Goeie deal ? (totaal pakket)

L

Loek

Ik woon in Amsterdam en zoals bekend dus veel van die leuke turkse winkeltjes die setjes verkopen, nu heb ik het volgende op het oog...

een pvr sat. tuner : 375
3x twin nlb's : 117
Schotel van 90 cm : 65
materiaal : 25
Aansluitkosten : 50
Overige kosten (2x 4w switch) 40

(getallen achter de ":" zijn de euro's dat het moet kosten)

in die PVR zit ook een hdd van 40 gb en dual tuner (1e zien terwijl ik andere kan opnemen)

is dit een schappelijke prijs en een andere vraag, kan ik (omdat ik het als videorecorder gebruik) oom programmeren en eventueel ook nog kopieren (van video -> pvr (hdd)

De site van PVR kan ik ook niet vinden, wie helpt ? :)

ben pas 'into' sateliet, dus ik kom wat noobs over ;)

alvast bedankt!

oja, vanwaar die 3 x twin nlb, ik wil zowel de ned. zenders als bbc ontvangen

Niet de set die ik zou willen. Een dubbele tuner is wel leuk, maar ik heb 'em zelf nog nooit nodig gehad. Persoonlijk heb ik liever een goede ontvanger waar een hoop mee te doen is, dan eentje waar alleen een dubbele ontvanger in zit.

Maar mogelijk wil je later meer zien. Dan is een andere optie voor het zelfde geld 1 lnb en een Stab rotor aan te schaffen. Dan heb je alles. Een mooie ontvanger? Een Dreambox. Nog mooier? Over een half jaartje de Dreambox met dubbele ontvanger.

Maar ik weet niet zeker of er ook een oom mee te programmeren is :biggrin:

Verder is een HD van 120Gb veel leuker. 40Gb is wel heel snel vol.

En een ontvanger met HD moet, volgens mij, een netwerkaansluiting hebben. Dan kan je via de PC de fillempjes bewerken en/of op CD/DVD branden.

Mijn advies: koop geen ontvanger die niet op deze site voorkomt!

PVR staat voor Personal Video Recording

Een echt merk zal het niet zijn lijkt me.

Je kunt beter voor een Topfield 4000 gaan, die kun je voor dat geld ook wel kopen.

nou, ik heb het e.e.a. gelezen over de dreambox en ook bij die winkel is die te koop, alleen heb ik geen kaas gegeten van Linux (had begrepen dat je die daaronder moet programmeren) ben nog maar een beginneling ;)

een dubbele tuner is een must voor mij, ik neem elke avond altijd wel wat op en pas later wil ik dat bekijken, het is echt ter vervanging van de kabel.

pvr kwam ik idd wel erg veel tegen in google, dus zal morgen even checken wat nu precies het merkje is.

ze hadden trouwens ook de humax.

Hij vertelde me, dat gecodeerde zender ook te ontvangen zijn (waaronder veel franse 'exotische zenders') zal ie dan ook bedoelen de nederlandse zenders (ben ik vergeten te vragen) waarvoor je jaarlijks een vast bedrag betaald (toch?)

voor die netwekkaard optie moet ik morgen weer ff naar de winkel, want dat is dan idd interessant

hoeveel uur kan trouwens op een 40gb hdd, en wat is de limiet? (dat heb je tenlotte ook bij pc's)

bedankt tot dusver!

Als je echt voor een dubbele turner wilt gaan raad ik je aan een Topfield 4000 te kopen.
Deze zijn in die prijsklasse te koop en zijn echt topontvangers.
Ik weet dat er ook Franse klonen te koop zijn die door Topfield gemaakt worden het enige nadeel van deze klonen zijn dat de software van de originele Topfield daar niet op werkt.
Verder moet je ook nog rekening houden dat je een CI module nodig hebt, dat is een module waar je de kaart instopt, standaard is dat niet aanwezig.
Hier zijn verschillende opties voor bijvoorbeeld Magic Module, Matrix, Free x of Xcam.
Niet alle modules werken vlekkeloos in iedere decoder, het is dus van belang om alles te laten demonstreren.
In kom zelf uit Amsterdam en weet dat er genoeg winkeltjes zijn, maar weet ook dat niet overal de service achteraf goed te noemen is.
Vaak ontstaat er plotseling een taalbarri?re als je garantie claimt.
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen.

Laat je goed voorlichten en eis gewoon dat je werkend mag zien voordat je de winkel verlaat.
Mocht je toch afzien van een dubbele turner dan raad ik je aan om voor de Dreambox te gaan deze kan ook een HD bevatten en werkt volledig met EMU, dat wil zeggen zonder al die dure modules en kaarten.
Op een 40 GB kan ongeveer 20 uur film (afhankelijk van de kwaliteit waarin uitgezonden wordt)

Ik wens je veel succes met je aankoop en nogmaals verzeker je ervan dat het een winkeltje is die ook over 6 maanden nog zal bestaan.

en gelijk heb je, zo dacht ik ook, het is een winkel die al jaren bestaat en de verkoper kwam niet 'pushy' over (heeft me goedkopere alternatieven aangeboden)

Ik moet morgen even kijken of het een topfield is, maar ik denk het eerlijk gezegd niet, zo uit het hoofd lijkt deze erop : https://www.cardwriter.nl/nl/pd-182628219.htm?categoryId=28

edit: kan um nooit zijn, want die in de winkel heeft een twin tuner, deze niet...

Volgens de verkoper heb ik op het begin geen ci module nodig, omdat vele zender al te ontvangen zijn omdat het gekraakt zou zijn (Zou kunnen dat ik dingen door elkaar heen haal hoor) maar kwam erop neer dat een tuner met zo'n ci module wel aan te bevelen is vanwege de toekomst.

een andere vraag:

Ik kan dus binnenkort naar 3 satelieten kijken (13 - 19,2 - 28,2 graden) welke kanalen zijn daar nou precies op te ontvangen

H? bedankt voor je reactie en zal zeker je advies meenemen in het besluit :)

mvg, Loek

Originally posted by Ducom
ASTRA 19.2 E
HOTBIRD 13.0 E
ASTRA 28.2 E

Natuurlijk zul je niet alle kanalen kunnen zien omdat er vele gecodeerd zijn.

Maar ook mijn advies is om in plaats van meerdere schotels een diseqc motor aan te schaffen...

bedankt voor de link :)

die schotel die ik erbij koop, zou deze 3 moeten kunnen ontvangen (door de afmeting en 'aparte' vorm) verkoper heeft mij verzekerd dat het werkt, 1 schotel, 3 satelieten...

Motor zou wel beter zijn je ontvangt veel meer.
En die ucas modulle kan je veranderen in mm of mr en als je dan op andere forums en natuurlijk hier ff rondsnuffeld zie je zo wat je allemaal meer kan zien voor minder euro
1Nadeel het zapt wat langzamer tussen de sats

ucas, mm, mr? ik zal eens zoeken, al raak ik snel de weg kwijt (weet nog te weinig)

de aanschaf is volgens hem 1 schotel met 3 - twin nlb's, en idd kan ik dan net zo goed een draaibaar systeem kopen (3 x twin kost tegen de 120 euro's, 1 x twin en een rotor kost wellicht minder?)

is trouwens Eurosport 'vrij' te ontvangen?

ok dat weet ik dan ook weer, bedankt :)

ga zo ff naar die winkel, want ik heb een hele vragenlijst gemaakt, zal ook hiervan ff een verslagje maken (voor diegene die er dan wellicht ook wat aan hebben)

Je wil teveel, voor te weinig geld!
Merkloos spul, door Ali voor wel 50 hele euroos aangesloten, perfect uitgericht en vooral natuuuurlijk perfect geprogrammeerd zodat je alles wat je KAN zien ook in je kanalenlijst hebt en alles wat je NIET kan zien er niet in zit......... Not!!!!
Sorry, maar dat wordt dus een teleurstellling.
Een echte vakman vraagt dat al bijna aaan voorrijkosten........

Originally posted by Nova
Je wil teveel, voor te weinig geld!

wie niet ;)

Merkloos spul

het blijkt uit dezelfde fabriek te komen als de Topfield..

door Ali voor wel 50 hele euroos aangesloten, perfect uitgericht en vooral natuuuurlijk perfect geprogrammeerd zodat je alles wat je KAN zien ook in je kanalenlijst hebt en alles wat je NIET kan zien er niet in zit......... Not!!!!

"ali" zegt : "ik beloof niets wat ik niet kan waarmaken" toen ik hem vroeg of BBC 1 & 2 zeker te ontvangen zijn "daar hoef je niet aan te twijvelen, ik kan je net zo goed het duurste model aanbieden, ik weet redelijk veel, maar niet alles, de gewenste zenders zijn zeker te ontvangen"

Sorry, maar dat wordt dus een teleurstellling.
Een echte vakman vraagt dat al bijna aaan voorrijkosten........

tja we zullen zien, moet ik echt afwachten..

vandaag dus weer lang geweest en weer in dubio.

hij kwam opdagen met de dreambox 7000, ik vroeg hem "is dat niet veel te ingewikkeld voor mij" nee, het is redelijk simpel, je kunt in principe alles hiermee, met een 'gewone' decoder heb je na 1 jaar alweer een verouderd model, met deze niet, met software in te programmeren kun je een tijd voort.

enige nadeel t.o.v. die PVR is de dubbele tuner.

daar moet ik dus even induiken (dreambox) wat daar in allemaal mogelijk is.

Verders vertelde hij dat een rotor niet echt aan te raden was omdat zo'n ding na +/- minder goed werkt of stuk gaat?

Als ik nu op m'n dak ga staan, dan zie ik 6 meter verder een muur van 8 a 10 meter, mocht het nou een draaibare schotel worden en deze moet worden gericht naar de muur (omdat daar waarschijnlijk 28,2 is opgesteld) is dit dan voldoende (word de ontvangst dan niet geblokt?) m.a.w. wat is de minimale afstand tussen de schotel (word er een van 105 cm) en een object/obstakel?

ter illustratie :

mijnplaats1.jpg

added : ik heb hier nog 2 hdd's liggen, 1 van 5400 rpm en 7200 rpm (beide 40 gb) zijn die gewoon te plaatsen in de dreambox?

Ja, dat kan hij wel zeggen, maar het IS geen Topfield, er bestaat nl bij mijn weten geen emu-soft voor de Topfield; ik denk dat ik heel aardig kan raden wat het wel is en dat wil je dus echt niet hebben.... :))

Overigens zal het Ali inderdaad wel lukken om de BBC kanalen voor je zichtbaar te maken hoor, maar voor de rest....

Laat ik het zo stellen: wanneer jouw moeder door een vakman een TV aan huis laat plaatsen dan verwacht ze dat alle kanalen die ze kan zien keurig op volgorde geprogd zijn en dat er voor de rest geen storende kanalen in de lijst zitten; is dat niet zo dan zegt ze vermoedelijk tegen de installateur "neem maar weer mee die troep"! En terrecht!

Welnu; zal ik je 's voorspellen hoe Ali je straks de weg door de 2000 kanalen (waarvan je er 300 kan zien of zo) in jouw lijst wijst? :))

O ja; voor ik het vergeet, afgezien van het "luxe" "Ali-programmeren" is het natuurlijk heel normaal dat je bij regen heel wat minder zenders hebt, dat "hoort" zo! :))

Geloof me, wanneer je met iets nieuws begint moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, daar komen tranen van!

Over het Ali-programmeren: Die EUR 50 is een standaard prijs. Dat de autochtonen-klusjesman er meestal veel meer voor vraagt, is mogelijk een groter discussiepunt. Het is niet mogelijk alle zenders volledig op de gewenste volgorde te krijgen. Maar het standaardlijstje (met zoiets als: Ned1, Ned2, Ned3, Rtl4, Rtl5, SBS6, Yorin, Veronica, Net5, BVN, BBC1, BBC2) krijg je meestal wel. Een kennis van mij heeft een fta ontvanger + positioner bij een bovengenoemde winkel gekocht. Ook 50 Euro betaald voor de installatie. En deze is uitstekend opgeleverd. Toen na een storm de schotel niet meer helemaal goed stond, zijn ze deze als service kostenloos nog opnieuw komen afstellen ook.

Dat wil niet zeggen dat elke winkel deze service levert voor het zelfde geld!!!

Een motor ipv 3x lnb? Fout! Je hebt aangegeven uit te gaan van een twin-tuner. Dus erotiek op Net5 opnemen terwijl je vroom BBC1 aan het kijken bent. Mmm, dat gaat niet met een motor. Want die staat altijd maar op 1 sat tegelijk gericht.

Liever de 'beperking' van zelfde sat kijken als opnemen? Dan is een motor een goede optie. Veel meer sats te ontvangen voor het zelfde geld! En geen switches die stuk kunnen gaan (dus ook minder f-connectors met mogelijke vochtproblemen).

Maar koop nooit een apparaat waarvan gezegd wordt: 'Komt uit de zelfde fabriek als...' Koop een echte Topfield, of koop niet! En Dreambox? Ga ook eens langs een of meer andere winkels voor info. En laat je goed adviseren. En struin het forum hier eens af op ervaringen en vragen van anderen. Het is wel waar dat deze ontvanger veel meer mogelijkheden heeft dat de gemiddelde andere. En dat is precies wat mogelijk de moeilijke kanten zijn. Maar voor elke hobbyist geldt: hoe beter de hobby bij hem/haar past, hoe meer hij/zij er uit weet te halen.

BBC is momenteel fta, dus dat is net zo goed te ontvangen als BVN. Met de goedkoopste digitale ontvanger die je maar kunt vinden. De waarde van de verkopersuitspraak: "ik beloof niets wat ik niet kan waarmaken" blijkt niet zelden nihil te zijn. Geld binnen? Einde service! Onthoud wel dat je waarschijnlijk langer tv wilt kijken, dan de lieve donkere kijkers van de verkoper (alias Ali in dit draadje).

Maar wil je de lekkerste afstandbedienig van allemaal? Tja, dan zal je toch een Dreambox moeten kopen... ;)

das idd een denkfout mijnerzijds :)

nu ga ik steeds meer twijfelen tussen de "topfield" en Dreambox, ik moet zeggen dat het er allemaal makkelijker uitzag in de winkel, dan ik had gedacht... maar dat zal vast later wel komen (als het 'programmeren' aankomt)

Ik zal dus een rotor, met nlb, toebehoren, installatie zo-ie-zo kopen, ik ga er nog eens goed over nadenken of zo'n dubbele tuner nou echt wel zo'n goed idee is, ik las trouwens ook dat er een dreambox met dubbele tuner gaat komen, al bekend wanneer?

Is het trouwens echt noodzakelijk dat je kennis hebt van Linux, want dat heb ik namelijk niet, wel van Windows (alle versies) tot systeembeheerder 'niveau' (opleiding helaas niet succesvol afgerond) dus alles weet ik daar ook niet van.

Ik kom op dit forum veel termen tegen die mij niets zeggen : "Emu, RUDream, freex" en kan nog wel even doorgaan... wat is dat nou allemaal ? :)

heb je trouwens dat plaatje bekeken? misschien dat jij daarop antwoord weet, want als ik zo'n rotor eenmaal op m'n dak heb staan wil ik niet worden belemerd door een muurtje van een meter of 4 of 5 (eerder opgegeven cijfers kloppen niet, w?l van het plaatje)

Als je me daarmee zou kunnen helpen zou ik heel blij mee zijn, want dan durf ik de aankoop van een rotor wel aan :)

wat is overigens een redelijke prijs voor een hdd, die ik er daar in wil laten zetten?

added : mag je trouwens zappen terwijl een programmering word afgewerkt?

Ik zou als ik jou was voor de Dreambox gaan veel meer mogelijkheden en steeds actueel omdat er constant nieuwe software voor verschijnt.
Verstand van Linux is niet noodzakelijk omdat alle tools om de Dream te bedienen onder windows draaien.
Mocht je er echt niet uit komen wil ik je best eens helpen woon tenslotte ook in de hoofdstad.
Het muurtje is gewoon uitproberen, heb zelf ook een muur op 30 meter afstand en ondervind daar geen last van.
Een goede HD is de Samsung 160 GB voor 99 euro en bijna overal verkrijgbaar, er is trouwens aanstaande zaterdag PC dump in de RAI en daar zijn ze weer altijd iets goedkoper.

Veel succes met je keuze en aankoop.

Als je een goede receiver wilt koop je het beste een Dreamboxof Topfield.

Dreambox heeft alleen geen 2 tuners, maar verder zoveel voordelen dat je dat niet echt mist.

Linux is voor de programmeurs, niet voor de normale gebruikers. Weet jij op wat voor OS de andere sat receivers draaien? Echt geen Windows XP hoor, en die kun je ook gewoon bedienen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan