Formule1 Seizoen 2024

Ik volg het ook niet, maar knap vind ik het wel!

Een klein gedichtje voor Max.

Max flinkt het weer,
alweer voor de 4 keer.
Wederom wereldkampioen,
dat kan alleen een toepcoureur doen.

Maar nederlander geworden door een stukske papier, dus belg/nl:lalala:
Ja tralala... je vergeet dat hij een Nederlandse vader heeft die ook F1 coureur was. Hij is ietskes meer Belgisch, maar dus ook Nederlands en niet alleen vanwege een stukske papier. :biggrin:

. je vergeet dat hij een Nederlandse vader heeft die ook F1 coureur was
Was dat niet iemand met een bijnaam?
" Grindbak" of zo?

Lekker dat stangen lol net als tegen de voetjebal fanaat zeggen " schaf naar af dat spul" :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

" Grindbak" of zo?
Yep, grindbackcoureur. :biggrin:
Daar zat ie vaak genoeg in, ook omdat ie wat te enthousiast was en teveel risico nam dan. Maar hij was ook enorm goed in de regen.
Ik herinner me nog dat ie vele rondes lang in de regen Schumacher achter zich heeft weten te houden die in een snellere Ferrari reed.
Op een gegeven moment reed Schumi steeds een iets andere lijn, achteraf bleek waarom, na een aantal rondes was dat stukje toen ook wat droger, had hij daar iets meer grip en kon toen na 14 rondes of zoiets Verstappen eindelijk op dat punt inhalen.
Dat was geweldig van Jos alsook de Schumi oplossing trouwens. Ben even gaan opzoeken wanneer dat was en is in 2001 geweest.

Nu heb ik zo'n mooie RED BULL 20 geplaatst , staat die oude RB MET NR33 nog steeds hierboven🥴🥴

Klopt @Black Tiger zijn vader was inderdaad een nederlander, maar kortom zijn moeder is een belgische en haar zoon max is wel in belgie geboren, maar omdat hij in merendeels van zijn jeugd in nederland en bij vrienden is verbleven en niet zoveel contact meer had met belgie( alleen met zijn moeder en familie) daarom heeft hij de nederlandse paspoort aangevraagd en ja is nederlander maar blijft hoe dan ook een belg.

maar omdat hij in merendeels van zijn jeugd in nederland en bij vrienden is verbleven
Hij woonde in zijn jeugd ook in België maar ging wel in Nederland naar school. Hij vroeg op zijn 18e zijn Nederlands paspoort meteen aan. Omdat hij onder Nederlandse vlag wilde racen, ook omdat zijn vader Nederlander was.
Maar ik ben het met je eens dat hij eigenlijk wat meer Belg is, maar dat mag de pret niet drukken.
Weet je wat? We bedenken een nieuwe naam voor hem. Hij is Benelander. Belgisch Nederlander. :biggrin::biggrin:

Geen hond die weet wat dat betekent, maar wij dan weer wel. :cool:

Dan moet hij weer een nieuwe paspoort 🤣

Als max een paar x verliest hoeven ze hem zowel in belgie als Nederland niet meer.
Probleem ook opgelost

• Haha
Waarderingen: Tech
Nja dat ligt er aan wat je verliezen noemt. Als niet winnen gezien wordt als verliezen dan heeft hij al een aantal keren verloren dit jaar.
Maar dan nog is het mooi te zien hoe hij soms toch nog plekken wint waar anderen dat niet lukt.
Als hij met F1 zou stoppen, ja dan weet ik niet of ik nog zo fanatiek zou blijven kijken, tenzij er een echt goede andere coureur is a la Senna of zo.
Maar behalve Max zie ik die momenteel niet in de F1.

Wat een chaotische wedstrijd, blijft toch spannend betreffende 2e plek en constructeurs titel.

Max was boos , terecht. Maar of hij daar goed aan doet om dat publiekelijk te doen?

Max heeft helemaal gelijk!

Ik heb die Russel nog nooit gemogen dus snap ik Max heel goed.

Tja ik dacht ook dat Russel wat aardiger was en hij is ook voorzitter van de dingens... de GPDA dus dan zou je wel iets anders verwachten.
Verstappen is altijd heel rechtuit en als Russel dus inderdaad achter de schermen een totaal ander personage is dan geloof ik graag dat hij daar niet tegen kan. Ik kan ook niet tegen lui met twee gezichten.
Tenzij het officiëel bevestigd is door een psycholoog maar dat noemen ze dan ook mensen met het MP syndroom en die zitten veelal eerder in instellingen en hebben vaak ook meer dan 2 gezichten.... ofzoiets. :)

aja maak me daar niet druk in hoor als hij graag bij nederland is mij goed eentje minder dat de staat moet onderhouden:LOL:

Oh de staat hoeft hem niet te onderhouden hoor, daar verdient ie teveel voor. En omdat hij in Monaco woont hoeft hij ook geen belasting te betalen over zijn miljoenen. :biggrin:

Een beetje een teleurstellende afsluiting van seizoen 2024. Max is weliswaar wereldkampioen geworden, maar vandaag wilde hij duidelijk teveel ineens.
Door een toch wel wat onbesuisde inhaalactie in de eerste bocht op Piastri gingen ze er beiden af en kreeg Max terecht 10 strafseconden. Echter dat maakte wel meteen dat het voor hem afgelopen was die race, dat ga je nooit meer goed maken.

Er was een grote kans geweest dat als hij achter Piastri was gebleven in die eerste bocht, hij hem nog iets later had kunnen inhalen en uiteindelijk op het podium had kunnen staan, misschien wel als 1e of tweede. Dat zou een mooie afsluiting zijn geweest.

Het was helaas niet zo. Verder wel natuurlijk een hele goede inhaalrace gereden, net zoals Hamilton en Leclerc.

Jammer dat ze Sainz niet naar RedBull halen, die kan tenminste ook goed rijden. :)
Voor Perez wordt het nu echt tijd om te vertrekken. Ondanks dat hij niets aan de spin kon doen, hij werd er af getikt, zijn de prestaties toch te vaak ondermaats met zo'n auto.

Nu de winterstop en dan op naar seizoen 2025 wat hopelijk ook weer mooie races gaat opleveren!

De start was spektakel, maar daarna was de race gereden. Norris op zijn gemak winnaar. De rest was zoals @Black Tiger verwoordde.

Max komt nog 1 keer in actie met een op het lijf grschrrven invulling van zijn taakstraf .
En dan rest zoals @janblues altijd zegt "de grote vakantie is begonnen".

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan