Emu onderzoek.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
715
Punten
113
Leeftijd
59
Iedereen gebruikt voor zijn Dreambox zijn eigen emu.

Maar nou moet er zo affentoe eens veranderd worden omdat de ene emu bij het ene pakket wel beeld geeft en bij het andere weer niet.

Nou is dus het volgende het geval, iedereen weet dat bij TPS dagelijks de sleuteltjes aangepast moeten worden om beeld te houden.

Maar er is een emu waarbij dit niet hoeft, en dat is evocamd 2.04.

Maar niet alles wil het wat ik verder heb bij evocamd doen.

Ik weet het wordt een moeilijk draadje om tot in detail te zeggen wat er allemaal moet gaan lopen, maar ik ga er nu maar vanuit de paketten die op dit moment open zijn, keys en dergelijke hoeven er niet vermeld te worden want die wegen zijn wel bekend. ;)

Als je met mgcamd kijkt dan loopt D+ feilloos, en mgcamd-1.00p10 zapt lekker snel met de rest...

Maar met mgcamd moet je zelf dagelijks tps aanpassen.

Waar ik nu dus zoekende naar ben is naar dat kleine verschil wat er tussen evocamd en mgcamd zit, dat de ene wel automatisch de update pakt en de ander niet?

Misschien (ik heb er geen verstand van) is het mogelijk om van alle EMU'S te komen tot 1 EMU, waarbij de beste dingen (snelheid, auto upgrade, enz.) erin zitten.

Maar ja ik heb er geen verstand van, waarschijnlijk zitten in een EMU dingen die elkaar bijten als ze bij elkaar komen, zeg maar.

Ik wil wel testen.

;)
Nr.10

Dat is nou juist de bedoeling om 1 emu te ontwikkelen waarmee alles mogelijk is.

Dus in zekere zin snap jij hem al.

Want op het moment als je alles kunt kijken met 1 emu dan zapt alles reuzesnel!

Om iets te maken zal je het moeten begrijpen. Ik weet niet of er mensen zijn op het forum, die een EMU kunnen lezen, sterker nog begrijpen.

Bestaan deze mensen uberhoud wel? Want het lijk me redelijk underground werk?

;)
Nr.10

Ik weet tot nu toe ook alleen maar waar die bestanden staan, uitlezen weet ik ook niet waarmee.

zodra ik dat ook weet dan kunen we verder, want als ik nu zo'n bestand uit de map var/bin haal dan zie ik ook alleen maar abacadabra!

Maar dat is nou net ook een stukje van het zoeken naar, waar lees je zoiets mee???

En dat hoeft volgens mij heus geen underground werk te zijn, maar ik denk meer linuxwerk, dus ik denk dat we toch aan een linuxpctje moeten. ;)

Vraag nummer 1 wordt:

Met welk programma open je de bestanden die je ziet staan in de var/bin zodat het leesbare bestanden worden onder windows?

Of gaat het zo zijn dat dit typische linux bestanden zijn en niet met MS programma's te openen/begrijpen zijn?

Want voor nu zie ik zoals al gezegd als ik 1 van de bestanden die var/bin staan alleen maar abacadabra.

Kan jij mijn zo'n bestandje opsturen of beter uitleggen waar ik hem vandaan moet halen. Ik zie dat je hem uit de var/bin haal maar als ik hem ophaal uit die mappen zie ik veel vierkanten vakjes en dan wat tekst.

Ik heb hem geopend met editpad pro.

;)
Nr.10

In editpad pro kan je de tekst omzetten van unix naar windows. Ik heb dit net gedaan maar het leest niet veel prettiger.

Het blijft dus hetzelfde.

Misschien dat er mensen zijn die er verstand van hebben? Woensdag komt er iemand bij mij langs die er misschien wat vanaf weet. Niet geschoten is altijd mis.

Ik ga naar mijn bedje toe morgen weer vroeg op.

;)
Nr.10

@Nummer 10, ik weet ook niet hoe je zo'n bestand uitleest laat staan schrijft!

Iets in mij zegt dat dit onder linux totaal geen probleem geeft, daar de dreambox linux is.

Er zijn er hier die een linux pc hebben, of te koop hebben, maar die moeten maar eens mee gaan doen of zoeken hoe zo'n bestand te lezen is of geschreven wordt!

Want als we dat weten dan is de ontwikkeling van de rest volgens mij niet zo moeilijk...

En ik hoef jou zo'n bestandje niet te sturen want jij hebt exact hetzelfde in jou Dream staan als ik. ;)

Zou het mogelijk zijn om met een programma de key's op te sporen op internet. Dit kan de dreambox eigenlijk al. Denk maar aan de blauwe knop en dan download key's. Echter er zijn meerdere key's en meerdere site's.

Als het nu mogelijk zal zijn om die verschillende key's van de verschillende site's in te bouwen in een emu die zelf de key's ophaalt bij die verschillende site's. Waardoor je nog maar 1 emu nodig kan hebben. Maar ja hoe zit het dan met die verschillende coderingen?

Nou we verzinnen wel verder.

;)
Nr.10

moet kijken ik denk dat ik nog ergens linux heb liggen die kun je bijden op je computer instaleren dan vraagd hij allen met het opstarten wel programma je wild starten
gr frans

ik draai trouwens onder cam x werkt prima
gr frans

Ik meen dat de source van de mg camd gebruikt wordt voor alle emu's deze is nl bekend zodoende .

Progammeertaal c++ of c .

saat

Dat zou beteken dat je hem zo uit zou kunnen lezen, denk ik dan.

;)
Nr.10

Dat zou ik zo niet direct weten (ben geen c++ progammer) maar ik vermoed dat et idem werkt als met visual basic .(ken ik wel nl)
Daarmee bedoel ik dat je (indien klaar) de emu (bestand ) gaat compileren zodat et gelzen kan worden door de db (lees linux). En de source hiervan heeft alleen de maker(s) ervan nl .

Bekijk et als in vb wanneer je alle klaar hebt je er een exe bestand van maakt , ik heb nl de source en kan altijd iets aanpassen en et dan updaten.

Momenteel ben ik wel bezig om me met de emu,s bezig te houden , ik heb nl de radegast source , maar ben nog in et begin stadium hiermee.

hoop dat deze info helpt.

saat

Wil jij misschien mij een PM sturen er is nu iemand bij mij aanwezig die C++ en C programeert.

Alvast bedankt,

;)
Nr.10

Als je er iets wijzer van wordt laat het dan hier op het forum ook even weten. ;)

Want ik roep al iets over linux, en er komen nu al een paar reply's hierop, maar ik wil het gewoon even zeker weten of dit op linux gebaseerd is.

Want ik heb hier nog steeds een pctje over staan...

Ik heb helaas nog niets gehad. Het enige wat ik heb is het verhaal van editpro. De oorzaak dat ik het niet kan lezen is omdat het met heximale te maken heeft.

Ik heb nu dus hexedit gedownload.

Nu probeer ik de boel te openen maar het lukt nog niet.

Ik ga nu nog even verder.

;)
Nr.10

Terug naar editpro. Ik ben er nu achter dat je met editpro ook heximale kunt weergeven. Hierdoor is het wel zichtbaar. Nu verder met de heximale.

;)
Nr.10

Het programma heet trouwens editpad pro.

;)
Nr.10

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan