Emu onderzoek.

bedankt voor de uitleg:biggrin:

Verder met het Emu onderzoek aub.

hangslot zei:
Verder met het Emu onderzoek aub.

Ik wil wel verder, maar ik weet nog steeds niet in welk bestandje die gegevens liggen...

het gekke is dat nu, ik schreef het al, tps de laatse dagen of week geen keywissel meer heeft gedaan...

maar wat ik nu begrijp, en volgens mij heb ik het al meer gezien schrijf je zulke bestanden met dc++

Maar is dc++ er net als andere editors of hoe je het ook noemen moge, in trial of freeware versies te vinden.

Want voordat het echte verschil bekeken kan gaan worden moeten we natuurlijk wel eerst gaan weten waar 1 en ander mee te lezen danwel te bewerken is. ;)

Ik moet nog even wachten en dan heb ik er een Testdroomdoosje voor... :biggrin: ( nou nog opzoek naar een oud draagbaar tvtje, wat bij in mijn computerkast past, of is er een programma wat ook het beeld laat zien op de pc, wat goed werkt? )

Prima, lekker verder met het emu-onderzoek. Alleen nog een helder antwoord op een vage discussie met veel woorden:
  • Een daemon is een programma. Dat kan gestart worden en dan heb je er een proces van lopen.
  • Een zombie is een proces zonder parent. (Het ouderproces wat de starter van het proces was.)
En nog een minder belangrijk weetje binnen dit draadje:
Hoeveel programma's je ook opstart, er is er altijd maar 1 tegelijk running op de processor.

Zo, en nu weer verder met Freg's draadje en kijken of we nog wat productief kunnen worden.

Nou toch nog even een vraagje, jij en G komen niet voor niks tot die tooltjes, maar heeft dit van doen met hetgeen gestart is?

want anders geraken we niet oftopic, maar gaan we wellicht te snel. ;) Wat een dream is nu eenmaal gebaseerd op linux!

de hoofdvraag is en blijft, waarmee lees en schrijf je die bestandjes die in de emu staan..

Hetgeen hier uitgelegd staat is vrij eensvoudig met een editor uit te lezen, maar dat is nou net niet het bestand dat we nodig hebben, laten we het daar over eens zijn...

Maar het andere wat we dus wel nodig hebben, volgens mij dan toch, dat geeft enkel abacadabra, en ik had al gevraagd wat geeft dit met linux?

kortom, een oproepje aan de linuxgebruikers, waar ikzelf nog steeds niet bijhoor, kan dit bij linux wel leesbaar gemaakt worden , die bestanden die in de var/bin staan....

In die map staat trouwens ook het bestand waar jij over spreekt, KK, Deamon.....

Je hebt de source nodig van de binary. Dus de file voor ie gecompileerd is.
(En een dosis programmeer ervaring.)

Maar dat is al eerder gezegd:
Guardian zei:
Zonder de sources en een meer dan behoorlijke programmeer kennis kom je dus nergens.

Ok? Kerstkonijn die kennis van programeren die missen wij dan, maar zit hier nou tussen die 20.000 + leden er nou niet 1 tussen die deze kennis wel heeft en dit met ons wil delen? ( Ik vraag dit nou al tot in den treure!!! ([SIZE=-1024]samenwerken[/SIZE])

Je wordt toch niet voor niets lid van een forum wat gaat over......

Sorry, maar toch nog een ietwat late reactie omdat ik deze eigenlijk erg mooi vind, en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Een Daemon = een daemon. (een process wat slaapt, en enkel en alleen ontwaakt wanneer hij nodig is)
Een process is een process (is normaal gesproken altijd actief)
Deze vind ik eigenlijk nog de beste omschrijving van allemaal.
Niet alleen correct, maar ook nog duidelijk en goed te begrijpen.

freggel1 zei:
... zit hier nou tussen die 20.000 + leden er nou niet 1 tussen die deze kennis wel heeft en dit met ons ...

Ben bang dat dat 20.000 leden zijn die alleen maar gratis willen kijken, freg.

Misschien tijd eens een grote schoonmaak te houden. Mensen die al langer dan 1,5 niet geweest zijn account wissen. Grote verrassing hoe veel je dan overhoudt.

Of een rule instellen dat je minimaal 1 posting moet doen om lid te blijven. Mogelijk maakt dat de echte duckers nog hechter. Kwaliteit vs kwantiteit.

Er zijn er veel die het alleen voor gratis kijken doen, maar lang niet allemaal hoor. Als je gaat filteren op de manier zoals door Kerstkonijn aangegeven, zul je zien dat er toch nog een heleboel lezers overblijven.
Qua posters zal het niet veel uitmaken vermoed ik. Over het algemeen zie je toch wel zo'n beetje dezelfden met hier en daar een uitzondering. Maarja, ik denk dat we hiermee een beetje afdwalen van het topic.
Een voorstel als dergelijk kan in het daartoe bestemde board topic altijd geplaatst worden.:)
Technisch is het geen enkel probleem, zelfs niet om dat automatisch te laten plaatsvinden.

Misschien wordt het wel heel druk bij het wokken.

Het kan ook zijn dat men het niet weet waar het hier over gaat. Er zijn niet zo gek veel ontvangers waar je een emu voor nodig heb. de meeste zullen nog met een x-cam of een dragoncam of via een abokaart werken.

Ik denk dat er ook mee te maken heeft.

;)
Nr.10

En ook voor fregggel , ik zal straks eens op die andere pc kjiken of e.e.a te bewerken is met vb pro 6 .

Ben beng van niet omdat ik de source niet heb zoals eerder vermeld, maar hou jullie op de hoogte

saat

freggel1 zei:
En nou kunnen we gaan lezen en vergelijken!
case "$1" in
start)
echo

$0 stop
exit 1

Dit is dus typisch Linux,

Ok, typisch Linux dus, maar je leest het wel uit op een Windows machine.
We moeten dus op zoek naar de bestanden die voor ons interesant zijn, en die dus gaan vergelijken.
Ik begrijp dat we niet zozeer willen programeren, maar meer combineren.

hangslot zei:
Ok,
Ik begrijp dat we niet zozeer willen programeren, maar meer combineren.

Jij slaat nu deze keer de spijker op zijn kop!!!

Het uitlezen van text bestanden kan om het even met een Linux bak als met een windows bak. Voor het uitlezen van programma's (in de zin van gecompileerde bestanden die een executable vormen) heb je bv een decompiler voor nodig.

Een speciaal programma waarmee je in sommige gevallen zelf reverse enginering kunnen doen.
Met bv het eerder genoemde programmeertaal Visual Basic kom je dan ook weer nergens. Simpelweg omdat VB specifiek voor MS toepassingen is (en gezien het ons bekend is dat MS spul niet op Linux draait)
Daarbij (om even het verhaal nog wat ingewik... makkelijker te maken) is een programmeer taal nog geen decompiler (in sommige gevallen zit er bij zo'n pakket wel een compiler is, maar ook niet altijd!).

In Linux land is Python een behoorlijk populaire taal, en zal een goede distributie wel een paar compilers EN decompilers aan boord hebben.

Resumerend: Pas als je decompileerd kan je de programmeertaal weer lezen.

(Maar hiervan weet ik zeker dat KK iets meer kan vertellen)

Even afremmen....

Zou het misschien eerst niet beter zijn dat er contact gezocht wordt met de makers van de emu's die in de omloop zijn???

Er is al bekend dat de makers van mgcamd, de eerste waren die een autoupdate voor D+ in hun emu haden zitten....

De makers van Evocamd hebben dus het gevonden voor TPS....

Is het dan niet beter dat we die eerst opzoeken?

Zomaar een ideetje hoor. ;)

Eerst op zoek gaan naar C programmeurs op dit forum lijkt mij een betere stap. Mijn ervaring is iig niet groot genoeg om dit soort complexe technieken ff te gaan re-organizen.

Het nadeel van decompilers is dat de tags niet meer leesbaar zijn als logische namen. Dat maakt het nog eens extra lastig.

Dus eerst programmeurs met tijd zoeken. En als je die voldoende hebt gevonden, dan kijken of ergens de source te vinden is. Liefst met documentatie.

Het was alleen maar een uiitleg.

Simpel omdat jullie e.e.a. door elkaar halen. Dat geeft niet, maar je moet dan wel even de tijd nemen om de uitleg te gaan bevatten.

De vraag:
Ik zie hier bestandjes, die zeggen 'potjepledepap'. Dus zou ik kunnen concluderen...

Nee, want dat LEESBARE bestandje is niet meer dan een config file oid. Het gaat om de emulator itself wat waarschijnlijk een programma is.
Dat kan je uitlezen als je hem kan decompilen (om over problemen die je tegenkomt waar KK het over heeft maar even niet te spreken).

Enne KK... Denk je niet dat de programeurs van dit board, (dwz de prog's die rondhangen op dit board) absoluut niet zien zitten, of juist allang gedaan hebben? Ik denk eerlijk gezegt dat er niet eens programmeurs zijn die dit kunnen op dit board (laat ik jou er even buiten, kk ;))

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan