Ik heb er begrip voor dat men het woord "zwarte" enigszins als beledigend kon ervaren. Maar daarvoor is het nettere woord "neger" uitgevonden. Zo is ons dat vroeger geleerd.
Maar dat bleek op een gegeven moment niet acceptabel???
Opeens gaat een of andere kwiebus zich daar ook aan storen en moeten onze negerzoenen verdwijnen.
Nu zwarte Piet. Tussendoor waren er al andere zaken o.a. vanwege geloof. Zo gauw er iemand zich ook maar ietwat niet lekker ergens mee voelt, beginnen ze te roepen "belediging voor die en die groep" of "discriminatie" of wat dan ook.
Ik dacht juist dat het de bedoeling was dat we allen gezamenlijk naast elkaar samen leefden in dit land, daar hoort niet alleen wederzijds respect en begrip bij, maar ook geven en nemen.
Een kinderfeest wat 1x per jaar plaats vindt... een zoetigheid die al in mijn kindertijd negerzoenen werden genoemd... over zulke pietluttigheden valt men tegenwoordig.
En ik heb niets tegen gekleurde of gelovige mensen (ongeacht welke kleur of geloof), zelfs twee van in m'n familie. Maar die kleine groep die altijd maar loopt te mekkeren over zulke kleinigheden (want echte discriminatie hebben we hier al lang niet meer)... hebben die niets beters te doen? Hebben die geen werk of iets nuttigers om zich mee bezig te houden?
Dit is al zo ontzettend lang een gebruik in NL en totaal niet kwaadaardig... doe effe normaal! Gedraag je gewoon als een Nederlander als je Nederlander bent of als je hier zo graag woont. Is dat nu zo moeilijk? Get a life, get a job!