Zuur? Nee, wel chloor. Bij een Jacuzzi zit de pomp aangesloten aan het zwembad op een bepaalde manier.
Zoiets ongeveer:
Ik heb er zo eentje:
Zit er dus heel kort op gemonteerd. Aan de binnenkant zit dan een aansluiting daar komt de filter op. En de bovenkant kun je weer een ander dingens op draaien daar gaat de chloor in.
Specifiek dus voor dat soort Jacuzzi's, geen algemene pomp zoals je die bij de normale grotere zwembaden ziet.
Overigens gebruikt die pomp zelf niet zoveel. Ben vandaag eens gaan meten. Bij gewoon rondpompen (dus filteren en verspreiden chloor) gebruikt hij iets van 40 a 50 watt.
Verwarmen en borrelen zou ik nog eens moeten meten maar dat is echt een enorme bak meer.
Alleen die aansluitingen van die pomp komen niet overeen met die van een gewoon zwembad. en ik kan ze ook niet meer loshalen als dat eenmaal gevuld is, want dan komt je daar door het water naar buiten gelopen.
Het is maar klein dus zoals gezegd, als het zo snel opwarmt, dan heb ik geen verwarming nodig, ik dacht dat het langer duurde. Alleen tja het moet buiten wel 25 graden of meer zijn met zon.