Het dondert en het bliksemt!

Mijn druivenstruik kan iets meer hebben, maar ook bij mij een tak geknakd.

Ik was al blij dat de bloemen die ik pas gezaaid heb op een beschutte plek had staan.

Maar de voorspellingen zien er iets beter uit.
 
Bij mij gelukkig niets geknakt, ding is nog geen jaar oud dus eerder enten dan echte stevige takken. Dus hij was omgebogen en heb hem terug kunnen duwen en vast maken.
Maar zal ook die nieuwe tak boven moeten afknippen even om later evt. erger te voorkomen.

Ik had gelukkig nog niets gezaaid en de voorspellingen zeiden regen, maar het goede weer moet en zal er toch aan gaan komen en daar kijk ik zeker erg naar uit. :)
 
Een druif vergt tijd, zorg dat je 3 takken op laat groeien, en als er trosjes komen knippen en 1 blad voor het trosje laten hangen.

Zo doe ik het.

Maar wat het weer betreft: het komt er hier weer mals uit!

Momenteel zijn er hier in de regio diverse tractor pull [trekkertrek] wedstrijden, maar de ene na de andere wordt geannuleerd.

De tentfeesten die erbij horen gaan gelukkig wel door.
 
Hehe, de bloemetjes hebben weer 35mm water gehad vandaag.

Ze kunnen er weer een paar dagen van groeien.:ieks2:
 
Hier niets.. Ik zit in het zonnetje te klussen.. Al zie ik in de verte wel een enigszins verontrustende bewolking komen..
En er hangt ook best wel een typische lucht....misschien helpt een goede douche..
 
Een of twee keer wat lichte regen gehad hier, voor de rest lekker zonnig, af en toe wat bewolkt.
 
Hier is nog geen drup gevallen (Doetinchem)
 
Ben maar blij @Tech, want momenteel is er niks te voorspellen met dit weer wat vast lijkt te zitten.

Iedere dag is er wel ergens een wolkbreuk of een blikseminslag waar een huis bij afbrand.

Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit meegemaakt heb, ik stond al van kinds af in de kinderwagen op de akker terwijl mijn moeder aardbeien aan het plukken was, zodra ik het zelf kon en mocht ben ik ook op mijn knieen gaan zitten en de zomerkoninkjes gaan plukken om kermisgeld te sparen, en heb tot mijn 40ste gewerkt in de fruitteelt en boomteelt.


Maar dit???
 
Vandaag kwam volgens mij alles wat in Duitsland was blijven hangen hier over gewaaid over Nederland.
Als ik zo naar buienalarm keek was er een heel brede strook die van Duitsland richting het westen ging.

Wij hebben hier ook regen gehad maar het viel nog reuze mee moet ik zeggen.
 
Ik heb hier nog niet gekeken hoeveel er in de regenmeter zit, maar het is vanmiddag om een uur of 4 begonnen met druppellen, en nou regent het nog steeds...

Ik wil nog steeds mijn zwembad opbouwen, maar of ik het met water moet gaan vullen? :biggrin:
 
Deze keer, eergisteren dus, een hevige regenbui.
En ook best lang.
Bij de pissa oven stond 10 cm water.
Ook de sloot stond helemaal vol.
En hier en daar kwamen de put deksels omhoog.
 
Zo dan is het bij jullie ook goed tekeer gegaan @janblues.

En @Tech zijn jullie inmiddels ook gecompenseerd vanwege het tekort aan regen verleden keer?
 
Het heeft hier wel wat geregend maar niet in de mate zoals het zuiden ervan langs gehad heeft.
 
Nja hier is het ook vrij rustig geweest gisteren en vandaag. Maar ja er is nog hoop voor je, er zouden nog wat buien aan komen hoorde ik. ;)
 
Vandaag niet meer, morgen blijft het ook droog in het oosten, komend weekend zou ik naar Heerlen gaan om daar Limburgs mooiste te gaan rijden maar helaas heb ik afgelopen zondag iets met mijn knie gedaan en daar behoorlijk last van waardoor het niet verstandig is te gaan.

Ik vraag me alleen af of dat wel door kan gaan, als de route nat is, is het behoorlijk gevaarlijk in het zuiden.
 
Bij ons was het heel plaatselijk.
Omliggende dorpen hebben weinig regen gehad.
 
Diverse dorpen hier in de buurt zijn afgelopen week aan de beurt geweest, Kruisland en Steenbergen bijvoorbeeld.

Gisteren de regenmeter geleegd, zat al weer 50mm in, en vanmiddag was er weer een bui van 20mm.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan