• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

CanalDigitaal wil cardsharing met nieuwe maatregelen tegengaan

@Bebro gaat lekker ergens anders zeuren met je abo, als je ons roomser dan de paus vind, maar kom dan later niet zeuren bij ons he, fijne kerstdagen joh...

helemaal mee eens zulke verpesten de hobby
gr frans

Het is toch prachtig om te zien hoe (hobby) decoders door hobbyisten worden ontwikkeld en dat je niet afhankelijk bent van die standaarddecoders van providers die bepalen wat jij ermee kan doen en zien.
DVD branders of een harddisk erin en dan nog die vele extra applicaties die erop werken. Het kijken is maar een bijzaak maar het werkend krijgen des te leuker.
Zo wil ik wel oud worden met zo'n gave hobby :)

Grt Parabolica.

Overigens heb ik van Fred al heel lang geen berichten meer gezien, hoe gaat het met onze vriend? En inderdaad kan Fred geen Febo voorbij lopen zonder iets uit de muur te trekken :)

Intussen is er wel iets meer leven gekomen hier op de site.
Of het nu positief is of niet.
Nieuws zie je hier toch niet of wel "OUWE KNARREN ".
Alleen een hoop gezeur van toen zonder inhoud.

Groeten

Ik weet het weer de sat zaak waar mijn eerste d2mac decoder vandaan kwam Satnet die verkochten ook zelfbouw sat ontvangers waar je mee kon expirimenteren.
met het toen nog analoge filmnet en voordat filmnet in d2mac ging coderen.

Ik was er al mee bezig toen ze nog op de Eutelsat 2f1 uitzonden en ja toen had ik een abo maar wilde er toch het fijne van weten hoe het werkte.

Bebro je ben een zeurpiet dit is een forum voor mensen met interesse voor sat ontvangst en de techniek daar achter van het coderen.

Krijg je nu zo zoetjes aan niet in de gaten dat je de meeste leden tegen je hebt hier op het forum?

Het vriendelijke verzoek hier nu aub mee op te houden, normaal te posten, en anders zijn er nog andere forums zat waar misschien wel wat van jou gading staat als het jou hier niet aanstaat?

Hier ben jij iig niet interessant!

Zo gooi me eigen ook eens in de strijd .
BT heeft het over de 21c16 en 16f84<maar er zat nog veel voor> .
Inloggen op de BBS van oa Voyager en dan vragen en vergelijken en je was weer blij.
Er zijn verschillende mensen die over de rug van anderen grof geld hebben verdiend.
En daar is de ondergang vande hobby begonnen die lui wilde alleen verdienen ,ik weet wel dat ik er maanden bij had die me 5 keer meer kostte dan mijn org abbo.
Dan weer kaarten kapot dan progger kapot dan logger kapot en als we het hadden vlug aan je ,,vrienden,, geven ,helaas zaten daar ook enige aasgieren tussen blijkt nu.
Toen waren er ook meer mensen mee bezig die echt snapte hoe het in elkaar zat,neem onze magere vriend jeroen op mirc zat hij ons les te geven dat waren nog eens tijden.
Helaas maar door omstandigheden delen de mensen de kennis die ze hebben niet meer met elkaar en daaraan gaat deze hobby dan ook aan kapot.
Zet daar cardsharing ook nog eens bij en je bent afgewerkt.

Voor onze vriend Brebro,
Je hebt aardig wat mensen tegen je in het harnas gejaagd.
Ikzelf heb de moeite genomen om dit topic van begin af aan te lezen.
Wat jij suggereert is dat wij gratis willen kijken klopt voor geen meter .
Wij willen alleen proberen om de codering te begrijpen ,verder hebben al degene voor zover ik weet hier een abbo dus gratis kijken zonder abbo is niet aan de orde .
Waar jij je tegen af moet zetten zijn de grote servers waar 200-300 mensen op inloggen om tegen betaling wel alles te kunnen zien.

Misschien moeten we weer eens een satdag organiseren ,die in Oosterhout en Elst waren een succes .
Net als de vorige keer heb ik nog wel wat ideeen .

Groetjes Jaap
<de sloper>

Tja Jaap,

Zwijg me er over ik heb wat kaartlezers en ander spul gesloopt.
Ik heb wat eproms gewist en opnieuw geprogd om er even een paar bekende te noemen de M27C125 , M27C256 , M27C1001 en een wat duurdere die in d2mac dozen zat MD909 ik heb puur uit notalgie nog wat van die dingen liggen ook voor de Amstrad srd600 waar ik toen zelf software voor schreef voor een bekende satzaak die toen in schoonhoven zat.

Die bestaat ook niet meer maar uit pure zelfbescherming ga ik de naam even niet noemen.

sat_hobby;206420 zei:
Ja een hobby kost nu eenmaal geld, daar is toch niets verkeerd aan.
Verder zijn het hier wel een stelletje ouwe knarren die het uitsluitend over de goeie ouwe tijd hebben.
Een bejaarden soos als het ware . . . . . .

PFFT en deze ouwe knar word al opa:)))

hey ..........lol maar draaid nog steeds mee

woutje

woutje;206481 zei:
PFFT en deze ouwe knar word al opa:)))

hey ..........lol maar draaid nog steeds mee

woutje

En deze ouwe knar heeft al vier kleinkinderen :) Daardoor voel ik me af en toe weer 18 en 88 als ze weer weg zijn :)

ben ik ook 2 keer maar ik noem het geen opa maar hoofd sponser
gr frans

Nou jongens ben het niet met alles hier eens ik heb ook een server hier draaien en vrienden in spanje wonen .
Hier share ik gewoon mee en niet voor geld jij hebt bij mij beeld en ik bij jouw, waar ik het wel mee ens ben is dat er velen op het geld uit zijn en die goeie ouwe tijd zal wel niet meer terug komen.

en de toekomst zal het leren hoe en wat

saat

Met bekenden en (verre) vrienden sharen heeft nog wel iets van de oude hobby.
Zijn we toch weer terug op het onderwerp. ;)

Saat ben ik een beetje met je eens want ik denk dat eens de tijd weer terugkomt en dat sharen dan afgelopen is.....

wishful thinking

Voor de eerste dag van het nieuwe jaar geen verkeerde gedachte.
Maar morgen gewoon weer terug naar de realiteit, die tijd komt nooit meer terug ...

ps. beste wensen voor iedereen en dat zijn /haar droom in 2010 maar gerealiseert gaat worden.

Carsharing is leuk hoor maar heeft de hobby omzeep geholpen in mijn ogen.
Vroeger had je nog eens leuke sat dagen met een goede kantine en lekkere chinees met kikker billen.
geef mij de tijd maar terug op mirc en de leuke cocurentie met andere sat forms.
nu zie en hoor je bijna niemand meer uit die tijd.
maarja nu heb ik ook geen moters tv meer (het hoof gesprek aan de bar)
en op de terug weg spelen met de dubble bediening van franshals :)
Dat was vroeger en nee ik ben nog geen opa.
Greetz Comtech

idd maar degene die nu wat open hebben delen het bewust niet meer wat wel begrijpelijk is maar wel zonde .
en idd de chinees in elst en oosterhout waren hele leuke momenten ,voor dat de dag begon was het altijd een drukte wie zetten we waar en henk was er altijd bij als oudste satzaak en regelde veel ook voor andere standhouders .
jammer dat er weinig te doen is maar heb wel heimwee naar deze dagen ,jaap

Wishfull thinking. Die tijd komt helaas echt niet meer terug, ook niet als er geen cardsharing meer zou zijn. IRC ook niet want dat is net al veel eerder gestopt omdat er gewoon te weinig interesse en opkomst was.

Als cardsharing stopt wordt er misschien wel wat meer aan de hobby gedaan, maar omdat de coderingen zo omvangrijk en ingewikkeld zijn geworden t.o.v. 10 jaar geleden toen we met irdeto aan het stoeien waren, kunnen de meesten van ons dat toch al niet meer begrijpen danwel bijbenen.

Zo'n satdag zal er best nog wel komen. Alleen kost dat veel tijd aan voorbereiding, zoeken van plek, benaderen van handelaren. Daarnaast werkten vroeger veel forums samen en kon je zo met een paar forums makkelijk veel mensen bij elkaar krijgen.
Nadeel nu is dat bijna al die forums die dat toen samen deden aan het afsterven zijn, zowel qua gebruikers als qua posts (even los van die ene die het altijd alleen deed en nu ook alleen als grootste, maar daar heeft de commercie ook flink aan meegeholpen in het begin).

Je moet op zo'n satdag ook iets van nieuws kunnen bieden, vroeger was er altijd wel iets. Een zelfgebouwde ontvanger, Nokia's patchen, Humax patchen, materialen om dat te doen en uitleg.
Daarom moet je goed er voor waken dat zo'n dag niet oubollig wordt anders is het nog 1x en dan nooit meer want dan komt er geen hond meer. Daarom is het ook logisch dat die dagen niet meer elk jaar gehouden worden.
Maar er gaat vast nog wel iets komen, kan me niet voorstellen dat het opeens helemaal weg zou zijn.

Heimwee naar die dagen? Ja dat hebben velen van ons, ondergetekende inclusief, maar ze komen helaas niet meer terug, net zo min als vroeger de BBS'sen etc.
Idem met DOS en Lantastic, en heel veel andere dingen. Daarom denk ik dat we heel blij mogen zijn dat wij de opkomst van computers en van satelliet hebben mogen meemaken en nog hebben kunnen genieten van de ontwikkelingen, maar ook van de lekken in de systemen.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan