Ik ben benieuwd wat er kapot is?

Ik heb een coolermaster stacker [server]kast waar je lekker de ruimte hebt en ik gebruik zoals gezegd een Zalman Koeler ala CNPS7000B-AlCu maar dan geheel van koper. de kast is uitgevoerd met 2 Harddisk brackets waar in elk 4 disks zitten en deze brackets zijn voorzien van een fan van 120MM welke aan de voorzijde is gemonteerd.
De kast is aan ge gehele voorzijde voorzien van filters welke gewassen kunnnen worden .
Verder heb ik op 8 plaatsen fans gemonteerd welke ik individueel kan regelen.
Dit houd de processor in rust [pc wel aan] op 38 graden. bij volle belasting loopt het op naar 50 graden. 2x3ghz p4 overklocked naar 2x3,92 Ghz en das best netjes.
Om een en ander van de noodzakelijke stroom te voorzien gebruik ik een tagan TG 600 voeding van 600 watt.

De bedoeling was om deze pc in de huiskamer te gebruiken als een veredelde media pc maar hij staat nu als server dienst te doen.

Overigens is de donor pc een Sky van Dixons gekocht via een pc prive project, ik ben bang dat de garantie er nu wel vanaf is.

En zo knutsel ik net zolang door dat het ineens een core 2 extreme is

Groet roberto

@Roberto, dat klinkt als mooi spul...

Maar @Bert50, jij weet waar mijn pc staat, en dat is een kast met de nodige ventilatie.

De pc die er nu instaat blijft gewoon lekker koel, en degene die kapot is geeft gewoon veel meer warmte, dus ik denk dat ik toch eens ga kijken voor idd een extra fan, en anders een andere kast voor heel de pc.

Waterkoeling en pc mmmmmm''

Niet aan beginnen freggel1,water en stroom zijn geen familie van elkaar.

Groetjes sat4ever.

sat4ever;167873 zei:
Niet aan beginnen freggel1,water en stroom zijn geen familie van elkaar.

Nou Sat daar ben ik het niet mee eens, heb jij wel eens van stromentwater gehoor. Dit laatste kom vrijveel voor geloof ik.

Vroeger, bedoel ik in de vorige eeuw, deed ik iets aan scheitkunde. In een van die lesse heb ik geleerd dat water een hele goede isolator is, helaas dat water waar ze dan over spreken is H2O, smaakt van geen kanten.

Maar dit draadje gaat over een defecte PC, misschien kan hij dat veranderen, over 3 maanden is ij nog niet klaar/gerepareerd.

Bert

Hehe, we zijn er weer...

Pc is gemaakt, in maar liefst 2? week tijd, nieuw mobo en een nieuwe voeding en er is weer leven.

Gauw al mijn muziek en films eraf halen zolang hij het doet... :biggrin:

helaas dat water waar ze dan over spreken is H2O, smaakt van geen kanten.
Hmmz... raar... uit de kraan in Nederland komt alleen maar H2O maar dat smaakt inderdaad niet zo lekker als bier ofzo.:)

PC gemaakt? Heeft wel even geduurd, maar de conclusies waren goed. Voeding stuk en waarschijnlijk mobo mee naar de moer gegaan.
Fijn te horen dat ie weer werkt!

Dus op de kast na een nieuwe puter ??

Bert

Vroeger, bedoel ik in de vorige eeuw, deed ik iets aan scheitkunde. In een van die lesse heb ik geleerd dat water een hele goede isolator is, helaas dat water waar ze dan over spreken is H2O, smaakt van geen kanten.

Bert

Zeker niet zo goed zitten opletten bij scheikunde. Electriciteit is namelijk een Natuurkundig fenomeen duss....
Maar water een goede isolator???? ik denk dat je je vergist met geleider, probeer maar eens met je werkende fohn in het bad te gaan zitten en em dan ff onderdompelen [kids do'n try this at home] kun je gelijk aan den lijve ondervinden wat geleiding inhoud. [hehe]

Wel mooi die garantie op een PC, duurt ff maar dan heb je wel wat, misschien is dit wel het moment op de PC kast te upgraden

Groeten Roberto

Het is maar hoe je het bekijkt! En in hoeverre je zuiver bent met begrippen.
Als je met water H2O bedoelt en dat dus gedestilleerd water moet zijn, is het zoals bert zegt een isolator en heeft een hoge weerstand.
Werd vroeger meen ik ook gebruikt op de kermis als waterweerstand bij atracties.
Echter heb je leidingwater (drinkwater) dan zitten daar zouten in en heeft het een lage weerstand daardoor.
In de scheikunde kom je uiteraard ook elektriciteit tegen, denk maar eens aan de elektrolyse van vloeistoffen.
In de scheikunde zegt men dat atomen zijn opgebouwd uit kernen (van protonen en neutronen) en elektronen.
En een elektrische stroom bestaat nog altijd uit een stroom elektronen.
Het is dus maar hoe je het bekijkt.

Grtz.

wel een beetje off topic

van circuits online

Het is al lang geleden trouwens, maar ze gebruikten een houten haringtonnetje, rechtopstaand, en de bovenkant los en van een scharnier voorzien.
De platen waren gewoon verzinkt ijzer, en daaraan de draden (niet ongevaarlijk volgens mij, maar het publiek kon er niet bij komen). De pekel dampte bij het aanzetten flink bij de hoeken van de platen!
Af en toe moest er water bij. Geen zout, want dat bleef in het tonnetje ook al verdampte het water. Als ze vertrokken gooiden ze het ding leeg, en op de volgende standplaats kostte het ze weer twee pakken zout en wat liters water. Dat was alles!

Kijk dan maak je toch gebruik van de weerstand van de platen en de geleiding van het ZOUTE water. das een mineraal die de geleiding verbetert. en electrolyse. BTW je moest nog wel ff een aanvang stroom hebben anders draaide de molen nooit.

Ik ben het ermee eens dat de opwekking van electriciteit [of de natuurlijke aanwezigheid daarvan een scheikundig fenomeen is maar de geleiding, permeabiliteit an de isolatie gewoon natuurkunde is.

maar goed, dit is wel erg off topic maar de PC van Freggel heeft last gehad van het fenomeen dat de scheikundig opgewekte electriciteit het heeft gewonnen van de natuurkundige isolatie. met andere woorden Sluiting.

Groet roberto

Dat gedestilleerd water een hoge weerstand heeft staat in alle scheikunde boeken geschreven en kun je nazoeken.
Weerstand van platen? Nou ja, die is zeer laag omdat het metaal is.
Het gaat waarschijnlijk om de grootte van het oppervlak dat contakt maakt en variabel is.

Elektriciteit is een onderdeel van de natuurkunde leer, maar geen eigendom daarvan. Er worden verschijnselen mee verklaard.
Zo heeft men op een gegeven moment afgesproken dat (elektrische) stroom van plus naar min gaat.
Later kwam men er o.a. in de scheikunde achter dat stroom elektronen zijn en die gaan dus van min naar plus. Omdat men dat nou eenmaal afgesproken had heeft men die afspraak maar zo gelaten.
En in de scheikunde kan men via de elektriciteit weer bepaalde verschijnselen verklaren.
Maar belangrijker, daar werd ontdekt wat stroom eigenlijk is.

Grtz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan