- Waarderingsscore
- 1.288
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Wellus nietus spelletje? Ik doe hetzelfde als jij hoor.
Ik schrijf niet dat linux een DNS probleem heeft, maar ik schrijf dat dit een van zijn bekendste grote problemen is geweest.
Dit is totaal niet iets van wellus/nietus, dat zijn gewoon argumenten die je niet kunt weerleggen, ook niet met googlen of wat dan ook. Er ZIJN spellen die op Linux draaien, maar de meesten dus duidelijk NIET. Daar kom je gewoon niet omheen, maar dat is het issue hier ook niet.
Jij zegt dat Linux alles draait? Ik zeg hetzelfde van windows.
Je andere argument ben ik het mee eens, met die W3 regels etc. Maarreh... dit board draait op php en mysql en ik krijg met Firefox (toch eigenlijk een open source afkomstig van linux browser) hier maar een vervelend klein reply venstertje. Dus ook niet alle open source is even lekker, dat is een droom.
Maar het gaat me ook niet om websites, het W3 gebeuren en websites heeft niets met deze discussie te maken, vraag me dan ook wederom af waarom je dat erbij haalt.
Prachtig ook dat Apache met Apache rechten draait, maar dat er wel diverse ROOTexploits voor geweest zijn. Leg dat dan maar eens uit.
Dus zoveel maakt dat niet. Het maakt linux iets veiliger, maar ik beweer dan ook niet dat linux momenteel onveilig zou zijn.
En dat is nu waar ik al over sprak. Het is niet Linux zelf, maar wat je er allemaal mee gaat doen. En daarom ben ik er ook van overtuigt dat als het meer markt verovert dat Linux hetzelfde probleem gaat kennen.
Een virus is immers ook iets heeeeeeel anders dan spyware.
We hebben het echter over beveiliging en problemen en een vergelijking daarvan tussen windows en linux en een exploit is daar gewoon onderdeel van.
Waarom begin ik deze discussie weer? Omdat jullie weer te pas en te onpas gaan roepen van "onder linux heb je dit niet" en "onder linux heb je dat niet" als iemand met een windows pc een vraag stelt, in plaats van te helpen die vraag op te lossen.
Als je een probleem met je ontvanger hebt ga ik ook niet steeds lopen roepen "met een goedgekeurde C+ ontvanger heb je dat probleem niet".
En het werd onderhand zo irritant, en het begon er zo op te lijken dat Linux almachtig was, dat ik de problemen die Linux kent maar weer eens behoorlijk aan de kaak wilde stellen, want ze zijn er wel degelijk, of je het nu ontkennen wilt of niet.
Het heeft totaal niets te maken met dat ik windows voorstander zou zijn. Daaruit blijjkt wel dat je me totaal niet kent, want ik ben al vanaf windows 95 een tegenstander van windows.
Maar ik heb wel een nuchtere kijk op de zaken. En net omdat ik niet meteen voorstander van linux clients ben, geeft me dat de mogelijkheid de beide OSsen wat nuchterder te bekijken.
En dan kijk ik door de ogen van een leek er tegenaan met bepaalde wensen die voor heel veel mensen toch belangrijjk zijn of althans vooral voor de jeugd.
En da's belangrijk aangezien je het beste iets verandert als je net die groep over kunt halen.
Dat het wel te doen is, is niet van belang, dat is het punt niet Windows NT is ook moeilijker te leren dan windows 98 maar het is ook te doen.
Dat is wat ik al de hele tijd aan het zeggen ben, ook in andere threads. Groot word je doordat je iets maakt waar iedereen, ook elke leek iets mee kan.
Linux was er immers ook al in de windows 3.x tijd en daarvoor zelfs nog, en die heeft het nog altijd niet gered grootste te zijn.
Dat wil zeer zeker NIET zeggen dat windows daarom het beste is, maar dat hoor je mij ook niet vertellen.
En het is overigens logisch dat dit met windows niet met alles kan (wel met vrij veel) omdat windows een GUI OS is, en geen commandline OS als Linux.
Linux is meer als Dos met Windows erop, dat kun je dus niet vergelijken.
Er zit overigens wel zeer wezenlijk verschil tussen windows NT en windows 95/98.
Met Hydra zie ik ook meer als een plug en play image.
Vandaar de vergelijking met windows.
Zo. Nu eens rustig het tweede bericht van je lezen en dan ga ik daar nog verder op in.
Slecht gelezen. Jij zegt steeds dat ik maar moet aantonen dat linux niet alles kan, en keer op keer toon ik dus alleen dat ie lang niet alle spelletjes aan kan, slechts een minieme hoeveelheid.(linux draait geen spelletjes & linux heeft een DNS probleem)
Ik schrijf niet dat linux een DNS probleem heeft, maar ik schrijf dat dit een van zijn bekendste grote problemen is geweest.
Dit is totaal niet iets van wellus/nietus, dat zijn gewoon argumenten die je niet kunt weerleggen, ook niet met googlen of wat dan ook. Er ZIJN spellen die op Linux draaien, maar de meesten dus duidelijk NIET. Daar kom je gewoon niet omheen, maar dat is het issue hier ook niet.
Jij zegt dat Linux alles draait? Ik zeg hetzelfde van windows.
Vind ik niet, ik vind die ook best mooi. Die wat echt slecht in elkaar steken gebruiken slechte html ofzo.Waarom denk je dat er in linux zovaak websites slecht in elkaar steken?
Je andere argument ben ik het mee eens, met die W3 regels etc. Maarreh... dit board draait op php en mysql en ik krijg met Firefox (toch eigenlijk een open source afkomstig van linux browser) hier maar een vervelend klein reply venstertje. Dus ook niet alle open source is even lekker, dat is een droom.
Maar het gaat me ook niet om websites, het W3 gebeuren en websites heeft niets met deze discussie te maken, vraag me dan ook wederom af waarom je dat erbij haalt.
Euh... ik draai zelf linux dus lijkt me logisch dat ik wel degelijk weet dat programma's ook met rechten draaien.wist je dat zelfs programma's over deze permissies beschikken? Nee, anders had je dit nooit neer durven zetten (ten aanzien van spyware en ander gerelateerde onzin)
Prachtig ook dat Apache met Apache rechten draait, maar dat er wel diverse ROOTexploits voor geweest zijn. Leg dat dan maar eens uit.
Dus zoveel maakt dat niet. Het maakt linux iets veiliger, maar ik beweer dan ook niet dat linux momenteel onveilig zou zijn.
HA! Eindelijk ga je op mijn stelling in. Dus jij gelooft daar niet in? Maar je dekt je wel gelijk in he? Spreekt meteen over een standaard systeem.Bij een standaard geconfigureerd systeem zal een virus, spyware of worm NOOIT kans hebben. Niet nu, niet toen en in de toekomst ook niet.
En dat is nu waar ik al over sprak. Het is niet Linux zelf, maar wat je er allemaal mee gaat doen. En daarom ben ik er ook van overtuigt dat als het meer markt verovert dat Linux hetzelfde probleem gaat kennen.
Oh? Ik weet niet waar je dit nu weer vandaan haalt, maar zie je mij ergens vertellen dat die dingen hetzelfde is?Exploit??? Ik meen toch dat een exploit iets heeeeeel anders is dan een virus, worm of spyware...
Een virus is immers ook iets heeeeeeel anders dan spyware.
We hebben het echter over beveiliging en problemen en een vergelijking daarvan tussen windows en linux en een exploit is daar gewoon onderdeel van.
Je begint nu wel heel rare dingen te roepen. Je weet net als ieder ander dat ik zeer fervent voorstander ben van Linux op de servermarkt en DEELS bij workstations.Nee, het lijkt wel alsof je door M$ betaald wordt, die lopen ook altijd dingen te roepen over Linux die niet helemaal kloppen.
Waarom begin ik deze discussie weer? Omdat jullie weer te pas en te onpas gaan roepen van "onder linux heb je dit niet" en "onder linux heb je dat niet" als iemand met een windows pc een vraag stelt, in plaats van te helpen die vraag op te lossen.
Als je een probleem met je ontvanger hebt ga ik ook niet steeds lopen roepen "met een goedgekeurde C+ ontvanger heb je dat probleem niet".
En het werd onderhand zo irritant, en het begon er zo op te lijken dat Linux almachtig was, dat ik de problemen die Linux kent maar weer eens behoorlijk aan de kaak wilde stellen, want ze zijn er wel degelijk, of je het nu ontkennen wilt of niet.
Het heeft totaal niets te maken met dat ik windows voorstander zou zijn. Daaruit blijjkt wel dat je me totaal niet kent, want ik ben al vanaf windows 95 een tegenstander van windows.
Maar ik heb wel een nuchtere kijk op de zaken. En net omdat ik niet meteen voorstander van linux clients ben, geeft me dat de mogelijkheid de beide OSsen wat nuchterder te bekijken.
En dan kijk ik door de ogen van een leek er tegenaan met bepaalde wensen die voor heel veel mensen toch belangrijjk zijn of althans vooral voor de jeugd.
En da's belangrijk aangezien je het beste iets verandert als je net die groep over kunt halen.
Kijk... hier toon je gewoon al aan dat het argument klopt. Het is voor de leek wat ingewikkelder te leren, daar kan men al vanzelf de conclusie uit trekken dat het dus geen beginnersdistro is.Goed, nu het beginnersdistro en gevorderden verhaal:
Waarom zou Debian een gevorderden Distro moeten zijn? Het is misschien voor de leek wat ingewikkelder te leren,
Dat het wel te doen is, is niet van belang, dat is het punt niet Windows NT is ook moeilijker te leren dan windows 98 maar het is ook te doen.
Ja dat kan ik me voorstellen. Kun jij je dan ook voorstellen dat dit net een van de redenen is dat je het dan nooit zo kunt maken zoals beginners het graag willen? Met als gevolg dat het OS zelf mooi en stabiel kan zijn, maar er vanalles in gezet zal moeten worden om het de user naar de zin te maken. Noem het dan externe programma's en DAAR zit hem de knoop.stabiel OS dat zo intensief wordt uitgebalanceerd en getest voordat het wordt uitgebracht
JUIST!!! Wat dacht jij dan, dat windows voor gevorden was? LoL. Maar HIERin schuilt net de kracht van windows, de kracht waardoor ze zo enorm groot zijn geworden!Waarom? omdat het "klik&play" is? Of omdat het "zelf installerend" is? Pfff.... dat is windhoos toch ook? Is dat dan ook voor beginners? Na, dat zal dan wel.
Dat is wat ik al de hele tijd aan het zeggen ben, ook in andere threads. Groot word je doordat je iets maakt waar iedereen, ook elke leek iets mee kan.
Linux was er immers ook al in de windows 3.x tijd en daarvoor zelfs nog, en die heeft het nog altijd niet gered grootste te zijn.
Dat wil zeer zeker NIET zeggen dat windows daarom het beste is, maar dat hoor je mij ook niet vertellen.
Klopt. Omgedraait ook?Alles wat Ik middels de GUI kan, kan ik ook met de commandline
En het is overigens logisch dat dit met windows niet met alles kan (wel met vrij veel) omdat windows een GUI OS is, en geen commandline OS als Linux.
Linux is meer als Dos met Windows erop, dat kun je dus niet vergelijken.
Niet zo heel veel, maar toch wel belangrijke verschillen zoals plug en play en bijv. USB ondersteuning.je wilt toch niet vertellen dat 98 wezenlijk anders is dan 95 hoop ik he
Er zit overigens wel zeer wezenlijk verschil tussen windows NT en windows 95/98.
Met Hydra zie ik ook meer als een plug en play image.
Vandaar de vergelijking met windows.
Zo. Nu eens rustig het tweede bericht van je lezen en dan ga ik daar nog verder op in.