De gemeente heeft per slot van rekening niet de A2 geblokkeerd.
Nou dat vind ik nu een beetje hypocriet.
Er vind een gijzeling plaats, de politie weet dat van tevoren en doet niets.
En dan zeggen van "ja maar per slot van rekening heeft de politie de mensen niet gegijzeld".
Zo ken ik er wel meer.
Je moet wel realistisch blijven.
Leerst heeft continue gezegd dat er goed overleg was tussen beide partijen.
Ze hebben dit inderdaad gewoon laten gebeuren om een flink aktie terug te kunnen nemen.
Er bestaat altijd nog zoiets als "dingen aankaarten", "dingen besprekingen", "waarschuwing geven van als jullie dit doorzetten dan.....".... Dat is allemaal niet gebeurd.
Dus om nu te gaan zeggen van "de politie heeft de blokkade niet gedaan" en de gemeente de hand boven het hoofd te houden omdat ze laks zijn geweest vind ik te ver gaan.
De officier van Justitie ook, daarvoor heeft hij ook vanwege die reden de mensen vrijgelaten.
Zegt genoeg lijkt me.
En je kunt geen schuld hebben aan andermans daden
Wanneer heb je voor de laatste keer eens tv gekeken?
Als ik over straat loop met een vriend en die schiet iemand door zijn hoofd plotseling, ziet men mij als medeplichtige.
Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als verantwoordelijkheid.
Als gemeente/politie weet dat er een moordaanslag op iemand gepland wordt, gaan ze ook niet de krant zitten lezen en wachten tot het gebeurd.
Nu is dat dan wel een stuk ernstig, maar het is gewoon ... nja.. ik zeg er niets meer op, er ligt wel degelijk een stuk verantwoordelijkheid hiervoor bij gemeente en politie.
Nogmaals, daarmee keur ik de actie niet goed, daar gaat het niet om.