Ik ga binenkort naar een mooi hotel, dankzij pr..... Rutte!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Het schijnt er heel goed te zijn, tv, een eigen wc, en 3 keer per dag eten, en je mag lekker naar buiten als de zon schijnt, doet het zonnetje dat niet dan mag je wasknijpers gaan maken gezellig met je medegasten.  :devil:

Lees onderstaand maar eens: 

Godver de godver!!! Ja sorry, maar ik vloek even! Ben behoorlijk pissed!

Een tijdje geleden ontvingen wij een rekening van het cak, of we even voor de laatste 4 periodes van vorig jaar ?880,- op wilden hoesten voor de geleverde zorg via het WMO.

Ik denk huh? ?880,-???
Waar komt dat vandaan, het vrouwtje heeft toch maar 1 uur per 4 weken, wat normaal ongeveer een tientje eigen bijdrage kost???

Bellen met Cak, ja je moet bij uw gemeente zijn, gemeente zegt dat we bij Elz moeten zijn, verhaal uitgelegd, maar daar zeggen ze dat het inkomensafhankelijk is...

Ja dag, 1 uurtje kost bij hun ?427,- maar onze maximale bijdrag zit op ?220,- in 2015, en nu in 2016 ?229,-???

Dus ik zei al, benieuwd wat de eerste gaat zijn voor 2016? En ja hoor vandaag viel de rekening van de eerste periode van dit jaar op de mat: ?427,-, en of we zelf even ?229,- op wilde hoesten.... Zucht....
Dus in totaal al voor 5 periodes waarin 7,25 uur geleverd is zonder aftrek, schrik niet: ?2200,-!!! Daar moet ik verdomme een maand voor werken op de meest onpasselijke tijden!

Meteen weer in de telefoon geklommen, en het kastje naar de muur spelletje begint weer, je moet bij de gemeente zijn...

Mail gestuurd naar Wmoloket Elz en het verhaal uitgelegd, en een antwoord terug, dit is inkomensafhankelijk, we bellen u om het te bespreken, en misschien moet u zoeken naar een andere zorginstelling, particulier of zo.

Ja duh, we zijn weer lekker aan het binnen rijven.
Dit gaat binnenkort mijn eerste gesprek worden met een deurwaarder, en een ritje met een witte auto met oranje stickers, richting een hokje van 3x2, want dit gaat never nooit niet betaald worden, en van mijn spullen blijven ze af!!!

In wat voor land leven we nog???

Ik zocht een tijdje terug nog een buks, dit was voor het neerknallen van een vervelende duif die een nest denkt te bouwen op een rolluik boven en met het daglicht met zijn gerommel begint, maar ik denk dat ik dat ding binnenkort ergens anders voor nodig heb! En ik hoop dat ik uitzicht heb op het water....

schijt regering ze hebben geld nodig voor asielzoekers eigelijk moest heel de gemeente weigeren gemeente belasting te betalen dan is het zo gebeurd met ze :pfff: :pfff: :pfff: :pfff: :pfff:

Prutte weet van wanten , niet normaal.

eergisteren het bericht dat de pensioenfondsen onder water staan en dat er hoogstwaarschijnlijk  op pensioen uitkeringen gekort gaat worden, Nou neem maar aan dat hoogstwaarschijnlijk gelezen kan worden als "zeker"

De volgende dag lees je dat beleggingsfondsen (pensioen fondsen beleggen toch ook) enorme winsten gemaakt hebben.

Een ding is zeker de pensioenfondsen maken er een potje van want als ze hun target niet halen jammer voor de leden dan wordt er gewoon gekort dus waarom zouden ze zich inspannen als de directeur maar zijn bonus kan opstrijken , en dan zegt zo'n lelijk wijf dat ze die korting mogen uitsmeren over tien jaar!!!

Dus en 10 jaar gekort worden en geen prijscompensatie!!!!!! wat zouden ze gaan doen als er ipv prijsstijging er een prijsdaling gaat aankomen??

Juist, ook korten
.
En maar schrapen en maar schrapen,

Freggel mag ik de penthouse suite naast jou dan kunnen we samen de wasknijpers maken ( wel slappe veren gebruiken dat de was uit het knijpertje vliegt.)

Ik wil mee

weet dat het mostert na de maaltijd is..............maar "ze"flink afstraffen bij de verkiezingen.
Dat is waar je ze op pakt en dan op de "kleinere "partijen zodat ze zelf niet meer aan bod komen.

Als ik het verhaal weer lees van Freggel1 ga ook ik weer over me nek en kom ik in de rooie zone terecht. In dit land is men de weg volkomen kwijt want ga je hiertegen protesteren dan ben je gewoon verkeerd bezig volgens de overige burgers.

Ik maak zelf de laatste tijd ook de meest absurde dingen mee die een aantal jaren geleden gewoon niet voor kwamen. Maar wat kan je er tegen doen, brieven schrijven helpt vrijwel niet.

Het is gewoon allemaal afbraak van de zorg.
En ik weet nog dat een aantal jaren een boel mensen blij waren dat de toenmalige wijze van zorg afgeschaft en verandert werd.
Die mensen wat toen blij wagen, hebben nu dus ook geen recht van spreken, want dat is allemaal een direct gevolg daarvan aangezien dat mede mogelijkheden schepte om de mensen meer te kunnen laten betalen en te kunnen bezuinigen op de zorg.

FreggelBBQ is wellicht dit jaar op een andere locatie. :biggrin: 

Ik heb gehoord dat er ook pingpongtafels staan...

Ik wordt er ook een beetje moedeloos van, eerst werd alles afgeschaft wat aftrekbaar was, toen kreeg je niets meer terug wat standaard was, na de verandering bij de belasting, dan de eigen bijdrage, en nu dit??? 

Ik weet het niet meer, en stort mezelf maar op mijn hobbies, ben ik iig ergens anders met mijn gedachten.

En wat te denken van de mogelijke plannen om de eigen woning naar box 3 te verhuizen.
Heb je jaren keurig afgelost en is je woning eindelijk vlak voor je pensioen afbetaald.

Geweldig je inkomsten achteruitgang wordt enigszins gecompenseerd door het weg vallen van de hypotheek.
Maar gaat de woning naar box 3 dan ga je 1.2% van de waarde minus rest schuld betalen.
Stel  dat je stulpje hypotheek vrij is en  een waarde heeft van 250.000? dan moet je dus 3000? ophoesten.
En zo betaal je je belasting voordeel die je in de jaren gekregen hebt weer onverhard terug.!

Misschien voor aspirant kopers een voordeel maar wat als de rente gaat stijgen dan zijn ze ook de klos immers in box 3 valt er geen belastingvoordeel op eigen woning meer te halen.
Jazeker !! En wie zijn hoofdzakelijk de klos juist de bejaarden en diegene die een huis als oude dag voorziening hebben.

En het gaat maar door met schrapen. Wordt een beste kluif om op de juiste partij te gaan kiezen

Vanmorgen een telefoongesprek gehad met WMOloket Elz, en die hebben mijn 1 en ander uitgelegd. 

Er zijn meer mensen die zulke rekeningen gehad hebben, en volgens hun ligt dit aan de zorgverzekeraar, die hebben het verzoek gedaan om voortaan de volle indicatie in rekening te brengen vanwege het feit dat het voor hun dan administratief makkelijker is.

Ook is men nog bezig met een nieuw beleid, maar dat is er nog niet door, tja, ze zijn niet zo snel.

Tevens wist men mij te vertellen dat voorheen het gerkenende bedrag 27% van het werkelijke was, maar nu  wordt er 100% doorberekend, een stijging van maar liefst 73%!!!???

Maar dit heeft u en alle anderen dus aan de zorgverzekering te danken, maar mijn antwoord terug was, nee niet daaraan, maar aan het huidige kabibet.  :piraat: :piraat: :piraat:

Men gaat 1 en ander uit zoeken voor ons om te kijken of het tegen de oude prijs kan, en anders, dan zal toch het gehele bedrag opgehoest moeten gaan worden.

Mwaah, dit gaat richting de ?1600,- , dag met het handje naar het vakantiegeld. :bloos:

Rekenen is niet je sterkste kant freggel1 als je eerst 27% betaalde en nu 100% is dat een stijging van 100/27 * 100% = 370%
Daar moet dan nog wel 100% in mindering gebracht worden vanwege die reeds bestaande 27%

Dus de stijging is + 270% tov eerder

Even wat makkelijker 27+27*2,7 = 100

Rekenen is niet je sterkste kant freggel1 als je eerst 27% betaalde en nu 100% is dat een stijging van 100/27 * 100% = 370%
Right back at you. Mijns inziens kun je niet spreken van een stijging van 370% in dit geval.
Het bedrag van 27% is immers nooit 100% geweest maar 27%. Het normbedrag is altijd 100% geweest.

Je mag dus niet van die 27% opeens 100% gaan maken omdat je dat beter uit komt en dan van daaruit gaan tellen.
Je krijgt gewoon een korting van 73% en die korting van 73% vervalt nu, dus 73% stijging. Het normbedrag van 100% verandert namelijk niet en blijft dus ook 100%.

Ik zou, als ik jou was, eens 'n brief hierover naar Kassa sturen.
Die hebben het de laatste tijd ook vaak over de veranderingen binnen het zorgstelsel en vooral wat er mis is.
Nee heb je...

Als freggel1 eerst 27? moest betalen en nu 100? dan is dat wel degelijk vanuit freggel1 gezien een prijsstijging van + 270%

Je maakt een denkfout.
Je verward een prijsstijging met het vervallen van een korting.
Bij een prijsstijging is er sprake van een oude en nieuwe prijs, de oude prijs is daarbij 100%. Dat is bij een korting niet het geval. De oude prijs is immers nog steeds hetzelfde gebleven.

Oude prijs is 100 euro met 73% korting en dus 27 euro.
100% is nog steeds die 100 euro.
De prijs is namelijk niet 27 euro maar 100 euro en 100 euro is 100%. Freggel krijgt dus 73% korting en betaalt daarom slechts 27 euro. Nu gaat hij die 73% meer betalen omdat de korting vervalt. Dan betaalt hij dus nu 73% meer.

Als het bedrag nu standaard 27 euro was geweest en men had het verhoogd naar 100 euro, dan was 27 euro 100% geweest en dan was er wel sprake geweest van een stijging van 270%.
Nu is het van 27% terug naar 100% wegens het vervallen van een korting en dat is dus 73% meer gaan betalen (73% van 100 euro = 73 euro).

In beide gevallen moet hij dus bijna 3x zoveel betalen als nu. Alleen in het laatste voorbeeld is er sprake van een prijsstijging, in freggel1 zijn geval is het geen prijsstijging maar het vervallen van een korting, en dat is iets anders, alhoewel het resultaat hetzelfde blijft, meer betalen.

Onze freggel had dus correct gerekend.:)

Je zegt het zelf

"In beide gevallen moet hij dus bijna 3x zoveel betalen als nu "  (het is trouwens bijna 4x  ) en dat is korting of geen korting dat doet niet terzake  +270% meer dan nu.

Dit heeft niks te maken met korting en vervallen van kortingen maar het gaat puur rekenkundig wat je effectief meer kwijt bent tov wat je nu kwijt bent.

3 keer  het bedrag erbij is hetzelfde als +270%

Het zal allemaal wel, maar ik ben intussen druk bezig met het verzamelen van gegevens, en dan gaan we de rechtsbijstand eens inschakelen. ;)

Maar het is iig 73% korting op het 100%.

Wat je nu zegt klopt maar eerder zei je

Tevens wist men mij te vertellen dat voorheen het gerkenende bedrag 27% van het werkelijke was, maar nu  wordt er 100% doorberekend, een stijging van maar liefst 73%!!!???

En die stijging van 73% is gebaseerd op de korting maar in jouw portemonnee een factor 4 en dat is wat ik aanhaal.

Maakt niet uit Matrix, ik ben nu ff h??l ergens anders mee bezig, en dat is het zoeken naar 2 treintrafo's, 6 12-volt motortjes....

Heb jij nog iets op zolder liggen?

Wij hebben alleen handbediende treintjes van Sio, erg ouderwets, maar de kleinkinderen vinden het geweldig

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan