Ik ben benieuwd wat er kapot is?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
756
Punten
113
Leeftijd
60
Sinds een paar dagen begon in de kast waar mijn pc staat een vreemd luchtje te hangen, en ik dacht dat de geur van mijn toetsenbord kwam, want aan de pc zelf merkte ik niks...

Maar vandaag vroeg ik het aan het vrouwtje ruik jij niks?

En verhip toen zij ook, nog eens naar de pc gekeken, maar niks geks te ontdekken, alles draait.

Maar nu ineens einde verhaal geen leven meer, gelukkig nog pick-up and return garantie, men gaat er sowieso een andere voeding en moederboard inzetten, zal mij benieuwen of dat hetgeen is wat defect is.

Dus nu ben ik genoodzaakt om het met een "oudje' te moeten doen. :confused:

Wel iets ruiken maar niks zien, hoort zich inderdaad aan als voeding.
Of wellicht ook nog wel iets van elektronica op het moederbord, maar ik denk eerder voeding.
Inderdaad wel fijn dat je nog pick-up and return garantie hebt.

Mogelijk heb je te hete dingen met het ding gedaan, haha!
Grtz.

Zou me niet verbazen met al die tieten die hij post, die pc is gewoon warm gelopen.:biggrin::lol:

Had ik nou gisteren niet iets van Angelina gepost???

Nee ik ben ook blij met garantie...

Hallo Freggel1

Het zou ook de processor kunnen zijn.

Groetjes sat4ever.

Dan hebben ze mij toegezegd de pc terug te komen brengen, duis dan weet ik hopelijk meer.

Ik gooi het op defecte condensatoren.
Als je er niet naar zoekt, zou je namelijk niet direct zien dat die defect zijn.
Dan gaan ze bol staan.
En als dat te lang duurt (maar dan zijn ze er dus al aan) , dan barsten ze open.
Afhankelijk van hoe hard dat gaat, ruik je dat.
En zie je het ook; mooie slierten rook.
Beetje bruinig.
Dat zie je achteraf ook weer terug door het hele apparaat, net of er allemaal touwtjes rondslingeren.
Maar das dus als het echt helemaal misgaat, als het wat minder spectaculair gaat heb je wel dezelfde problemen maar alleen minder audio visuele effecten.

laat ik nou een humax hebben met hetzelfde euvel...

Humax is synoniem aan bolle en exploderende condensatoren.

heb je al eens je pc opengedaan en even een blik erin geworpen,als je hem opendoet zie je ergens een ventilator zitten dan kan je zien of hij niet vervuild zit want dan krijg je processor geen koeling meer.Als hij vervuild is met een klein penseeltje zuiver maken en de stofzuiger laten uitzuigen,als je niet weet hoe je die moet uitbouwen.veel geluk

Ja sorry ik weet het vloeken mag niet, en zeker een "mod' mag dit niet!

Maar nou heb ik dus echt even reden om te vloeken, het lijkt kassa wel....

Vandaag zouden ze mijn pc op komen halen voor de reparatie, tussen 9 en 17..

Om 16:45 nog niemand geweest, en ik zei tegen het vrouwtje ik ga bellen, want die helpdesk duurt toch een eind voor je iemand aan de lijn hebt, en het was 16:55 voordat ik idd iemand aan de lijn had, en die zei mij al meteen dat het nog geen 5 uur was!

Ik zeg ja dat weet ik maar ik voel aan mijn water, die komen niet, en jahoor na wat onderzoek blijkt dat ze idd ook niet komen, er was een onderdeel nog niet leverbaar...

Maar blijkbaar had men mij daar over gebeld, terwijl ik geen gesprek gemist heb zowel vast als mobiel.

Nu wilde men met mij een tweede afspraak maken om de pc te komen halen, en ik heb gezegd dat dit niet doorgaat, laat maar een monteur komen die dat ding ter plekke maakt, en dit gaan ze nu doen...

Nu zit ik toevallig dus in de ziektewet, maar normaal kost je dit dus een snipperdag voor het halen, maar ook weer voor het brengen.

dus op dit moment ben ik dus richting PB flink over de rooie. :mad:

Sorry maar ik moest dit eventjes kwijt.

Wat je zou kunnen doen is effe de voeding van je "oude" pc in de nieuwe hangen om uit te sluiten of die niet kapot is !!!!
Ik weet niwt wat de klacht is ... en of hij ook geen bios weergeeft ,.... het zij een lampje brand .

gr Pepe

Ik weet ook niet precies wat er aan de hand is, maar het feit is dat het nog garantie is,
dus ik ga er in dit geval zelf niet aan zitten sleutelen.

Ohja: Hij doet helemaal niets meer, dus voeding sowieso...

Ahum Freggel PB (PackerdBell PackerdHell) als dat zo is dat vragen om problemen sorrie dat ik dit zo moet brengen het klinkt hard maar het is zo grotere zooi als PB en Medion bestaat haast niet, altans niet meer vroeger had je ook yoko.

Yoko, hahahaha dat laat me ook aan Kingsonic en die merken denken.
Aldoch... ik heb een Yoko autoradio gehad, en een duurdere Sony.
Laat nu net die Yoko wel in staat zijn om betere ontvangst te hebben dan de Sony en ook nog de mogelijkheid hebben om C120 cassettes gewoon heen EN weer te laten afspelen (je weet wel die mogelijkheid waarbij je de cassette niet hoeft om te draaien, ben de nette naam ervan kwijt), terwijl duurdere merken daartoe niet of niet fatsoenlijk in staat bleken.:)

Dus daar is ook niet alles mee gezegd. PB en Medion kunnen ook best goed zijn, alleen moet je niet teveel snelheid verwachten in vergelijking met een fatsoenlijk systeem, en je moet liefst niet willen uitbouwen als het even kan.
Maar dat was met een A-merk zoals Compaq(zooi) ook al zo.

Heeel vroeger heete dat autoreverse BT. hehe

Inderdaad autoreverse ik heb ook zo'n radio gehad van yoko de eerste was een droevenis de 2e ik weet het bijna zeker als ik die aansluit werkt die nog dat was ook een YOKO.

Hmmmm autoreverse ik heb nog een MTL10 van sony daar gaan 10 bandjes in speelt ook nog denk ik phuuuuuuu.

Maar inderdaad je moet geen kwaliteit of echte snelheid verwachten van PB of Medion.
Tja in het verleden was het een ramp als je een Compaq wil uitbreiden met bijvoorbeeld geheugen.

Ik had laatst nog een PB staan een p3 1000 daar wilde echt geen XP op met de orginele PB bios software na de BIOS flash echter wel.

Ja lachen die bakken. Ik heb trouwens het bewijs van pc's hier thuis gehad.
Zelf heb ik hier een zelfgebouwde AMD Athlon XP 2000+. Moederbord was stuk en toen heb ik een Medion gekregen (aldi pc) met hetzelfde geheugen, ander moederbord en ook AMD 2000+ er op.
De aanwezige windows was zelfs nog wat kaler dan de mijne. Je zou dus zeggen dat die dan toch op zijn minst even snel zou moeten werken.

Niet dus. De pc werkte op zich prima, niets op aan te merken, maar met dezelfde processor, zelfde geheugen en zelfde vgakaart (ik heb er de mijne in moeten stoppen vanwege games), was ie echt merkbaar trager als de zelfbouw. Dus tja... dat is wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan