HDD inbouwen in DM800HD

R

Revox

Goedenavond iedereen,

Sinds kort heb ik een dreambox 800. Een fijn aparaat. Maar nu wil ik een HDD inbouwen. Ik heb op verschillende site's gekeken. En het zou mogelijk moeten zijn om een HDD in te bouwen. Ik wil een harde schijf voor het opnemen van programma's. Nu heb ik een harde schijf gevonden namelijk de : Samsung 500GB Sata 2.5" HM500LI. Het is een laptop harde schijf. De dealer in Duitsland adviseerde mij deze harde schijf. Deze zou perfect werken op de Dreambox 800.
Is het mogelijk om een/deze harde schijf te plaatsen in de dreambox ? Moet ik dan een software update doen of is dit plug and play ?

Heeft iemand anders misschien nog tips wat ik beter kan doen of anderen mogelijkheden ?

Alvast bedankt !

Gr Revox

Er moet een laptopschijf in de DM800. Zelf gebruik ik ook een 500GB disk maar dan van Wester Digitaal maar een Samsung zal ook goed werken.

De schijf moet je na het installeren in je DM800 via het harddisk menu worden formateerd. Software in je ontvanger hoeft niet te worden vervangen.

- Schijf installeren (sata kabel en voeding op de schijf aansluiten)
- Dreambox weer opstarten
- Menu / setup / systeem / hardeschijf / Initialization
- Schijf na formateren klaar voor gebruik

Ik wist dat er een laptop harde schijf in moest ( 2,5" ).

Is dat net zoals bij een computer. Dat ik de dreambox moet open draaien en de aansluitingen voor de harde schijf er al inzitten ?

Mvg Revox

Revox;203681 zei:
Ik wist dat er een laptop harde schijf in moest ( 2,5" ).

Is dat net zoals bij een computer. Dat ik de dreambox moet open draaien en de aansluitingen voor de harde schijf er al inzitten ?

Mvg Revox

sata kabel zit standaard aangesloten op de externe sata aansluiting dit moet je los koppelen. Hierna gewoon voedings kabel en sata kabel aansluiten aan je HDD kan volgens mij maar op een manier. op de plaats in de dreambox waar je je HDD kunt plaatjes zit een ijzer plaatje geschroeft ( 2 schroefjes aan de buiten kant) schroef dit los bevestig je HDD er op en schroef het weer vast.
het is vrij gemakelijk en je kunt weinig fout doen. hierna kun je geen externe HDD aansluiten via Sata aansluiting
gr Paul

pet123;203678 zei:
Er moet een laptopschijf in de DM800. Zelf gebruik ik ook een 500GB disk maar dan van Wester Digitaal maar een Samsung zal ook goed werken.

De schijf moet je na het installeren in je DM800 via het harddisk menu worden formateerd. Software in je ontvanger hoeft niet te worden vervangen.

- Dreambox weer opstarten
- Menu / setup / systeem / hardeschijf / Initialization
- Schijf na formateren klaar voor gebruik
Hi, ik heb ook een hdd ingebouwd. Via Blue Panel Device Manager geformatteerd. Helaas niet klaar gebruik. Wel zichtbaar device:/dev/hda1
Kan iemand mij vertellen wat er nog verder moet gebeuren?
gr. Bart

Maak even een directory met de naam "movie" aan op de schijf.
Veelal is dat de oplossing.

Ik heb een 1500 gb schijf bij de aldi gehaald (openingsaanbieding ?60,=)
en bij een pc zaak een externe sata kabel (hier zit dus verschil in extern en intern)
werkt erg goed.
ben er zeer tevreden over
aangesloten opnieuw gestart
blauwe knop device manager
formatteren en mounten
al mn films omgezet naar ts met iasee soft total media convertor
geupload met cuteftp (in mapjes natuurlijk)
samboipuka gestart en spelen perfect!

groet edensan

Jammer van de tijd dat je alles naar ts hebt omgezet.
In Enigma2 kun je via menu-applicatie de plugin DVD player downloaden en die kan .iso en *.vob (dus normale DVDs) lezen. Je hoeft die dus niet meer naar .ts te kopieren.

Fijn voor je dat alles werkt. Je kunt zelfs in het overzicht van je films (in suomipoeka) een klein schermpje toveren met een preview foto per film. Als je dan door de filmlijst bladert zie je in dat schermpje een preview (die je zelf hebt gemaakt). Dat is een andere plugin.

crazymotha;208211 zei:
Maak even een directory met de naam "movie" aan op de schijf.
Veelal is dat de oplossing.
Hi Crazymotha, ik ben niet zo technisch in deze. Begrijp dat ik eerst de hdd moet mounten. Hoe doe je dat zonder al te technisch te worden? Bedankt en groet, Bart

Hoi Bart,

Als het device zichtbaar is mag je er vanuit gaan dat hij al is gemount.
Als je met mediaplayer naar de HDD gaat welke dirs zie je dan?
Er moet een dir media\movie aanwezig zijn. Mocht dat niet zo zijn dan even deze aanmaken met een FTP programma zoals DCC (ff google).

Suc6

met ts kan je spoelen en loopt het allemaal wat soepeler vindt ik dus vandaar... en omzetten is aanzetten en later ff kijken of tie al klaar is... plus dat je kan upscalen naar 1920 px ;-)

die andere plugin met dat preview fototje die (samen met) samipoeka werkt is daar een naam cq link van ??
ben erg benieuwd..

eendenteam;208215 zei:
Jammer van de tijd dat je alles naar ts hebt omgezet.
In Enigma2 kun je via menu-applicatie de plugin DVD player downloaden en die kan .iso en *.vob (dus normale DVDs) lezen. Je hoeft die dus niet meer naar .ts te kopieren.

Fijn voor je dat alles werkt. Je kunt zelfs in het overzicht van je films (in suomipoeka) een klein schermpje toveren met een preview foto per film. Als je dan door de filmlijst bladert zie je in dat schermpje een preview (die je zelf hebt gemaakt). Dat is een andere plugin.

Hoi CrazyMotha, dank voor snelle reaktie.
Heb nu de hdd in divice manager in zicht: Device:/dev/hda size 238 Gb. Mountpoint:/media/hda1 dus zal nu wel gemount zijn.

In file manager zie ik de directory media/hda1
Hierin heb ik directory movies aangemaakt.

Nu geprobeerd op te nemen (rode knop) maar krijg melding dat geheugen kleiner is dan 100 MB.

En nu weet ik het niet meer....

Nog een suggestie?

Dank, Bart

Voor suomipoeka en movielist preview moet je wel weten wat je doet. Bovendien is het afhankelijk van de image die je er in hebt zitten. Als je een goede CVS image er in hebt zitten met een goede skin, zoals bijvoorbeeld die prachtige skins van Vali (vali-kingsize of vali-HD of vali-HDS) moet je na installatie wat bestanden van beide plugins aanpassen, maar daarna is het prachtig hoor.

Welke image heb je er in en welke skin gebruik je?

doe eens in telnet: mount

en laat het resultaat hier (knippen en plakken).

Dat je /media/hda1 ziet lijkt ons sterk maar kan natuurlijk. Bovendien zegt dat niks want het kan net zo goed een directory in je flash van de box zijn.
Geef ook de inhoud van /etc/fstab eens hier (knippen en plakken)

Hier het resultaat van mount:
root@dm800:~# umount /hdd; echo ">>> DONE <<<";
umount: /media/hdd: Invalid argument
>>> DONE <<<
root@dm800:~# mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /hdd; echo ">>> DONE
<<<";
>>> DONE <<<
root@dm800:~#

eendenteam;208240 zei:
doe eens in telnet: mount

en laat het resultaat hier (knippen en plakken).

Dat je /media/hda1 ziet lijkt ons sterk maar kan natuurlijk. Bovendien zegt dat niks want het kan net zo goed een directory in je flash van de box zijn.
Geef ook de inhoud van /etc/fstab eens hier (knippen en plakken)
Hi Eendenteam,

Hier de mount :

root@dm800:~# mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /hdd; echo ">>> DONE
<<<";
>>> DONE <<<
root@dm800:~#

en hier de inhoud van /etc/fstab:

rootfs / auto defaults 1 1
proc /proc proc defaults 0 0
devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0
usbdevfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0
/dev/mtdblock/2 /boot jffs2 ro 0 0
tmpfs /var tmpfs defaults 0 0
tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0

ik hoop dat je er iets mee kunt.

Groet
Bart

heb je je recordingpaths wel aangepast??
systeem
systeem
onderaan recording paths

suc7!

ow een ps...

als je in recordingpaths naar bestandslocaties wil gaan moet je op MENU toets drukken..

We vragen ons af of je het allemaal wel goed hebt gedaan ...
Zo te zien aan de zeer beperkte output van mount (wat ons niet goed lijkt) is je harddisk gemount via /hdd. Je hebt geen /autofs gemount (zo te zien) dus zul je nog wel een oe 1.5 image hebben. Niks mis mee hoor, maar die is binnenkort verouderd (dit is alleen maar ter info).

Wil je de harddisk (zoals het hoort bij die oe 1.5 images) hebben in /media/hdd dan moet je in /etc/fstab zetten:
Code:
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd auto defaults 0 0
Daarna de box opnieuw starten of in telnet ingeven:
Code:
mount -a

eendenteam;208239 zei:
Voor suomipoeka en movielist preview moet je wel weten wat je doet. Bovendien is het afhankelijk van de image die je er in hebt zitten. Als je een goede CVS image er in hebt zitten zoals bijvoorbeeld die prachtige images van Vali (vali-kingsize of vali-HD of vali-HDS) moet je na installatie wat bestanden van beide plugins aanpassen, maar daarna is het prachtig hoor.

Welke image heb je er in en welke skin gebruik je?

ik gebruik gemini project 4.6? 24-12-2009
en de skin..
dreamtv-HD

ben benieuwd!!

ik heb inmiddels vali kingzise erop ziet er erg gelikt uit..

wat moet er nu aangepast worden?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan