Het dondert en het bliksemt!

Man man man, komt er weer met bakken uit, pffff heb morgen hier bbq voor vrouw haar verjaardag, heel de overkapping staat blank. Denk dat ik dat maar eens cancel en maar gewoon chinees ga halen voor heel de meute en lekker alles binnen op eet.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd alvast! :)
 
Gefeliciteerd @boets, probeer er toch iets leuks van te maken!

Ik heb gisteren al een hoop voor de BBQ besteld, en die gaat gewoon door!

Wat ik momenteel ook heel erg vindt is dat er steeds meer evenementen niet doorgaan door dat zeikweer,
de Bloemencorso's dat wordt ook spannend, veel van de knollen die de grond in gegaan zijn, die zijn rot,
dus ook geen bloemen, of een gigantisch te kort.
 
Laatst bewerkt:
Regen zal bij jou geen enkel probleem zijn lijkt mij. Misschien wel gezellig onder de overkapping.
Eventueel wil ik een terrasheater meebrengen die ik hier nog over heb.
 
Het begint nu wel op te vallen dat het steeds vaker en vooral harder regemt.
Het klimaat is totaal van slag.

Veel regen , veel grijze dagen.
Over eerste gedeelte van dit jaar , hier zeker in het oosten des land 15% minder zonopbrengst t.o.v andere jaren.
 
3 jaar terug was het andersom, toen hadden we extreem veel zonuren.... Het klimaat is niet van slag, de mensen zijn van slag.
 
@Dr.Z, die terrasheater, is dat zo'n grote?
Die zet ik liever niet onder mijn afdak. ;)

Ik ga er van uit dat het niet vriest, en er hangt nu een electrische, en ik kan altijd nog mijn
warmtekanon even aan zetten. [ moet ik wel even een gasfles bijhalen].
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Proficiat met je vrouw Boets. Ik heb nog proberen beter weer te bestellen maar het zal vrijwel zeker niet tijdig arriveren.
Chinees is ook lekker. ;)
 
Het begint nu wel op te vallen dat het steeds vaker en vooral harder regemt.
Het klimaat is totaal van slag.
Dat is al jaren bezig. In New Delhi hebben ze dit jaar een ziekmakende hitterecord gehaald. Daarnaast heeft Finland een buitengewoon vroege hittegolf gehad.
De oceanen zijn gemiddeld warmer dan normaal. Hierdoor verdampt en veel meer water waardoor er dus meer neerslag ontstaat. Als er ergens een hogedrukgebied ontstaat door de warmte moet er ook ergens een lagedrukgebied zijn. Wij zitten nu al een hele tijd in dat lagedrukgebied waardoor het hier dus koeler blijft en meer regen valt. Juist omdat de oceanen warmer zijn verdampt er zoveel water dat er ook extreme buien ontstaan. In Dubai en Pakistan hebben ze eerder dit jaar al een hoop ellende gehad. Delen van Duitsland en Oostenrijk hebben ook de verwoestende werking van de hoosbuien ontdekt. Hier komen we daar tot nu toe nog redelijk mee weg, maar de vraag is voor hoelang.
Ga er maar vanuit dat zodra wij weer een hogedrukgebied krijgen de 40 graden weer aangetikt gaat worden.
 
Wat warmer scheelt weer stoken
Minder houtrook en andere uitstoot zullen we maar zeggen.
Scheeld ook in vlieg beweging want je hoeft niet naar spanje of dubai waar nu blijkbaar ineens iedereen heen moet.
En o ja
De ijstijd is ook over
Komt door hout stoken?
 
Bedankt namens vrouw voor de felicitaties. Is geen chinees geworden maar hebben lekker met zijn allen zitten gourmetten.
 
Ook lekker.
 
BT en freggel gaat het daar nog een beetje?
Het is hier nu nog heel stil.
 
Hier zijn we blij! Eindelijk verkoelende donderbuien na die hitte! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Voor mij mag dit voorlopig nog wel een tijdje zo blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Eindelijk verkoelende donderbuien na die hitte! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Ja laat die hitte maar komen, die is nog niet geweest. Nja die ene dag. LoL.
Bij jullie gaat het flink tekeer. Het lijkt erop alsof wij er weer genadig van af komen. Is nu wel erg donker en heb 2x bliksem en 1x donder gehoord, maar vooralsnog blijft het vrij rustig.
Wel lekker frisse wind @janblues en nu weer een donderslag en wat regen.
Eens zien hoe hard het gaat worden, begint nu pas.
 
Bij ons valt het wel mee @Black Tiger , het is rond 5 uur begonnen met wat bliksems en gedonder, maar bij de eerste bui kwam het er even flink uit, maar daarna, tot nu, regent het gewoon.

Hier op dit moment ongeveer 15mm.
 
Volgens mij was het op de beelden ook meer midden Brabant dat het harder tekeer ging.
Maar op TV is dat altijd moeilijk in te schatten. Bij Wijchen/Nijmegen met die valwind zijn er wel wat prachtige beelden geschoten.

Bij wijze van hoge uitzondering!

 
We hadden vanmiddag bijna een extra zwembad erbij. De "gats" (brandgang) was wederom ondergelopen, putten zaten weer dicht. Wij hadden beetje vocht in de schuur, bij buurman 2 huizen verder stond er weer water in.
Ik had de buurman gewaarschuwd en samen hebben we de putten wat leeg gemaakt tijdens de regen zodat het water weer weg kon. Toch mijn portie "nat" gehad weer vandaag.

Elders waren toch weer wat starten onder gelopen, met name in Belgisch Limburg scheen er overlast te zijn. En we zijn er nog niet vanaf, vanavond komt nog meer.... dus ben benieuwd.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan