- Waarderingsscore
- 1.293
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Nou, eerlijk gezegd komt die ons allemaal toe, want we werken allemaal volgens het beleid dat iedere beginner gelijk is en geholpen behoort te worden, geslacht is daarbij niet interessant.Richard je hoeft niet te blozen hoor eer wie eer toe komt.
V.w.b. je aanschaf, tja dan kan ik alleen met Nummer10 meegaan. Er zijn momenteel een paar interessante ontvangers die qua prijs erg kort bij elkaar liggen.
VU+Solo en Dreambox500HD liggen beiden rond de 350 euro, single tuners maar wel HD ontvangers.
Dan heb je nog de VU+Duo en de Clarke-Tech ET9000. Deze liggen beiden op 400 euro. Dit zijn dual-tuners, hetgeen misschien nu nog niet zo heel interessant is, maar dat wel voor later kan zijn. Voor die paar tientjes verschil zou ik al vlug voor een dual-tuner kiezen.
Er zijn ook nog andere HD ontvangers in deze prijsklasse die ook wel populair zijn, maar bij een minder wijd verspreide groep. Zo is er de DGStation bijv. waar onze collega admin Denktenk een apart forum voor heeft op denktenk.com om maar iets te noemen.
Daar zit ook een grote groep enthousiastelingen. Doch met deze ontvanger heb ik zelf wat weiniger ervaring. En zo zijn er nog meer.
De hier genoemde Clarke-Tech ET9000 is een nieuwe ontvanger op de markt. Het merk bestaat al langer en ook hier zijn de nodige enthousiastelingen van dit merk op een apart Nederlands forum te vinden.
Maar de ET9000 kan wel eens heel goed een concurrent zijn/worden van de Dreambox 8000 en de VU+Duo, gezien de mogelijkheden die hij heeft.
Zo is het bijv. leuk dat de afstandsbediening van de ET9000 universeel is en ook o.a. de TV daarop ingesteld kan worden. Van de andere kant heeft hij wel nog een warmte probleempje hoor ik van een paar kanten, dus hij moet wel apart staan en niet ingesloten. Net als de DM800 trouwens.
Dus die keuze is er ook en dan zijn er nog de clones. Maar gezien deze in opkomst zijnde ontvanger zou het geen kwaad kunnen een nieuwe aanschaf misschien nog een paar maandjes uit te stellen.
Dan komt het vakantiegeld er misschien nog bij (indien nodig) en in elk geval zijn er dan wat meer ervaringen met deze nieuwe ontvanger.