- Waarderingsscore
- 1.219
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Sjees dat is wel heel erg weinig. Ik heb momenteel een Ventu 3,5 kW. Goedkoper model, maar met koelen zit ik toch al snel aan 700 tot 1000 watt.Maximaal vermogen met koelen.....250 watt. ..of mijn stroommeter zou niet goed moeten werken..
Wel raar want een kennis van me heeft een Bosch CL3000i en die verbruikt dacht ik ook meer en is een stuk duurder dan die Daikin. Maar als jij die geinstalleerd hebt zul je het wel wegen. Ik kende het merk nog totaal niet. Weer iets bijgeleerd.
Die 150 watt bijkoelen is wel heel erg weinig dus dat zou dan wel erg gunstig zijn voor Ome freggel.
Ja klopt, ik rekende voor 45 m2. Voor 125 kuub zit je goed.Mijn woon/keuken ruimte in m3 = 125m3
Maar wel degelijk onder de bank door en door kieren en gaten. En een bank is ook geen vierkant gesloten blok. Ik heb hier ook kasten, kooien en hoekbank staan, maar heb toch wel die 3,5 kw nodig. Dat fabrikanten graag wat fabrieksgunstiger rekenen is altijd wel zo.Een kast en een bank warmt inderdaad vanzelf op, maar de luchtstroom gaat niet door de bank of kast heen.
Ik begrijp wel wat je zegt als je alles vol bouwt. Maar als je achter wat ruimte hebt en voor en de rest staat vol, dan denk ik dat het wel lang duurt voordat de warmte ook achter is. En dat kost dan ook de nodige moeite en energie omdat lucht niet door materie gaat en je wilt het toch graag overal even warm.
Dus ja je zult best wel wat mogen aftrekken maar ik zou er niet te gek mee doen. Zoals gezegd, kasten bestaan ook uit holle ruimtes en door kieren kan daar de lucht naar binnen, en luchtstromen gaan ook over en onder banken door. Toch?
Anyway, een behoorlijk zuinig ding dan.
Ben even gaan kijken naar de mijne, mooie specs qua SEER en SCOP, alleen lager qua energieklasse helaas.
- S.E.E.R Waarde koelen 6,65/ Energieklasse A
- S.C.O.P waarde verwarmen 4,36/ Energieklasse A
- Voorgevuld met koelmiddel R32
- Energieverbruik 290-1250w/uur bij koelen
- Digitale afstandbediening met lcd scherm
- Zeer stil binnenunit en buitenunit
- Binnenunit maat 792x 292×201 mm
- Buitenunit maat 720x540x260 mm
- Hoog efficiënte inverter compressor voor:
koelen en verwarmen, ventileren en ontvochtigen.
Laatst bewerkt: