Linux installatie ongedaan maken?

Ik ben nog aan het sparen... :(

Maarheu, dat nieuwe software is ook wat vreemd: KK heeft 1 KOMMA 544 berichten.... Datis toch zo'n 1542 berichten minder....

LoL.:biggrin: Nee da's US getalnotatie dus is toch 1542. Strange, ik heb daar geen setting voor gezien, ik zal dat eens navragen of we daar niet gewoon een Europese notatie van kunnen maken.

@KK: Ja da's mooi, maar daar moet je wel geld voor hebben en linux willen draaien en persoonlijk hou ik het wat dat betreft alleen nog op serverniveau.;)

@G en @BT: Ja, ik weet dat het een prijzig iets is, maar ik gaf het aan als extreem de andere kant op. Ik vraag me af waarom er steeds oude afgeschreven troep voor Linux gebruikt wordt 'om het te proberen'. Dat is leuk om als servertje nog ergens voor in te zetten. En nee, daar wil je idd geen grafische desktop op hebben.

De laatste SuSE distri's zijn overigens uitstekend om gewoon op de thuiscomputer te draaien. Het voordeel is dat je dan mijn signoff ook eindelijk helemaal correct kunt lezen. ;)

Ik kon jouw signoff altijd al goed en correct lezen:

Overal een pinguin. (Zelfs in Artis hebben ze pinguins!)
ⓀⒺⓇⓈⓉⓀⓄⓃⒾⒿⓃ
⠗⠅⠿⠅⠟⠅⠿⠇⠹⠁⠗⠅⠯⠇⠏⠇⠇⠼⠸⠹

Tja zoals jullie weten heb ik bepaalde bedenkingen nog steeds voor op de thuispc. Als je hem voor bepaalde dingen niet gebruikt is het echter uitstekend te doen, dat viel me ook al op met Suse 9.2.

Het handige ervan om Linux op een oude pc te proberen is eigenlijk tweeledig.
1.) Je gebruikt het ding tenminste nog ergens voor zonder dat je de vertrouwde windows gelijk er af moet kiepen of moet gaan zoeken met multiple boottoestanden (voor velen lijkt dat toch moeilijk).
2.) Linux heeft het voordeel dat het stukken weiniger resources gebruikt dan bijv. XP en dus ook op een oude machine goed kan draaien, nja, KDE start dan wel traag op, maar daarna werkt ie prima.

Persoonlijk zie ik het toch als voordeel, want de mensen hebben geen toestanden, kunnen fijn apart met linux testen en dan valt het des te meer op dat linux net zo soepel draait op windows maar dan op een mindere machine, waaruit geconcludeerd mag worden dat ie dan ook sneller is als je hem op de windows machine zet.
Ik zie dus eigenlijk geen nadelen aan het uittesten op een oude pc, daarnaast.... als linux op de hoofdpc komt, dan blijft die oude pc weer over, en daar staat dan al linux op, kunnen ze gelijk testen met een eigen web en mailservertje ofzo.:)

Nee nog niet, daar kom ik normaliter niet vlug. Is er iets mee dan?

Kerstkonijn Ik vraag me af waarom er steeds oude afgeschreven troep voor Linux gebruikt wordt 'om het te proberen'.

KK bij mij zijn pc's van een jaar of 4 heus nog niet afgeschreven hoor, zolang er nog mee te spelen is en te gebruiken als testmachine om linux onder de knie te krijgen ,dan zijn het voor mij nog hele waardevolle bakken! ;)

Een nieuwe kopen kan altijd nog als ik alles ondere de knie heb, wat ik onder de knie hebben wil.

Okee, okee, ik beken... mijn nr 1 pc is er eentje van 6 jaar oud. Inderdaad, nog uit de vorige eeuw. En die draait als een tierelier SuSE 9.3. En zolang ie nog uitstekend werkt, heb ik niet eens in de gaten dat het 'oude meuk' is.

Ja Duck Rooky. Wees blij, eerst was het Registered User, nu begint tenminste al -iets- te werken van die custom titels.:biggrin:
Maar ik kon niets updaten omdat het te druk was, is nu gebeurd maar ik laat het maar ff standaard totdat ik antwoord heb van support, het lukt nl. niet.

Maarreh... was is er nu met die Ubuntu?

Nou lekker dan, Extreme super duck buddy.... ;)

Enne moet ik nu alles voor gaan zitten kauwen? :biggrin:

UbUntU Is na onder zoek sinds een jaar al de meest populaire en meest gebruikte distro!
Is toch knap van een distro die zo ongeveer de jongste van de 400 is....

G

Oh staat dat nu pas op Tweakers dan? Dat zag ik een paar weken geleden ergens op zo'n linux site die een overzicht geeft van downloads en distro populariteit, stond het als comment erbij.
Viel me ook wel op, maar ik dacht dat die Ubuntu ook alleen grafisch werkte daarom ben ik hem toen niet gaan testen, mede ook omdat ie me nogal onbekend voorkwam van naam, maar dat is omdat ie redelijk nieuw is.

Ongeveer hetzelfde stond ook bij de redelijk jonge Centos distro die enorm in opkomst is. Heeft nog niet de populariteit van Ubuntu behaald, maar gaat ook als een trein.

Ik dacht eerst dat je bedoelde dat er iets speciaals was met Ubuntu, een probleem of iets anders ofzo.:)

Problemen ken ik niet bij linux... Hooguit uitdagingen.

Er is geeneen distro die enkel grafisch werkt. Ubuntu is niet sterk op server gebied, maar ik denk dat dat hun doelgroep niet is....

G

Nee hun doelgroep was dacht ik inderdaad de "thuispc" gebruikers, dat is ook wat ik opmerkte van hun site.
En uiteraard telde dat ook mee voor mij omdat ik het tot nu toe nog altijd alleen gebruik voor servers. Maar Ubuntu hoor ik wel van diverse kanten goede berichten van voor thuispc gebruik.

En dat hoor je ook van SuSe... En Gentoo (hoewel het gebruikersvriendelijkheid daar iets minder van is)

Tja... wat is dan nog de rede om....

Achnee, laat ik het niet zeggen

Weer tot diep in de nacht bezig geweest, en gepoogd om het beeldscherm juist te krijgen, en als je dan denkt dat je het hebt, dan start hij mooi op maar zet zichzelf weer terug naar een veel te groot en traag scherm....

xconfig en "locate xconfig" blijven een foutmelding geven,

Internet loopt maar is niet vooruit te branden, alle programma's die erop staan lijken het te doen maar de schermen die verschijnen zijn door de verkeerde resolutie veel te groot, en overlappen elkaar niet goed zodat alles door elkaar staat, en je er niks meer van begrijpt. :confused:

Fedora gaat de kast in, Suse 10 heb ik al meerdere keren geprobeerd om binnen te halen, vannacht aan laten staan en vanmorgen blijkt de verbinding met de server verbroken dus ook niks.

Nu eens zien of Centos binnen te halen is.

Vriend Freggel;

Doe mij een APROVE en je adres per pm (ben um kwijtgeraakt) en je hebt morgen 5 cd's Suse 10 in de bus!

G

Nou moet ik echt even in gebreke blijven waar dat te vinden is?

Zeg jij maar waar dat staat, en wat er mee bedoelt wordt.

Maar terug on topic, wat er tegen mij is als ik weer met zoiets bezig ben... :confused:

Vanmiddag de pc aan laten staan om centos op advies van BT te downloaden, kom ik zojuist thuis en de boel is weer gestopt, een time out melding, moet ik nou heel de tijd naar die pc blijven kijken?

BiG_G je hebt mijn gegevens binnen, heel erg bedankt voor jou aanbod, en de lekkernij komt er terug aan. ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan