Ik ben benieuwd wat er kapot is?

Dat snelheidverschil moet je zoeken in het moederboard of in de settings in het bios, frequenties, latency en power zijn gekende parameters voor het functioneren van processoren en geheugen.
Ik geloof niet in het gegeven dat fabrikanten 2e keuze spul naar Medion A.G. afsturen want daar is het toch echt een te grote speler voor op de markt.

Wat wel gebeurt is het plaatsen van zo kaal mogelijke moederboards videokaarten en traag geheugen.
Maar ja wat wil je als de slogan is : Veul voor Weinig

Groeten Roberto

wordt dit een lekker gezellig draadje, maar ik heb nog niks van PB mogen vernemen.

Ik hoop niet dat jullie gelijk gaan krijgen, want dan ben ik wellicht binnenkort bij Kassa of Radar te zien.

Ohja dan trek ik mijn Duckfiles T-Shirt aan. :biggrin:

Mijn eerste walkman was een Yoko hierin zat een microfoon en een radio. Precies dezelfde als een Sony of een Philips alleen die was 40 guldens duurder.
Een vriend van mij had dus die Philips of Sony en daar was iets kapot gegaan. Toen hebben wij beide de walkman opgemaakt en het was dus precies dezelfde walkman. Je betaalde dus 40 piek voor de naam.

Al sinds 2 1/2 werk ik op een laptop gewoon omdat het gezellig is om in de huiskamer te zitten. Tuurlijk kan dat ook met een desktop pc maar die nemen zoveel plaats in. Het is een laptop van de Aldi (Medion dus) en ik moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt. Alles zit erop en d'r aan. Van insteekkaart tot cardlezer, infarood, pmciakaart (handig voor het progen van de xcam) DVD brander + en - De snelheid is voor mij goed, ik speel toch geen games op de pc daar hebben we een omgbouwde xbox voor. De games van de xbox downloaden brand ik op de laptop. Met andere woorden hij staat nu 2 1/2 jaar dag in dag uit aan alleen als ik op vakantie ga dan gaat hij uit.

Van de zaak heb ik nu al 2x een HP laptop gehad in 2 jaar en die gingen 's nachts uit en binnenkort komt er nr. 3 aan omdat het van die waanzininge slechte laptop's zijn maar volgens deskundige zijn het de beste.

(Smaken en ervaringen kunnen dus goed uit elkaar liggen).

Mijn volgende Laptop zal zeker weer een Medion worden.

;)
Nr.10

Nou moet ik weer zeggen dat ik voor PC (als het perse een merk zou moeten zijn) ook HP zou kiezen.
Voor laptop echter zou het waarschijnlijk een Medion of Acer worden.:)

Voor mij komt een merk pc nooit in aanmerking.
Voor laptops is het natuurlijk weer iets heel anders, dat kun je niet fatsoenlijk zelfbouwen.
Ik heb jarenlang een toshiba lappie met veel plezier gebruikt.
Daarvoor had ik een dell laptop, en ook die was werkelijk prima (ik kon m goed verkopen).
De toshiba was van leeftijd aan vervanging toe, en dus ben ik begin dit jaar maar eens rond gaan kijken.
Helaas is een seriele port tegenwoordig teveel gevraagd, tenzij je een panasonic toughbook koopt want dan krijg (nou ja krijg..) je er gelijk twee.
Maar daarvan is de prijs ook behoorlijk tough.
Dus maar eens verder gekeken naar wat nou eigelijk veel biedt voor het geld dat je er voor moet neerleggen.
En ja hoor, merken medion (aldi) en targa (lidl) komen dan toch wel erg sterk uit de bus.
Die merken maken zelf bitter weinig produkten, maar kopen het gewoon ergens in en zetten dan hun eigen naam erop.

Het is uiteindelijk een targa geworden en onderop staat het lidl merkje.
Prachtig ding en al helemaal als je naar het bedrag kijkt dat ervoor mot worden neergeteld.
De echte fabrikant van het ding is MSI en die producern ook voor de "echte" merken.
Het ding is in vrijwel dezelfde configuratie ook bij de detaillist te koop onder het eigen MSI merk.
Zitten alleen de goodies zoals de tv kaart er niet bij.
Dan is de prijs die je daar ziet staan ook wel ff slikken.
Inmiddels heb ik m een half jaartje, en komt de MSI prijs aardig in de buurt van wat ik ervoor heb betaald (en meer gekregen).
Met andere woorden, de algemene stelling dat medion en consorten niet alleen goedkoop, maar vooral ook rotzooi is, deel ik zeer zeker niet.

Wat betreft een pc, die je heel goed zelf kan bouwen ligt het verhaal wel ietsje anders.
Ik heb er plezier in om zelf een pc samen te stellen en voel me genoodzaakt om binnenkort (HCC dagen) weer aan de slag te gaan.
Want ook mijn trouwe pc die me de afgelopen ruim 5 jaar 99,999998 % van de tijd trouwe diensten heeft verleend (werkelijk altijd aan), is overleden.

Maar er zijn genoeg redenen om een "merk" pc à la Acer, HP, PB en Medion te verkiezen.
Dat begint bij het gemak van uitpakken, aansluiten, een paar keer op ja klikken (zodat ie zichzelf over het uiteraard aangesloten internet kan aanmelden bij ome Bill) en gaan met die banaan!
Maar ook het feit dat het niet voor iedereen is weggelegd om zelf een pc te bouwen en vervolgens een OS erop te installeren.
Het zal altijd zo zijn dat wanneer je een dergelijk systeem koopt, je minder krijgt dan wat je zelf inelkaar kan bouwen voor dat geld.
Maar zet eens die Medion tegenover een HP in de gelijke prijsklasse, en ga me dan nog maar eens vertellen dat je Medion een slechte keuze is.

Maar zet eens die Medion tegenover een HP in de gelijke prijsklasse, en ga me dan nog maar eens vertellen dat je Medion een slechte keuze is.
Ligt aan de gebruikte hardware, kijk maar eens naar mijn ervaring met een gelijke Medion en zelfbouw pc.
Goedkoop komt altijd ergens vandaan d.w.z. er word op bepaalde onderdelen bespaard. Medion wil dat nog wel eens op het moederbord doen, de bottleneck van een pc en dat is eigenlijk net datgene waar je nu niet op moet besparen.
Natuurlijk betaal je ook een beetje voor het merk, maar als je dan de support vergelijkt van HP vergeleken met medion, heb je die ook dubbel en dik eruit.

Doch zoals ik al zei... als het persé zou moeten zou ik zelf die keuze maken, gelukkig moet het niet persé en blijf ik fijn zelf de pc's bouwen.:)

Ik wil niemand bang maken hoor.....en zeker freggel niet :)
Maar ehhh, je hebt toch wel de muziek schijven uit de pc gehaald?
Je zult niet de eerste zijn waarbij een nieuwe harddisk gezet wordt alleen vanwege het feit dat de content binnen het interesse gebied van de techneut ligt.

duss......

Ehhhhhh BT acer wil jij niet zo vloeken dat is sinds enige tijd enorme bagger ik heb een paar maanden achter de rug dat ik elke maand wel 3 of 4 acers binnen kreeg wat een zooi het lijkt verdacht veel op PackerdHell uitvallende schermen kapotte geheugens slechte koeling veel problemen met de BIOS en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het wordt allemaal ontkent door acer maar de praktijk verteld meer en garantie is echt voorbij na 1 jaar en 1 dag is de boel kapot dan kan je het wel schudden.

ook ik ga voor de HP al heb ik nu even een uitstapje gemaakt naar ProMedion dat tegenwoordig XODD heet maar ook dat wil je niet die van mij is al 2 keer terug geweest met Moederbord problemen.

Ja klopt, Acer heeft inderdaad wat probleempjes de laatste tijd.:)

Maar intussen heb ik nog niets van PB mogen horen wanneer men dat ding komt maken, ik ben blij dat ik nog een reserve heb staan...

Ik hoop dat alle verhalen die hier staan dat daar niets van waar is, want anders heb ik een groot probleem met mijn pc, en PB met mij denk ik. :mad:

Het was net of ik het al wist, men zit nog te wachten op een onderdeel???

De voeding was nog niet leverbaar, deze komt nu begin volgende week binnen vanuit Frankrijk.

Ik dacht toch echt dat we in een 24-uurs economie zaten, maar als het tegenwoordig al 2 weken duurt alvorens men een voeding geleverd kan krijgen, dan vindt ik het al diep triest, dus wat mij betreft reclame voor PB over. :confused:

Je kan eens kijken wat voor voorwaarden er geldig zijn.
Je hebt die pc van hen gekocht (via een dealer van ze) en daarbij behoren bepaalde garantievoorwaarden.
Mogelijk heb je ook nog een uitgebreider service pakketje genomen.
Je bent gewoon een contract met ze aangegaan waarbij jouw belangrijkste plicht, (het betalen van een X bedrag in euro's) geschied is (mag ik wel aannemen).
Wanneer zij je zo aan het lijntje houden, kan dat wel eens betekenen dat zij hun contract niet nakomen.
Lijkt me best de moeite waard dat eens uit te zoeken (je hebt nu toch tijd zat daarvoor).
Daarna kun je beginnen ze daar eens fijntjes op te wijzen.

Ik heb exact dezelfde gedachten, maar dan moet ik er op na gaan lezen, en ik heb idd de uitgebreide garantie, dus in principen is men nu volgens mij nalatig?

Ik weet niet of in deze mijn rechtsbijstand iets kan doen voor mij, maar ik ga volgende week wel eens bellen, want dit is van de zotte.

Ohja tijd zat is ook weer voorbij, ik vanaf maandag voor halve dagen werken.

Ze zijn bereid tot reparatie maar moeten alleen op een onderdeel wachten.
Je kunt daarom alleen iets doen als er expliciet ergens vermeldt staat (in garantie of voorwaarden) dat ze binnen een x tijd de reparatie gedaan moeten hebben en dan moet in dat geval ook nog de huidige voorziene reparatiedatum de aangegeven x tijd overschrijden.

Men komt aanstaande vrijdag mijn PC repareren..

Maar nu heb ik volgens mij begrepen dat men problemen heeft met de koelingen van deze nieuwe pc's?

Ikzelf denk dat de kast die er omheen zit niet slim gemaakt is, en veel stof opzuigt, want er zit nu aan de zijkant ook een luchtrooster, en op de processor een soort van teut die alles weg zou moeten blazen...

Nu zit ik eigenlijk te denken als deze pc gemaakt is extra koeling te gaan of laten plaatsen.

Mijn gedachte zit nu en beetje richting "waterkoeling" maar ik weet helemaal niet wat de eventuele kosten zijn voor zoiets, en of dit iets is voor de kast?

De teut op de processor staat als het goed is in verbinding met dat luchtrooster op de zijkant. De bedoeling daarvan is niet om alles weg te blazen, maar om koele lucht aan te trekken en via die teut naar de processor te geleiden.:)
Er is dus op dat punt geen sprake van blazen maar van aanzuigen.

Maar er zijn meer kasten met koelingsproblemen. Of er plaats is vrij gehouden voor een extra koeling kun je het beste zelf bekijken, kan ik van hieraf niet zien. Zoja, zou ik daar een ventilator op zetten die dan weer naar buiten blaast.

Een waterkoeling zou ik niet aan beginnen. Werkt goed, maar je moet dagelijks het houdertje controleren, elke 2 weken bijvullen geloof ik en als je een lek krijgt ben je fijn de sigaar want onderdelen zijn duur en soms lang wachten. De hele waterkoeling kost dacht ik ook een 150 euro en voor minder dan 150 heb je ook een mooie kast met extra ventilatoren.
Overigens houdt een waterkoeling het stof ook niet weg.

En daar nog bij dat bij waterkoeling de condensatoren [een stuk of 8] naast de processor bloedverziekendheet worden en kapot gaan. De beste koelers zijn van Zalman en met wat extra pabst fan's bereik je super resultaten. en het blijft lekker stil.

wel ff opletten dat je de flow in de kast [voor in, achter uit] in stand houd

Groet roberto

Kijk dat van zo'n waterkoeler van bijvulle en dergelijke wist ik dus niet, is inderdaad wat gevaarlijk en duur...

en wat betreft die koelers waar @Roberto over spreekt ga ik eens lekker op googlen.

Misschien moet je de kabels ook een beetje aanpassen, ze hebben tegenwordig normale kabels i.p.v. die platte grijze waardoor er meer lucht door de pc kan.

;)
Nr.10

Freggel,
zoals je terecht opmerk, de ventilators zijn voor koeling, maar ja die trekken ook veel stof aan.

De bedoeling is dat je een dergelijke computer zo eenmaal in de maand eens open maakt en daar een gewone stofzuiger opzet, zodat je al die stof eens kwijt raakt.

De koeling van de computer zal er een stuk op vooruit gaan.
Jij gebruikt ook een kast waar alles instaat, dat houd ook koeling tegen, zet daar een ventilator in, die zijn niet zo duur als een waterkoeling.

Denk eens aan de grote computer ruimtes, ja die hebben koeling maar vooral zijn ze stofarme ruimtes, een gewone huiskamer valt daar niet onder.

Groetjes Bert

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan