fout bij patchen met oslink wie helpt me

je hebt gelijk de flash512k.bin hoeft er niet bij. ik hep nu een andere philips een DSX6072 met succes gepatched maar die DSX6071 krijg ik niet aan de praat.

Ik heb nog es wat rondgevraagd kan het zijn dat de boot (chip oid) kapot is en kan dit vervangen worden?

Ik woon in Mierlo (omgeving Eindhoven) maar ik heb die 6072 wel aan de praat gekregen dus ik denk niet dat ik iets fout doe met het patchen zelf (ja dit is andere FW) Maar als iemand meer weet van de hardware is de hulp zeer welkom

op mijn OSlink zit een jumper die ik er blijkbaar uit moet halen oid ik weet niet precies hoe dat zit maar als ik lockerflash wil doen moet ik met een compoorten in de weer en die kabel heb ik niet is dit een nul-modem kabel?

nee dit is een normale seriele kabel die 1 op 1 is dus geen nulmodem kabel.
wat je ook nog kan proberen is er de firmware van de 6072 in te laden dan moet de deco out of order aan geven doet hij dat niet dan is inderdaad de boot naar de klootte, maar dit doe je wel op eigen risico, normaal gesproken kan je daarna gewoon weer connecten met de oslink en de 6071 soft erin zetten

Dit is een gewone ??n op ??n 9 polige sub-d kabel, maar in de 6071 is block 18 toch niet beveiligd. m.a.w. staat er boj block 18 een hangslotje?
Probeer eens een lege FW er in te stoppen.
ALs je die flash512k flashed dan moet je wel alleen de eerste 6 of 8 blokken selecteren anders haalt hij die andere blokken ook leeg volgens mij

bij de 6071 staat geen slotje op blok 18 en ik denk dat ik blok 18 maar gewoon moet negeren

ik hep de 6072 FW er op gebrobeerd en dit slurpt ie ook gewoon zonder problemen naar binnen. Daarna kon ik er gewoon weer andere FW inpompen. bootloader dus kapot?

De flash komt in ??n IC en de bootblock zit op hetzelfde IC, ik kan me niet voorstellen dat alleen dit gedeelte van het IC defect is.
Ik zou nog eens proberen om een lege firmware erin te stoppen, wacht even:
flash je ontvanger eens en lees dan de firmware uit en vergelijk deze met de FW die je erin hebt gestopt. Dit kan met firmcomp. Als deze niet gelijk zijn dan programmeerd hij de FW dus niet en zijn we weer een stap verder.

hmmm dat is een slim idee dat probeer ik even waar vind ik firmcomp?

edit: never mind ik heb het al

naar binnen slurpen doet hij met alle firms zonder problemen maar zodra je de deco los koppelt van de oslink en opnieuw aanzet moet hij problemen geven.
het vergelijkenvan de input en output is inderdaad slim, daar had ik nog niet aan gedacht

de input en output zijn hetzelfde dit wil dus zeggen dat het flashen goed gaat.

Joep,

Ons kantoor zit in waalre, dicht bij mierlo dus. zelf woon ik in neerpelt(B) ook niet zo ver. ik kom regelmatig in mierlo dus als je hulp wilt laat het dan even weten.

Heb zelf ook problemen gehad met het patchen, maar dat lag aan de oslink zelf. deze maakte sluiting in de voeding.

Grtz matrix

bedankt maar zou je ook kunnen vertellen wat er mis is met de hardware van mn philips want hier moet de fout in zitten ik hep al twee DSX 6072 ontvangers kunnen patchen zonder problemen dus ik denk niet dat het aan mn OSlink ligt

Ik was eens voor jou aan het zoeken en toen vond ik dit. Dit staat allemaal op de nu volgende link:

http://groups.google.nl/groups?hl=n...ink&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=&start=10&sa=N

Mail die Piet eens of die van hem weer werkt.

Zoekresultaat 18
Van:tong:iet (Piet.van.Lith@SCAB-Computers.nl)
Onderwerp:Re: OSLink defect?
View: Complete Thread (8 bijdragen)
Original Format
Discussies:nl.media.satelliet
Datum:2002-10-19 14:34:11 PST

Ik heb een nieuwe oslink ontvangen van de leverancier en deze werkt
wel.
Ik heb echter nu een probleem met de tuner welke ik met de defecte
oslink heb bewerkt. Ik kan deze wel van een andere firmware en eeprom
voorzien maar krijg geen licht in de display. Ook krijg ik na het
patchen geen beeld op de tv.
Een tweede philips met dezelfde firmware + eeprom werkt wel.
Is de 5816 overleden of is er nog hoop ???

Piet.

--------------------------------------------------------------------------------

bedankt ik heb hem een mailtje gestuurd nu maar hopen dat hij een oplossing weet.

Nog niks van hem ontvangen misschien heeft hij al een ander mailadres

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan