DE ONTVANGER van de hackers

C

canuto

paar jaar terug was dat de nokia9500.
erna was de humax 5400 het speeltje van hackers.
nu met dat pvr welke gaat het speeltje worden.

hemp/overflow/tux als jullie meelezen vertel is

Ciao canuto

Das een goede vraag,

Een paar jaar geleden was er niet zoveel keus als nu...

Je had de settopbox, en nog wat andere CI Ontvangers.

De Humax 5400 is toen der tijd groot geworden, omdat deze een irdeto slot had die om te proggen was met een patch, naar allcam.

Vandaag de dag zijn de meeste ontvangers al uitgerust met een matrixcam, en nog wat losse kaartsloten, En Waneer deze ontvanger een magiccam of matrixcam heeft, kun je er nu al bijna alles mee.

Wat overblijft zijn de ontvangers met open software, o.a de Dreambox, maar ook hier is de hobbyist weer afhankelijk van de software die te krijgen is.

Dus ik denk dat de Dreambox een heel eind komt, omdat deze ontvanger eigenlijk alles in huis heeft, De Dreambox heeft echter 1 nadeel, de software is nog steeds niet af..., ook al zijn ze nu al heel ver!

Nou dit was mijn visie op je vraag, ik hoop dat iemand anders ook de moeite neemt en er ook een replay neer zet, want dit is een interesante vraag.

GR Fred.

@ TWILIGHT
Ik heb ondertussen al verschillende ontvangers gehad nl:

Philips dsx7071
strong 8000
Nokia 9500
Humax 5100 +mm
humax 5400
hyundai HSS 830
Dreambox 7000S

en mijn bevindingen zijn:

De Hyundai HSS 830 kan ik echt iedereen afraden! (veel freezes/ weinig goede kanalenlijsten te vinden etc.

De humax 5100+5400 zijn zeer gerbuiksvriendelijke ontvangers met veel mogelijkheden. (alleen de voeding van de 5100 was bij mij zo kapot)

Maar de Dreambox 7000s gaat op dit moment met de eer strijken! (i.v.m. de gigantische mogelijkheden om kanalenlijsten, keyupdates, firmware etc gewoon via LAN (en zelfs via internet met AB) in te laden.

Met vriendelijke groeten,
Christiaan

Doe daar dan even de Dbox2 bij als moeder van de Linux ontvanger, want die heeft minstens evenveel mogelijkheden qua ontvangst als de Dream en hij was er ook eerder.

Wat mij betreft zijn de huidige hackdozen nog altijd de Nokia 9600 (gezien zijn CI mogelijkheid en werking met Freecam) en de Dbox2/Dream gezien deze op linux werken.

De 9500 niet omdat deze toch hardwarematig omgebouwd moet worden naar Amon Cam.
De Humax niet omdat bij deze ontvanger toch veel afhangt van het uitkomen van nieuwe firmware en hij inmiddels voorbijgestreeft is (in mijn ogen) door de Ucas ontvangers welke zonder firmware aanpassing al hetzelfde kunnen als een Humax met firmware aanpassing.

De 9600 staat dan wel onderaan in het lijstje, maar bijft in mijn optie staan vanwege zijn vele mogelijkheden, ook om zaken na te kijken en daarnaast nog zijn scsi aansluiting met de vele mogelijkheden die dit weer biedt.

Hoi,
Ook ik ben het eens met Black Tiger...
Heb zelf toch nog steeds liever een dream{d}box2 als een dreambox ;)
Alleen al omdat er zoveel voor uitkomt met {hard}software.
En zie toch nog steeds het meeste eerst op de dbox2 uitkomen en daarna op de dreambox.
Maar het zijn wel de leukste ontvangers die er nu zijn;)
Al gaat mijn voorkeur nog steeds naar de d-box2,de dream mag dan wel meer in huis hebben met hardware maar dat komt er nog steeds niet uit ........
Iedergeval komt er weer een linux bakkie aan http://www.reel-multimedia.com/
wie weet wat dat allemaal gaat doen.
Zo de zien lijkt het wel wat voor me hahahahaha ...wie weet.
http://board.reelbox.de/portal.php
Groeten Ben bye bye ;-)

Wat dachten jullie van de samsung 9500 via ci met zijn emu software????????

Op pvr vindt ik de topfield nog een van de betere dozen en wat betreft ucas toch de xtreme deze is zeer gebruiksvriendelijk alleen jammer dat er weinig software ondersteuning is...

ik heb ook veel ontvangers gehad en heb er nog veel

maar de hobby doos is voor mij nu de dreambox
en de UCAS ontvangers zijn prima maar het hobby gehalte is zeer laag omdat het in de juiste configuratie altijd goed draaid
volgens mij zijn de linux ontvangers nu en voor de toekomst de hobby boxen

waarom zijn die ontvangers met linux software beter???

tendoryu

Omdat je daar zelf software voor kunt maken, je kunt zo dus alle kanten op, zonder dat C+ of andere providers er zich mee kunnen bemoeien.

Dat heeft vaak veel voordelen.....

GR Fred.

hyundai 830 of de 3000 zijn de zelfde met mr105 geen freezes
meer een goede ontvanger voor zijn prijs klassen
men kan een panda ook niet met een bmw vergelijken

ziet er inderdaad heel leuk uit die reel box. maar bij de specificatie zie ik nergens staan digitaal audio uit (spdif/coaxial)
dit vind ik toch wel een minimum vereiste voor zo'n aparaat ik hoop dat het er op zit, kan iemand dit bevestigen?

verder gaaf bakkie

greats

Originally posted by s4f
ziet er inderdaad heel leuk uit die reel box. maar bij de specificatie zie ik nergens staan digitaal audio uit (spdif/coaxial)
dit vind ik toch wel een minimum vereiste voor zo'n aparaat ik hoop dat het er op zit, kan iemand dit bevestigen?

verder gaaf bakkie

greats

Hoi,,
Ja hoor deze uitgangen zitten er ook op optisch als ook coaxial en er komt zelfs een DVI-uitgang op zo het er nu uit ziet ;-))
Groeten Ben bye bye ;)

damn als ik dit lees krijg ik tog ook wel zin in zo'n dreambox! Kun je met de HD ook opnemen??

trouwens die PVR1100 mag er ook wezen;)

Ja je kan er mee opnemen, perfecte beeld/geluidskwaliteit en voor de liefhebber via lan met de pc op dvd te branden.

Mazzel, Rovi

volgens mij de dbox2 en de humax 5400 of de nokia dbox 9500
zijn de besten tot nu toe en geen uitdaging van andere receiver
en de niewe generatie vienden alle softwair kant en klaar
en toch plotseling de hobby stopt wagens niewe receivers uitkwamen het is de zelfde alles de hyundai is dod <gekondollert>
maar de humax begint op nol en kijk wat hij nu waard is een van de besten met dank an tuhx groep
roufa!

Ikzelf denk dat er vele boxxen zijn die dat predikaat wel kunnen voeren,dreambox,nokia 9500(nog steeds ??n van de beste ondanks dat er vaak hardwarematig ingegrepen moet worden),dbox2 en noem maar op.Maar waar natuurlijk perfect werk voor verricht is dat is de philips,de pioneer etcetera,die naar mijn inzien toch wel ??n van de grootste uitdagingen waren om daar nog iets leuks van te maken,wat volgens mij toch aardig gelukt is door de mensen die dat voor elkaar hebben gekregen,waarbij zelfs het aantal zenders met zo`n 1000 verhoogd werden,en het uiteindelijk toch nog aardige boxen werden en die toch inneens hetzelfde kon als al die andere boxen.,want eerlijk is eerlijk,daarvoor gaf niemand er eigenlijk nog een euro voor.

maar geef mij toch maar mijn oude humax 5400 en voor films ben ik overgegaan naar het net.even op dvd branden en mijn collectie
word steeds groter.
die drie in 1 dingen vind ik persoonlijk maar niks.
ze moeten al een dvd gaan intergreren om die spullen aan de man te brengen en je ziet er voorlopig niks meer mee.
is mischien om de economy uit het slop te helpen maar niet aan
mij besteed.ben ook de evolutie van de ontvangers aan het volgen en ben nog steeds 100% tevreden van mijn hummie bakje.

greetz rizzla

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan