Linux installatie ongedaan maken?

ik heb nu trouwens xandros de luxe erop staan, is maar een cd en nog een cd voor als je wil wat exstra`s. staat nu in de nieuwsgroep.

installeerd super makkelijk en het lijkt wel of je gewoon een soort windows versie hebt. zit al vol met eenvoudige spelletjes en ook kun je zo het net op met de internet browser.

C entraal S tationetje spelen gaat prima als je begrijpt wat ik bedoel.

gr blokker

Dit is weer niet leuk meer hoor....

Kom ik op het scherm om de boel af te ronden en kan ik mijn monitor e.d. in gaan stellen en dan komen die strepen weer maar eens in het beeld, en zie ik weer geen reet meer wat ik moet doen!

En dat bedoel ik nou, ik krijg de kans niet om mijn monitor in te stellen, hij loopt gewoon door... :confused:

En als je dat ctrl+alt+f1 doet op dat moment? Dit is zeker nog steeds setup???

Ik weet niet hoelang de eerste opstart duurt bij deze OS, maar nou ben ik al zover dat mijn muis werkt.... pfffftttttt :confused:

Ik wil toch eens iets weten, want je gaat me toch niet vertellen dat een andere naam voor linux "miep" is he????

Want ik heb afgelopen middag de install gedaan en tijdens deze install hing er een IBM Monitor aan, en nu hangt hij aan mijn monitor die ik dagelijks gebruik een Packard Bell, voor mij lekker makkelijk want ik heb van 1 van mijn collega's hier aanwezig eens een KVM switch gekregen en er hangen nu dus twee pc's aan 1 monitor, reuze makkelijk.

Maar jij gaat mij nu toch niet vertellen dat als ik Fedora installeer op een pc, en daarna als ik de pc verplaats en er komt dan een andere monitor aan te hangen met volgens mij dezelfde eigenschappen, dat deze os hier problemen mee heeft?

Want dit zijn dingen die ik nog nooit mee gemaakt heb hoor....

Als ik nu dus opstart dan krijg ik een scherm waarin gezegd wordt dat de setup nog afgerond moet worden, zojuist de muis dus ingesteld, en akkoord gegaan met de voorwaarden, en daarna kom je bij de beeldscherminstellingen, en als ik daar ook maar iets probeer dan loopt hij door en verspringt op beeld waarmee ik niks meer leesbaars zie???

Mijn geduld wordt weer flink op de proef gesteld de laatste dagen/nachten....

Hmmz.... dat lijkt op een probleem wat ik met Suse 9.2 had. Eigenlijk was ik er niet happy mee, maar achteraf toch weer wel.
De setup lukte maar de eerste 3 a 4 schermen, dan kreeg ik strepen in beeld.
Toen maar Centos erop gedaan, en wat dacht je? Ik kon totaal installeren, maar na installatie strepen op beeld en lettertjes hier en daar op het beeld.
Sommige commando's werkten niet goed en het liep niet echt lekker. Dus het moest ergens anders aan liggen.

Daarna een andere vgakaart erin geduwd en hups, zowel Suse 9.2 alsook Centos 4.1 (paar dagen later) hadden totaal geen problemen meer met setup, ook geen streepjes meer, geen lettertjes meer.

Heb je niet gewoon nog ergens een oude pci vgakaart liggen die je er eens in kunt duwen om te testen of misschien niet toch de vgakaart is die niet helemaal lekker meer is?
Want net als Big_G dacht ik mij ook te herinneren dat die Intel kaart gewoon standaard ondersteund word door linux.

Die heb ik nou net niet liggen! zoals ik al zei alles ligt en staat hier op reserve, HD's, Monitors, moederborden, cdroms, en ga zo maar door...

Maar wat ik nu zojuist heb gedaan buiten geduld hebben weet ik niet , maar voor nu ben ik zover dat Fedora zich opstart, en ik eindelijk op het bureaublad terecht kom, het zal wel aan het stukkie achtergrondmuziek liggen hier (Double Z) , en het gerstennat... :biggrin::biggrin::biggrin:

Jammer vindt ik nog wel dat ik heel de avond al teamspeak aan heb staan en er juist vanavond nergens iemand ingelogd komt, op geen 1 kanaaltje, maar bij de "Satlounge" is het weer gezellig druk. ;)

Zo en nu het eindelijk een beetje draait kan de ontdekkingsreis beginnen.

Maar freggel wat een gedoe zeg! Tsjonge!
Be wise and cool, and do it with suse!
She is always compliant. It always works!
Overigens, heeft iemand ervaring met suse 64 bits?
Suc6 Boy.

Grtz.

@Kilroy, ik ben een dwarskop, ik weet het, want ik heb Suse hier ook liggen, maar laatst fedora werkend gezien bij een ander, en dan samen afspraken gemaakt om samen deze te gaan testen, dus kan kun je niet met een andere versie gaan werken. ;) Snappie?

Dan neem je toch Centos 4.1 die is zowat hetzelfe als Fedora, alleen beter, maar is ook RH Enterprise net als Fedora.

Tja,
Als je de instalatie procedure eenmaal snapt, maakt het eigenlijk geen zak uit wat je installeert. Hierdoor is het erg eenvoudig om eens een andere distro te testen.

Ik zou gewoon, al was het om even te kijken, sus erop op smijten. Let wel, je hebt een oudere versie (ondertussen) liggen... tenzij je 9.3 gebrand hebt.

G

Originally posted by Black Tiger
Dan neem je toch Centos 4.1 die is zowat hetzelfe als Fedora, alleen beter, maar is ook RH Enterprise net als Fedora.

@Black Tiger, waar vindt ik 1 en ander? ( Google...)

Wat dacht je van http://www.centos.org bijvoorbeeld?:biggrin:
Daar kun je klikken op downloads en dan download mirrors.

Je kunt ook een ftp proggie nemen en meteen inloggen bijv. bij ftp.nlluug.nl en dan even via pub en os en linux etc. verder gaan tot je bij centos uitkomt.
Zijn 3,5 cd.:)

ik wilde op een wat oudere pentium 1 linux zetten dus heb wat oudere linux cd rom gedownload, maar dan krijg je vragen tijdens de install waarvan ik de betekenis niet eens weet. dus verschil is er wel.

weet iemand een linux die ook een beetje makkelijk installeert en die op een pentium 1 kan, probleem is ook nog een dat hij eerst moet booten van een floppie.

gr blokker

@Blokker1, is het niet zo dat als je in de bios de boel verandert ( opstartvolgorde) dat je gewoon met je cd-rom kunt starten?

Ik heb dat zelf hier op deze manier vaak genoeg gedaan. ;)

nee is hij helaas te oud voor kan maar voor 2 dingen kiezen in het menu harddisk of floppy

Ik zou wel eens met zo'n megahoorn in jullie oren willen schreeuwen.

Luister nou eens een keertje naar me, doe eens gewoon zonder blikken of blozen wat ik zeg. Nee, het kost mensen gewoon een paar jaar voordat ze inzien dat Meneer BiG_G gelijk heeft... en eigenlijk altijd al gelijk had...

G

@Freg, check mijn laatste posting dan nog eens...

Dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt welke distri je neemt. Maar dat sommige tooltjes door de samenstellers wat anders zijn en heten. De kernel en de shell zijn overal gelijk.

Ahzo, waren er dan mensen die dat niet geloofden?
Want dat is inderdaad een van de grootste voordelen van linux, naast zaken die ook al bekend waren zoals veiligheid, weiniger resources nodig etc.:)

Nog veel leuker:

Neem een nieuwe pc en zet daar Linux op. Waarom toch steeds het lot tarten door oude meuk op te tuigen met moderne software? Zet er een AMD64 neer en installeer fijn de 64 bits versie van Linux. Of neem een dualprocessor masjien, en ontdek hoe heerlijk multi-threading werkt.

Yummie! Dat is pas fijn!! :applaus:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan