas uit was, kwam hij naar mij toe en zei dat ik dat zomaar niet maken kon om hem in het gezicht te slaan.
Waarop ik zei dat ik mijn vader zou gaan inlichten dat hij mijn broer de keel dicht kneep.
Hij kende mijn vader (een echte rouwdouwer) en zei "Ik laat het hier maar bij, maar de volgende keer een beetje nadenken en ga nu maar naar huis".
Natuurlijk! Hij was als de dood dat ie last met m'n vader kreeg, want hij wist dat ie dat zou moeten afleggen dan als die langs kwam haha.
Sinds die tijd heb ik met die leraar nooit meer problemen gehad en daarna mijn jongere broers ook niet.
Schijnheilig kereltje! ;)

Hoort dit dan toch een beetje bij de "scholing" naar de maatschappij???

Ik zal nog maar even niets verder vertellen, maar soortgelijke dingen maakte je ook mee tijdens de militaire dienstplicht...

Het zijn natuurlijk uitschieters wat we hier lezen. Maar een goede tik voor de broek heeft nooit kwaad gedaan.
Ik weet in elk geval wel dat er in die tijd veel meer respect was voor oudere mensen, het gezag (met name politie) en spullen van anderen.

Tegenwoordig heerst er alleen nog maar een "ik" cultuur, is niets meer veilig en worden ouderen zelfs in hun eigen huis beroofd.
Uitzonderingen daargelaten, gelukkig zijn nog veel mensen met een fatsoenlijke opvoeding. Helaas worden die steeds vaker weggehoond door mensen met een grote mond. En helaas hebben die met de grootste mond ook altijd het meeste resultaat. Dus logisch dat anderen ook een grotere mond gaan hebben met als gevolg dat de maatschappij verloederd, mede door toedoen dus van de overheid die het lompe gedrag beloond in plaats van afstraft.

Black Tiger;216465 zei:
Het zijn natuurlijk uitschieters wat we hier lezen. Maar een goede tik voor de broek heeft nooit kwaad gedaan.

Het ene kind is hier gevoeliger voor dan het andere kind. Maar slaan kan ook een aanleiding zijn dat het kind het normaal gaat vinden en zo deze wijze van handelen overneemt en dit zelfs verder gaat door ontwikkelen in zijn/haar ontwikkeling.

Zo zat ik ooit eens in een wiskundeles op een LTS eind jaren zestig en ik zat een beetje te dagdromen. De leraar riep mij naar de gang en daar greep hij mij plotseling naar mijn keel. Hij heeft daar echt een tijdje staan te knijpen. :) Vanaf dat moment kreeg ik een andere visie over dit soort leraren. Gefrustreerde idioten die dit afreageren op kinderen. Ik ben ook gelijk van die school gegaan.

Het motto de 'politie is je beste vriend' is nu wel van de tafel geveegt en zo ook van de overheid heb je nog maar weinig te verwachten qua hulp. Een overheid die zelf niet de wet en regelgeving repecteert, daar kan je ook niet met een neergebogen hoofd naar toestappen. Ze liggen namelijk behoorlijk overhoop met zichzelf.

De overheid heeft in de loop der jaren geprobeert de mensen vrijheid te geven, maar mensen kunnen daar blijkbaar niet goed mee omgaan. Maar er zijn nu ook zoveel andere invloeden dan in de jaren 70 t/m 90 en dat kwam mede door de jaren 40-45 die onze ouders hadden meegemaakt.

Nu staat er een andere generatie voor de poort die niet begrijpt dat wat wij nu tot onze beschikking hebben morgen zomaar weggevaagd kan zijn.

Maar slaan kan ook een aanleiding zijn dat het kind het normaal gaat vinden en zo deze wijze van handelen overneemt en dit zelfs verder gaat door ontwikkelen in zijn/haar ontwikkeling.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen slaan en slaan. Net om die reden sprak ik ook van een corrigerende tik en niet van slaan.;)

Ik heb de oorlog ook niet meegemaakt, mijn ouders in hun jeugd wel, die waren net 20 of net nog 19 toen het afgelopen was.
Zij hebben mij nooit geleerd dat je alles in 1 klap kwijt kunt zijn vanwege de oorlog. Daar werd nauwelijks over gesproken, af en toe nog. In veel gezinnen is die periode doodgezwegen. Bij ons niet maar er werd wel weinig over gesproken, later pas toen ik er zelf allerlei vragen over ging stellen.
Maar het is wel een kwestie van opvoeding. Leer je kids met 2 woorden spreken, op tijd naar bed en op tijd op. Niet meer keuters van 12-15 jaar na 22.00 uur nog op straat laten rondhangen. Leer ze respect hebben voor ouderen en die ook met "u" aan te spreken.
En geef straf als ze iets uitgespookt hebben wat niet deugt. Een pak slaag hoeft niet, maar als het echt zwaar moet doet een week niet naar buiten en geen msn, in deze tijd ook wonderen.

Maar daar waar de problemen zijn, hebben ouders kinderen niet in de hand, vragen niet om hulp, zwerven de kids vaak (te) laat en te lang en zonder toezicht over straat, verkeerde vriendjes, etc. etc.

Oorlog? Who cares, dat is meer dan een halve eeuw geleden. Een goede inbraak of overval en je bent ook alles kwijt, misschien zelfs nog wel je leven.
Wat dat betreft hadden was het in de oorlog beter geregeld.

Ik weet het zelf nog goed het was ongeveer 40 jaar geleden toen ik naar de lagere school ging en ja daar stond zo'n gefrustreerde NON en jawel met zweep en en riem.
Als je volgens haar niet je best deed kreeg je slaag met zweep of riem.
Ja 40 jaar geleden gebeurde dit in Nederland ook nog tegenwoordig zouden de kinderen terug slaan dat was toen niet.

Natuurlijk ben ik ook tegen lijfstraffen of slaan of hoe je het noemt.
Je kunt ook iemand de klas uitzetten of naar het hoofd of directeur sturen.
Ik denk ook dat vroeger ouders kinderen een corrigerende tik gaven zoals BT zegt.
Maar vroeger werkte dat ook en hadden leraren nog gezag net als een schoolhoofd.
Als ouders iets van een schoolhoofd hoorden dan werden er maatregelen genomen.
Het ging dan wel erover als kinderen zich misdroegen of onhanteerbaar waren.
De echt onhanteerbaren werden meestal naar de kostschool gestuurd.
Daarnaast zal het ook wel per regio verschillen hoe leraren hun gezag handhaafden in de klas.

Dat gezag van de leraren zal in de loop der tijd wel afgenomen zijn.
Maar je moet niet vergeten dat ook leraren in de klas behoorlijk het leven zuur gemaakt kan worden.
Overspannen leraren is ook geen onbekend begip en leraren hebben het onderwijs vaarwel gezegd.

Maar ook kinderen onderling kunnen er wat van tegenwoordig.
Dat is al vaker in de pers geweest dat ze zich onderling bestoken met e-mails en sms-jes.
Mekaar zwart maken of onderling bedreigen.
Probeer als leraar maar eens orde te houden in zo'n toestanden.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan