Goeie deal ? (totaal pakket)

OK, ff ingaan op je vraag iets eerder:
Originally posted by Loek
Als ik nu op m'n dak ga staan, dan zie ik 6 meter verder een muur van 8 a 10 meter
Jaja, en ook meteen waarom ik er eerst niet op gereageerd heb ( :biggrin: ) :
De afstanden in het plaatje komen niet overeen met je tekst. Tenzij ik de tekst niet goed begrijp. De hoek die je ongeveer in de gaten moet houden is 30 graden. Heel grof gezegd: Om over een obstakel van 1 meter heen te kijken, moet ik 2 meter afstand daartoe hebben. Dus om over een muur van 8 ? 10 meter heen te kijken, is dat 16 ? 20 meter afstand. Op het plaatje: gewoon een stukje noordelijker. Als ik het goed gezien heb, staat daar ergens een forse schoorsteen. Dat lijkt mij een ideaal punt om 'em aan vast te maken. Lekker stabiel, en het houdt wat wind tegen. Met een beetje mazzel zelfs wat warmer dan de omgeving. Heb je meteen iets minder last van sneeuw. (Maar toch die schotel maar even in de autowax zetten.)
de schotel (word er een van 105 cm)
Een kritische maat is 1 meter. Vanaf die maat kan een vergunnig nodig zijn. Daar onder mag je volgens het Europees recht altijd een schotel plaatsen. Daarom heb ik een Funcke van 99cm genomen. Goedeprestaties, maar toch binnen de meter. Beter dan een pannedeksel van een meter vijf. Zowel wat betreft ontvangst, als wat betreft regelgeving.

En voor geschikte schijven kan je het beste een 5400 toeren ding nemen. Die geven minder warmte af. En kies dan meteen een hele stille. Zo'n Samsung ofzo. Ergens richting de 80 Euro voor 120 Gb.

Tuurlijk, je kan ook langs een dumpbeurs gaan. Zelf heb ik helaas nog nooit een werkende schijf van zo'n beurs gehaald. Maar mocht dat wel lukken, heb je er eeuwig spijt van als het niet een heel stille is. De ontvanger komt meestal in de woonkamer te staan. Wel zo lekker om het ook eens stil te kunnen hebben. Je hebt geen boven buren (op klompen), dus hou dat voordeel!

De nieuwe Dreambox met dubbele tuner wordt dit najaar verwacht. Eind september ofzo. Maar ik weet er verder echt (nog) niets van.

Emu = emulator, heb ik in eerdere posting in dit draadje al uitgelegd
RuDream, PeterPan, Enigma = verschillende images. In een image worden nog wel eens verschillende emu's gedaan.
freex = euh, nou, de meeste termen met een x erin, zijn van die zenders waarbij ze heel actief met geslachtsorganen zijn, al dan niet met de mogelijkheid daarmee aan voortplanting te doen. Over het algemeen wordt daarvoor de homo sapiens gebruikt. Mogelijk omdat het vrij kale dieren zijn, zodat het educatieve (?) karakter van deze uitzendingen beter tot zijn recht komen. Misschien dat om die reden bij deze soort ook nog eens stevig met de tondeuze door de erogene zone geragd is. Enerzijds om het verschil tussen de mannetjes en de wijfjes beter te kunnen ontdekken, anderzijds om te zien wat je nou eigenlijk allemaal met die organen uitspoken.

By the way. Je technische kennis is ruim voldoende om met een Dreambox te kunnen spelen. Er is hier op de site heelwat Linux kennis te vinden. Ruim voldoende om veel plezier te hebben.

Originally posted by Kwakkie
Ik zou als ik jou was voor de Dreambox gaan veel meer mogelijkheden en steeds actueel omdat er constant nieuwe software voor verschijnt.
Verstand van Linux is niet noodzakelijk omdat alle tools om de Dream te bedienen onder windows draaien.
Mocht je er echt niet uit komen wil ik je best eens helpen woon tenslotte ook in de hoofdstad.
Het muurtje is gewoon uitproberen, heb zelf ook een muur op 30 meter afstand en ondervind daar geen last van.
Een goede HD is de Samsung 160 GB voor 99 euro en bijna overal verkrijgbaar, er is trouwens aanstaande zaterdag PC dump in de RAI en daar zijn ze weer altijd iets goedkoper.

Veel succes met je keuze en aankoop.

dat aanbod sla ik natuurlijk niet af ;)

ik denk dat ik morgen ff vraag hoeveel zo'n hdd kost.

dat muurtje is op 8 meter afstand en +/- 4 meter hoog, is dat een probleem?

wat kan ik buiten astra 1,2 en hotbird 'vrij' ontvangen (soort kanalen) op de andere satelieten (welke zijn dat dan?)

veel vragen h?, begrijp best als jullie er moe van worden, maar tia best een dure aankoop en jullie hebben er verstand van dus, ik vraag het maar, jullie zijn tenslotte ook ooit zo eens begonnen (als noob)

veel vragen h?, begrijp best als jullie er moe van worden, maar
Van de vragen wordt niet zo snel iemand moe. Wel van vragen die je al eerder gesteld hebt, en waar je al een antwoord op gehad hebt. In de lijstjes van de sats staat in verschillende kleuren de codering/fta, digitaal/analoog. En op die site staan alle andere sats ook. Met jou achtergrond moet je weten dat sommige info met een heel klein beetje inspanning vaak zelf al makkelijk te vinden is op internet. Zeker wanneer je al een voorzet hebt gehad.

@Kerstkonijn, haha, heel creatief bedacht :) maar ik snap wat je bedoelt ;)

die afmetingen kloppen idd voor geen meter, het is voor zeker een muur van 4 of 5 meter (echt niet hoger) er is plaats voor een schotel vanaf dat muurtje van circa 10 meter (ze kunnen um ook boven me hoofd plaatsen of bij de buren) dus volgens jou zou ie 'eroverheen' moeten kunnen kijken :)

Zo'n schijf wil ik er echt in hebben, ik heb wel een maxtor van 40 gb op 5400 toeren maar maakt verschikkelijk veel kabaal en dat moet ik echt niet hebben.

bedankt voor je uitvoerige uitleg, ik ga het nog eens lezen ;)

Originally posted by Kerstkonijn
Van de vragen wordt niet zo snel iemand moe. Wel van vragen die je al eerder gesteld hebt, en waar je al een antwoord op gehad hebt. In de lijstjes van de sats staat in verschillende kleuren de codering/fta, digitaal/analoog. En op die site staan alle andere sats ook. Met jou achtergrond moet je weten dat sommige info met een heel klein beetje inspanning vaak zelf al makkelijk te vinden is op internet. Zeker wanneer je al een voorzet hebt gehad.

tis meer de ongeloof, dat dat allemaal mogelijk is, zoveel zenders, dat maakt me behoorlijk onzeker, zeker als ik de verkoper hoor spreken over gecodeerde zenders en welke zijn te 'kraken' en dat je daar weer andere kaartjes voor moet programmeren, wat weer poen kost (hij vraagt 15 euro voor een kaart te programmeren) dus vraag ik hier idd een beetje ten overvloede vaak om bevestiging, maarja, liever het zekere voor het onzekere...

(hij vraagt 15 euro voor een kaart te programmeren) dus vraag ik hier idd een beetje ten overvloede vaak om bevestiging, maarja, liever het zekere voor het onzekere...
Aha. Daar komt de aap uit de mouw (of de baviaan uit de broekspijp). Dan kan je beter een kabelaansluiting houden. Net zoveel irritatie, net zo afhankelijk en ook lekker duur.

Tijd om te gaan shoppen:

Omdat de Dreambox een helder en open OS heeft, heeft het apparaat (bijna) geen apparte kaartjes nodig. De software hoeft niet op zo'n kaartje, omdat die meestal ook als emulator in de Dreambox zelf gezet kan worden. Dus.

En nu een boodschappenlijstje maken. Voor het gemak heb ik even de 1e sponsor genomen voor de prijzen:
  • Dreambox met 120Gb schijf: 459
    Positioner Stab HH100: 89
    Schotel 88cm: 55
    InvaCOM lnb 0,3db: 29,95
    Muurbeugel: 19
    Diversen (kabel + connector): 20
Dat maakt dan 671,95 Euro.

Dus 40 euro meer dan je merkloze aanbod. Maar inclusief uitstekende lnb en 120Gb HD! (En wil je toch geen motor maar een vaste opstelling: dan is dat ietsjes duurder. Maar dan komt meteen de vraag of er later een tuner bij komt. Dan worden alle lnb's twin lnb's. Nou, dan stijgt de prijs. Dan kan het ook een tweede schotel + motor worden. Je dak is groot genoeg.)

@Loek:
Kan je in je profiel je private mail ff aan zetten?

Dan kan ik je een prive berichtje sturen dat je niet hele berichten hoeft te quoten, maar alleen een betreffend regeltje waar je op wilt reageren. De posting staat er immers al vlak boven. ;)

Als alles bij je geinstaleerd is zal je alles veel sneller snappen omdat je dan alles meteen voor je ziet.

Dit had ik ook toen ik begon snapte er geen snars van terwijl er in die tijd hier nog over alles gesproken kon worden.
Maar toen alles in huis was werd er heel veel duidelijk

En over "ali" er zitten zat goeie tussen en ze zijn vaak goedkoper

Originally posted by quark
Als alles bij je geinstaleerd is zal je alles veel sneller snappen omdat je dan alles meteen voor je ziet.

Dit had ik ook toen ik begon snapte er geen snars van terwijl er in die tijd hier nog over alles gesproken kon worden.
Maar toen alles in huis was werd er heel veel duidelijk

En over "ali" er zitten zat goeie tussen en ze zijn vaak goedkoper

dat denk ik ook, op deze manier komt het erg op je af.

ik weet niet of die gast te vertrouwen valt (ik vertrouw in principe geen enkele verkoper)

@Kerstkonijn, mijn excuses, door de snelheid (had haast) heb ik je hele berichie gequote? was niet de bedoeling :)

zal ff me profiel veranderen ja.

Me lijsie tot dusver :

Dreambox
Schotel
Enkele LNB (het is toch geen dubbele tuner dus...)
Rotor
Toebehoren (kabels, etc)
Installatie (kan het immers niet zelf)

Een muurbeugel zou in principe kunnen, maar ik weet niet of ze dit kunnen bevestigen zodat deze ook draaibaar is en ik wil deze ook niet 'zien' zo plaat voor je kop lijkt me nix, mooier is op het dak ;)

Ik heb al die tijd geen sponsers gezien, kep een popup killer en een ads killer (zonealarm heeft zo'n handige filter ;)) zal um ff uitzetten.

Nou heeft 'ali' bijna niets gerekend voor de rotor... dat kan toch nie, je moet ten 1ste zo'n mechanisme hebben + een aparaat )heeft vast een naam) om deze aan te sturen? dat komt dus ook nog bij het lijstje hierboven, toch?

Moteck SG-2100 motor voor schotels tot 1.20 meter is niet anders bij nodig, gewoon op sateliet ontvanger aansluiten en het werkt?

ik zie trouwens nergens dat ze het komen installeren, en dat is toch wel wenselijk

Zo'n motor wordt aangestuurd door de ontvanger. En het signaal gaat over de zelfde coax. Dus dat kost niets extra. En met een satfindertje van 25 Euro is het prima zelf te doen. De helft van de prijs, en wanneer er later iets gebeurt met de schotel/positioner, kan je het probleem zelf weer verhelpen. Zonder nogmaals kosten te maken.

Ipv 2x kosten maken, kan je ook de superdeluxe satfinder van 105 Euro kopen :biggrin:

ik heb alweer een lijstje gemaakt bij TrentSat :

1 x Dreambox DM7000 S + 120GB HDD
1 x TRIAX 78 CM
1 x Golden Interstar Single LNB 0,3 dB.
1 x STAB HH100 DiSEqC 1.2 mount
1 x Tegelvoet 4x30x30 cm

642.45EUR

connectors heb ik, kabel moet ik dan alleen nog hebben (al heb ik genoeg coax kabel hier (van de tv)

Zo's schotelomvang is voldoende?
Zit er veel verschil tussen die Invacom en die hierboven staat (het scheelt namelijk de helft in prijs)
Tegelvoet omdat ik het op het dak wil bevestigen (is dat een moeilijk om zo'n voet te plaatsen (moet boren denk ik?)

Zij installeren trouwens wel (trensat) dus mocht het echt niet lukken... vandaar dat ik daar ook even gekeken heb)

trouwens, zo'n tegelvoet... omdat ik heb gelezen dat als je een rotor gaat monteren deze dan loodrecht geplaatst dient te worden, is dan een tegelvoet wel een goed idee (kan je die verstellen of luisterd dat niet zo nou?)

Vergeet niet wat kabel en f-connectors mee te rekenen.

Die tegelvoet lijkt mij veel te licht. Dan moet je elk voorjaar en najaar toch het dak nog op om 'em weer overeind te zetten. Je platte dak zal wel behoorlijk horizontaal liggen. Dus hoeft er niets aan afgesteld te worden. Met wat rubbertjes er onder is eventueel nog wat te stellen. Maar ik neem aan dat je dat al bedacht had.

Een tegelvoet is niet voor op het dak. Als ie omdondert en door het mastiek gaat, wordt je er niet vrolijk van. Een goede beugel die stevig aan het huis zit geschoefd is altijd degelijker.

Kijk ook eens op Sjerom. Daar staat een prima verzameling info.

Hoe groot is nou eigenlijk je technische inzicht? Heb je alleen een cursus klikken-in-wondoos gehad, of heb heb je meer technische en computer kennis opgedaan? Dat is wel handig om te weten, om de in te schatten mate van plezier/teleurstelling in te schatten.

leer elke dag bij (sinds zaterdag pas echt ermee bezig)

zonet kom ik weer van een andere winkel en voor minder vragen zij meer, alleen het verschil in prijs van de dreambox is al 70 euro, ging er chaotisch aan toe in de winkel, elke klant word in de nek aangekeken (of er word gejat) hij hielp ook klanten tussendoor.. en dat is toch wel een bekende zaak (Kramer - By Satelite, in Amsterdam)

voor de rest wel goed geholpen hoor (rustige verkoper, maar beetje paranoide over zijn medewerkers)

kennis? alle windows versies, mysql heb ik ff ingesnoven, flash beheer ik goed, maak websites (www.heerooms.nl was de eerste) en nu : http:get.to/daf (php is geschreven door phpnukers) grafisch heb ik alles zelf gedaan (ben goed in Photoshop)

kan dozen, (de)monteren (alles wat betreft hardware) installeer windows ook bij andere en verleen ondersteuning via remote control (zonder daar kosten voor in rekening te brengen - gaat vaak om kennissen)

Zo'n voet...dat heb ik gevraagd : daar worden tegels opgelegd zodat het word verzwaard. maar zit idd ook nog te denken aan wandmontage.

Ook hij raadt een draaisysteem af, "door de zware schotel is zo'n rotor relatief snel stuk".

Die schroeven die in de muur moeten worden gedraaid, hoe diep zijn die (ik moet ze tegen de muur van de buren bevestigen namelijk)

Oeps. Het wordt niet zo gewaardeerd om dealers af te knorren. (De naam van de winkel van 'Ali' heb je immers ook niet genoemd.) De winkel die je noemde heeft overigens wel heelwat praktijk kennis. Mijn Dreambox, lnb en schotel heb ik daar vandaan. Voor een prima prijs. Het is wel zo dat het er nogal eens wat hectisch aantoe kan gaan. Die winkel heeft personeel wat veel aansturing nodig heeft, maar tevens een buurtfunctie. En een woensdag middag is wat dat betreft niet ideaal. Niet voor jou en niet voor de winkel. Maar dat even terzijde...

Ophangen? M8 Keilbouten.

Zo'n voet? Ja, dat weet ik. Er zijn ook zwaardere voeten voor tegels van 40x60 (grindtegels). En dan nog een paar zakken zand erbij is best aardig. Maar op ca 15 meter hoogte kan het soms behoorlijk waaien.

Als je zelf verder nooit meer op het dak wilt komen, en ook geen andere satellieten wilt ontvangen, is een vaste opstelling natuurlijk beter. Zeker met zwaardere schotels. Om verder te kunnen groeien met een vaste opstelling, is een Wavefrontier T90 een mooie keuze: Alleen lnb's erbij schroeven voor elke satelliet extra. De schotel blijft goed uitgericht. Maar dan is het wel een goede optie om BySatellite te vragen dat ding perfect uit te richten. Statische opstellingen zijn altijd] slijtvaster dan dynamische.

Maar kom anders even kijken naar een Dreambox met motor. Ook in A'dam-Oost, vlakbij Diemen (gratis parkeren, ook voor fietsen). Dan denk ik dat ik je bijna alle vragen kan beantwoorden. En kan je met een goed beeld in alle tijd overwegen wat het beste bij je past. Stuur dan ff per pm een telefoonnr. Het is nu toch mooi weer.

komt dat zo over? nou, das niet de bedoeling, ik ben niet het type wat mensen afbrand (heb er zelf een bloedhekel aan) sterker nog, vond het op zich niet zo'n slechte ervaring, al vond ik het wel vervelend dat hij andere klanten helpt terwijl hij met mij 'bezig' is, maar voor de rest op zich prima winkel, het bestaat al een eeuwigheid en hij werkt daar ook al tig jaar.

Wat Ali betreft, ik hoef daar niet geheimzinnig over te doen, wist de naam simpelweg niet, het is namelijk Level Electronica (1ste van Swindenstraat 5) bestaat ook al jaren, eerst op de 1ste Oosterparkstraat en sinds 10 jaar ofzo op de eerder genoemde locatie, kocht er altijd mijn audio priegeltjes (draaitjes, plugjes etc) je moet wel weten wie je spreekt want er werken er ook nog 2 die er geen kaas van hebben gegeten.

Ik heb wel een goed gevoel over Level, moet alleen nog even na wat een hdd kost (120 gb) en of ik een vast systeem of een rotor koop (moet even de lijsten bekijken wat ik nog meer kan ontvangen) volgens de verkoper van Kramer, is het op het begin leuk (nieuwigheid) maar volgens hem zal ik steeds minder draaien en daar vind ik wel wat in zitten.. en ik zou het natuurlijk (als ik dan echt zo nieuwsgierig ben) handmatig draaien.

Trouwens, ik heb nog een Pace 500, daar kan ik een signaal bij opvangen (duh) en ook zien hoe sterk deze 'binnen komt' als ik dan aan de schotel draai dan veranderd dat aan de hand van een balk van links naar rechts die zich vult (links is zwak, naar rechts is sterk(er))

Ook heb ik nog een analoge sateliet, van 12 jaar oud, kan ik daar nog iets mee?

Ook heb ik nog een analoge sateliet, van 12 jaar oud, kan ik daar nog iets mee?
Wow, verkoop die voor een paar miljoen Euro aan een blij oostblok land e je bent binnen!

Let op dat je bij de Van Swinden shop een echte Stab haalt. (Heeft ie meestal niet. Maar zegt dat een andere het zelfde is. En dat is ie niet!) Met sat spul willen ze nogal wat rommelen met net-niet spullen. Dat is omdat de meeste klanten voor wat Turkse danwel Maroc fta zenders gaan. En het daarbij meestal niet zo kritisch is. Daarbij wordt ook veel meer met vaste schotels gedaan.

Praat met BySatellite eens over de prijs. En over het soort schotel (vraag naar de Funcke: Heel goede kwaliteit en lekker licht). Het slimste is een sfspraakje te maken op een rustig moment. En kijk daarna nogmaals welke shop je liever neemt.

Maar voor iedereen die eens in de buurt van het Oosterpark komt: 1e van Swindenstraat, na de videotheek meteen links: Echt een leuke snuffelwinkel met de meest uiteenlopende leukde electronische dingen. Daar zijn we het over eens!

Op de hoofdweg zit ook een prima Sat winkel.
Stab 100 voor 80 euro, stab120 voor 90 euro, moteck sg-2100 75 euro.
Dreambox was laatst 350 euro, harddisk weet ik niet maar zijn overal te koop.
Verschillende merken schotels - 100cm vanaf 20 euro, Triax 110cm 55 euro.
100 meter goede kabel 35 euro.

Leuk zaakje koop er al een paar jaar en prima geen gezeur garantie.

ja dacht ik al, al ontvang ik nog steeds zender :)

ik zal ff met die verkoper van Level babbelen dat ik wel kwaliteit wil of daarnaar streef.

ook wil ik ff naar de Hoofdweg ? maar hoe heet die winkel (of liever nog : welke huisnummer, ben wel benieuwd :)

zonet ff op het dak geweest (moest mezelf vanaf een klote trapje optrekken (ben er helemaal wakker van geworden)) om even polshoogte te nemen, volgens mij kennie aan de wand aan de slaapkamer kant dan net boven het dak, maar goed, ikke dus nog even laten bezinken (drukke week geweest) en dan nog eens alles op een rij zetten en de knoop doorhakkel, laat nog wel ff weten wat het definitief word.

groetjes!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan