HDD inbouwen in DM800HD

Hoi ,ik heb ook het probleem met het mounten en opnemen op een hardeschijf.
ik heb een interne hardeschijf ingebouwd.van samsung 320 gb.heb hem geformatteerd via dreambox,maar kan hen niet mounten.als ik op mount klik via afstandbediening,gebeurt er niks.,nu de vraag hoe en wat verder.graag jullie hulp AUB.
groetjes Ruben.

hier nog meer info.

Mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on / type jffs2 (rw)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
udev on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro)
tmpfs on /var type tmpfs (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)
nfsd on /proc/fs/nfsd type nfsd (rw)
automount(pid670) on /autofs type autofs (rw,fd=4,pgrp=670,timeout=1,minproto=2,maxproto=4,indirect)
automount(pid720) on /media/net type autofs (rw,fd=4,pgrp=720,timeout=1,minproto=2,maxproto=4,indirect)
none on /sys/fs/fuse/connections type fusectl (rw)
fuse on /media/Upnp type fuse (ro,nosuid,nodev,user_id=0,group_id=0)
root@dm800:~#

in map fstab

rootfs / auto defaults 1 1
proc /proc proc defaults 0 0
devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0
usbfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0
/dev/mtdblock2 /boot jffs2 ro 0 0
tmpfs /var tmpfs defaults 0 0
tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0
/dev/sda1 /media/hdd auto defaults 0 0

in de meeste enigma2 oe 1.6 images geschiedt het mounten automatisch via autofs. Daar hoef je zelf niets aan te doen. In je fstab staat /dev/sda1 gemount; de vraag is of /dev/sda1 wel je harddisk is. Heb je al eens in dmesg gekeken (telnet en dan dmesg intikken) uit de info die je dan ziet zou je moeten kunnen nagaan of je hdd wordt gezien en of die /dev/sda1 is.

Allereerst is het de vraag of je harddisk type wel met een dreambox kan functioenren, immers niet alle harddisken zijn geschikt. Dan bestaat de mogelijkheid dat je wellicht verkeerd hebt geformateerd, We hebben het al zo vaak verteld/geschreven op dit forum: formatteren van harddisken, usb en cf kaarten e.d. doe je niet via de dreambox maar via het windows programma "HP USB Disk Storage Format Tool" dan weet je zeker dat e.e.a. goed wordt geformateerd. Je harddisk aan je windows pc koppelen en middels voornoemd programma formatteren. Daarna je harddisk in je ontvanger stoppen en helemaal opnieuw opstarten dan zou die als het goed is moeten worden herkend en autom. worden gemount.

Hallo mensen,

Ik heb sta op het punt een hdd van circa 2GB voor mijn nieuwe Dreambox8000 te kopen.

Vraag 1: Ik zoek een STILLE HDD, zo eentje die je alleen maar hoort als je op enkele centimeters van de box luistert. Heeft iemand een voorstel?
Vraag 1: Moet ik een interne of een externe HDD kopen?
Vraag 2: Is het zo dat ik na inbouw van een interne HDD geen externe HDD meer kan aansluiten zoals ik in dit forum lees?
Alvast bedankt!

Dreambox8000, Multytenne, Enigma2

@Fons:
Ik zal proberen het beetje,dat ik weet met je te delen:
2 GB is erg weinig,want HD opname schijnt veel ruimte nodig te hebben.

Ikzelf heb een ingebouwde ATA Hitachi HTS54505 van 5 GB.Die hoor ik niet,en werkt tot tevredenheid.Makkelijk in te bouwen.

Ik meen ergens gelezen te hebben,dat een externe hd veel vermogen vraagt,van de 800.
Dan zou je er externe voeding voor moeten hebben. Of ze tesamen funktioneren,kan ik niet zeggen.Daar zie ik ook het nut niet van in....
Hoop,dat je er wat mee kan,gr.George

2 en 5 Gb zijn die nog te koop dan? Das toch niks en loopt binnen no time mudje vol.

neem voor een paar tientjes een 200Gb of of 500Gb dan heb je voorlopig ruimte genoeg.

@Matrix:Ik heb liters en kilometers door elkaar gehaald...Ik heb 500 GB,en zoals gezegd werkt dat goed...Gr.George

Hallo Marie en The Matrix,
Sorry voor de vergissing: natuurlijk bedoelde ik 2TB. Heeft iemand nog een advies voor de andere vragen:
Vraag 1: Moet ik een interne of een externe HDD kopen?
Vraag 2: Is het zo dat ik na inbouw van een interne HDD geen externe HDD meer kan aansluiten zoals ik in dit forum lees?

@Fons,met ergens een R ertussen(sorry)...:

Ik meen te weten,dat de meeste sat liefhebbers een interne hdd hebben.
Dat is een aanwijzing,dat dat de populairste oplossing is.

Op diverse forums heb ik gelezen,dat een externe hdd problemen geeft.Dat zou aanwijzing no.2 kunnen zijn...Als die al niet normaal werkt,doet ie het zeker niet ism een interne...
Google eens verder...
Gr.George

Beste Fronske Arggghhhhhh had bijna gereageerd, dit topic gaat over een HDD in een DM800HD

Jij hebt het over een 2Tb in een DM8000 en dat was effe verwarrend, mede omdat ik uitging van een 800HD waar geen 3,5 inch schijf inpast.

Ik had het eerste bericht van Frons ook niet goed gelezen...
Er wordt gesproken over de Dream 8000,terwijl dit de thread is van de Dreambox 800...
Verwarrend,maar goed lezen had dit kunnen voorkomen...Nooit te oud om te leren...Gr.George

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan