je zal maar woonwagenbewoner zijn in nl

R

rizzla

dat ging er hard aan toe in vinkenslag je zal daar maar wonen
ook gingen agenten woest te keer tegen peterseliestruiken
die ze daar telen begrijp er niks van.

hier in belgie hebben we ook van die kampen die kerels rijden rond in een ferrari testa rossa zouden die ook in de peterselie zitten.

greetz rizzla

Van die peterselie maken ze linke soep!

Ofzo....

Heb ik me dacht ik laten vertellen.

De politie en de ME deden hun werk en de gasten op vinkenslag deden hun werk.

Alleen was de ene baan legaal en de andere illegaal.

Je wilt toch niet zeggen dat ze daar zoveel telen voor thuisgebruik?

Maar het was misschien gepaster geweest als de politie en de ME het kamp afgesloten hadden van de buitenwereld met betonblokken ofzo. Dan waren de heren en dames met gelijke munt betaald voor de zooi die ze gemaakt hebben op de A2.

Maar om daar op het legale pad te blijven: we gaan ze aanklagen voor de economische schade die de file heeft aangericht.
Kijk dat zij geen normale baan kiezen moeten ze zelf weten maar dan moeten ze niet mensen die wel een normale baan hebben het werk onmogelijk maken.

Er moeten meer burgemeesters komen in Nederland die zo kordaat optreden als dhr. Leers.

Rolo

Kijk met de rommel op de A2 ben ik het ook niet eens, maar wie ben jij om te zeggen dat die mensen geen normale baan hebben? Sinds wanneer is auto-handelaar en auto-sloper en oud-ijzerhandelaar geen normale baan?

Het is wel -erg- gemakkelijk om maar weer de hele club over 1 kam te scheren.

tja ergens heb je gelijk black, maar aan de andere kant moeten de goede dan maar zorgen dat de slechte gepakt kunnen worden, en niet als er een inval is met zijn allen tegen werken.

en trouwens de goede zijn weer degene die geen belasting betalen, en we weten ook allemaal wel dat er geen een kamper getrouwt is en dat alle ongetrouwde dames een uitkering hebben,ook dat mag niet.
blijven er denk ik maar weinig over die niet tot de slechte groep behoren.

en op school is mij al geleerd dat de goede onder de slechte lijden.
als er een iets gedaan heeft en we kiezen er voor om niet te zeggen wie dan kies je er ook voor om ook straf te krijgen.

gr blokker

Originally posted by Black Tiger
Kijk met de rommel op de A2 ben ik het ook niet eens, maar wie ben jij om te zeggen dat die mensen geen normale baan hebben? Sinds wanneer is auto-handelaar en auto-sloper en oud-ijzerhandelaar geen normale baan?

Het is wel -erg- gemakkelijk om maar weer de hele club over 1 kam te scheren.

Nou ik doel meer op het feit dat vorig jaar er al een stuk of 16 loodsen met hennepplantages zijn opgeruimd en er nu weer 14 zijn ontdekt.

Dan tel ik even uit wat dat aan logistiek en mankracht kost in ca. 5 maanden en dan kom ik tot de rekensom dat er ca. 30 a 40 personen werkzaam zijn in de hele keten.

Dat is al een groot deel van de mensen die er nu wonen. Als je de vrouwen, de kinderen en de ouderen er aftelt kan je tot de conclusie komen dat een groot deel van de mensen van vinkenslag -geen- normale baan heeft.

Daarbij is er onlangs nog een rapport gepubliceerd over alle woonkampen in NL en daaruit blijkt dat bijna 50% niet eens een baan heeft en/of inkomen opgeeft.

Ik hoef er geen oordeel over te geven en dit gaat niet over mij maar we moeten wel realistisch blijven dat het op vinkenslag niet om autoslopers gaat.

Vaak zijn ook dat weer bijbanen om geld wit te wassen of om boekhoudkundige truuks voor de belasting uit te halen.

Wietteler, of medeplichtig daaraan, op zulke grote schaal als nu 2 keer geconstateerd, is -geen- normale baan.

Dat een hoop kampbewoners autosloper en ijzerhandelaar zijn is mij goed bekend, ik heb praktisch tegen een kamp aangewoond.
Niks geen problemen met die mensen en in die tijd (jaren 70 en 80)speelde dat hele drugsgebeuren op de kampen nog niet.
Was het maar bij autoslopen en oudijzer gebleven zou ik zeggen.
Maar helaas is dat niet zo.

Rolo

Over 1 kam scheren is niet mijn bedoeling.

Maar kijk eens naar de volgende cijfers:

1. Aantal bewoners: 300

2. Aantal personen die de ingang blokkeerde bij de inval vorig jaar: 50 personen

3. Aantal personen die betrokken waren bij de blokkade op de A2: 80 personen

Als je vrouwen en kinderen van de groep van 300 aftrekt kun je wel stellen dat het grootste gedeelte op vinkenslag geen normale baan heeft.

Ik ga uit van de NL demografie ca. 51% is vrouw, 49% is man van de bevolking.

Dat zijn 147 mannen en 153 vrouwen.

Daar van is ca. 25% onder de 18 jaar van elke groep.

Dan blijven er 'volwassen' mensen over: 110 mannen en 115 vrouwen.

Van die 110 mannen liepen er 80 mannen rond bij de blokkade op de A2, want dat waren overwegend mannen boven de 18 jaar.

Zijn er waarschijnlijk 30 thuisgebleven voor de 'handel' of die waren aan het werk.

Iemand met een normale baan gooit geen rotzooi op de A2. Die is dan aan het werk.

Die laatste groep kan beter verhuizen naar een ander plekje want die zijn in slecht gezelschap. Zal ook wat beter zijn voor hun imago, deze 'goede' groep.

Rolo

maar dat is toch overal waar je woont zit altyd wel een rotte appel tussen of in elke groepering

er zijn wel ergere dingen die ons vrijwel ongemerkt voorbij gaan zoals salaris verhogen van min. met 30% terwijl op ziekte middelen fors bezuinigt word.laten ze eerst zorgen dat n.l weer op rit komt.het structuur in den haag is gewoonweg nog currupter dan die paar woonwagen bewoners.die jaren geen belastingen afdroegen dat ligt toch aan den haag.en nu pas ophef er over.en wat te denken van die bouwvroude.het word gewoon tijd dat in den haag de boel opgeschoond moet worden.en geloof maar we zijn er nog lang niet.als er niets gebeurdt gaan we weer terug naar de tijd van kolein.maar ja de tijd zal leren.
m.v.g sath.

Nou dat niet afdragen van belasting lag meer aan de inspecteur die zijn werk niet deed op Vinkenslag en ze jarenlang 3% belasting liet betalen in ruil voor gunsten.
Zie het volgende artikel:

>>In opspraak
Het woonwagenkamp Vinkenslag raakte in opspraak toen bleek dat de bewoners maar 3% belasting betaalden. Die afspraak hadden ze gemaakt met de belastinginspecteur.

Armani
Volgens de klokkenluider kreeg hij daar dingen voor terug: "De heer M. ging er namelijk vaak prat op dat hij en zijn echtgenote altijd de duurdere merken kleding, schoenen en modeaccessoires aanschaften. Met name de merken Gucci, Prada, Armani en Van Bommel spraken hem erg aan."

Toen hij stopte als belastinginspecteur op Vinkenslag, zou hij hebben gezegd: "Jullie hebben een sleutel welke past op mijn garagedeur. Dus ik verwacht op zijn minst binnen enkele tijd een leuke auto hierin van jullie te vinden." Volgens de klokkenluider reed de man korte tijd later in een dure BMW rond.

Onderzoek
De FIOD is deze week een intern onderzoek naar de belastingambtenaar van Vinkenslag begonnen. De melding van de klokkenluider kan ook politieke gevolgen hebben: D66 vraagt zich af of staatssecretaris Wijn van Financi?n de Tweede Kamer wel juist over de zaak heeft ingelicht. De partij eist uitleg.
Bron: RTL Nieuws 07-04-2003>>

Rolo

TOCH WORDT HIER WEL WEER ALLES OVER 1 KAM GESCHEERD :(:(.

Ik ben getrouwd met iemand van het kamp, woon er zelf ook, maar heb dus Gewoon een normale Baan, zoals de meeste die hier wonen, betaal gewoon mijn belastingen ALLEMAAL en heb GEEN peterselie in de schuur staan. (Hoewel ik er in mijn woonplaats zat ken, die dus hun zoldertje (van hun gewone huis) wel helemaal vol hebben staan).

Kijk wat ze geflikt hebben zijn wij het hier dus ook absoluut niet mee eens.

Dus ff samenvatten:
-zijn hier allemaal harde werkers, ook degene die in het oude ijzer zitten, deze gaan vaak al rond 6 uur de deur uit (wanneer de meeste nog lekker liggen te slapen).
-De belasting wordt netjes betaald.
-geen peterselie kwekerijen en
-geen Illegale wapens aanwezig

Dus laten we AUB niet iedereen over 1 kam scheren, in iedere bevolkingsgroepen zitten rotte appels.

Sorry voor mijn reactie, maar dit moest me toch ff van het hart.

Zag deze week op de voor pagina van de krant een hele snelweg bezaait met rommel.
Mijn eerste gedachten , Oo god nee krijgen we na het smulbos de smulsnelweg?
Een gezellig stukje asfalt bezaait met troep lekkere hapjes en matassen bedoelt om de allochtonen uit de wat meer slordige landen toch dat een fijne thuisgevoel te geven?
Maar nee het was een actie van woonwagen bewoners die ik trouwens geweldig vindt, die willen namelijk van hun slechte imago af Hoe gaat dat gesprek?
Jongens we moeten van dat rot imago af suggesties?eh zullen we een optocht houden met bloemen en ballonen?Nee..zullen we snoepjes uit delen?Nee? ik denk dat ik het weet. laten we allemaal onze rommel op de snelweg flikkeren zodat er niemand meer door kan,kijken of dat wat sympathie op levert!

Sinds Oude Pekela zijn ballonnen en aanverwante artikelen niet zo populair meer. En dat van die snoepjes uitdelen is ook niet meer wat het geweest is:
  • "Dag kindje. Wil je een snoepje?"
    "Eerst je lul zien!"
En toe hebben ze vast gedacht: Ja! Koninginnedag is ook altijd een succes! Laten wij dat ook eens organiseren. Wel stom dat ze nergens prijsjes opgeplakt hadden. Dan weet je toch niet waar je moet beginnen met afdingen?

Dan toch maar eens reageren:
tja ergens heb je gelijk black, maar aan de andere kant moeten de goede dan maar zorgen dat de slechte gepakt kunnen worden, en niet als er een inval is met zijn allen tegen werken.
Ohja? Als er een inval is, werken ze niet met zijn allen tegen, maar een kleine groep. Bij de andere invallen was helemaal geen sprake van tegenwerking, want wat tegen 700 en 400 ME'ers doe je weinig.
De goede zorgen dat de slechte gepakt worden? Yeah right, dat doen de "gewone" burgers ook zeker? NOT.
Overal wonen wel wiet dealers, en veel mensen weten wel mensen te wonen die wat uitspoken op een of andere manier dus die gaan ook dan maar meehelpen dat die "boeven" gepakt worden? Ik denk dat het tijd is om wakker te worden want dat gebeurd dus echt niet in het stadsleven, het is dus ook irreeel om dat van mensen van Vinkenslag of woonwagenbewoners te verwachten aangezien dat ook meestal nog eens vrijwel allemaal familie van elkaar is.
Zo'n kamp bestaat uit een aantal familie's en da's een hechte groep, net als een klein dorp, of een gemeenschap islamieten etc.

@Rolo:
Nou ik doel meer op het feit dat vorig jaar er al een stuk of 16 loodsen met hennepplantages zijn opgeruimd en er nu weer 14 zijn ontdekt.
Dat zei je er niet bij, en daarnaast..... wat is hier nu zo'n groot verschil? Het waren er nu trouwens maar 10 als ik me niet vergis en vorige keer nog meer, maar wat is hier nu zo idioot aan?
Niet de telers, daar zijn er in het land meer van dan je op de kampen kunt vinden. Nee dat is de regering met hun idiote wetgeving daaromtrent.

Dan tel ik even uit wat dat aan logistiek en mankracht kost in ca. 5 maanden en dan kom ik tot de rekensom dat er ca. 30 a 40 personen werkzaam zijn in de hele keten.
Je maakt nogal wat verkeerde berekeningen. Dit is er ook eentje van. Die keten waren voorzien van de nodige apparatuur waaronder ook druppelirritatie, die dingen liepen dus volledig automatisch. Hooguit 3-5 man die af en toe eens hoeven te komen kijken.

Daarbij is er onlangs nog een rapport gepubliceerd over alle woonkampen in NL en daaruit blijkt dat bijna 50% niet eens een baan heeft en/of inkomen opgeeft.
Moet je los van elkaar zien. Geen baan heeft? Of geen inkomen opgeeft. En wie is dat schuld? Zullen we het zelfde grapje even uithalen bij Antillianen die geen baan hebben of inkomen opgeven? Kom je misschien ook op 50%.
En zo zijn er nog wel meer te noemen, gevangenissen zitten niet vol met 75% kampers maar met 75% niet-Nederlandse bevolking.
En wat die uitkeringen betreft... ach als de regering niets doet? Het is hun eigen schuld, net als bij de buitenlanders.
Die mensen vragen gewoon, als de regering blijft geven, blijven zij vragen.
Als ik elke maand 500 gulden verdien omdat ik niets opgeef en niemand zegt er iets van, dan blijf ik dat doen, en dat doet vrijwel iedereen, belasting ontduiking is een Nederlandse sport en echt niet uitgevonden door kampbewoners.

Vaak zijn ook dat weer bijbanen om geld wit te wassen of om boekhoudkundige truuks voor de belasting uit te halen.
Dat doet dus ELK bedrijf.

Wietteler, of medeplichtig daaraan, op zulke grote schaal als nu 2 keer geconstateerd, is -geen- normale baan.
Kan, maar de manier waarop jij het stelde kwam het heel anders over. Koffieshop is ook geen normale baan.... is ook wietverkoop, dus ook medeplichtigheid aan teling, want waar vraag is, moet er aanbod komen, nietwaar? En koffieshops zijn legaal, dat is wat ik bedoel met de kromme wetgeving en daarom ook dit soort belachelijke uitspraken over telen.

Was het maar bij autoslopen en oudijzer gebleven zou ik zeggen.
Maar helaas is dat niet zo.
Klopt, maar dat is nergens in Nederland zo, grote bedrijven bedriegen nog op wijzen die je niet voor mogelijk houdt, denk eens aan de bouwfraude, dat is echt overal zo, en dan bedoel ik -overal- dus om daar nu hier specifiek naar te kijken gaat mij te ver.

Op de berekening in de 2de reply ga ik nog niet eens meer in, dat soort dingen moet je voor statistieken bewaren die zin hebben. Nergens zijn de juiste getallen bekend en er hebben geen 30 man rommel gestrooid dat zijn er misschien 2 of 3 geweest, en tussen de protesterende mensen stonden ook mensen die om andere reden protesteerden.
Nog erger, tussen de OPGEPAKTE mensen waren er zelfs 3 die vroeger zelf kampbewoner waren maar langs de ZIJkant, tussen het andere volk gewoon stond te kijken naar de aktie.

@Sjonnie: Daarom reageer ik ook op deze manier, ik ben namelijk ook getrouwd met iemand van het kamp en ken de mensen wel wat beter, en ook op welke keiharde asociale manier de politie daar vaak optreedt terwijl daar totaal maar dan ook totaal geen enkele aanleiding voor is.
Het is vrij logisch dat dit agressie oproept.

Nog even over dat autoslopen:

Dat is bij de wet verboden. Er zijn nu 'recycling bedrijven' die auto's die binnen komen demonteren en afvoeren. En daardoor zijn de sloperijen die bij veel kampen waren opgedoekt. Heel jammer. Misschien was het niet helemaal milieutechnisch correct, maar het gaat wel ver de boel dan maar helemaal op te doeken.

Dus is door de wetgever de werkloosheid gecre?erd. Jammer, want daarbij is ook veel expertise vertrokken. Ik heb ook in de buurt van een woonwagenkamp gewoond. Ik zat op de zelfde school als zij. En als m'n vader (en later ik zelf) iets voor de auto nodig had, gingen we er met veel plezier heen. En altijd heel tevreden weer van weg. Hun sloperijen en vakkennis worden nog altijd erg gemist.

(En wedden dat er heel wat wietrokers heel tevreden zijn met wat er nu gemaakt wordt? ;) )

Een recycling bedrijf is in feite een autosloperij met regels.:)
Je hebt gelijk er zijn heel wat bedrijven gesloten door de regels, en er zijn heel wat regels bij gekomen.

Op Vinkenslag viel het met de sluitingen wel mee, een aantal zijn overgegaan naar autohandel, waarbij de voormalige sloop-deskundigheid ook goed van pas kwam. De anderen hebben aanpassingen gemaakt zodat ze binnen de milieuwetgeving vallen en daar wordt ook regelmatig controle op uitgevoerd door provincie, dus niemand hoeft me hier te vertellen dat er daar niet gecontroleerd wordt, dat even ter duidelijkheid.:)

Overigens zijn sommige regels wat belachelijk, maar de meesten zijn milieutechnisch gezien toch wel terecht. We vernaggelen ons eigen drinkwater en grond als we er maar olie en accuzuur in blijven kiepen.

Maar in feite is dat ook overal zo, kan het een niet meer, zul je een ander beroep moeten kiezen.
Zo ben ik bang dat met die (overigens vreemde) ladderwet, heel wat kleine goedkopere zelfstandige glazenwassers nu een ander beroep zullen kiezen.

Overigens moet men mij niet verkeerd begrijpen. Ook ik vind het niet meer dan terecht dat er normaal belasting betaald moet worden net als elke andere burger, men zich aan regels moet houden en wetten die voor anderen ook gelden.
Er speelt echter momenteel zo ontzettend veel op Vinkenslag, waaronder verspreiding van woonwagens (en daarmee gezinnen), sanering van de grond, verplaatsing van bedrijven waarbij kosten komen die nauwelijks vergoed worden, etc. etc. dat het heel erg moeilijk is om als buitenstaander te bevatten wat er allemaal (tegelijk) nu op die mensen af komt.
Het is dus niet zo heel vreemd te noemen dat er af en toe wat druk van de ketel af moet.

En die kwekerijen en gestolen spullen die gevonden zijn.... ach.... ik zeg altijd "verbeter de wereld begin bij jezelf". En als je 100% kunt zeggen geen onwettelijke dingen ooit gedaan te hebben, dan nog is het niet iets speciaals van kampbewoners maar is het maar een klein deel daarvan en komt het bij zowel rijk als arm bij de rest van de NL bevolking ook voor.
Dat maakt het niet goed, maar is dus ook geen reden om specifiek die mensen daarop aan te kijken.

P.S. Ik heb nog nooit mensen zo horen mauwen als een groep milieu-activisten het hele treinverkeer in NL ontregelden of wegen blokkeerden omdat er een transport met radioactief afval langs moest ofzo..... ik bedoel maar.:)

<BT
Je maakt nogal wat verkeerde berekeningen. Dit is er ook eentje van. Die keten waren voorzien van de nodige apparatuur waaronder ook druppelirritatie, die dingen liepen dus volledig automatisch. Hooguit 3-5 man die af en toe eens hoeven te komen kijken.>

....
Dat is jouw berekening. Je maakt me echt niet wijs dat je 16 hallen opzet met 3-5 man en de hele keten van inkoop tot verkoop met 3-5 man doet.
Betrokkenen zijn zeker 30-40 personen. Degene die het spul in de gaten houden kunnen best 3-5 personen zijn maar je hebt mensen nodig die het spul oogsten, de grondstoffen aanschaft, de stroom aftapt (reeds voor 250000 euro is er illegaal afgetapt) enz enz enz

<BT Op de berekening in de 2de reply ga ik nog niet eens meer in, dat soort dingen moet je voor statistieken bewaren die zin hebben. Nergens zijn de juiste getallen bekend en er hebben geen 30 man rommel gestrooid dat zijn er misschien 2 of 3 geweest, en tussen de protesterende mensen stonden ook mensen die om andere reden protesteerden.
Nog erger, tussen de OPGEPAKTE mensen waren er zelfs 3 die vroeger zelf kampbewoner waren maar langs de ZIJkant, tussen het andere volk gewoon stond te kijken naar de aktie.>

De feiten zijn dat volgens de politie ca. 80 personen op/in/naast de blokkade stonden en die stonden daar ter faveure van vinkenslag.
Behalve personen van vinkenslag waren er mensen van de familie Krijn bij.

Ik weet niet over welke feiten je beschikt maar dat is wat er bij de politie en bij de pers bekend is.

Kijk over een kam scheren is het ene uiterste maar bagatelliseren is het andere uiterste.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

En Sjonnie5:
overal zitten er rotte appels maar op vinkenslag kan je de goede er bijna niet meer tussen uitvissen.
De meerderheid is bij dubieuze zaken betrokken.

Ik ben het met BT eens dat er een grote inconsequentie in het hele wietbeleid zit: je mag niet telen maar er mag wel verkocht worden in de shop.
Waar moet het dan vandaan komen is een correcte vraag.

Dat geeft echter niet het recht om voor 250000 euro aan stroom af te tappen en de a2 tot 2 keer toe te blokkeren en controles tegen te werken.

Als je dan wiet teelt voor shops doe het van je eigen stroomrekening en van je eigen spullen, want er lagen ook diverse gestolen airco's.

De kostprijs zal dan danig stijgen.

Rolo

@BT
{En die kwekerijen en gestolen spullen die gevonden zijn.... ach.... ik zeg altijd "verbeter de wereld begin bij jezelf". En als je 100% kunt zeggen geen onwettelijke dingen ooit gedaan te hebben, dan nog is het niet iets speciaals van kampbewoners maar is het maar een klein deel daarvan en komt het bij zowel rijk als arm bij de rest van de NL bevolking ook voor.
Dat maakt het niet goed, maar is dus ook geen reden om specifiek die mensen daarop aan te kijken.}

Dit heb je mij niet horen zeggen.
Ik kijk kampbewoners niet specifiek ergens op aan.
Wel vind ik dat een aantal er op Vinkenslag een potje van maken.

In Doetinchem, waar ik gewoond heb in de jaren 70 en 80, was aan de rand van de stad een groot kamp met eigen school.

Toen de grond zwaar vervuild was van de autosloperijen en oudijzeropslag is het kamp ontruimd en de meeste mensen zijn naar een ander kamp een paar km verderop aan de rand van de stad vertrokken. Na jaren is dit kamp ook ontmanteld en dienst gaan doen als asielzoekerscentrum. De bewoners zijn her en der gaan wonen in de stad en hebben op het industrieterrein enkele zaken voortgezet. Autosloperij voornamelijk en handel in 2ehands auto's.

Geen politiemacht en me nodig in Doetinchem om jaarlijks te kijken hoeveel hennepkwekerijen er weer bijgekomen zijn.
Geen blokkades van de A18 bijvoorbeeld.

Als men protesteert in bijv. de wijk oosseld tegen nieuwbouw (een complete wijk gaat tegen de vlakte en er komen nieuwe, vaak duurdere huurwoningen voor terug) gaat het volgens de geijkte kanalen en via belangenverenigingen.

Dit ter illustratie dat het ook anders kan.

Je kunt het simpelweg niet tolereren dat groepen mensen zich ontrekken aan allerlei regels in Nederland. Of dat nu kampbewoners zijn of westafrikanen in Amsterdam ZO, antillianen in Den Helder Falgabuurt enz enz je mag het probleem wel benoemen.

En het is geen oplossing om te redeneren dat iedereen wel eens wat doet, of dat elk bedrijf wel eens wat wegsluist.

In geval vinkenslag praten we wel over 3% belasting en wij betalen toch gauw 35%. Elk bedrijf behoort zijn energierekening te voldoen. Op vinkenslag tapt men illegaal af.

Over heel NL schijnen er meer 'lastige groepen' te zijn die dat voor elkaar gekregen hebben.

En jij en ik maar belasting betalen en premie afdragen. De lasten worden elk jaar hoger. Want al de schade en kosten voor de belasting en de energiebedrijven wordt echt niet verhaald op de daders. Net zomin als de bouwfraude en zo kunnen we doorgaan.

Dat komt mede doordat er een aantal mensen zijn die zich eraan ontrekken. De rest betaalt dan per saldo meer.

En in plaats van toe te kijken en let it be politiek te bedrijven laat burgemeester Leers zien dat het ook anders kan.
In 2002 is iedereen afgedropen bij de controle. In 2003 is er grote schoonmaak gehouden. Nu in 2004, doordat ze zelf provoceerden, is er eerder controle geweest en bleek er weer van alles aan de hand.

Daaruit blijkt duidelijk dat er stelselmatig met de regels wordt gesold. Bij normale bedrijven is ook controle, dus waarom daar niet? En als normale bedrijven de regels schenden raken ze de vergunning kwijt, krijgen ze torenhoge boetes enz enz.

Maar je hoort mij niet zeggen dat dit puur aan de kampbewoner op zich ligt.
Er zijn veel meer personen in Nederland die het niet zo nauw nemen en het werd tijd dat er eens actie tegen werd ondernomen.

Nu de rest van Nederland nog.

Rolo

Wat zouden jullie zelf doen als jezelf tegen de belastingdienst zegt het klopt dat we al jaren geen belasting betaald hebben maar het was ook niet nodig want we hoorde niets van jullie maar we willen best belasting betalen als dat moet en de belastingdienst biedt je dan aan dat je maar 3% belasting hoeft te betalen? Precies je zou precies hetzelfde doen.

En als dan eerdere dag "gepest" wordt door de overheid dan ben je het op een gegeven moment zat. Wij gaan dan bv. staken maar woonwagenbewoners hebben daar alleen zichzelf mee, dus ze verzinnen wat anders. Voorbeelden genoeg om je heen voetbalsupporters en havenaarbeiders of trambestuurders deze gooien ook een straat/weg dicht voor langere tijd en dan mag het wel.

Kijk over wietplantjes ben ik het eens, dat mag niet (eigen productie mag oogluikend) maar in een nederlandse stad (Schiedam) is pas ook een inval geweest omdat er van uit de lucht een te grote warmte bron was ontdekt. Er werden toen ook 15 plantage ontdekt. Dus is het waarschijnlijk zo dat ook woonwagenbewoners hetzelfde zijn als jij en ik. Als je trouwens op een kampje komt moet je eens opletten hoe schoon het daar is. Of hoe vaak de vrouwen daar aan het schoonmaken zijn, je moet niet proberen om met je schoenen aan naar binnen te gaan want dat wordt niet op prijs gesteld. Kijk ik hier bv. in me eigen straat dan schaam ik me soms voor de rotzooi. Als je op een kamp last van bv. kids heb of je ze maar 1x te waarschuwen en je hebt nooit meer last dat is veel straten niet zo zeg daar wat van dan heb je ze de komende tijd tegen je.

Dus is het overal wat.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan