Tja zoals jullie weten heb ik bepaalde bedenkingen nog steeds voor op de thuispc. Als je hem voor bepaalde dingen niet gebruikt is het echter uitstekend te doen, dat viel me ook al op met Suse 9.2.
Het handige ervan om Linux op een oude pc te proberen is eigenlijk tweeledig.
1.) Je gebruikt het ding tenminste nog ergens voor zonder dat je de vertrouwde windows gelijk er af moet kiepen of moet gaan zoeken met multiple boottoestanden (voor velen lijkt dat toch moeilijk).
2.) Linux heeft het voordeel dat het stukken weiniger resources gebruikt dan bijv. XP en dus ook op een oude machine goed kan draaien, nja, KDE start dan wel traag op, maar daarna werkt ie prima.
Persoonlijk zie ik het toch als voordeel, want de mensen hebben geen toestanden, kunnen fijn apart met linux testen en dan valt het des te meer op dat linux net zo soepel draait op windows maar dan op een mindere machine, waaruit geconcludeerd mag worden dat ie dan ook sneller is als je hem op de windows machine zet.
Ik zie dus eigenlijk geen nadelen aan het uittesten op een oude pc, daarnaast.... als linux op de hoofdpc komt, dan blijft die oude pc weer over, en daar staat dan al linux op, kunnen ze gelijk testen met een eigen web en mailservertje ofzo.