Ik vind ook dat er hier in het nieuws nogal lauw op gereageerd werd, en kort berichtje en dat was het dan!
Misschien dat er in de show programma's wat nader op wordt ingegaan maar dat is afwachten.
Ik vraag me wel af of ze bij Toro Rosso een heel nieuw chassis gaan ontwerpen omdat er zo weinig tijd over is na de keuze voor de Ferrari motor, of dat ze aan het huidige niet veel gaan veranderen omdat dat zo goed op de weg lag.
Voor wat betreft die Ferrari motor hebben ze van de FIA dispensatie gekregen om toch de 2015 motor te gebruiken, dus jammer dat het niet de 2016 mag zijn.
Het probleem is dat de combinatie chassis, ophanging en motor snel moet zijn in langzame stukken, snelle stukken en in bochten en goed moet liggen en goed te besturen zijn en dus een gunstig zwaartepunt hebben.
Veel kan in de windtunnel getest worden zoals de luchtweerstand en aerodynamica en de cw waarde maar op het circuit moet het ook blijken zo te zijn.
soms pakt dat goed uit maar soms is het een ramp zoals dit jaar de Red Bull of McLaren-Honda die aan het begin nauwelijks te besturen waren.
Bij McLaren wilde Alonso eerst de 2016 bolide rijden voordat hij bij hun doorging maar Ron Dennis weigerde dat waardoor Alonso blind aan 2016 moet beginnen, en daar had hij niet veel zin in.
Voor 2017 zou er weer een heel nieuw chassis moeten komen van de FIA en dan kan weer iedereen opnieuw beginnen.
Wat een geldverspilling eigenlijk.
Grtz.