Eindelijk Canal Cardsharing legaal

@BT

Dat je het er mee niet mee eens bent wat CDS zegt is 1 ding. Ik sta ook zeker niet aan hun kant. Hoewel het hun goedrecht is om eigen belangen te verdedigen. En ja je moet er maar van uitgaan dat ze gelijk hebben. Feit is, het beleid van CDS drijft consumenten naar dit soort oplossingen uit te wijken.. Winkeliers zagen weer een leuke verdienste.. et voila

Wat me echt verbaasd is dat wanneer 1 persoon zomaar een bericht post op diverse forums (zonder een solide basis) bijna iedereen dit maar aanneemt en dit nog gaat verdedigen ook.

Gelukkig zijn ze bij satellitemagazine.nl wel zo verstandig dit na te vragen. Voordat je het weet lopen hordes mensen naar de winkel om dingen te kopen die straks waardeloos zijn. Daar heeft de "handel" dan weer leuk profijt van gehad. Ik hoop niet dat dit jouw intensie was beste YuBo?

Nee hoor.

Ik heb geen belang bij kaartdelers.

Maar let maar op.

Standpunten Canal kunnen nogal eens wijzigen.

We zien wel wat ze doen, maar wisten er gewoon van hoor !

Denk dat de grote aandacht ze een andere oplossing heeft gebracht : meer kaarten met korting levert hun meer op en de klant is tevreden.

Afijn, we zijn 2 weken verder.

Na krachtige taal van Canal Digitaal heeft nog steeds de officiele dealer de systemen in de verkoop.

Is de uitspraak door Canal wel ?cht gedaan ? of is er sprake van een onofficiele quote die nooit gedaan is ? of een quote die w?l gedaan is door Canal maar g??n stand houdt ?

Nergens is hier namelijk een officieel bericht van te lezen.

Indien Canal de apparatuur illegaal acht en haar eigen dealers hier openlijk mee adverteren twijfel je toch ?cht ?

Ik denk dat dit weer een flink staaltje is ;-)

Kans dat er ?cht een verbod is of komt lijkt 0,0.

Canal+ is tegenwoordig niet meer zo snel met ingrijpen, maar als de verkopen stijgen en de informatie wijder verspreid word zullen ze dat zeker doen.

Ik weet nog niet zo zeker wat er dan gebeurd, technisch-juridisch gesproken zouden ze het eigenijk niet kunnen verbieden voor thuisgebruik, immers abonnementsgeld van de abo op dat adres word betaald dus van ontduiking is geen sprake en aldus is die wet niet van toepassing.
Edoch blijkt dat de tendens van rechters toch vaak is dat ze de commercie nogal eens graag in het gelijk stellen en wel een weg vinden om het toch te kunnen verbieden.

Dus 0,0 lijkt mij toch wat weinig, ik ben bang dat het toch een zaak van afwachten word totdat C+ daadwerkelijk aktie onderneemt tegen hun dealers en deze het lef hebben daar tegenin te gaan.
De vraag is echter of C+ dat doet en of daarna dan ook een van de dealers tot een juridisch conflict bereid is.

Ik denk dat het inderdaad niet met zo'n vaart zal lopen.

Zeker als je weet dat ze :

- het al lang wisten (en geen bezwaar hadden)

- eigen dealers dit verkopen (met medeweten van Canal)

- de importeur nota bene een bedrijf is dat eerder een schikking trof ivm piraterij

- de fabrikant nota bene al een jaar of 4 aan het procederen is in scandinavie ivm piraterij !

Canal lijkt nu haar eerder standpunt te herzien.

Dit is net zoveel waard als de gespierde taal, die nergens in een officiele verklaring van Canal te vinden is.

De enige die de dupe k?n worden is de consument, die blijft in onzekerheid.

Volgens mij weten we het eind september,want dan is in duitsland de uitspraak over het proggie van cybersky,waarbij via een p2p netwerk tv via het internet kan worden geshared.
Mocht premiere dit verliezen,dan hebben de providers een groot probleem,want dat betekend dat het niet illegaal is.
Maar zolang moet er dus nog gewacht worden om het zeker te weten.

Nou niet echt Tweety, want dat is toch iets anders, als je gaat spreken over het sharen over internet, dan is er mijns inziens weinig kans dat Premiere dit verliest.

Verliezen ze dit wel, dan betreft die uitspraak alleen Duitsland en dan is er wel meer kans voor Nederland maar nog geen zekerheid.
Verliest Premiere het niet, ook dan is er nog geen zekerheid omdat het zoals jij aangeeft om sharen over internet gaat en niet sharen in je eigen huis.
Dat is toch een wezenlijk verschil, vooral als je het beruchte Nederlandse WvS artikel erbij gaat nemen.

Ik denk dat het nog iets genuanceerder ligt :

Het is goed mogelijk dat p2p software gewoon legaal is, de maker hiervan zijn gelijk krijgt.

Alleen de gebruiker voor de toepassing van cardsharing in de hoedanigheid van meekijken zonder de provider te betalen strafbaar is.

Dat is de grote vraag, vergelijk het een beetje met het MP3 verhaal. Software, gebruik en toepassing ervan.

Ten aanzien van de "thuis"shareder zijn er legio juridische argumenten te noemen waarom hier geen enkel bezwaar tegen kan zijn.

Geen zwart-wit situatie en dat is waarschijnlijk de reden dat Canal dit toestond (en nog steeds toestaat overigens).

Ik heb namelijk nog van geen enkele winkelier gehoord dat deze een brief heeft ontvangen om de verkoop te stoppen.

En zo'n briefje is toch ?cht in 2 minuten geschreven.

Geen prioriteit kennelijk, ?f Canal heeft dit standpunt nooit officieel ingenomen maar slechts informeel laten lekken.

Wat mij betreft kan deze thread op slot... Jullie speculeren er op los en praten jezelf allerlei onzin aan. Niemand is hier advocaat dus jullie kunnen een mening hebben en praten als brugman maar uiteindelijk gaat het toch nergens over.

Ik wil niet lullig doen maar nogmaals vindt het vreemd dat iemand zomaar concludeert en post dat cardsharing legaal. Dat doe je niet want dit soort berichten is slecht voor de geloofwaardigheid van dit forum.

Ik ben blij dat CDS met een passend antwoord gereageerd heeft.. Weten we meteen waar we staan.. Niet dat ik het er mee eens ben maar allicht beter dan de valse berichtgeving hier geloven.

Ga me niet in de discussie mengen hier. Of het nu wel of niet legaal is dat moet dan maar ooit eens een rechter gaan bepalen in een proefproces, als die er ooit al gaat komen, En tot dit tijd, en daar hoef je geen advocaat voor te zijn, is alles nog gewoon zo legaal als het maar wezen kan.

Wil wel even reageren op dat passend antwoord van Canal Digitaal. Zo passend vind ik dat antwoord eigenlijk niet. Het is passend als je daadwerkelijk dit standpunt inneemt en ook naar dat standpunt gaat handelen. Dat gebeurd dus niet dus is het ook geen passend antwoord in mijn ogen. Er wordt, heb ik de indruk, een beetje een paar zinnen die wel indruk maken in de ogen van Canal Digitaal de ruimte in geslingerd. Maar hoe geloofwaardig, en in mijn ogen passend, moet je deze woorden nu opvatten als men nog niet eens zelf naar deze woorden gaat handelen.

100% eens met Satwatcher !

Dat zit namelijk exact de kern.

1. wat niet strafbaar is, is niet illegaal.

of anders gezegd : niets is illegaal zolang dit niet strafbaar is.

2. ook al zou Canal eerdere standpunten informeel (!) herzien, zij handelt momenteel absoluut niet volgens deze nimmer officieel gecommuniceerde standpunten.

of anders gezegd : canal laat willen en wetens haar eigen officiele dealers deze apparatuur aanbieden.

Van "gedogen" kan geen sprake zijn ; het is immers niet strafbaar, dus valt er niets te gedogen.

Mensen, mensen.. wat zijn jullie toch dom...

Wat die rechter straks beslist maakt op dit moment toch niet uit.....? (Als het al zover komt wat ik niet denk.) CDS heeft gewoon de touwtjes in handen. Als zij zeggen dat het illegaal is heb je pech. Ben je het er niet mee eens ook goed, Maar dan ga JIJ maar naar de rechter het tegendeel bewijzen. Want zo werkt dat in Nederland en niet andersom.

Tot die tijd kunnen zij doen wat ze willen. Als CDS op een moment besluit de cardsharing technisch te boycotten zijn de consumenten die zo'n smartwi kochten daarvan de dupe.Yubo, daar gaat je verhaal over legale cardsharing dan heh. Waarom plaats je dit soort bericht nou eigenlijk????

Nog 1 keer (voor de sukkels) Cardsharing is dus NIET legaal totdat CDS dit zelf aangeeft of er een wettelijke uistpraak komt. Wat jullie verder vinden intresseert mij eerlijk gezegd geen ene moer en CDS ook niet als ze jullie cardsharing uit schakelen. Dat jullie dat toch niet inzien??

Of wordt er dan weer gejankt en geroepen dat CDS zo'n slechte provider is... terwijl je dit kan verwachten als je jezelf dingen wijs maakt die in werkelijkheid anders zijn.

Ik zeg niet dat er niet over deze materie gediscusseerd kan worden. Maar doe dit dan onder een andere noemer "Canal Digitaal Cardsharing, Legaal of Niet, wat vindt jij?" Maar blijf niet domweg volhouden dat het legaal is. Dit kun je zonder rechter nooit hard maken en dus trek je ALTIJD aan het kortste eind.

Bovendien is deze berichtgeving misleidend. Mensen gaan naar de winkel en kopen in goedvertrouwen zo'n ding. Die zijn dus straks gewoon de dupe van deze leugens. Is percies hetzelfde als die verkopers die mensen toen ontvangers op emu basis verkopen en in waan lieten dat ze eeuwig konden kijken.

Mijn standpunt is nu duidelijk!?

Je standpunt is leuk, maar hoeft niemand het mee eens te zijn.

Het werkt in Nederland andersom :

Zolang iets niet strafbaar is gesteld, is het legaal.

Wie eist, bewijst. Zo simpel ligt dat.

Niet alleen in het strafrecht, maar ook gewoon in civielrecht dat zowel het consumenten als winkeliersverhaal dekt.

Dus st?l d?t canal digitaal dit aankaart zullen z?j moeten aantonen dat dit illegaal is, en belangrijker nog : op grond waarvan.

Satwatcher stelt een aantal zinvolle argumenten hiervoor, ik gaf er zelf ook wat van mee.

Zo liggen de feiten, geen aannames.

Omgekeerde bewijslast is slechts een privilege van de Belastingdienst.

Krab jezelf ook eens achter je oren waarom CD dit toeliet, en nog steeds toelaat bij haar eigen dealers :)

Dat een consument de dupe kan worden ? helemaal mee eens.

Waarom ? omdat CD niets officieels uitspreekt en het mogelijk in de toekomst w?l verboden kan worden.

Als CDS op een moment besluit de cardsharing technisch te boycotten zijn de consumenten die zo'n smartwi kochten daarvan de dupe.
en zo is het

zolang het draait is er niks aan de hand maar als CDS inderdaad dingen gaat veranderen waar door het apparaatje niet meer goed werkt kun je klagen wat je wilt maar het is geen canaaldigitaal goedgekeurt produkt en je hebt geen poot om op te staan
althans niet bij CDS en de winkelier komt met het praatje aan
tja wij kunnen er ook niks aan doen als zij daar iets veranderen dat is hun schuld maar jij zit met de gebakken peeren

Klopt helemaal.

Maar dat geldt overigens ook voor bijna alle ontvangers en modules.

Leken kiezen vaak voor en Philips, het is voor een leek een voor hem bekend merk en officieel ondersteund door Canal.

Voor alle anderen die wat meer willen dan een philips doos zit je al snel op het vlak "niet goedgekeurd".

Vaak weten consumenten dat niet.

Nu is w?l de grote grap dat de "niet door canal goedgekeurde" apparaten vaak beter zijn en meer kunnen.

Dat canal goedgekeurd kost een hoop geld en is geen garantie voor kwaliteit.

Vergelijk de canal scm module maar eens met een aston.

Of een philips met een topfield of ander goed merk.

Duidelijkheid is niet h?t sterkste punt van Canal, da's helder.

Probeer maar eens te achterhalen waar je je op kunt geven voor het "gratis" abonnement van canal ........

Canal helpdesk en vele verkooppunten geven je dan het goedkoopste betaalde pakket van een paar euro per maand.

Terwijl het toch ?cht gratis kan met ned 1,2,3 RTL enzovoort.

Helemaal officieel ?n legaal ?n van canal, ze hangen het alleen niet zo graag aan de grote klok.

Je moet je erg goed zoeken om te vinden hoe.

Service van de zaak ;-)

Terrestrial, voordat je mensen dom gaat noemen zou ik toch eens eerst bij mezelf te rade gaan als ik jou was of dat wel een verstandige uitspraak is.

Want eerst vind je het niets dat we zitten speculeren, terwijl het aan ons is of wij dat leuk vinden of niet, jij hoeft de thread niet te lezen.
Daarna kom je met een uitspraak als:
Ik ben blij dat CDS met een passend antwoord gereageerd heeft.. Weten we meteen waar we staan..
CDS heeft geen passend antwoord gegeven. CDS verkondigt HAAR mening en die hoeft niet te stroken met juridische juistheid.
Daarnaast heb ik er geen officiele uitspraak over gezien, geen persbericht en daarnaast heeft Satwatcher nog eens gelijk.

Nu wil ik niet dezelfde fout maken om jou dom te noemen, maar ik hoop wel dat je die uitspraak van je intrekt, met name ook vanwege het volgende:
Wat die rechter straks beslist maakt op dit moment toch niet uit.....? (Als het al zover komt wat ik niet denk.) CDS heeft gewoon de touwtjes in handen. Als zij zeggen dat het illegaal is heb je pech. Ben je het er niet mee eens ook goed, Maar dan ga JIJ maar naar de rechter het tegendeel bewijzen. Want zo werkt dat in Nederland en niet andersom.
Ben jij opeens wel advokaat dat je dit zo kan stellen? Want dit is namelijk totaal onjuist.
Een voorbeeld:
Canal+ heeft ook altijd geroepen dat programmers illegaal zouden zijn en dat dit niet in het assortiment van een satwinkel behoort.

Echter, het was niet aan winkeliers om het tegendeel te bewijzen, het is dan aan C+ om die mensen te vervolgen als ze denkt dat ze gelijk heeft.
Dat is ook gebeurd, en de rechter heeft bepaald dat programmers NIET illegaal zijn. Wel liggen er twee verschillende uitspraken van twee verschillende rechters, de ene vind dat ze niet in het assortiment horen van een satwinkel en daarmee wel aangetekent kunnen worden als bedoeld voor illegale doeleinden, en de andere rechter (was geen hoger beroep) vond niet dat dit het geval was en vond het geheel legaal.

In een andere rechtszaak tegen een bekende satzaak, is CDS ook behoorlijk op haar vingers getikt en heeft ze maar deels gewonnen.
Ook deze rechtszaak heeft CDS moeten aanspannen, en niet die winkel.

In ons land is het namelijk nog steeds zo, dat je onschuldig bent totdat je schuldig bent verklaart en dat kan alleen een rechter.
Wat jij doet is de verhalen omdraaien, iemand beschuldigt je of zegt dat iets niet mag en je zou dan zelf het tegendeel moeten gaan bewijzen? Nee zo werkt dat niet, diegene moet dan ook maar bewijzen dat het inderdaad illegaal is, zo werkt dat.
Dus noem ons a.u.b. niet domme mensen, als je zelf niet eens op de hoogte bent van de rechtsgang in Nederland.

Nog 1 keer (voor de sukkels) Cardsharing is dus NIET legaal totdat CDS dit zelf aangeeft of er een wettelijke uistpraak komt. Wat jullie verder vinden intresseert mij eerlijk gezegd geen ene moer en CDS ook niet als ze jullie cardsharing uit schakelen. Dat jullie dat toch niet inzien??
Ik eis dat je je woorden intrekt, want je hebt totaal niet in de gaten hoe het werkt en kunt dus niet mensen als sukkels betitelen.
Iets is LEGAAL totdat het in de wet is opgenomen of totdat er jurisprudentie over bestaat.
CDS heeft in dit geval GEEN intellectueel eigendomsrecht op sharing. Artikel 306b biedt GEEN juridische ondergrond tegen cardsharing thuis. Ik zou eerst maar eens wat gaan leren hierover voordat je mensen gaat uitschelden.

Je standpunt is duidelijk, doch je zit compleet ernaast.

Het enige waar je wel gelijk in hebt, is dat het onduidelijk is of het uberhaupt legaal blijft, en DAT word pas duidelijk bij een gerechtelijke uitspraak, niet bij hetgeen CDS nu wel of niet van mening is.

Relax .... BT .... niet goed voor de bloeddruk.

Je hebt inhoudelijk gelijk, net als een aantal anderen in deze denk ik.

Schelden is niet goed, maar laat je niet meetrekken in de emotie.

De header van dit topic is (bewust) provocerend, maar inhoudelijk juist.

Provocatie lokt emotie uit.

Dat maakt duck ook weer mooi :)

Juiste woorden, schelden los inderdaad niks op.

Dus graag, gericht aan @Terrestrial, duscusie?ren mag natuurlijk altijd maar gelieve niet woorden als "Sukkels" en dergelijke te gebruiken.

1 ieder mag natuurlijk altijd zijn standpunt innemen.

Ja oke, ik ben al weer rustig, het irriteerde me enigszins, temeer daar ik al eens zowel met Minport (irdeto) alsook met Canal+ persoonlijk aan de stok heb gehad en juridisch Mindport naar huis heb gestuurd en Canal+ zover heb gekregen dat ze een deel van hun eisen heeft moeten laten vallen omdat ze juridisch niet te staven waren.:)

Het is een strategie die veel bedrijven gebruiken.

Dreigende taal van dure juristen, of n?g mooier: advocaten (het liefst met meerdere titels en mooie achternamen die op volzinnen lijken).

De meeste mensen laten zich afschikken door dreigingen met rechtzaken, claims e.d. Schrikken van bedragen, sommaties, dagvaardigingen en zelfs zittingen.

En d?t is nu precies wat vaak bereikt moet worden met een dergelijke strategie.

Voor " jan - modaal " is dit vaak een t? groot risico, priv? advocaten inhuren is een kostbare grap die bruintje vaak niet trekken kan.

De twee bedrijven die je noemt zijn daar heel sterk in.

Indien er ?cht iets aan de hand is merk je het vanzelf; dat gaat dan heel anders.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan