Maar wat nu als er eerdaags leven wordt ontdekt op andere planeten?
Ja en? Dan zijn dat toch nog andere species. Wij blijven dan gewoon mensen. Dat zij ons aardbewoners noemen is iets anders. En voordat we zover op en neer kunnen reizen zal volgens mijn nog de nodige decennia gaan duren.
Het gaat er om dat je de mens wat sneller naar een goede gedachtengang moet brengen, dat lukt eerder met termen die niet zo'n ver van m'n bed show indruk geven.
Dat is een mooie gedachte, maar erg ingewikkeld.
HuH?
Leg me eens uit wat er erg ingewikkeld als als koeien met vlekjes? Ik vind dit juist een veel eenvoudiger uitleg dan de hele uitleg over mensen en hoe rassen niet bestaan en dergelijke.
Wordt het lastig om te leven met tekortkomingen van anderen? Dat is ander exact wat jij ook wilt. Want zonder dat zal er nooit vrede op aarde komen, of je het nu mensen, aardbevolking of koeien noemt.
Een geestelijke stoornis kun je een tekortkoming noemen, maar ook daar leren we nu al mee leven. Daar zijn al (psychiatrische) inrichtingen voor uitgevonden en natuurlijk ook gevangenissen voor mensen met bepaalde andere stoornissen. Dat verandert verder niet, dus dat is niets nieuws en ook niet ingewikkeld want het gebeurt nu al.
Lastig te verdagen in bepaalde gevallen, ja maar is nu ook al, maar wat wil je anders? Gedragsgestoorden naar Mars verschepen?
Zie zwarte piet... dankzij BLM en KOZP begin ik bijna een hekel aan negers te krijgen.. of liever gezegd, donkere mensen.
Dat is precies het argument wat ik ook al gaf, dat de manier waarop totaal niet werkt en zelfs zorgt bij aversie, dus het heeft zelfs een averechtse werking.
Een uur langer doorwerken? Hahahaha dat is eens goed voor je. Ik zie je nog altijd in de ligstoel bij Boets in de zon liggen te denken of LW nog eens op bezoek zou komen.
En waarom zou jij het beter hebben dan ik, weet je hoeveel tijd ik ondertussen kwijt ben aan alle forums, mede door deze discussies? LoL.
Als wij minimaal één taal zouden spreken naast onze moedertaal dan is er al een groot probleem opgelost omdat de onderlinge communicatie dan veel soepeler zal gaan.
Is het niet meer zo dat tegenwoordig op de middelbare school Engels een verplicht vak is? Ik dacht toch wel, dan heb je toch 1 taal extra? Bij mijn weten zijn zelfs 2 talen verplicht. In mijn tijd was dat Engels en Duits of Engels en Frans, weet 't niet meer zeker.
gaat met alles zo lijkt me niet alleen met rassen onderscheid
Exact! Alles begint met opvoeding en zo kun je ook je kind opvoeden dat zwarte Piet een leuke traditie is van een vrolijke onherkenbare Piet die je komt verrassen met kadootjes, net zoals mijn gekleurde kenissen en familie gedaan hebben.
Waarom wij met die vreemde talen? Omdat Nederland, mede vanwege de grote haven en het zeereizen altijd een handelsvolk is geweest. Maar je hebt gelijk, dat zou overal moeten zijn, op zijn minst binnen de EU, dat er 1 taal extra geleerd zou moeten worden.
In Duitsland is het inmiddels ook al zo dat er Engels wordt geleerd vanaf 10 jaar heb ik begrepen. Maar die hebben gewoon een probleem omdat er in Duitsland veel minder Engels gesproken en gebruikt wordt. Alles is in het Duits, zelfs de films.
In mijn tijd kreeg je geen Engels op de lagere school. Toch sprak ik met 10 jaar al redelijk beginners Engels. Geleerd van de TV door tekenfilms met ondertitels. Maar zelfs dat is er dus niet in Duitsland.
In Frankrijk speelt dat een stuk minder. Schijnt nu een beetje op te komen, maar goed, Frans wordt ook op vele plekken ter wereld gesproken.
Maar feitelijk zou het dus overal moeten zijn dat men minstens Engels en liefst nog 1 andere bekende wereldlijk gebruikte taal spreekt, dus ofwel Duits, Frans of Spaans erbij zou mooi zijn.