- Waarderingsscore
- 1.261
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Tjoep... en protest 2 ook van de baan. AFGEWEZEN! Dus er verandert niets, alles is eerlijk gegaan, Max is terecht wereldkampioen!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
TADA! Protest 1, wat dus over die zgn. inhaalactie gaat is AFGEWEZEN! En terecht!
Tjoep... en protest 2 ook van de baan. AFGEWEZEN! Dus er verandert niets, alles is eerlijk gegaan, Max is terecht wereldkampioen!
Maar was het jullie ook opgevallen dat vader Jos na de overwinning er behoorlijk grauw uitzag? Ik dacht die haalt het niet. Later kleurde hij weer gelukkig bij.
Echt waar? Senna ook? Van Schumacher is het me bekend, die tikte Damon Hill van de baan af en daarom zie ik Schumacher dan ook niet als wereldkampioen van dat jaar, dat had een kwalificatie moeten zijn maar die werd net als Hamilton voorgetrokken.en Senna het ooit
Maar Senna? Wanneer dat dan?
Maar spit je records maar even door.
Volgens mij was dat die crash in 1989 met Prost.
Juist, maar in de link die ik stuurde, staat dus verklaard dat Senna hier onterecht als schuldige werd aangewezen en Prost het bewust deed.
Senna trof hier dus geen schuld.
Voor Prost was het einde race, maar Senna's auto werd door de toegesnelde marshalls aangeduwd. Zijn motor startte weer, en hij vervolgde - via de asfaltstrook tussen de chicane - zijn weg. Hetzelfde weekend hadden meerdere coureurs deze afkorting genomen, zonder represailles van de wedstrijdleiding. Na de race oordeelde de FIA-president Jean-Marie Balestre echter dat Senna's ronde door de afkorting niet geldig was, en
diskwalificeerde de Braziliaan. Hierdoor pakte zijn landgenoot Prost uiteindelijk zijn derde wereldtitel.
Senna hing een schorsing boven het hoofd. Op Motorsport Magazine staat nog een artikel over de kwestie. Ik was toen pas 7, dus ken het verhaal enkel van docu's en de latere verhalen. Wat me nog wel helder bijstaat is 'crashgate' in 2008, waar Flavio de call gaf om Piquet Jr. zijn auto in de muur te laten parkeren om zo Alonso via een SC de race te laten winnen.(...) mocht jij het weten kom er even in.
Ik was toen pas 7, dus ken het verhaal enkel van docu's en de latere verhalen.
crashgate' in 2008
Dat is ook niet het geval, maar de aankondiging van Prost van tevoren dat hij dit zou doen en de nieuwe beelden zeggen genoeg. Senna is altijd sportief geweest, lastig, maar wel sportief.Ik lees eigenlijk nergens in dit artikel dat Senna vrijgesproken is van dit incident en gerehabiliteerd is.