Met de elektrische stoel overhalen los je niets op, eerder veroorzaak je daarmee dat mensen die eenmaal gemoord hebben en weten dat ze daarvoor gepakt kunnen worden omdat bekend is dat zij dat hebben gedaan, over nog meer lijken zullen gaan om vrij te blijven, ongeacht wie er voor hun neus staat.
Maar ik ben het toch niet met Pauk eens.
Ik blijf van mening dat de man te rechts wordt afgeschildert. En laten we wel wezen, wat hij nu gewoon uitsprak, werd ook al door Bolkestein uitgesproken (en die werd vlug teruggefloten) en door anderen gedacht.
Ja hij heeft gezegd dat de moslimcultuur een achterlijke cultuur vond, maar hebben ze hem ook laten uitleggen waarom hij dat zo dacht? Denkelijk is deze ene uitspraak weer vlug uitgebuit om hem zwart te maken. Zeker, andere partijen hebben ook hun recht om hun mening te zeggen, maar zoals ze dat deden, de vergelijkingen die ze trokken (Mussolini, Hitler en anderen) waren wel heel erg grof, en ongeacht of dit nu de oorzaak van de moord geweest is of niet, ze hebben hem geholpen door de media wel degelijk gedemoniseert, iets wat andersom echt niet mogelijk was.
Dan terugkomend op de moslimcultuur. Waarom mag hij dat niet zeggen? Waarom gaat dat te ver.
Denk er eens een uitleg bij, die geef ik je eens om over na te denken.
In de moslimcultuur moeten de vrouwen achter de man lopen, hier in NL zelfs liefst gesluierd, en de vrouwen moeten alles doen wat de man zegt.
Zeg dit eens tegen een vrouw in NL, die zal je echt wel voor achterlijk verklaren. Dus zo gezien is de moslimcultuur vergeleken bij onze cultuur achterlijk. Waar heeft Pim dan ongelijk? Probleem is dat niemand waarschijnlijk uitleg hierover gevraagd heeft aan Pim omdat men dit vrijwel zeker niet wilde horen, want nu hadden ze een one-liner waarmee de media hem weer fijn zwart konden maken.
Dus hoe je denkt over een geloof of cultuur mag je dat dan niet zeggen? Waarom niet?
En waarom mag een Imam dan wel zeggen dat wij heidenen zijn en daarom gelijk staan aan varkens? En meer van dat soort uitspraken, en die wordt ook nog vrijgesproken door een rechter bij een aanklacht, omdat dit aan het geloof gelieerde uitspraken zijn? Pardon??? Dus een grondwettelijk recht op eigen mening mag niet gezegd worden, maar personenuit een niet in de NL cultuur thuishorend geloof mogen dus wel rascistische, denigrerende en discriminerende opmerkingen maken omdat het geloof dat zo predikt?
Vind je dat wel normaal? Ik vind dat te gek om los te lopen in dit pokkeland, en dan geef ik nog niet eens de moslims de schuld, maar de regering die zoiets allemaal maar toestaat.
Zo gauw wij "zwarte" of "buitenlander" roepen, dan kunnen wij boetes betalen en wordt "ho even" geroepen, maar andersom kan schijnbaar alles?
En dat is wat Pim ook aan de kaak heeft gesteld of heeft willen stellen, en verdomd dat ie gelijk heeft.
Ik wil hierbij niet zeggen dat moslims achterlijk zijn, ik zal ook niet zeggen dat de moslimcultuur achterlijk is, persoonlijk vind ik de moslimcultuur wel heel erg vreemd, maar wat vrouwen betreft zou hij me best bevallen.
Waar het mij om gaat is dat hij op iets wordt aangevallen waar a.) geen uitleg over gevraagd wordt en
b.) dat ook een mening is die men gewoon moet kunnen verkondigen, zeker als anderen ook (nog ergere) uitlatingen over ons mogen doen.
Dan die zwarte op de lijst. Jij stelt dat hij die genomen heeft om een goed beeld over te brengen en hij niet echt wat van politiek weet.
Dan stel ik je een andere vraag. Ken jij buiten Pim ook maar 1 iemand die politiek wel iets te vertellen heeft? Nee dus, het is allemaal in de gauwigheid een bij elkaar geraapt zootje, en dat was omdat Pim gezien het tijdgebrek niet anders kon, daarom was PIM ook de lijst Pim Fortuijn, vrijwel geen hond weet wie er verder nog op die lijst staat.
Als laatste punt... De vvd heeft ook van die ideeen, alleen zeggen die dat niet zo hardop.
Pim en de VVD samen zou een heel gevaarlijke combinatie kunnen zijn geworden want dat zat er wel dik aan te komen als hij gewonnen zou hebben.
Maar Pim had genoeg sociale ideeen en linkse ideeen om niet tot extreem rechts te behoren. Gewoon rechts wel.
En als we eerlijk naar de huidige politiek kijken, dan zitten er genoeg rechtse rakkers in, en ze hebben ons genoeg aan gedaan de afgelopen 8 jaar.
De cda als "linkse" partij is evengoed niet te vertrouwen en de vvd nog minder.
Voor de rest vertolkte Pim meer wat het volk dacht, daarom heeft hij ook zo'n aanhang gekregen.
Het werd ook eens tijd dat eens naar het volk geluistert werd.
Dan als laatste over de moordenaar.
Pieter Baan centrum? Zijn ze gek geworden? Die gast wist precies wat ie deed, die is niet gek, dit is gepland geweest van tevoren, hij was bekend bij inlichtendiensten, meteen na zijn arrestatie heeft hij als eerste naar een advokaat gevraagt en verder gezegd geen verklaring te willen afleggen.
En zo iemand willen ze gek laten verklaren door PBC? Die lui zijn dul. Die gast is 100% bij zinnen.
Draaien we de zaken eens anders met een groot vraagteken.
In de politiek wist niemand wat ze met Pim aanmoesten of hoe hem aan te pakken en ze zweetten allemaal bloed omdat vrijwel zeker was dat hij grof zou winnen.
Laten we eens wat dingen bekijken en verder afwachten.
1.) Is het niet typisch dat net als bekend wordt dat hij de meeste zetels zou behalen hij op diezelfde dag vermoord wordt
2.) Is het niet vreemd dat BVD etc. naar Pims veiligheid gekeken zouden hebben en dat natuurlijk niemand kon denken aan een persoon die alleen handelt uit boosheid, maar het dus wel vreemd is dat die persoon niet bij politie, maar wel bij inlichtendiensten bekend is.
3.) Stel je eens voor je bent politicus en je gaat grof verliezen voor wat in jouw ogen een racist of extreem recht is. Waar schrik je dan van bij zo'n moord? Dat ze hem vermoord hebben? Nee. Welke uitspraak hoor je het meest? "Dat zoiets kan in Nederland", stel je eens voor, die lui zijn niet verschrokken en aangedaan van Pims dood, maar door het feit dat hun nu onder de neus wordt gedrukt dat hun zoiets dus ook zou kunnen gebeuren?
Dan de straf.
1.) Waarom wordt hier nu het PBC weer bijgehaald terwijl het zeer twijfelachtig is dat die man wel abnormaal is
2.) Gelet op bovenstaande, wil ik wel eens weten wat voor straf die man krijgt. Laten we daar eens op letten, wedden dat ie er niet voor jaren achter gaat?
De straf zoals ik hem zie:
1.) PBC verklaart de man gek en hij krijgt een kleine straf en TBS (die dan ook vrij snel zal afgelopen zijn.
2.) De man "heeft op een of andere wijze kans gezien om zelfmoord te plegen in zijn cel"
3.) Door een vormfout is de man straks niet meer vervolgbaar of moet tijdelijk losgelaten worden waarna hij prompt naar het buitenland vertrekt.
Laten we dit eens afwachten, maar ik twijfel er heel zwaar aan of deze man echt zoals een moordenaar voor een jaar of 12 achter de tralies gaat....
Ik weet niet of dit allemaal waar is, maar zoals ik al zei, laten we de zaken eens omdraaien met een heel groot vraagteken en eens zien wat er dan gebeurd.... misschien worden er dan nog wel heel andere conclusies over de moordenaar (en dan dus misschien ook de mensen die er wellicht achter steken) getrokken.
En nogmaals.... Ik ben geen voorstander van Pim Fortuyn, maar wel een heftig tegenstander van de gezapige maatschappij van Nl waarbinnen niets meer kan en mag, zelfs niet meer je eigen mening zeggen.