Nieuwe settings voor de Dreambox ***TEST***

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
715
Punten
113
Leeftijd
59
Ik ben al een tijdje een beetje aan het stoeien om een settingslijst te maken voor mijn en wellicht jullie Dreambox, en heb er zojuist eentje in de downloadsectie geupload.

Bij het openen komt er bij mij zelf nog een errormelding, die ik nog weg moet zien te krijgen, maar de settings lopen in mijn Dreambox...

Even ter info: het is een lijst die origineel een draaibaarlijst is, en aangepast is naar mijn eigen wensen.

Voor degenen die hem willen proberen en er voor mij nog tips bij hebben, dan hoor ik dat graag, want dan kan ik door om er een mooie lijst van te maken.

Hier de downloadlink

Nogmaals graag jullie mening want als een basislijst gemaakt is, dan zijn de updates zo gedaan. ;)

Freggel1

Heb hem nog niet opgehaald op mijn eigen pc maar voor ik daar aan toe ben nog even een vraag.

Is het nog te gebruiken als draaibare lijst?

----- Added 11/11/2008 at 10:29:57 -----

Freggel1

Hij gaf iid wat fouten aan maar heb ze nog niet terug kunnen vinden.

Hij ziet er heel overzichtelijk uit hier is niks mis mee.

Hij staat in de dream en werkt goed.:wijntje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar allereerst fijn te horen dat er toch al iemand is die hem in zijn dream heeft durven laden, bedankt janblues.

Maar ik ben er nog lang niet vwb het maken van zo'n lijst waarin alle werkende kanalen en dergelijke staan, want ook nu ben ik weer een aantal uren bezig om de lijst te updaten met diverse programma's, die staan naast elkaar, en intussen wordt er van satelliet en diverse providers de nieuwste kanalen gedownload, nu snap ik een beetje de huidige makers van de settingslijsten. ;)

Maar met wat volharding gaat dit wel lukken, zie nou ineens weer wat kanaaltjes die weer licht geven wat ze voorheen niet deden :banaan:

Maargoed zodra ik weer een beetje verder ben met het maken van mijn lijst dan gooi ik hem wel in de upload hier.

Mochten er nog zijn die tips of kritiek hebben, laat maar komen!

Ik had er al weer een wat oudere lijst in maar heb op dit moment meer open dan voor heen.

Alle nederl. kanalen geven licht of canaal digitaal doet gul.

Ook de laatste 2 maanden niks met de box gedaan.

Druk,druk,druk.........

Ps 't is een kleine moeite om een lijst er in te zetten hoor.

----- Added 12/11/2008 at 08:00:36 -----

Wat bedoel je met vwb (ik ken de afkorting vlaamse wielrijders bond en ik weet dat je veel fietsen hebt maar .....)

Wat bedoel je met vwb
"voor wat betreft"

ik als Belg heb reeds een beetje de Nederlandse manier van denken onder de knie

Ik heb hem eens bekeken , en hij vertoont veel gelijkenissen met mijn eigen lijst .

Het is inderdaad een hele boel werk om deze aan te maken maar eens hij klaar is is het enige werk de zenders regelmatig te scannen , dan gewoon de bruikbare bij je eigen lijsten te zetten

en vooral (wat ik meestal ook vergeet :biggrin:) regelmatig een backup maken

Ik heb hem eens bekeken , en hij vertoont veel gelijkenissen met mijn eigen lijst .
Yep Luca, dat is met veel van die lijsten, maar ik ben voor mezelf, en wellicht terzijnertijd ook voor anderen, eens aan het kijken hoe het beste die lijsten up to date te houden zijn.

Want ik lees ook 1 en ander over het laden van xml-bestanden, maar dan ligt nog alles door elkaar, maar met het vergelijken van die bestanden zie je meteen wat nieuw is en dergelijke.

Voor deze week ga ik er zelf niet mee door, het is nu weekend, het is al een paar keer nachtwerk geweest deze week hierdoor, dus tijd voor de kroost hier, volgende week gaan we weer verder, want ik heb nog een tip gehad voor andere programma's die daar goed voor te gebruiken zijn.

Dus het wordt zeker nog vervolgd. ;)

Freggel1

Nu hij er een aantal dagen in zit krijg ik zo nu en dan een vastloper tijdens het zappen.(niet tijdens het zoeken naar een andere sat.)

Kan het aan de lijst liggen?

Ik gebruik hem in mijn 7020 met gemini 4.50.

Had met de vorige geen last.

Meestal komt dit doordat er een zender tussen zit die niet ( meer ) werkt dacht ik.

Zelf heb ik er tot nu nog geen last mee gehad.

Misschien dat je eens kunt zeggen bij welke zender dit gebeurt.

Nee het gebeurt ook met zender zoals ned 1,2,3 rtl4,5,enz.

Met mijn dm 500 was dat normaal maar met de 7020 kwam het bijna nooit voor.

Daar heb ik hier zelf geen probleem mee?

Als je weer een nieuwe lijst hebt doe ik dat wel met een schone image.

Bedankt voor het meewerken en denken, een beetje ben ik al bezig met een compleet "schone" lijst, zodra deze er is, dan zet ik hem hier wel weg.

Maar toch nog even de vraag op welke zenders de Dream bij jou vastloopt, want dan kan ik even kijken of er iets fout zit in de lijst.

Want aan een vastlopende settingslijst heeft niemand iets.

Nu premiere zwart is wordt er hier nu gekeken naar film 1,2,3 en ned 1,2,3

De rtl zenders wat minder.

Welke het nu is weet ik zo niet.

Maar hij loopt goed vast want hij moet helemaal uit.

Het beeld is dan helemaal weg en de box reageert nergens meer op.

Maar laten we het eerst maar eens proberen met een schone image.

Jij hebt een 7000 en die heeft geen last terwijl ik een 7020 ik af en toe vast loopt.

Ik mag er toch van uit gaan dat de 7020 minder gauw vast dan een 7000.

Ik denk niet dat dit nodig is!!!

Als er een probleem is met de Dream, dan is vaak de stekker eruit een oplossing, maar daarna moet je de box via het menu maar eens opnieuw opstarten, je zult zien dat deze dan meestal weer perfect loopt, want volgens mij maakt een settingslijst niets uit op type, maar wel op draaibaar of welke sat's er een lijst gemaakt is.

Een nieuwe image is niet zo snel nodig...

Maar misschien kan en wil iemand die er wat meer ervaring mee heeft hier een reply opgeven ( was de vraag al in het openen van dit topic! ) .

Het enige wat ik er over kan zeggen is dat het vrij normaal is dat DreamboxEdit wat fouten aangeeft als je een settingslijst van je Dreambox naar de pc haalt.

DreamboxEdit haalt de fouten er dan uit. Als je ze daarna nog eens naar je Dreambox stuurt zijn ze gewoon in orde en kan het feitelijk niet aan de settingslijst liggen dat je Dreambox storingen gaat krijgen.

Dit kan wel voorkomen bij een 7000, maar in dat geval is het vaker dat het geheugen vol loopt en dan zijn er ook vaak meerdere kuren, zoals bijv. als je een emu de-installeert, dat je nadien geen nieuwe meer er op kunt zetten, dat hij aangeeft dat er geen plaats meer is etc. En dat terwijl het geheugen feitelijk niet vol loopt.

In dat geval is die stekker niet de oplossing. Feitelijk is dat bij geen enkele Dreambox eigenlijk een goede oplossing.

Het kan wel eens helpen, maar met de 7000 is de 3 knoppen tegelijk de oplossing om te resetten.

Denk er aan dat elke Dreambox in feite een kleine pc is en je pc zet je normaliter ook niet uit door de stroomstekker er af te halen als hij vast hangt.

Je gebruikt dan ook de reset knop als het nog kan.

Het is vaak gewoon het beste om eens een vers image op de ontvanger te zetten en dan daarmee te gaan testen.

Ik moet ook de lijst nog gaan bekijken en hem nog testen, misschien dat dit er vannacht nog van komt, maar de eerste 2 uur heb ik sowieso nog andere dingen te doen dus dat is nog even afwachten anders zal dat verplaatst worden naar morgen of overmorgen.

Kan het aan de lijst liggen?

Ik gebruik hem in mijn 7020 met gemini 4.50.

Had met de vorige geen last.
Het probleem zal eerder in Gemini liggen.

Mijn DB liep vrijwel nooit vast.

Omdat de internet radiozenders het moeizaam deden met mijn vorige image heb ik Gemini 4.50 in de DB gezet.

Het probleem met de internetradio zou hiermee over zijn.

Ik zou willen voorstellen, gebruik het eens.

De DB gaat volledig over zijn theewater en start zelfs opnieuw op.

Ook gaat het bij het zappen regelmatig mis.

Ik heb er nu Nabilo in staan. Draait perfect.

Ik mis alleen zaken welke wel in de Gemini staan.

Mijn zuster heeft met haar DB 500+ ook Gemini 4.50 erin zitten.

Zij loopt tegen dezelfde problemen op als jij noemt.

In mijn 7020 heb ik de settings van freggel gehad. Hij liep geen enkele keer vast.

In deze box zit nog Gemini 4.30

Ik heb net hetzelfde voor , maar dan met Darksat2 op de stick en gemini als boot , Ik zal eens darksat alleen eropgooien als bootimage en kijken wat hij doet

En dit was met mijn eigen lijst , het ligt zeker niet aan de lijst van freggel

Ik heb eindelijk kans gezien de lijst eens te bekijken. Hij ziet er op zich wel mooi uit, maar de volgorde is niet helemaal naar mijn smaak. Doch dat is niet erg want smaken verschillen nu eenmaal.;)

Het is natuurlijk mooi dat C+ en TVV met Premiere bovenaan staan, maar daarna beginnen helaas de film, muziek, sport en erotiek zenders en daarna pas het regionaal pakket en de rest.

Dat is eigenlijk jammer, aangezien bijv. Astra 3 niet alleen het regionaal pakket bevat maar ook alle nieuwe themazenders, waaronder ook bijv. Humor TV en MGM (ook films).

Wat me nog meer verbaast is dat de Duitse FTA zenders zo erg laag zitten, zelfs nog onder HDTV en Engeland, terwijl deze 2 nu net voor de meesten nog niet weggelegd zijn om te ontvangen.

Ik zou zelf dus de meest bekeken zaken bij elkaar zetten, hetgeen overigens ook het geval is in mijn eigen lijst.

Daarbij staat NL op 1, daarna TVV, Premiere, Premiere Star (mis ik hier in het geheel!), daarna Lokale TV (incl. themazenders dus Astra 3 zeg maar), daarna Duits FTA waaronder de zeer populaire zenders sat1, pro7 en kabel1, daarna erotiek en daarna de lijst volgen zoals die nu is opgesteld, dus onderverdelingen in films, nieuws, etc.

Maar het is nog een testlijst en het is zeer zeker een mooi begin, complimenten!

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan