Dan toch maar eens reageren:
tja ergens heb je gelijk black, maar aan de andere kant moeten de goede dan maar zorgen dat de slechte gepakt kunnen worden, en niet als er een inval is met zijn allen tegen werken.
Ohja? Als er een inval is, werken ze niet met zijn allen tegen, maar een kleine groep. Bij de andere invallen was helemaal geen sprake van tegenwerking, want wat tegen 700 en 400 ME'ers doe je weinig.
De goede zorgen dat de slechte gepakt worden? Yeah right, dat doen de "gewone" burgers ook zeker? NOT.
Overal wonen wel wiet dealers, en veel mensen weten wel mensen te wonen die wat uitspoken op een of andere manier dus die gaan ook dan maar meehelpen dat die "boeven" gepakt worden? Ik denk dat het tijd is om wakker te worden want dat gebeurd dus echt niet in het stadsleven, het is dus ook irreeel om dat van mensen van Vinkenslag of woonwagenbewoners te verwachten aangezien dat ook meestal nog eens vrijwel allemaal familie van elkaar is.
Zo'n kamp bestaat uit een aantal familie's en da's een hechte groep, net als een klein dorp, of een gemeenschap islamieten etc.
@Rolo:
Nou ik doel meer op het feit dat vorig jaar er al een stuk of 16 loodsen met hennepplantages zijn opgeruimd en er nu weer 14 zijn ontdekt.
Dat zei je er niet bij, en daarnaast..... wat is hier nu zo'n groot verschil? Het waren er nu trouwens maar 10 als ik me niet vergis en vorige keer nog meer, maar wat is hier nu zo idioot aan?
Niet de telers, daar zijn er in het land meer van dan je op de kampen kunt vinden. Nee dat is de regering met hun idiote wetgeving daaromtrent.
Dan tel ik even uit wat dat aan logistiek en mankracht kost in ca. 5 maanden en dan kom ik tot de rekensom dat er ca. 30 a 40 personen werkzaam zijn in de hele keten.
Je maakt nogal wat verkeerde berekeningen. Dit is er ook eentje van. Die keten waren voorzien van de nodige apparatuur waaronder ook druppelirritatie, die dingen liepen dus volledig automatisch. Hooguit 3-5 man die af en toe eens hoeven te komen kijken.
Daarbij is er onlangs nog een rapport gepubliceerd over alle woonkampen in NL en daaruit blijkt dat bijna 50% niet eens een baan heeft en/of inkomen opgeeft.
Moet je los van elkaar zien. Geen baan heeft? Of geen inkomen opgeeft. En wie is dat schuld? Zullen we het zelfde grapje even uithalen bij Antillianen die geen baan hebben of inkomen opgeven? Kom je misschien ook op 50%.
En zo zijn er nog wel meer te noemen, gevangenissen zitten niet vol met 75% kampers maar met 75% niet-Nederlandse bevolking.
En wat die uitkeringen betreft... ach als de regering niets doet? Het is hun eigen schuld, net als bij de buitenlanders.
Die mensen vragen gewoon, als de regering blijft geven, blijven zij vragen.
Als ik elke maand 500 gulden verdien omdat ik niets opgeef en niemand zegt er iets van, dan blijf ik dat doen, en dat doet vrijwel iedereen, belasting ontduiking is een Nederlandse sport en echt niet uitgevonden door kampbewoners.
Vaak zijn ook dat weer bijbanen om geld wit te wassen of om boekhoudkundige truuks voor de belasting uit te halen.
Dat doet dus ELK bedrijf.
Wietteler, of medeplichtig daaraan, op zulke grote schaal als nu 2 keer geconstateerd, is -geen- normale baan.
Kan, maar de manier waarop jij het stelde kwam het heel anders over. Koffieshop is ook geen normale baan.... is ook wietverkoop, dus ook medeplichtigheid aan teling, want waar vraag is, moet er aanbod komen, nietwaar? En koffieshops zijn legaal, dat is wat ik bedoel met de kromme wetgeving en daarom ook dit soort belachelijke uitspraken over telen.
Was het maar bij autoslopen en oudijzer gebleven zou ik zeggen.
Maar helaas is dat niet zo.
Klopt, maar dat is nergens in Nederland zo, grote bedrijven bedriegen nog op wijzen die je niet voor mogelijk houdt, denk eens aan de bouwfraude, dat is echt overal zo, en dan bedoel ik -overal- dus om daar nu hier specifiek naar te kijken gaat mij te ver.
Op de berekening in de 2de reply ga ik nog niet eens meer in, dat soort dingen moet je voor statistieken bewaren die zin hebben. Nergens zijn de juiste getallen bekend en er hebben geen 30 man rommel gestrooid dat zijn er misschien 2 of 3 geweest, en tussen de protesterende mensen stonden ook mensen die om andere reden protesteerden.
Nog erger, tussen de OPGEPAKTE mensen waren er zelfs 3 die vroeger zelf kampbewoner waren maar langs de ZIJkant, tussen het andere volk gewoon stond te kijken naar de aktie.
@Sjonnie: Daarom reageer ik ook op deze manier, ik ben namelijk ook getrouwd met iemand van het kamp en ken de mensen wel wat beter, en ook op welke keiharde asociale manier de politie daar vaak optreedt terwijl daar totaal maar dan ook totaal geen enkele aanleiding voor is.
Het is vrij logisch dat dit agressie oproept.