Nieuwe router nodig :(:(:(

Als aanvuling:

KPN ADSL, Thomson SpeedTouch 510i, 1024/320

Down: 111 kB

Up: 32 kB

Conn: +/- 650 a 700

Kan verder niets zinvols zeggen over het modem. Werkt prima, maar ik heb dit ook pas een paar maanden.

 
hmm, het lijkt mij inmiddels steeds duidelijker dat speedtest.nl een grens heeft.

Vanmiddag heb ik bij een klant hetzelfde gemeten met een zyxel en een tiscali-lite abbo.

Overigens zou het om connecties per seconden moeten gaan en niet, zoals op de site van speedtest, om connecties per minuut.

Waarschijnlijk word er iets anders op die site gemeten als wat ik precies bedoel met "connecties per seconden".

Maar dat is weer even iets voor morgen omdat ik nu eerst maar eens op tijd mijn bed in ga.

 
Ik ben benieuwd, maar daarom schreef ik ook dat je niet te snel jezelf in twijfel moet trekken maar dat dit ook andere oorzaken kan hebben, misschien hebben ze geen limiet maar meten ze op een andere manier.

Anders moet ik misschien toch heel tijdelijk nog maar eens emule installeren of wat had je ook alweer waar jij dat mee testte?

Nadeel van die zooi vind ik dat je dan nadien ook weer alle spyware kunt gaan verwijderen, gaat wel automatisch, maarja kost weer tijd. Mooier zou een utility zijn die dat meet zonder spyware eraan.

 
Ehm, inmiddels is bekend dat een aantal chello gebruikers ook connectietijden heeft van ongeveer 650. :)

Dat kan 2 dingen betekenen:

1- speedtest heeft een vreemde manier van meten

2- de Motorola modems hebben ook een soortgelijk connexant chipset. :biggrin:

E-mule heeft op zich geen spyware in zich, ten minste, de officiële niet.

Je kan , als het programma draait, het aantal connects instellen.

Als je dan lekker aan het downloaden bent, kun je eens et de waarders gaan spelen en na verloop van tijd de grafieken bekijken hoe de connecties cq downloads zijn binnengekomen.

Het is niet echt een tooltje waar je 'even' je modem kan testen omdat er zomaar en paar dagen voorbij kunnen gaan eer je een conclusie kan trekken.

Maar ach, als je toch aan het downloaden gaat dat kun je tijdens het wachten best even expirimenteren.

De meeste cd's of films heb je toch in het gunstigste geval binnen een dag pas binnen...........

 
Hmmz... nja... emule noem ik niet echt iets waar je objectief mee kunt testen, speedtest ook niet.

Maar die testen zoals ik al zei, volgens mij ook op een andere manier.

Als ik er echt een paar dagen voor nodig kan hebben, heb ik er weinig zin in. Films placht ik binnen een paar uurtjes te downoaden, maarja, dan via news, emule schiet van geen kant op, gaat me veel te langzaam. ;)

 
Hier kan je redelijk je download snelheid testen.

Je download een zinloos bestand van de grootte welke je zelf wilt.

Het is niet altijd de snelste tijd, maar geeft wel een goede indicatie.

http://test.kabelfoon.nl/

 
@BT

paar uurtjes voor een film met news??? een dvd???.

Zo ja, ben ik jaloers op jou snelheid :biggrin::biggrin::biggrin:, bij mij duurt het toch meestal wel een dagje of 2, ook omdat meestal niet alle files er al op staan en je deze wel bij moet houden, anders mis je de eerste :sad:

 
PTP programma's zijn uitermate geschikt om het modem op de proef te stellen.

Helaas is het wel zo dat er enige tijd overheen gaat eer je een zinvolle conclusie kan trekken.

Er zijn legio gebruikers die contact zoeken via jouw modem en zo deze behoorlijk op de proef stellen.

De meeste routers, dus geen modem/router combinaties, kunnen maar een kleine 250 connects per seconden aan. (lees gebruikers)

Deze zijn vaak de bottleneck van het aantal connects.

Op zich zou speedtest best wel kunnen kloppen maar dan zou deze niet de effectieve waardes kunnen weergeven vanwege de routerbeperking.

Dus ondanks dat je een snel modem hebt, dan nog kunnen je multiplexdownloads stagneren.

Dan heb je nog de factor up en downloaden tegelijk...

In hoeverre vergt die handeling van je modem ?

Inderdaad BT, ik zou eigenlijk ook wel een programma'tje willen bezitten die de modem echt kan testen!!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Sjonnie5: ja inderdaad, maarja, het kost dan ook wel wat. Er zijn nu meerdere providers waarbij dit kan, gemiddelde prijs is dan wel 64-70 euro per maand afhankelijk van de provider.

@DRZ: uploaden en downloaden tegelijk vergt inderdaad ook nog wat van je modem.

Maar wie weet komen we zo'n testproggie nog wel eens tegen of komt er nog een andere e-tech gebruiker die wel emule heeft geinstalleerd die er meer informatie over kan geven.

 
@BT

Ik hou het voorlopig wel gewoon ff bij mijn 55€ abootje van planet.

Krijg alles wel binnen, duurt alleen iets langer:)

 
Da's ook goed Sjonnie, als je maar weet dat je voor 10 euro meer zowat geen limiet hebt, snelle newsservers, 2-8 mbit verbinding etc.:)

Maarja, van de andere kant... 10 euro per maand is 120 euro per jaar en da's toch een smak geld, als je dan niet zo heel veel download loont zich zo'n account ook niet, maarja in zo'n geval vind ik 55 euro dan ook wel duur.

 
Downloaden is op het ogenblik wat minder, op de 1 of andere manier kom ik ergens tijd te kort :):), trek net af en toe eens een dvd-tje eraf.

Dus nu is die 55€ eigenlijk te duur, maar ik haal de schade wel weer een keer in.

 
Ik heb nog wat info gevonden over modems in een vergelijkingstabel.

http://www.pckennis.net/GoT/modem.htm

Hier staat nog iets in over de maximum haalbare up/down snelheden.

(we houden het draadje nog even levend...)

 
Ik heb even op die link gekeken, maar ik zie daar niets negatiefs staan over de e-tech, qua snelheid kunnen ze alles bijbenen zo te zien.

We blijven het even in de gaten houden.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan