Nieuwe router nodig :(:(:(

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
675
Waarderingsscore
2
Punten
18
Heb hier een draytek vigor2200usb staan, maar met de laatste snelheidverhoging, kom ik niet meer aan de max. downloadsnelheid :sad::(:sad:

Na veel zeiken bij draytek (samen met andere gebruikers), kregen we dit antwoord:

De DrayTek Vigor 2200USB heeft inderdaad een low speed USB subchannel

aansluiting welke een maximale doorvoersnelheid heeft van ca. 1.5 Mbps.

Ten tijde van het ontwerp en fabrikage van de DrayTek Vigor 2200USB was

er nog geen sprake van snelheden boven de 1.5Mbps. Op http://www.draytek.nl

staat ook aangegeven dat 1.5Mbps de maximale doorvoersnelheid is van de

DrayTek Vigor 2200USB. Aan het doorvoeren van hogere snelheden dan het

product kan afhandelen kan het product noch de fabrikant helaas niets

veranderen.

Zeker weten dat dit toen niet op de specs stond.:[:[

Maar ja, wil nu ff rondkijken naar een nieuwe router, die dus GEEN problemen heeft met de hogere snelheid. Maar Welke???

in ieder gevan 1tje met ingebouwd modem en firewall natuurlijk en natuurlijk voor een mooi prijsje :):) (en geen Draytek meer)

Iemand nog een aanrader????

 
Bij de ALDI zag ik iets liggen met 2 usb "pennen" (ik vermoed dat dat de wireless adapters zijn)

Die zou 54 Mbit zijn.

Waren pas te koop voor iets van 160 euro...

Ik zag ze zaterdag nog liggen, blijkbaar niet allemaal verkocht.

Als je een thuisnetwerkje wilt maken, en je wilt ook data transporten van de ene naar andere PC (bijvoorbeeld een DVD) dan zou ik toch gewoon ethernet kabels nemen, die zijn 100 Mbit

Of gewoon even struinen op internet bij de computerwinkels zoals paradigit mycom etc. Of op een beurs, of op marktplaats of 2dehands etc.

 
LINKSYS WAG54G

Adsl modem router en 4 poort switch met 802.11g. Tussen de 150€ en de 200 € en dit pareltje is van jou.........

Het is al heel lang geweten dat je voor internet/netwerk ver weg moet blijven van alle Usb toestanden ....

Oke, 3 jaar geleden betaalde je je blauw aan een adsl modem & router, maar die dingen blijven wel goed werken natuurlijk :)

 
Draadloos heb ik hier niet nodig, heb alle bekabeling al liggen:):)

Heb nog ff rondgekeken en rondgebelt en de meeste raden de E-tech modem/router aan.

Is dat wat????, is wel mooi prijsje ong €70,-

 
Sja.. het staat wel dag en nacht aan.. ik weet het niet, ik zou niet alleen naar de prijs kijken.

 
Oke, prijs is natuurlijk niet alles.

Maar als ik dan verder kijk, kom ik al snel weer bij bijv. een draytek 2600 uit, maar dat is eigenlijk een merk wat ik niet meer wil na het niet geven van support en het indekken van hun, door nu pas de max download snelheid voor de 2200usb op hun website te zetten.

Toen ik dat ding kocht, was hierover niks van bekend:(:sad:, nu zeggen ze dat de usb standaard te laag ligt, maar mijn usb adsl modempje is net zo oud en die heeft geen problemen met de snelheid.

 
Die heb ik hiero.

En dat dingetje werkt prima.

Qua instellingen zijn er wel uitgebreidere apparaten.

Maar voorlopig heb ik helemaal niks te klagen.

Kijk maar ff naar de specs van het dingetje, das helemaal niet slecht, ondanks (!) de prijs.

Enneh laatste dat ik er naar keek (was rond de laatste HCC dagen) had dat ding een jaar of 3 (of was het 5?) garantie.

Dat betekent de meneer e-tech het ding ook wel ziet zitten.

Behalve de 4 voudige switch, heeft het ding ook nog een USB aansluiting.

Het word wel met klem afgeraden om die te gebruiken, maar het zit er wel op.

 
Ik ben na mijn draytek drama ovrgegaan op een Asus WL-500g WLAN Router Alles keurig aan draadjes, toch de mogelijkheid om wireless te gaan, printerserver, en USB 1.1 voor een webcam, of hd voor opslag.

ik dacht op dit moment voor rond de 100€

 
D-link, 3com en Linksys zijn zowat de grote merken op gebied van networking.... Wil je een erg grote ondersteuning naar de toekomst toe moet je maar eens naar de 3com routers kijken(verschiet niet van de prijs :))

Verder is het interessant om al eens uit te kijken naar gigabit lan.... 4 poort routers beginnen al va 150€ dus die dingen zijn de laatste 4 maand echt gekelderd in prijs....

 
Ik heb hier ook een e-tech staan, die zijn in twee modellen te krijgen, Annex-a voor analoog adsl en Annex-b voor ISDN adsl.

Het zijn echt supergoede apparaten voor een goedkope prijs.

Tot nu toe ben ik zelf nog geen enkel andere router tegengekomen met dezelfde mogelijkheden, tegen een gelijke prijs.

Het betreft een router waarin ook een firewall ingebouwd is, c.q. die kun je activeren.

Verder bevat hij 4 switchpoorten om dus 4 pc's rechtstreeks aan te sluiten.

Er is ook nog een keuze mogelijkheid om hem in routermode of in bridgemode te zetten, bridgemode is voor als je zelf een server wilt draaien die de hele routing en firewalling afvangt.

En nog veel meer, hij kan gewoon alles wat normaal alleen routers kunnen die een heel stuk duurder zijn.

Voor altijd aan hoef je geen angst te hebben, hij staat hier ook 24 uur per dag aan. Een collega moderator heeft dezelfde en de maximale throughput van dat ding is 8mbit of 10mbit.

Wel even opletten met de firmware, de allerlaatste schijnt niet lekker te werken dus ik zou er de voorlaatste in laten zitten, als ik me niet vergis de 1.03q maar dat kan CP je denk ik wel precies vertellen want ik weet het versienr. niet meer zeker, de w versie schijnt in elk geval flut te zijn.

 
Thanks jongens.

Heb nu in ieder geval weer wat info.

Collega van me heeft ook een e-tech staan, en die was hierover ook goed te spreken.

 
Sweex is nagenoeg hetzelfde als (bwuch) E-tech.

Vaak nog wat goedkoper ook.

Alsjeblieft, neem goede raad aan en koop een modem als Eminent ofzo.

Die gare connexiant chipsetjes in die fuck-modempjes zijn zo traag als bagger in een zandloper.

De betreffende Eminent bezit een (krachtigere) Helium 80 CPU (Globespan) zodat onderandere je pingtijden op het net ook aanvaardbaar zijn.

Maar als je niet of geen eisen stelt aan een modem, dan kun je rustig een (bwurk) e-tech internetschakelaartje kopen.

(een modem durf ik het niet eens te noemen)

 
Nou ik weet niet wat jij er bwurch aan noemt, maar ik heb er net als zeer veel anderen heel goede ervaringen mee.

Beter als de zogenaamde "betere" merken als (bleurk) Alcatel en ook maar niet te spreken over Draytek en Linksys.

Waarom een dure prul aanschaffen als ie toch niet meer kan dan een goedkopere?

Van traag als bagger is helemaal geen sprake bij de E-Tech en als een chipset hetzelfde is, dan is het merk nog niet hetzelfde, ben er dan ook niet van overtuigt dat Sweech en E-Tech hetzelfde zouden zijn.

Er waren ook honderden verschillende merken modem met een Rockwell chipset die toch eigenlijk voor de at commandset zorgt, en toch waren er wel degelijk behoorlijke kwaliteitsverschillen.

De Eminent die jij noemt is mij totaal onbekend, valt ie soms in de categorie waar ook de Cisco in valt? Oftewel voor de gebruiker de categorie behoorlijk duur?

Ja inderdaad ben een beetje pissed. Ik hou er niet van als men goede apparatuur zonder goede argumenten afkraakt alleen maar omdat men er misschien eens een slechte ervaring mee gehad heeft of foute firmware in heeft zitten gehad.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat vroeger rockwell heette, heet nu conexant.

En die conexant chipset zit inderdaad in de e-tech modem / router / switch.

En ik durf wel te stellen dat die sweex en de e-tech niet hetzelfde zijn.

Kan me gezien de prijzen wel voorstellen dat ze hardwarematig vrijwel gelijk zullen zijn.

Maar van de sweex weet ik dat die niet goed te configureren zijn, en de e-tech stelt mij wat dat betreft niet voor problemen.

Met andere woorden:

Ik zit hier in het "BT-kamp", en niet in het "DRZ-kamp".

:biggrin:

 
Originally posted by Black Tiger
 


Beter als de zogenaamde "betere" merken als (bleurk) Alcatel en ook maar niet te spreken over Draytek en Linksys.


 


Waarom een dure prul aanschaffen als ie toch niet meer kan dan een goedkopere?



Van traag als bagger is helemaal geen sprake bij de E-Tech en als een chipset hetzelfde is, dan is het merk nog niet hetzelfde, ben er dan ook niet van overtuigt dat Sweech en E-Tech hetzelfde zouden zijn.


 


Nou vind ik Draytec toch niet te vergelijken met de andere merken die hier in een adem worden genoemd. (op Cico na)

Heb zins kort een Draytec 2600 op aanraden van kennissen, maar het bevalt mij goed.

Dreytec heeft zeer veel instellingen die je op andere router mist.

Uit een recente test in Computer totaal kwam de router toch als beste en meest veel nijdige naar voren.

 
@BT, ik wil je niet boos maken, maar 9 van de 10 internet storingen die ik onder mijn handen krijg, zijn te wijten aan dat soort modempjes.

Een Lada rijd ook en als je niet al te veel eisen stelt dan kom je ook van A naar B.

Wat ik er mee wil zeggen, is dat het een stuk lekkerder gaat in een Mercedes.

En voor het prijsverschil hoef je het niet te doen, dat scheelt maar een paar tientjes ofzo.

Natuurlijk begrijp ik best, dat als een product werkt dat je daar entousiast over bent, maar als iemand nou raad vraagt waarom zou je dan troep aanraden?

"ik zoek een auto"

"oja"

"ja"

"mijn vrouw heeft een trabant, een prima auto voor weinig geld"

"ah, dan moet ik ook maar eens kijken voor zo'n ding"

"een lada rijd ook goed"

"dankje voor de tip"

En dus gaat deze persoon er mee aan de slag en als alles goed en wel voor de deur staat , ziet deze persoon bij de buren een Astra staan, een Focus bij de andere buren, maar zijn voorkeur gaat uit naar een Porsche.

Het is misschien vreemd uitgedrukt, maar dit is wel wat het gaande is in dit topic.

En sorrie dat ik inderdaad een redelijk werkend product afkraak, maar dat komt doordat ik iets teveel probemen op mijn weg vind met dit soort modempjes.

jullie zouden een Lada ook afdoen als rommel, toch?

Zet dan een Zyxel-650 neer, die 10 euro duurder is als een e-tech of een sweex, dan krijg je nog support van je provider ook!

Ik heb zelf mijn Zyxel weggedaan en tijdelijk een Sweex neergezet, maar sorrie dat ik het zeg, ik vind het gewoon bagger in vergelijking met Zyxel.

Boets heeft ook ontzettend veel gezeik gehad met een E-tech modempje die tot 3x aan toe bij de leverancier is geweest omdat deze zijn instelling niet wilde onthouden.

Die heeft 2 maanden zonder internet gezeten.

Maar voor de rest is het geen aanval op jullie spulletjes, maar ik ga zelf voor kwaliteit, en geen kwantiteit.

Mijn excuus voor de boze gezichten, ik wilde alleen een discussie uitlokken.... :)

 
ehhhh (offtopic) sweex,edimax en intellinet zijn 1 pot nat.......e-tech hoort hier niet tussen...

heb er mee getest en de routers opengehaald.....inwendig 1 pot nat....alleen het kastje is anders....zelfs de firmware kun je onderling uitwisselen.......zo zie je maar weer....

overigens e-tech vind ik wel ok....lang mee gewerkt, maar ben nu over op linksys....dit omdat we daar op het werk ook mee werken en daar blijft wel eens wat over...en ook dit bevalt goed.

groeten opeltje

 
Laatst bewerkt:
Rockwell had toch op een gegeven moment een zekere goede naam hoor op analoge modemgebied. Ik heb nog een E_tech bullet 56k hier, staat nu uit maar mocht adsl plat gaan kan ik toch nog ff emailen.

Als DRZ zo in deze materie zit dan ff een vraagje: ik heb een thomson/alcatel 4 poorts modem/router/vuurmuur van de kpn, is dat een goeie? Ik ben er wel tevreden over, pomp regelmatig dvd's heen en weer in mijn home netwerk en dat gaat wel hoor!

 
ik heb hier een belkin wireless

en die bevalt me heel goed

erg mooie software die heel eenvoudig is in te stellen

en dat kan ik van een draytec niet zeggen

maarja ieder heeft zo zijn voorkeuren

en belkin heeft een gratis helpdesk

met een heel goede support en waar vind je dat nog

een sweex kan ik niet afkraken omdat ik er geen ervaring mee heb

maar het zijn wel spullen die aan de onderkant van de markt zitten

das net zoiets als bepaalde materialen bij de bouwmarkt kopen

das ook vaak wat minder kwalitijd

herbies

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan