RIVM neem ik niet serieus. Dat wil zeggen, de woordvoerders neem ik niet serieus.
Wie neem jij dan wel serieus? Want dit was slechts een voorbeeld en die uitspraak kun je op veel plekken terug vinden.
Ik ben heel benieuwd waar jij dit vandaan hebt. Want nergens, en het kan volgens het europese recht ook niet,
Hier ga jij en velen met jou dus totaal de mist in. Want dat kan dus wel degelijk, net als het verbieden van demonstraties.
Allereerst hoef je v.w.b. Oostenrijk maar op Google te zoeken en je komt het op genoeg plekken tegen, je wordt er dood mee gegooid zelfs. Daarnaast is het een uitspraak van de Oostenrijkse minister zelf.
Jij of je kennissen aldaar moeten echt wel blind zijn om dat nieuws niet te zien of te horen zoveel is dat te vinden. Maar als je zelf wat lui bent wat dat betreft zal ik gelijk even een artikel aanhalen uit Oostenrijk zelf, wat aangeeft dat het tegen technische problemen aan loopt en nu verplaatst is naar april van dit jaar.
Bei der Impfpflicht in Österreich ab Februar zeichnen sich technische Probleme ab. Die zuständige Elga GmbH erklärte, eine Umsetzung sei nicht vor April möglich. Die Regierung will am Zeitplan dennoch festhalten, die Opposition sieht sich bestätigt.
www.br.de
Dus nu wil ik graag dat je stopt met roepen dat dit niet waar is, tenzij je op eenzelfde wijze fatsoenlijk het tegendeel kunt aantonen en niet zomaar iets overnemen wat je van kennissen hoort, die schijnbaar zelf niet eens op de hoogte zijn van wat er speelt in hun eigen land.
Dan v.w.b. dat zogenaamde "recht" waar men zo graag tegen aan schopt. Men leest graag maar de helft, net zoals men zegt dat dit volgens de grondwet niet zou mogen. Maar men vergeet dan wat te gemakkelijk de uitzonderingen en andere mogelijkheden te lezen.
Want het is wel degelijk mogelijk om in geval van ernstige situaties (een pandemie is ook ernstig) een wet te maken die gebaseerd is op de uitzondering en dan mag het dus wel degelijk.
Ik woon er midden in en het aantal doden in dit zwaar kerkelijke dorp
Ja hahaha, zo ken ik er wel meer.... er om heen draaien. Er stond "zieken" niet "doden" en 1 dorp telt niet voor de hele regio net zoals 1 school niet voor alle scholengemeenschappen tellen. Wel bij de les blijven.
En ja, het is maar een virusje, maar het treft veel mensen die van nature een DNA in zich hebben wat sterk op het virus reageert.
Dat is van jouw kant veel te kort door de bocht. Dat zijn er dan wel heel erg veel. Laten we maar blij zijn dat de mensen niet bij bosjes op straat omvallen, want dan hadden we echt een uitzichtsloos probleem. Gemakshalve reageer je ook niet op mijn opmerking over de pest. Want dat kun je in die context dan ook een wereldwijd "virusje" noemen.
Reageer daar eens op?
Ja inderdaad een pandemie, niet een virusje, kan gevaarlijk zijn voor de economie. Maar eerder ziekenhuizen en IC's. Je gaat echt de economie niet helpen met lockdowns en sluitingen hoor. Integendeel zelfs. Dus zo simpel als jij het voor stelt is het echt niet.
En je had het over zwijgende meerderheid in je vorige reactie. Als het zo slecht zou zijn, dan zou je ook meer horen in de medische wereld. Maar er is nog zo'n spreekwoord wat zegt "zwijgen is toestemmen" en het is met name de medische wereld, ziekenhuizen en ic artsen en dergelijke met name, die continue roepen en vragen voor maatregelen en aandringen op vaccinatie.
Je vindt geen medische publicaties momenteel die aangeven dat het "maar een virusje" is en we het rond moeten laten gaan. Dan vertrouw ik toch meer op medici dan op Dr. Z wat dat betreft. En ik vertrouw ook niet de enkele vage arts op Youtube die halve waarheden vertelt.
Als je niet wilt bagatelliseren, noem het dan niet steeds "een virusje" want dat is gewoon een bagatelliserende uitspraak. Noem het dan wat het is, een virus.
Wat ik eigenlijk wil vertellen is dat de mens inmiddels 20 jaar aan het knokken is tegen corona-achtige virussen en dat de huidige pandemie de zoveelste is.
Er is een verschil tussen een epidemie en een pandemie. Sars was geen wereldwijde pandemie maar een wereldwijde epidemie, net zoals je een griep epidemie kunt hebben. Aan de griep epidemie van 2018 zijn zelfs meer mensen gestorven dan aan de SARS epidemie wereldwijd!
Wel even dingen bij dingen houden. We hebben het nu over Covid-19. Dat is een coronavirus. We hebben al eerder gezegd dat Corona een overkoepelende naam is waar diverse virussen onder vallen. Waaronder ook Sars.
Jazeker hebben we daar al decennia last van, omdat dit soort virussen niet weg gaat, hooguit kleiner wordt, met name in de zomer. Zie ook verkoudheid en griep. Daarom hebben mensen in warme landen daar ook minder last van.
Maar een pandemie is iets heel anders. Anders moet je maar even het verschil opzoeken tussen epidemie en pandemie, want je gebruikt ze nu feitelijk in 1 zin samen en dat is ook een vorm van bagatelliseren want dat is een behoorlijk verschil. Daarom kun je Sars of de Mexicaanse griep ook niet vergelijken met Covid 19, die we hier voor het gemak corona noemen.
Laten we ook even andere ziektes er buiten houden, mensen kunnen van zoveel ziek worden, ja ook aan vogelriep, ook van gekke koeienziekte en Q-koorts, maar dan wordt de discussie veel te groot en omslachtig. We hebben het nu over een pandemie en niet over andere ziektes of epidemieën en de strijd tegen deze pandemie.
Wat de toekomst brengt weet niemand, maar het zou mij niet verbazen als het nog eens voor gaat komen. Ook niet als het erger gaat worden. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat we er dus maar niets tegen moeten doen en het overlaten aan de "survival of the fittest"?
Dan hoeven we baby's ook geen TBC en pokken etc. vaccinaties meer te geven, want ze worden later toch wel ziek of gaan dood aan iets anders als ze niet sterk genoeg zijn, toch?
Ik wil dat ook niet bagatelliseren, dit is alleen bedoeld om je aan het denken te zetten over je eigen uitspraken. Wat het overlaten aan de eigen immuniteit is feitelijk de overleving van de sterksten, terwijl de wereld er juist op gericht is om zoveel mogelijk mensen te laten overleven, in elk geval zeker in de Westerse wereld. Zo werkt het niet, dus die gedachtengang is in mijn optiek te kort door de bocht en dit is mijn argumentatie waarom ik dat te kort door de bocht vind. En het lijkt er op dat de medici ook zo denken anders hoorde je ze wel meer tegen vaccinatie en voor niks doen.
GB is het zwaarst getroffen land van europa.. Het is daar inderdaad best pittig.
Nu pas... NA Italië en nadat de Britten erg vroeg besloten om maar de boel open te gooien, precies wat jij dus hier ook zegt dat we moeten doen en ziedaar het resultaat.
V.w.b. die sterftecijfers... kijk eens heel goed...2021 is een stuk lager dan 2020. Dus nee die wappies hebben geen gelijk.
Overigens wens ik hier niet over wappies te spreken, want wappies zijn mensen die ook vinden dat het virus niet bestaat en geloven ook in samenzweringstheoriën.
Edit: Ohja en als ik 50 dingen roep, zal er ook best wel 1 of 2 van waar worden en dan kan ik ook roepen van "zie je nu wel, wij hebben gelijk" en dat is wat wappies doen. Maar nogmaals, wappies heb ik hier nog niet gezien in deze discussie.
En je had het over het betrouwbare CBS? Nou... die cijfers zijn ook niet altijd te vertrouwen dat is in het verleden wel gebleken.