fout bij patchen met oslink wie helpt me

J

joep2k

Na lang wachten op mn bestelde OSlink besloot ik het vandaag te proberen ik hep alles precies zo gedaan als beschreven op de site van M_Z en het was binnen 5 minuten gepiept alles ging goed.

Maar toen probeerde ik de decoder weer aan te sluiten en ontdekte ik dattie niet meer aan gaat het LCD scherm doet niks.
Ik kan hem wel gewoon opnieuw patchen, hij reageert gewoon met mn OSlink erin maar zonder doet ie niks.
Wat moet ik nu doen?
Ik heb de DST5816/23 (dsx 6071) versie

Gewoon opnieuw pathen en zorg er wel voor de je de juiste software pakt.
Daarna de eeprom er in zetten en als het goed is heb je weer gewoon normaal beeld.

Suc6

hmm ik heb zo'n beetje alle FW gehad en nog steeds niks doe ik misschien iets helemaal fout?

Je moet de Oslink wel ontkoppelen na het patchen anders blijft het display zwart.
Heb je de originele FW nog opgeslagen?

ja die heb ik nog maar daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op maar ik zou kijken of dit het probleem oplost

alvast bedankt

nog steeds geen verbetering, ik heb echt geen flauw idee wat ik nou nog kan doen

Heb je de oslink helemaal afgekoppeld incl. de connector onder in de Philips? Krijg je ook geen Update error??

ja ik hep alles eruit gerukt voordat ik hem aanzette en ik krijg ook geen errors

Sorry, weet het dan ook niet meer. Wel beeld op tv? misschien display kapot.

nee op TV doet ie ook niks, toch vreemd want het beestje is niet dood want hij laat zich nog wel patchen

Is er misschien iemand die een oplossing weet voor dit probleem ik kom er echt niet meer uit. Ik zal precies uitleggen wat ik doe

ik gebruik oslinkV2.99a en de DSX6071_v1.60i FW
daarna pomp ik de bin file van 2MB erin en daarna de eeprom als dat gebeurt is doe ik de flash512k.bin er ook nog bij als dat klaar is ontkoppel ik heel het zaakje doe de powerkabel er trug in zet hem aan en wat denk je? het LCD scherm doet helemaal niks en op de TV doettie ook niks.

iemand suggesties?

is er dan niemand die ooit succesvol een philips heeft gepatched?

start de oslinkv2.99a druk op flash, kies dan voor set all areas to pgm, doe een read signature kies de firm die erin moet en blaas die erin, zet daarna de eprom erin, zet daarna de deco uit met de powerknop en ontkoppel de deco van de oslink en zet de stroom weer op de deco en kijk dan wat hij doet als je hem aanzet, het kan een paar sec. duren voordat je iets op het display krijg.
doet de deco het dan wel dan zet je de 512kb flash er verkeerd in.
suc6

Ik heb je instructies precies opgevolgd maar nog steeds niks op het display

dat is heel vreemd en met een ander oslink programma bv oslink 1.4?
plaats anders is een oproep om samen met iemand te kunnen kijken, ik weet niet in welke regio je woont, maar als je in de buurt woont wil ik wel meekijken, ik kan zelf niet meer patchen met oslink omdat die van mij defect is.
ik woon in de buurt van den bosch.

ik ben het nu met oslink 1.4 aan het proberen ik zal es kijken of dat wel lukt bedankt voor je hulp

nee voorals nog krijg ik hem niet aan de praat. Iemand anders misschien enig idee wat er mis kan zijn??

Joep wat is je woonplaats misschien kunnen we je helpen.

Sluit de oslink aan op de philips, start het programma oslink 4.00C (dit is de versie die ik gebruik) maar 2.99 is ook goed. Eerst moet je zorgen dat alle PGM aan staan, dat kun je doen door er 1 voor 1 op te klikken, maar dat kun je ook doen via "flash" en dan "set all areas to PGM".
Als dit gebeurd is ga je weer naar "flash" en dan zet je de spanning op de oslink en drukt de tuner aan.
Dan druk je op "read signature" en ziet rechts onder welke firmware er in de tuner zit.
Dan ga je weer naar "flash" en drukt op "read firmware". Nu kun je de originele firmware opslaan.
Hierna ga je weer naar "flash" en dan naar "preview write Firmware" Hier zoek je de firmware die er in moet. Als je die geselecteerd hebt, kun je zien of hij geupdated moet worden. Is dit het geval, ga dan weer naar "flash" en dan naar "write firmware" pak de zelfde firmware, die je ook bij de stap hierboven hebt gehaald en zet deze in je tuner. Dit zal in jouw geval dan zijn "DSX6071_v1.60i_Final-NL.bin". Als je die er in gezet hebt, ga je naar "Eeprom en zet de bij gesloten eeprom er ook nog in. Dit doe je na dat je de bestaande eeprom hebt verwijderd.
Als je dit stap voor stap hebt gedaan, kan er niets mis gaan. Gebruik wel de goede bin file.
Voor de settingslijsten gebruik je het programma "FlashCvt".
Hiermee stop je de flash512.bin in je deco.
Op deze manier is het mij altijd nog gelukt.
Veel succes.

"Ik zal precies uitleggen wat ik doe

ik gebruik oslinkV2.99a en de DSX6071_v1.60i FW
daarna pomp ik de bin file van 2MB erin en daarna de eeprom als dat gebeurt is doe ik de flash512k.bin er ook nog bij "

De Flash512k.bin zit toch ook al in de Firmware ?
Probeer in ieder geval als laatste de eeprom te flashen.

En anders het aanbod van o.a. CrazyMotha

Succes,

Hanssat

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan