HDD inbouwen in DM800HD

In vali op zich niks. Heb je al eens de KingSize Controller gebruikt: Menu-Applicaties...?
Als je KingSizeController opstart zie je onderin (we dachten in de blauwe kleur): Toolbox.
Klik daar eens op en dan kun je een Suomipoeka patch laten uitvoeren. Dit heeft effect op de presentatie van je filmlijst.

Je moet dan wel suomipoeka geinstalleerd hebben als plugin maar we nemen aan dat je dat al hebt gedaan. Verder weten we niet of je die moviepreview plugin geinstalleerd hebt. Zo ja dan moet de movielist.py van suomipoeka aangepast worden. Wij hebben de plugin movielist preview ook aangepast zodat het preview scherm wat groter kan worden. Als je dat allemaal wilt, geef dan maar een (kleine) gil want dan plaatsen we hier die gepatchte bestanden wel. Maar zoals vermeld je moet dan wel suomiepoeka en movielist preview plugin hebben geinstalleerd. Dus geef dan ook aan dat je dat al hebt gedaan.

nu een boot wat niet doorloopt enigma 2 ging updaten ik zag dat wel maar kon zo gouw niet meer stoppen..
nu dus in de rats moet een nieuywe image erop gaan zetten terwijl ik dat dus nog nooit gedaan heb
en idd geen goede back (ik dacht dat ik dat wel gedaan had) maar de img file wordt niet goed gekeurd door flashwizzardpro.

welke image raden jullie aan voor een gekloonde box? 800 hd

groet edensan

wat heeft de backup image file van jou voor extensie? nfi...?
Dan is er mogelijk toch niks aan de hand.
GEEN flashwizzard gebruiken

- DHCP op modem/router aan
- kabel uit je dm800 halen
- knop aan de voorkant ingedrukt houden
- kabel er weer in en dus stroom er op terwijl je dieknop aan de voorkant ingedrukt houdt
- in het display zie je dan op een gegeven moment: DHCP en dan een ip

dat ip heeft je box van je modem/router gekregen
- knop loslaten

terwijl je dat ip nog in je display ziet, dat ip in je browser intikken
dan krijg je een dm800 scherm te zien

onderaan rechts op Firmware Upgrade klikken
dan die backup image zoeken op je pc
die laten laden en als die net bezig is even op reboot na flashen klikken
en voila...

Images voor clones boxen kunnen we je niet helpen; wij hebben alleen originele boxen

Hoi Allemaal,

Ik heb hier in mijn DM 800HD PVR gisteren ook een HDD geplaatst.
Ik heb hem geformatteerd tot dus ver niets aan de hand.
Maar als ik op de rode knop ( opname ) druk krijg ik ook de melding:
geheugen kleiner dan 100MB ???
Ik gebruik Enigma 2.
Als ik in het menu naar "mediaspeler" ga, op ok druk,
Krijg ik eerst de "filelist" met de map " internal flash", druk ik nu op oke dan krijg ik;
"Lijst van opslagmedia" hier staat ook de map HDD en Movies.
Het is voor mij ook allemaal een beetje nieuw, maar wat moet ik veranderen om op te kunnen nemen op de HDD?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

het zien van de map /hdd/movies zegt op zich niks want het kan immers ook de flash zijn die je ziet. Je geeft aan dat je enigma2 gebruikt maar welke image: is het oe 1.5 of oe 1.6. De laatste is de nieuwste en daar gaat het mounten van een harddisk anders dan bij oe 1.5. In oe 1.6 gaat het via udev.

Open een telnet venster en login op je box en tik dan in: mount

je moet dan zien of je harddisk is gemount of niet.
Je moet nl. eerst zorgen (controleren) dat je harddisk is gemount en als dat het geval is geef je in het menu-systeem-recording paths aan wat je opnamepaden zijn.

Hallo "eendenteam"

Telnet zegt mij helemaal niets, ik kan via mijn browser inloggen via het IP adres ban de box, maar dat bedoel je niet denk ik.
Verder heb ik hier ook nog het programma flashFXP waarmee ik "in" de dreambox kan.
Sorry maar ik ben een beginneling dus weet niet precies wat je bedoelt.
Maar mogelijk kan jij mij een beetje op weg helpen.

Alvast bedankt!

Download het programma PUTTY
Start het op, en maak een profiel aan voor je dreambox.

Login via telnet (username root). Je krijgt dan een zwart scherm en als je ingelogt bent tik je in: mount

Bedankt voor je hulp eendenteam
Ik heb het programma gedownload en krijg de volgende melding na de mount:
openDreambox 5.0.0 dm800

dm800 login:root
root@dm800:#mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on / type jffs2 (rw)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
udev on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro)
tmpfs on /var type tmpfs (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)
automount (pid634) on /autofs type autofs (rw,fd=4,pgrp=634,timeout=1,minproto=2,
maxproto=4,indirect)
/dev/sda on /media/1db42c04-5054-4516-b50d-c801160ec32f type ext3 (rw,data=order
ed)
rootQdm800:~#

Het zegt mij helemaal niets, waarschijnlijk omdat ik bij alle 2 mijn dreamboxen 600 PVR nooit problemen gehad heb met HDD inbouwen e.d ben ik voor de 800HD gegaan.
Misschien te ingewikkeld voor mij?
Maar ik ben wel in om iets te "leren"
Dus wat moet ik veranderen, hoe en wat zit er mis??

Met vriendelijke groet
Satcor64

De info die ik in de box uit kan lezen is:

DM800
Release 0500
Kernel Linux 2.6.18-7.3-DM800
FP version Not found
Image 04.29.2010
Enigma experimental

Iemand nog een idee wat waar fout zit??

Mvgr
Satcor64

satcor64;209131 zei:
/dev/sda on /media/1db42c04-5054-4516-b50d-c801160ec32f type ext3 (rw,data=ordered)

Dit lijkt ons niet normaal een device is gemount via /media/1db..... (etc). Rare naam voor een map onder /media of het moet zijn dat die by-uuid of zo is gemount maar dan is het raar dat het via /dev/sda is gegaan en je id van je harddisk als submap onder /media is gemount. Immers als je de harddisk by-uuid laat mounten (wat wel zo verstandig is onder oe 1.6) dan wordt die gemount als /dev/disk/by-uuid/1db42c04-.... enz.

satcor64;209131 zei:
Kernel Linux 2.6.18-7.3-DM800
Dat lijkt ons oe 1.6.

1. Kijk eens via ftp naar je box wat er staat in de map: /autofs
Als het goed is moet daar je harddisk bij staan (sda1, sdb1 of zo).

2. Wat heb je in /etc/fstab staan?
3. Schrijf eens op wat je te zien krijgt als je via telnet naar je box gaat en dan intikt:

ls -lR /dev/disk

satcor64;209133 zei:
De info die ik in de box uit kan lezen is:

Nou de info knop kun je vinden dus als er een naar onder gaat naar hardware daar moet je harddisk dan tussen staan als het goed is.

Maar anders blauwe knop "5 Device manager" daar moet hij dan staan en kun je het merk lezen hoeveel partities en hoeveel GB eventueel kun je hem daar ook formateren.
Maar je zegt dat je hem al geformateerd hebt was dat in de box of heb je dat op de computer gedaan??

eendenteam;209151 zei:
Dit lijkt ons niet normaal een device is gemount via /media/1db..... (etc). Rare naam voor een map onder /media of het moet zijn dat die by-uuid of zo is gemount maar dan is het raar dat het via /dev/sda is gegaan en je id van je harddisk als submap onder /media is gemount. Immers als je de harddisk by-uuid laat mounten (wat wel zo verstandig is onder oe 1.6) dan wordt die gemount als /dev/disk/by-uuid/1db42c04-.... enz.

Dat lijkt ons oe 1.6.

1. Kijk eens via ftp naar je box wat er staat in de map: /autofs (hier staan 2 lege mappen SR0 en SR1 )

2. Wat heb je in /etc/fstab staan? ( deze map kan ik niet openen )
3. Schrijf eens op wat je te zien krijgt als je via telnet naar je box gaat en dan intikt:

ls -lR /dev/disk

Dit krijg ik dan te zien:
/dev/disk:
drwxr-xr-x 2 root root 60 jan 1 2000 by-id
drwxr-xr-x 2 root root 60 jan 1 2000 by-uuid

/dev/disk/by-id:
lrwxrwxrwx 1 root root 9 jan 1 2000 scsi-SATA_SAMSUNG_HM320J
IS16LJD0SC02703->../../sda

/dev/disk/buy-uuid:
lrwxrwxrwx 1 root root 9 jan 1 2000 SATA_SAMSUNG_HM320J

/dev/disk/buy-uuid:
lrwxrwxrwx 1 root root 9 jan 1 2000 1db42c04-5054-4516-b50d
c801160ec32f -> ../../sda

Groeten satcor64

aart1944;209155 zei:
Nou de info knop kun je vinden dus als er een naar onder gaat naar hardware daar moet je harddisk dan tussen staan als het goed is.

Maar anders blauwe knop "5 Device manager" daar moet hij dan staan en kun je het merk lezen hoeveel partities en hoeveel GB eventueel kun je hem daar ook formateren.
Maar je zegt dat je hem al geformateerd hebt was dat in de box of heb je dat op de computer gedaan??

Hoi,

Hij is in de box geformatteerd, daarstraks nog een keer gedaan,
Geen resultaat..helaas

satcor64;209159 zei:
/dev/disk/buy-uuid:
lrwxrwxrwx 1 root root 9 jan 1 2000 1db42c04-5054-4516-b50d
c801160ec32f -> ../../sda
Dat is hem dus.... Weet je zeker dat er staat: /buy-uuid en niet /by-uuid en weet je zeker dat achter b50d geen streepje moet (in onderstaande regel van fstab hebben we dat streepje WEL gezet !!!

Zet dit in /etc/fstab (we nemen aan dat je een tikfoutje hebt gemaakt dus niet /buy-uuid maar /by-uuid):

/dev/disk/by-uuid/1db42c04-5054-4516-b50d-c801160ec32f /media/hdd auto defaults 0 0

En haal elke andere regel die naar je hdd of sda verwijst uit je fstab.

Je hebt dan je harddisk gemount via /media/hdd en wel door uuid herkenning (uuid = Universally Unique IDentifier).

Daarna je box herstarten en je harddisk zou toegankelijk moeten zijn via /media/hdd
Vergeet niet op je harddisk een map aan te maken: /movie

Wij (en anderen) hebben al tig keer tegen Dream Multi Media gezegd en geschreven dat het auto-mounten van geen kanten goed werkt. Helaas hebben ze daar nog niet veel aan gedaan. De enige manier die wel goed werkt is zoals wij hierboven geschreven hebben: by-uuid of by-label.

Hier heb je nog wat info over by-uuid of by-label

Suk6.

Heb afgelopen donderdag (vanwege het weer) de dreambox teruggezet naar de originele image.
Daarna Enigma? er terug op geplaatst, kanalenlijst er in.
En voila het werkt eindelijk!
Moet nog wel e.e.a aanpassen daar dreamset 2.29 problemen geeft.
Voor het uploaden naar de box staat alles goed in de kanalenlijst, en daarna mis ik zenders er liggen er een hoop door elkaar.
Dus dat wordt de volgende uitdaging!

i.i.g bedankt voor alle info

Goedemiddag.
Ik heb ook problemen met het instaleren/auto mouten van mijn HD in mijn DB 800 HD clone.
320GB WD. (ben hier helemaal een leek in, dit is mijn eerste dreambox)
Heb het topic al een beetje doorgelezen maar kom er niet uit.

eendenteam;208240 zei:
doe eens in telnet: mount
en laat het resultaat hier (knippen en plakken).

rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on / type jffs2 (rw)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
udev on /dev type tmpfs (rw)
udevpts on /dev/pts type devpts (rw)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro)
tmpfs on /var type tmpfs (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)
automount(pid635) on /autofs type autofs (rw,fd=4,pgrp=635,timeout=1,minproto=2,maxproto=4,indirect)
/dev/sda on /media/72c6ef46-06a3-4744-a7f53099fae703aa type ext3 (rw,data=order ed)

Dit alles is over getypt.

eendenteam;208240 zei:
Geef ook de inhoud van /etc/fstab eens hier (knippen en plakken)

rootfs / auto defaults 1 1
proc /proc proc defaults 0 0
devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0
usbfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0
/dev/mtdblock2 /boot jffs2 ro 0 0
tmpfs /var tmpfs defaults 0 0
tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0
/dev/sda1 /media/hdd auto defaults 0 0

eendenteam;209151 zei:
Kijk eens via ftp naar je box wat er staat in de map: /autofs

Hier heb ik twee mappen staan die leeg zijn:
sr0 en sr1.

eendenteam;209151 zei:
Schrijf eens op wat je te zien krijgt als je via telnet naar je box gaat en dan intikt:
ls -lR /dev/disk

/dev/disk:
drwxr-xr-x 2root root 60 jan 1 2000 by-id

/dev/disk/by-id:
lrwxrwxrwx 1root root 9 jan 1 2000 scsq-sata_WDC_WD3200BJKT-_WD-WXJ1A1047407 -> ../../sda

Ik hoop dat een van jullie me met deze info verder kan helpen.

Bandietje;211279 zei:
/dev/disk:
drwxr-xr-x 2root root 60 jan 1 2000 by-id

/dev/disk/by-id:
lrwxrwxrwx 1root root 9 jan 1 2000 scsq-sata_WDC_WD3200BJKT-_WD-WXJ1A1047407 -> ../../sda

Ik hoop dat een van jullie me met deze info verder kan helpen.

Na een beetje stoeien met de DB kreeg ik deze regel er ook nog bij.

/dev/disk/by-uuid:
lrwxrwxrwx 1root root 9 jan 1 2000 1fda76a8-5bbf-4666-949d-d73d50a834ae -> ../../sda

Als ik alles goed heb gelezen moet ik in /etc/fstab deze regel
"/dev/disk/by-uuid/1fda76a8-5bbf-4666-949d-d73d50a834ae /media/hdd auto defaults 0 0" zetten??
en in /etc/fstab deze regel "/dev/sda1 /media/hdd auto defaults 0 0"verwijderen??

Bovenstaande gedaan en volgens mij gaat het nu goed.
Kan nu time shift gebruiken neem aan dat ik nu ook op kan nemen.

heb nu wel de volgende mappen:

/hdd en daarin de map lost&found

en

/media met daarin de mappen -WD320(naam van de harde schijf) met daarin de map lost&found
-hdd, met daarin de map lost&found
-net, deze is leeg.

en

/mnt met daarin de mappen -WD320(naam van de harde schijf) met daarin de map lost&found
-hdd, met daarin de map lost&found
-net, deze is leeg.

Lijkt mij dat er wat overbodig zijn.

Welke mappen moet ik weg gooien?
En in welke moet de movie map komen te staan?

Record paths zijn:

Standaard opname locatie = /hdd/movie/
Timer opname locatie = /hdd/movie/
Direct opnemen locatie = /hdd/movie/
Timeshift locatie = /hdd/movie/

Hoop dat jullie me hier ff ondersteuning in kunnen geven.
Nu is het tijd voor me om FC Twente - Tottenham Hutspot te gaan kijken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan