fout bij patchen met oslink wie helpt me

@joep2k,

1. Als de verkeerde firmware er in zit moet je eerst terug naar de originele voordat je de nieuwe weer kont proggen.
2. Ik zou als ik jou was de 1.60i niet gebruiken omdat daar fouten in zitten (meerder members problemen) doe er bij voorkeur een Zibi8NL in of als het niet anders kan de 1.56i (die met kanalenlijst en Eeprom in de file)

Bij deze de werkwijze van mij met Oslink 299 (decoder 6073/7072)

Werken met het programma Oslink 299 van SatFly.

Dit is een snelle handleiding voor Oslink 299, als je alles van dit programma wilt weten, kun je toch het beste de complete help file eens doornemen die door de maker van dit programma is geschreven.

De volgorde van werken is zeer belangrijk:

1. Start het programma Oslink op, kies in de werkbalk bij Oslink het type ontvanger meestal is dit optie 1 (On DSX6071/6072).

2. Steek de Oslink in de decoder, steek de plug van de voeding er in en dan de kabel die aangesloten is op de printeruitgang van je computer.

3. Zet als laatste pas de spanning van de ontvanger aan, het display mag nu niet gaan branden, dus je ziet niets (de aan -uitknop goed indrukken).

4. Klik op Flash in de werkbalk en klik op ?read signature?.
Nu heb je links onder een groene balk staan (Thomson ed ?.), als dit niet het geval is en er is een rode balk dan is er iets niet correct met de verbinding of de signature is zo nieuw (bv bij Philips DSX7072/03A) dat er een melding komt van Unknown enz??.dan heb je nog de optie om via het tabblad Oslink Guard de flashroms te openen door in de command balk ENABLEPGM te typen en dan op send te klikken. Ga nu terug naar het tabblad Flashroms en doe geen ?read signature meer? maar klik op de groene balk op PGM en zet daarmee alle blokken PGM op geel.

5. Klik nu op Flash in de werkbalk en klik op ?read firmware? (opslaan als ? en een naam geven, als je weet welke firmware er in zit gebruik je die naam, eventueel voor later gebruik) Als het goed is leest het programma nu de totale firmware zo weet je in ieder geval dat de Oslink contact heeft.

6. Vervolgens klik je in werkbalk Flash op ?select firmware areas?, dan zie je dat de eerste 6 blokken geel op ?skip? staan en de rest geel op PGM. (prima)

7. Dan klik je in werkbalk Flash op ?preview write firmware? en selecteert in jouw map het bestand dat er in moet bv DSX6072Zibi8NL (dit is een groot BIN bestand) klik op openen en dan zie je dat het programma kijkt of er updates nodig zijn.

8. Klik weer op werkbalk Flash en dan op ?write firmware? kies weer dezelfde file als hierboven en klik op openen, het programma schrijft nu de nieuwe firmware, dat is klaar.

9. Klik vervolgens op werkbalk Flash en klik op ?select data areas? (let op niet op channellist areas, die heb je niet nodig) Nu staan de eerste 6 blokken op geel PGM.

10. Klik op werkbalk Flash en klik weer op ?preview write firmware? klik in jouw map op de kanalenlijst, dit is meestal een Flash512K bestand (ook BIN). Het programma kijkt nu of er een data update nodig is, klik vervolgens weer op werkbalk Flash en dan weer op ?write firmware? en kies weer voor het Flash512K bestand, openen en het programma schrijft de nieuwe data firmware, dat is ook klaar.

11. Nu nog de Eeprom, deze word bij de diverse firmware bestanden met een kanalenlijst (Flash512K) bijgevoegd door de maker, gebruik de Eeprom die bijgevoegd is altijd. Klik in de werkbalk op Eeprom en klik vervolgens op ?erase configuration? wacht tot het programma vermeld dat dit gebeurd is. Klik weer op werkbalk Eeprom en klik op ?write configuration? klik in de map van de firmware op de Eeprom file (is een klein BIN file) en klik op openen, het programma vermeld na enkele seconden dat de configuration geschreven is. Let op de Eeprom altijd als laatste proggen.

12. Zet de decoder uit met de aan uitknop en haal de voedingplug uit de Oslink, haal vervolgens de Oslink uit het apparaat met de printerkabel steek de voedingsplug weer terug in de Oslink en klik in het programma op werkbalk Oslink en klik op ?reset interface?, onder in de balk staat dan of dit het resetten gelukt is. Vervolgens kan je de voedingsplug en de printerkabel weer verwijderen. Let op dat je bij deze handelingen niet met de pinnen van de Oslink ergens tegenaan stoot.
De Oslink is nu weer gereed voor het volgend gebruik.

Dat is alles, de decoder is nu weer helemaal in orde.

Made bij LeXfiles.

Bedankt voor het schrijven voor zo'n complete handleiding andere zullen er veel aan hebben maar mijn probleem is hiermee niet opgelost ik heb eerst orginele FW erop gezet en toen de zibi8 precies zoals je het hebt beschreven, maar mijn philips doet nog steeds weinig.

Wat te doen als de philips telkens update error in display aan geeft?

Ik heb het vandaag met serieel gebrobeerd maar ik krijg met lookerflash en flashcvt geen connectie met de tuner wil dit al iets meer zeggen?

Lijkt wel of de processor niet meer start. (van de Philips).
Denk wel dat hij defect is.

Waarschijnlijk is een gedeelte van je deco defect.
Let op met het aansluiten van je oslink dat de PC en de deco zich op hetzelfde aardpotentiaal bevinden. Sluit ook een goede seriele of parallelle kabel aan om de aarde van beide apparaten met elkaar te verbinden voordat je de oslink aansluit.
Controleer de voeding van de deco. De 3.3 volt zal wel OK zijn, omdat je kunt lezen en schrijven. Controleer de 5 volt en de 12 volt.

Hmm daar heb ik niet zoveel verstand van zou je me precies kunnen zeggen wat ik moet doen want nu snap ik het niet helemaal.

Probeer dit nog eens. Stond op site van H**sefr***. Het betreft hier een 6071 die dood is.

Het zou moeten gaan met Olslink versie4 die hier in de downloads staat, maar wil er ff iets overzeggen.
Je stopt de oslink in de onderzijde van de Philips, dan start je de Oslink programma op, dan ga je in het tablad naar Oslink die klik je aan en zet de Oslink Guard op High priority, dan schakel je de philips aan dmv de aan en uit knop, dan read signature, dan ga je naar de Config in het tabblad en dan write firmware daar wijs je dan de flash.bin aan die erin moet. Daarna write firmware, met wel alles op PGM bij de Oslink, als hij de firmware geschreven heeft doe je bij het tabblad Eeprom erase, dan pak je weer de config dan dan write confrigration file dan wijs je de eeprom aan die je moet schrijven en dan bij eeprom write eeprom en dan moet het goed wezen

Gebrobeerd maar helaas nog steeds niks ik denk dat ik hem maar wegbreng naar iemand die hem waarschijnlijk wel kan maken.
Bedankt voor alle hulp iedereen.

wat ik vaak had is dat als ik firmware weg schreef met osling 2.99 of 4.00c dan leek het goed te gaan volgens de firmware maar dit wat niet het geval als ik de tuner opstarte. nu gebruik ik 1.4 en heeft me nog niet inde steek gelaten, ik zou als ik jou was de tuner eerst met de orginele software programeren dan past weer met een patch.

gr.
succes

Dit probleem heb ik ook, maar wat is het nou?
Ik krijg er ook totaal geen leven meer in.

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Ik dacht dat ik met een 6072 te maken had en had er dus ook de 6072 software in gezet en inderdaad alles bleef zwart in het display.Ook van alles proberen natuurlijk maar nee hoor hij deed niks meer , en wat bleek was het een 6071.Dus even een lege firmware erin gezet en daarna de firmware voor een 6071 en alles werkte weer perfect.
Dus als ik het zo lees lijkt het mij hetzelfde probleem.Je kunt het voorkomen als je voor je gaat patchen eerst even kijkt in de firmware welke het is.
suc6

Greetz Decophil.

Mijn decoder was al een keer gepacht met firmware voor een 6072, er staat namelijk achter op de deco een sticker met daarop 6073/03a, en deze decoder heb ik nieuw gekocht, dus het lijkt me stug dat het een 6071 is. Maar ik ga het toch maar ff proberen en als dit ook niet werkt dan duw ik er de originele software in, want dan ga ik hem na laten kijken, want ik heb zojuist weer maar eens iemand gebeld en die zei me als je de software er in kunt duwen dan is de chip oid niet kapot maar dan zit het hoogstwaarschijnlijk in je voeding.

Hij gaf me nog een z??r goede tip doe er wel je originele fw in want als dat ding naar de philips gaat en ze zien dat er een andere fw inzit dan pleuren ze hem zo aan de kant.

Maar toch bedankt.

probeer het eens met software 1.5
en sluit ook een seriele kabel aan

gr- jakop

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan