Dat heb ik weer

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.780
Waarderingsscore
358
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Hier in Groningen is men bezig met glasvezel mooi zou je zeggen.
Aanleg was gratis als je toestemming gaf.
Dat heb ik gedaan en er bij gezegd dat ik nog niet wist of er gebruik van gemaakt zou worden.
Komt later iemand aan de deur of je toch wil praten over een abo.
Toch maar een abo genomen voor 53,95 in de maand voor een jaar en mijn ziggo abo werd voor mij afgezegd.
Verder waren er geen kosten werd er gezegd.

Ik kreeg een mail of ik even 100 euro over wilde maken voor aansluit kosten en apparatuur en ziggo moest ik zelf opzeggen.

Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat en heb ze gebeld zet er maar een streep door.
Nu wordt er gezegd dat ik 600 euro en nog een behoorlijke boete kan verwachten.
Dus dan ben ik een hoop geld kwijt voor iets waar ik geen gebruik van maak.

Is daar nog iets tegen in te brengen?
 
stond hier in de voorwaarden
niemand op de mooie kleur ogen geloven..
heb zelf in deze regio geweigerd de voorwaarden te accepteren ven de aanleggende partij en heb een mail van hun waar zij mijn voorwaarden accepteren.
Is daar nog iets tegen in te brengen?
als de sodesmeerde bliksem hun voorwaarden opvragen /opzoeken.
kijken of daar nog iets uit te halen is en anders blijven gooien op onduidelijkheid
 
@ sat-ed

Een uitgesproken woord is dan niet rechts geldig?
Het werd hier door twee partijen verteld het was geheel vrijblijvend en als je het later toch wilde moest je wel betalen.
Ik heb er nog naar gevraagd.
 
Een uitgesproken woord is dan niet rechts geldig?
Niet als je er geen getuigen van hebt.

Hier is op dezelfde wijze glasvezel aangelegd, echter daar is wel schriftelijk bewijs van geweest dat de aanleg gratis zou zijn en je niet verplicht was iets af te nemen.
Met wat geluk is dat ook nog op de website van KPN te zien. Daar kun je een screenshot van maken.

Ze zijn hier ook pas aan de deur geweest met een abo met 1 gbit in de aanbieding en een gratis Philips TV kreeg je dan ook nog.
Ik ben er niet in meegegaan.

Op de website van KPN kon dat overigens ook.

Wat zijn nu je rechten?
Als het binnen 14 dagen is kun je gewoon kostenloos annuleren.

Nu wordt er gezegd dat ik 600 euro en nog een behoorlijke boete kan verwachten.
Dat moet dan wel in de voorwaarden staan. Ik lees wel dat bij contractbreuk inderdaad 600 euro boete opgelegd kan worden.
De vraag is of jij wel in bezit bent van die voorwaarden. Die moeten samen met het contract opgestuurd zijn zodat jij op de hoogte kunt zijn.

Ik zou het sowieso aankaarten bij de klachtencommissie van KPN en ze ook aanschrijven dat je bereid bent naar de geschillencommissie te gaan vermits KPN de aansluitkosten niet wenst te laten vervallen.
Goede kans dat je e.e.a. dan alsnog gratis aangesloten krijgt.
 
Het zal wel in de voorwaarden staan.
Maar ik heb bij het afsluiten geen contract onder ogen gehad.
Ik heb alleen gevraagd of er nog andere kosten waren als het abonnement en die waren er niet.
 
is dit van KPN? volgens mij is het delta bij @janblues
Maar ik heb bij het afsluiten geen contract onder ogen gehad.
ja en nee.
heb je online ingevuld zoals hier het geval was? dan heb je het hokje moeten aan vinken voor akkoord.
Als het binnen 14 dagen is kun je gewoon kostenloos annuleren.
daar zit een addertje.. wanneer gaan die 14 dagen in?
als ze beginnen met aan leggen of als het klaar is. (hier als ze beginnen met graven en dus ben je met aansluiten al meer als 14 dagen verder)

zoals @Black Tiger al zegt is een mondelinge toezegging alleen hard te maken met een onafhankelijke getuige dus daar blijf je helaas niet mee boven zeker niet als je het online hebt ingevuld en dus de voorwaarden geaccepteerd hebt.

verhaal hier in het dorp/regio is het volgende:
aanleggen 250,- daarna 0,- MITS je een abo hebt bij een provider
heb je geen abo dan werd ie leuk.
hier in waren de voorwaarden heel onduidelijk met kosten van minimaal 250,- tot 20.000,- gaan we dus niet mee akkoord en heb toen der tijd een mail gestuurd dat ik wel een aansluiting wilde maar ik de voorwaarden niet kon accepteren.
kreeg vervolgens een burger(klant van glasdraad) op me af gestuurd dat het kwa kosten geen vaart zou lopen en dat ik voor die 250,- extra wel een abo aanbieding binnen zou hebben. (tot op heden nog niet lol).
toen ik die meneer vroeg om zijn gegevens voor de eventuele kosten verhaling was hij ineens "niet thuis"
kreeg later toch reactie van uit het hoofd kantoor via mail de 1e was ongeveer "niet zeure" die kreeg een pissig mailtje terug...
de 2e was dan wel zo handig om te bellen .
heb mijn voorwaarden op papier en het kan me nooit meer gaan kosten dan 500,-

even terug komend op @janblues
volhouden dat je het niet wist en zo snel mogelijk hun in gebreke stellen.
denk dat dat de enigste weg nog is
tenminste.. legale :unsure:
 
daar zit een addertje.. wanneer gaan die 14 dagen in?
Geen addertjes. Die gaan in op het moment dat jij het contract ontvangen hebt en dus weet wat het contract en voorwaarden in houden. Vanaf dat moment heeft men 14 dagen bedenktijd.

Volhouden dat je het niet wist is veelal geen goede oplossing. Je krijgt een contract en dan wordt je juridisch geacht de inhoud te lezen en te kennen.

Beste oplossing is contact opnemen met de provider over de aansluitkosten en aangeven dat dit een mondelinge afspraak was met de deur aan deur verkoper en dat je daar ook voor mee verder wilt naar de geschillencommissie.
 
Beste oplossing is contact opnemen met de provider over de aansluitkosten en aangeven dat dit een mondelinge afspraak was met de deur aan deur verkoper en dat je daar ook voor mee verder wilt naar de geschillencommissie.
anders verwoord maar bedoelen het zelfde denk
Die gaan in op het moment dat jij het contract ontvangen hebt
euh..
als ik bedenk hoe het hier ging dan is mijn 14 dagen al voorbij hoor.
aanmelden is accepteren hoe ze willen en dat lijkt mij dan het "contract"
fiber is een provider niet de gene die het aan legt

En JAWEL ik lees ook weer ergens over heen....
het gaat om het abonnement... (hoe dom kun je zijn,.... ik dan in dit geval).
Toch maar een abo genomen voor 53,95 in de maand voor een jaar
heb je daar papieren van? of is dat nou juist aan de deur gebeurt.
heb je aan de deur getekend?
 
aanmelden is accepteren hoe ze willen en dat lijkt mij dan het "contract"
Dat is een mondelinge overeenkomst, als je tekent mag je dat zo noemen, mag je ook contract noemen da's hetzelfde.
Een contract/overeenkomst is een mondelinge of schriftelijke afspraak tussen 2 of meer partijen.

Ik dacht dat de 14 dagen bedenktijd pas in gingen op het moment dat je de schriftelijke bevestiging van het contract binnen hebt.
Wanneer de 14 dagen in gaan is in de wet vastgelegd. Maar nu vond ik het volgende:
De bedenktijd start op de dag nadat je het product hebt ontvangen of je de dienst hebt afgesloten.
Hmmz... da's dan behoorlijk twijfelachtig inderdaad.

Dan is het echt kijken naar de kleine lettertjes in de papieren die je aan de deur hebt gekregen. Als daar dan geen voorwaarden bij staan en je hebt het schriftelijke contract later dan 14 dagen gekregen, dan heeft KPN geen poot om op te staan want dan geldt de overeenkomst van aan de deur.
En dan kun je jezelf er wel op beroepen niet op de hoogte te zijn geweest van de contractvoorwaarden. En ook op contractbreuk van KPN aangezien in dat geval de overeenkomst is dat er gratis aansluiting en apparatuur zou volgen (moet dan ook wel in die papieren staan van aan de deur).

Het is dus inderdaad belangrijk, hij zal best aan de deur getekend hebben, maar dat is van ondergeschikt belang op dit moment.
Het belangrijkste is of en wanneer hij papieren gekregen heeft van deze overeenkomst en hoe lang dat geleden is.
 
Ik begin het allemaal een beetje te begrijpen.
De man aan de deur voor de abo was van viberq en de provider is viber.
Ik vond het al raar dan hij het over een kastje had bij de tv en daar niks over kon vertellen. Wist ook niet of de coax nog werd gebruikt.
Toen ik vroeg gaat ook via een app gingen de schouders ook om hoog.
Maar ik las net hier dat de coax wel wordt gebruikt.
De vrouw heeft bij mij de binnen brand wat geblust en leg me er bij neer.
Een les voor de volgende keer niet eerder tekenen voor het zwart op wit voor je neus ligt.

Oja in het contract staat wel dat als er iets anders is afgesproken dat dat geld.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik las net hier dat de coax wel wordt gebruikt.
huh? en het gaat over een abonnement op glasvezel?

heb net zelfde aan de deur.. (hoezo toeval)
paar bij beunende studenten rode jasjes
55,- per maand en zelfde verhaal dan kon ziggo er uit.
heb hem vast geluld en weg gejaagd
 
Dat heb je dan perfect gedaan sat-ed.
Zit net te lezen over vider maar het schijnt DIKKE bagger te zijn.
 
Viber is onderdeel van rodin en die verkeerd in zwaar weer.
In gemeente midden groningen zijn momenteel 2 aan campagne voeren viber en delta.
Ik ga maar voor delta.
 
Zo zie je maar, er zit altijd een addertje onder het gras.
Ouders met soortgelijk probleem gehad aan de deur een nieuw energie contract afgesloten en dan komt het gedonder.

Ik heb hen nu op het hart gedrukt, regel NIKS aan de deur. Als je ergens naar wilt overstappen zoek het eerst uit en regel het dan zelf en rechtstreeks met welke leverancier dan ook.
 
zeer vreemd...
heb de beelden eens terug gezien.
die kabouter heeft rode jas met pitta met een letter er voor en een er achter op de jas.
lijken beide een s maar kan ook een logo zijn
alle combi's door onze zoekvriend getrokken en GEEN match.
deze meneer had het ook over viber maar ik ken alleen Fiber en das onderdeel van kpn (daar is het glas uiteindelijk ook van)
zeer vreemd..
 
Laatst bewerkt:
Ik neem morgen even contact op met ziggo.
Misschien is er een mogelijkheid om te blijven.
De nieuwe provider zou mijn lidmaatschap op zeggen bij ziggo.
Nee dus op het moment dat ik word aangesloten moet ik dat zelf doen.
Dat betekent 100 euro voor aansluiting 54 euro voor abo 59 euro abo ziggo.
Dus dan ben ik 200 euro kwijt voor BAGGER.
 
@ jacob hier in baflo zijn nog heel veel huizen niet aangesloten maar zie ook niemand meer.
Het touwtje steekt uit de stoep en dat is het. Misschien dat de reden?
 
Oja in het contract staat wel dat als er iets anders is afgesproken dat dat geld.
Nou dan kun je dat aangeven, dat er is afgesproken dat er geen kosten betaald hoefden worden.
Ben benieuwd hoe dit verder af loopt.

Het touwtje steekt uit de stoep en dat is het. Misschien dat de reden?
Ja dan is er nog geen glasvezel actief of aansluitbaar. Daarvoor moet eerst de aansluiting binnen geregeld zijn.
Ook dat zou gratis zijn overigens. Althans hier wel.
 

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan