Eindelijk Canal Cardsharing legaal

En naast dit alles denk ik zelfs niet dat CDS zoals hier beweerd wordt de technische mogelijkheden heeft om cardsharing uit te zetten.

Hadden ze deze gehad dan had dit allang toegepast geweest en niet alleen bij CDS maar bij alle satellietproviders. Cardsharing is namelijk een hele grote inkomstendervingsbron (zeker in gevallen van buitenhuis sharen) voor deze providers.

Originally posted by satwatcher
En naast dit alles denk ik zelfs niet dat CDS zoals hier beweerd wordt de technische mogelijkheden heeft om cardsharing uit te zetten.

hallo satwatcher
nou ik hoop het dat het niet kan maar er zijn eerder van dit soort produkten geweest (zijn er nog )seca2 splitter
die eerst wel goed draaiden maar later weer niet nu weet ik niet of het echt bewezen is dat cds hoor met opzet een handje in heeft
maar er zijn toch zat mensen die dat aparaat hebben en hem maar liever kwijt zijn omdat het eigenlijk een flop is

Wat ik begrepen heb komt dat meer door de gebruikte splitter dan door enige veranderingen van buitenaf.

als je weet wie de fabrikant is,

zou satwatcher wel eens helemaal gelijk kunnen hebben ;-)

iets heel anders maar feitelijk het zelfde.
ik heb ook kabeltv, via een splitter heb ik ook kabel op mijn slaapkamer en de kids hebben ook tv, moeten we dan ook extra betalen? denk het niet valt onder gedoogbeleid ,dit geld denk ik ook voor de pace puma en andere constructies binnenshuis,anderswege kan men wel optreden .
het is dus maar net wat doe je er mee.

bensat zei:
Heeft iemand een werkende versie?

heb een werkende versie gezien en getest.op de camping staat iemand die hem had. werkt goed op pioneer 110.nl moeilijk op vhsat met matrix ucas 3.0. moet af en toe kaarje opnieuw indoen na het zappen van codeert signaal na fta en terug. philips ging ook goed . we zijn buren zitten links en rechts +/_ 15 mtr uit elkaar . mijn buurman heeft hem gekocht voor thuis . heeft er 3 ontvangers opstaan allen vh-sat. hij heeft het volledige pakket. en de 2 andere kaarten verkocht voor 100 euro , het koste per saldo dus 50 euro.
. weet dat dit een buitenshuistestje was en dus illegaal. maar we hebben dit zo gedaan omdat hij dit in de vakantie gekocht heeft en dit voor de omruildatum (7 dagen) wilde weten of het werkte.

ff enn update. heb gebeld. het probleem met vh sat met een matrix met ucas erop was toch groter dan verwacht. heeft nu aston mudules erin werkt relatief zonder problemen. af en toe moet de ontvanger kaart na zappen er ff uit en in. minder dan 1 keer per dag. krijg volgend weekend zelf de beschikking over de splitter. ga ik ff testen met DM-500 en digitalworld en pioneer 110.nl

Voor de liefhebber, TV Satellite nummer 22.

Na het lezen hiervan kan ik niet anders concluderen dat :

- De cardshare volstrekt legaal is, geen enkele wet verbiedt de verkoop en/of het gebruik er van.

- Canal Digitaal bobo Kees Farber het er niet mee eens is, maar geen enkel steekhoudend argument aan kan voeren. Verwijst naar een artikel in de Telecomwet die niet eens bestaat :)

Bovendien onderneemt Canal geen enkele aantoonbare actie die tegen hun eigen officiele dealers gericht is.

V??l Hilversums geschreeuw, en weinig wol.

Het lijkt een schaap in wolfskleren :)

Met bangmakerij hoopt canal weer eens te kunnen scoren.

De komt van steeds meer belangenverenigingen maakt het best aantrekkelijk om eens een procedure van recht te voeren tegen Canal.

Voor een paar euro laat je dan een rechter uitspraak doen en is iedere discussie verder van de baan.

Gaaaaaaaaaap,zijn we er nog niet uit met CS ?
Gewoon kijken en geen gezeur of het nu wel of niet mag toch,zo is het toch al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.
Doet het slot er maar op.
Amen.

Nee, het is al jaren vaag.

Met vaagheid is de consument ?n de winkelier niet geholpen.

Een consument loopt het risico apparatuur te kopen die misschien geen officiele ondersteuning krijgt, en een winkelier loopt het risico om een rechtzaak aan de broek te krijgen.

Geen gezonde situatie dus, en bovendien prijsverhogend (!).

Wat zouden de apparaatjes die slechts enkele euros inkoop kosten namelijk echt gaan kosten als blijkt dat er niets tegen in te brengen valt ?

Het gedrag van Canal valt niet echt te waarderen en staat het aan de ene kant toe, maar dreigt de laatste tijd met rechtsmaatregelen (die overigens tot dusver uitblijven).

Laten we wel zijn : mede de discussies op de boards heeft wat teweeg gebracht.

Bovendien komt binnen enkele weken een officiele module uit met officiele DVB-S licenties :) die inderdaad ??k wireless cardsharing ondersteunt :)

een warme winter 2005/2006 in Hilversum is de weersvoorspelling.

Tja, ik moet het genoemde artikel nog gaan lezen, maar ik kan me voorstellen dat die van Faber zich vergist en dat het niet Telecomwet maar WvS moet zijn.
En in dat geval (artikel 326b WvS als ik het goed onthouden heb) krijg je echt pas definitief uitsluitsel als een rechter zich daarover buigt en dan -nog- zou het in geval van legaliteit alleen maar cs binnenshuis betreffen, niet buitenshuis.

326c WvS

En ik denk overigens dat de eerste die een procedure voor recht start tegen canal digitaal direct een schikking aangeboden krijgt ;-)

Canal Digitaal heeft er denk ik veel voor over om te voorkomen dat er een uitspraak komt die de legaliteit van dergelijke apparatuur bevestigd.

Zij zullen zich veel prettiger voelen in een sfeer van risico voor de verkoper.

Op het moment dat er een dergelijke uitspraak wordt gedaan heeft Canal meer problemen dan ze nu heeft.

Dus .... mocht er een stichting o.i.d. zijn ...

Inmiddels weer even verder :)

Tussen de aanbieders heeft zich inmiddels ook de voorzitter van het satellietplatform als verdeler aangedient.

De website van SmartWi toont alle distributeuren; voor de BeNeLux wordt je netjes doorverwezen naar een website in Belgie.

De website in Belgie toont bij haar verdelers keurig het adres van het bedrijf in Nederland waarvan de voorzitter van het dagelijks bestuur SatellietPlatform de eigenaar van is.

Je weet wel ... Canal Digitaal : de financierder van het platform.

De kans dat CDS rechtzaken start tegen haar eigen voorzitter, dealers enzovoort lijkt me uitgesloten.

Bovendien is de fabrikant bekend en zullen winkeliers eenvoudig doorverwijzen naar de fabrikant indien het op problemen stuit. Maar dat zal wel meevallen.

Veel geschreeuw en weinig wol.

En w??r een maandje verder.

Nog iemand die ?cht denkt dan Canal iets onderneemt ?

of gaan we het eens worden dat er veel gebrul en weinig wol is ;-)

De vraag was niet of C+ iets zou ondernemen ja of nee, de vraag was of het volgens de wet legaal of illegaal zou zijn.
Daar is nog steeds geen uitsluitsel over en dat gaat er ook niet komen als C+ niets onderneemt.

Ik verwacht overigens niet dat C+ iets zal ondernemen en die verwachting is alleen maar gesterkt. Geen actie=geen jurisprudentie, dus de eigenlijke vraag zal wellicht voor altijd open blijven.

Het was meer bedoelt op de reacties van sommigen : illegaal.

Wij zijn het eens denk ik.

Bij aantoonbaar illegaal zal canal er als de kippen bij zijn, en dat blijft uit.

Het is misschien gewoon een bevestiging van hetgeen waar de topic mee is gestart ;-)

Bovendien erger ik me wel eens aan de gespierde uitspraken van canal, die overigens nooit formeel bevestigd zijn.

Vandaar dat ik van tijd tot tijd even kijk hoe het er mee staat.

Ik denk ook wel dat we het eens zijn. Canal+ weet ook dat ze zichzelf onder de duiven gaat schieten als ze hier actie tegen gaat ondernemen.
Ze spreken wel vaker sterke taal zonder iets te doen. In de Freek-periode hebben ze wel geleerd dat dit nogal een kostbare zaak is, zonder altijd het gewenste resultaat.

Maar het gaat nu ook nog om binnenshuis, geheid dat als er produkten komen met versterkers, zodat de halve straat mee kan doen dat ze er als de kippen bij zullen zijn om actie te ondernemen.:)

Misschien echter dat de huidige trend met deze huiselijke share apparatuur, Canal+ eindelijk eens doet inzien dat service toch wel noodzakelijk en gewenst is, en dat ze misschien dan toch nog komen met een tweede thuiskaart voor gereduceerd tarief.
Alhoewel.... misschien ook niet, want die kun je weer uitlenen aan kennissen op een andere plaats, dat kan met deze cardsharing dingen niet vanwege het korte bereik. Blijft lachen die C+.:biggrin:

Ik denk dat de Freek den E. periode een hele andere was.

Die was met name gericht op satellietwinkels die kaartjes programeerden en deze voor de hoofdprijs verkochten, bij voorkeur zwart ;-)

Hier is w?l enig succes geboekt : een winkelier in Axel mocht een leuk bedragje als schikking voor een schadevergoeding overmaken op de rekening van Canal en een winkelier in Uden liep een serie rechtzaken op, wat slapeloze nachten en een financiele aderlating.

Tevens richtte Freek den E. zich op de vaak anonieme websites van dergelijke winkeliers.

Het ging Canal niet zozeer om websites met illegale content; de acties waren meer gericht tegen de winkeliers die websites anoniem lanceerden en op grote schaal illegaal geprogrammeerde kaartjes verkochten.

Voor zover ik weet heeft canal nooit echt actie ondernomen tegen de echte hobbyist, die thuis loggen en programmeren als hoby heeft.

Deze hobbyisten hebben namelijk vaak gewoon een abonnement en richten weinig tot geen schade aan. Het waren de winkeliers die op grote schaal kant en klare oplossingen zwart verkochten aan klanten die toeter noch blazen wisten.

Dat Freek v??l fouten heeft gemaakt is duidelijk : anders waren deze winkels al lang failliet geclaimed.

Nee, het sharing-verhaal is een h?le andere.

Dit apparaatje voor home-sharing is, en lijkt ook, volstrekt legaal.

Ik vind het interessant om te zien ?f canal ook de daad bij de gespierde woorden voegt.

Vandaar ;-)

De Freek van den E. periode was wel anders inderdaad. Net nu is het zo dat de providers meer in organisaties als STOP verenigt zijn.
In de Free periode deed C+ meer zelf.
Die was met name gericht op satellietwinkels die kaartjes programeerden en deze voor de hoofdprijs verkochten, bij voorkeur zwart ;-)
Nee hoor, het verhaal wat je vertelt is wat dit betreft echt onjuist. Wel degelijk werden vooral ook hobbyisten aangepakt, in die tijd zijn er talloze sites geweest die verdwenen zijn door Freek's toedoen of meermaals van server zijn moeten verhuizen, zelfs terwijl daar echt niet aan echt illegale zaken werd gedaan.
Duck was daar slachtoffer van en Satellite Fun, die overigens nooit commercieel is geweest en ook geen banners had in die tijd, is 7 keer van server verjaagt, de laatste keer was er zelfs bewijs van dat dit onder valse voorwendselen gebeurde. Zo werden Fun beschuldigt van het hosten van illegale files, terwijl er helemaal geen files werden gehost, noch dat daar naar gelinked mocht worden.

Misschien dat de anderen extra aangepakt zijn omdat ze degenen die ze echt wilden hebben, niet konden aan pakken c.q. daar niet genoeg moeite voor deden en ook nooit moeite voor gedaan hebben want het is zonder meer niet echt moeilijk, ook daar is bewijs van.:)
Maar da's een ander verhaal.

Het is echt dat na het verdwijnen van Freek de hobbyist ook met rust gelaten werd en de richting meer naar de handelaar gaat.
Toen was het gewoon alles en denk er ook aan dat die handelaar in Uden ook een deel gewonnen heeft, een echte financiele aderlating was het ook niet en deels heeft C+ ook ongelijk gekregen van de rechter in die zaak.

Natuurlijk klopt het dat cardsharing een heel andere techniek is dan kaartjes, immers je hebt dan al een abonnementskaart en dat was in de wafer-tijd over het algemeen bij de meesten niet het geval.

Freek heeft niet zoveel fouten gemaakt, maar de wetgeving was gewoon onduidelijk. Je kunt een handelaar niet verbieden lege kaarten te verkopen op grond dat dit niet bij satelliet of tvhandel zou horen. In dat geval kan AH ook wel stoppen met DVDSpelers en routeplanners en andere zaken die ze zo nu en dan aanbieden te verkopen.
Wel een grote fout was dat hij mensen probeerde onder druk te zetten met leugens, en dat is ook -de- reden geweest dat ik Freek persoonlijk juridisch onder druk kon zetten en toen ook het jagen op Fun gestopt is. Daarnaast werd Canal+ op de hoogte gesteld van zijn illegale activiteiten en verantwoordelijk gesteld voor toekomstige financiele schade en kosten voor serververhuizing indien we nogmaals op onjuiste gronden problemen zouden ondervinden, waarbij ook nog privacyrechten geschonden werden.
Misschien was dat, na de andere flaters, de bekende druppel. Een paar maanden later was Freek vertrokken.

De grote schade door winkeliers, ach dat zijn er altijd een bepaald aantal geweest die echt illegale zaken deden. Programmers en lege kaarten kon je vrijwel overal halen en daar is niets illegaals aan ondanks dat C+ dat wel graag zou willen.

Home-sharing lijkt inderdaad volgens de wet niet illegaal, immers je omzeilt geen abonnementsgelden want die zijn betaald.
Tenzij C+ op haar standpunt blijft staan dat men voor een tweede ontvanger binnenshuis zou moeten betalen. Maar dan nog kan de rechter zeggen dat dit niet in de geest van de wet is en dus onredelijk en onbillijk.
Maar daarvoor heb je net weer die rechtszaak nodig.

En net als jij vermoed ik dat C+ het bij gespierde taal houd, maar verder niets zal doen. Ze kan het zich niet permitteren bij de rechter, zeker tegen de handelaars die nu meedoen, weer een blauwtje te lopen.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan