• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Is dit betrouwbaar? Goedkope HDD's en raid rebuild.

Dat is voor mij een kwartiertje! :biggrin:
Dan drink jij veel te veel koffie dan goed voor je is. ;) Let op je gezondheid, we willen je nog wat langer zien!

Oh toevallig... volgens mij ken ik die demontage hobbyist... eerder zijn vrouw die zo'n schijf graag demonteert. :)

• Haha
Waarderingen: Dr.Z
Gaat er weer een auto door de veren net als de vorige x ... :)

• Haha
Waarderingen: Dr.Z
Nee die vering heeft het net nog gehouden, met voorzichtig rijden. :biggrin:
De rug heeft met dat uitladen volgens mij meer schade opgelopen. :cool:

Whaaa... ja echt wel, kijk uit met de vingers. Ik wilde er eentje los peuteren en toen pitste net een stukje vel daartussen, dat was niet prettig. Echt sterk inderdaad.
Ik wip ze nu dus ook met een schroevendraaier er uit.

Tja vreemd. Ik heb hier ook een WD Red Plus 2 TB gehad die error gaf, in de pc niks, terugstoppen en na een tijdje weer hetzelfde. Weer uitgewisseld en de "defecte" in de pc gestopt, gebruik ik nu nog maar af en toe merk ik wel dat ie heel even stopt met lezen of schrijven. Dus ergens is er toch iets. Zo'n pending sector is altijd vaagheid en vertrouw ik ze niet meer. Dat is dus een backup download schijf en schijnt toch niet 100% te zijn.
Misschien is dat iets wat een raid systeem net wel ziet maar HDtune misschien niet, geen idee. Heb op deze nog geen HDTune laten draaien.
Maar iets wat pending sectors had (ook al is het dus maar 1) gebruik ik niet meer voor belangrijke dingen, alleen voor onbelangrijke dingen, maar dat moet natuurlijk iedereen zelf weten.

Met app hd tune full error scan geen bad sectors gevonden.
Ook een harde schijf kun je een firmware update geven waardoor eventuele fouten er uit gehaald worden. :)
Dat is leuk, heb ik ook eens gedaan, nog niet zo makkelijk, wat een sterke magneten heeft dat ding zeg. :)
Met die magneten kun je leuke dingen doen. Een elektrische fiets opvoeren bijvoorbeeld.
Dit is trouwens het enige wat ik er over zeg want het is illegaal en onveilig en bovendien gaat de motor van zo'n fiets gekke dingen doen.
Een kleine hint is dat je niets aan de fiets hoeft te modificeren, of verplaatsen zoals dit op sommige YouTroep filmpjes te zien is. ;)

Ondanks geen bad sectors gevonden toch een tricky schijf

schijf.jpg

Yep, toch tricky, de uitroeptekens waarschuwen al.

Ook een harde schijf kun je een firmware update geven waardoor eventuele fouten er uit gehaald worden. :)
Ja succes. Ik heb daar ook van gehoord en ik weet dat er firmware in zit, maar probeer maar eens firmware er voor te vinden. Voor SSD's geen probleem met die software zowat elke fabrikant uit brengt, maar voor de oudere gewone HDD's, nog nooit tegen gekomen.

DT serie is desktop geen nas
en eigenlijk een hitachi fabrikaat

maar gezien de lijst zou ik mijn gegevens er niet meer aan wagen

Hitachi is ook niet slecht moet ik zeggen. Heb in mijn reserve nas een aantal Hitachi's zitten. Die hebben eerst een tijd dienst gedaan in een datacenter, dus qua uren zitten die al vet over de 10k. Gaan nog als een trein in de NAS.
Alleen vanwege hun leeftijd iets langzamer dan de WD's want die Hitachis zijn van 2010 als ik het goed heb.

Ow ik zeg ook niet dat die hiatie handtas harde schijven slecht zijn
Heb ze zelf ook in de nas.
Vind ze hier rapzat in raid5

Wat heb jij er in zitten @sat-ed? Van 5400 toeren of 7200 toeren?
Ik heb met de nieuwe schijven even gedacht over 7200, maar die zijn wel sneller maar slijten daarom ook sneller dus heb het maar weer gewoon op 5400 toeren gehouden, waren ook weer wat goedkoper.

• Leuk
Waarderingen: Peer
Ja dat is een goede @Black Tiger
Nu ga je mijn lange termijn geheugen testen lol.
Die nas draait hier al jaren ondertussen denk wel 15/16 jaar en ik volg dit soort berichten dan ook veel.
Meer of ik ook zo langzamerhand moet ingrijpen.
Maar goed
Ik heb 2 tb hatsjoe tasjes er in op 5400 rpm
Staan in raid 5 met hun 4 en.
Eigenlijk puur opslag en spreek ze dan niet dagelijks aan misschien dat ze daarom nog draaien... Lol

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan