Goeie deal ? (totaal pakket)

kep nog een vraagie :)

een 120 gb hdd van maxtor kost extra : 112 euro, ik heb echter hier nog een 5400 rpm, 40 gb liggen (al maakt ie wat herrie) type : 93652U8, is er iets bekend dat deze ook word herkend door de dreambox (ik weet van de lijst van dreambox maar die is nog erg 'kort')

Nee, die lijst is niet langer :biggrin: Kan inderdaad niet. De voeding kan dat niet trekken. Ik ben overigens nog wel benieuwd wat de prijzen van die andere winkel zijn. Plaats je die nog wel, als je ze hebt? (En neem een Stab HH120 als je groter dan 90cm gaat.)

zal ik zeker doen :)

ik heb Level zonet opgebeld en die heeft gewoon bij Mycom gekeken, een 7200 rpm van Maxtor (ze hebben geen 5400 rpm meer) en die bouwt hij erin, staat niet in de lijst.. is dat wel correct dan?

kom de goedgekeurde hdd's nergens tegen (ook niet bij tweakers)

Nee, dat is gegarandeerd fout!!! Mycom heeft geen gescxhikte schijven. Dat klopt. En iemand die
  • a) een andere schijf dan uit de lijst
    b) ook nog een 7200 rpm schijf
installeert, weet duidelijk absoluut niets van de Dreambox! Dus nu maar heel snel naar een andere dealer.

Bovendien is die schijf veel te duur! Betaal max 80 Euro voor 120 Gb

daar was ik al bang voor, toen ik dat hoorde verloor ik een beetje van het vetrouwen dat ik in hem had, ik kon hem zelf ook inbouwen volgens hem, terwijl ik weet dat dat niet zo makkelijk gaat... hier baal ik behoorlijk van, en idd, die dream raadt alleen schijven van 5400 rpm aan. :(

Euh... 82 Euro voor een ongelooflijk stille Samsung is ook goed.

Maar je kan ook eerst zonder HD beginnen.

En die schijf krijgen we er samen heeeeel makkelijk in. Ik heb het eerder gedaan, en het valt echt mee. Maar neem alle tijd om zo'n duur apparaat uit te kiezen en te bestellen. Het is in guldens toch ruim 1000 ballen hoor. En knap lullig als je er daarna nooit tevreden mee kan zijn.

En let ook op dat je een heel nieuwe doos mee krijgt. Er rouleren enkele Dreamboxen langs verschillende collega electronica winkels in Amsterdam. En als ze uitgespeeld zijn, gaan die voor de volle mep de handel weer in. Dan denk je een goedkoop adres te hebben, maar je koopt gewoon een 2e hands Dreambox. Lekker klote/kut als later blijkt er een module ooit iets te ruw in gedrukt is. Dan blijkt het terugsturen voor garantie in de praktijk plotseling wat lastiger te zijn dan verwacht...

nou, ben er behoorlijk van terug gekomen... ik weet uberhaupt niet of er nog wel een schoteltje gaat komen, ik verheugde me op het feit dat het apparaat ook als video te gebruiken valt (en daarbij ook nog eens een sateliet ontvanger te hebben)

de aankoop van een hdd elders durf ik niet aan, stel je voor dat het toch niet goed gaat (hdd is defect bij aankomst, of de hdd word niet herkent, ik noem maar iets) dan ben ik gigantisch aan het kutten (hdd opsturen, maar afwachten of dat goed komt) Level vertrouw ik eerlijk gezegd niet meer en Kramer kwam wat mij betreft wat te-koop graag over, 70 euro meer betalen op loopafstand van 15 minuten, ik zal daar niet al te snel kopen.

Is alleen even af te wachten of het wat word bij de Hoofdweg, anders haak ik af en zal ik eerst alle info vergaren zodat ik zelf een schoteltje kan plaatsen en redelijk kan zien aankomen waar de problemen kunnen liggen en die in staat zijn op te lossen.

Ik weet nog te weinig en zie de aankoop met weinig vertrouwen tegemoet, niet een ideaal uitgangspunt om een dergelijke uitgave voor mijzelf te verantwoorden. Dit zal vast nog wel veranderen, maar op dit moment lijkt het me niet verstandig.

Dus iedereen bedankt voor de hulp en in het bijzonder Kerstkonijn :) ik zal deze site nog dagelijks bezoeken en steeds meer kennis vergaren van de termen die hier worden rondgeslingerd :) als ik eenmaal zover (aankoop van een set) ben, dan laat ik iets van me horen.

Groetjesssss!

Loek:

Wat is precies je angst? Koop gewoon een losse harddisk bij een goede computerwinkel. Je schroeft hem er zo in dat is heel simpel. En koop de Dreambox bij een leverancier waar je later terecht kan bij evt. problemen.

Klaar is Loek.

Een heel wijs besluit. Het aanbod om eens te komen kijken blijft overigens staan.

Tip 1: Kijk bij Dreambox ook bij Tips. En kies dan 'from the beginning' :cool:
Tip 2: Kijk ook af en toe in de Off Topic rubriek. Soms erg geinig. :)

ben niet zozeer bang, maar uiterst voorzichtig, ik wil wel kunnen terug vallen op de leverancier als het om wat voor reden dan ook niet lukt. Als ik het laat installeren dan door Kramer (in A'dam)

maar goed, ik ga het heel kalm aan doen, ik denk wel dat ik eerdags een schoteltje koop met nlb en muurbevestiging, daarna komt een dreambox met hdd (die bestel ik wel) ik heb de manual bekeken en het is niet zo ingewikkeld als ik dacht.

Het word een schotel aan de muur of wand bevestiging, met 3 single nlb's en een samsung hdd van 120 gb in de dreambox.

Ik wacht nog even op de nieuwe dreambox, mocht dat intressanter zijn dan koop ik die :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan