Nokia modem router van delta. Portforwarding

Grrrrrr dat was een hoop gezeik met de omnik invertor.
Resetten van wifi module bleef terug komen in 192.168.1.xxx

Kon me herinneren dat ik die ook in omnik module kon wijzigen.
Ding in de wifi mode gezet.
Naam en password die ik goed bewaard had ingevuld niks . 🤬🤬🤬

Weer gezocht en vond filmpje met admin als naam en password.
Pfjoew in menu. Ssid refresh en ding op automatisch ip adres gezet.
En jawel hoor kreeg keurig een ip adres van de asus. 192.168.11.xxx

Nu nog wachten of deze ook door Home Assist gevonden wordt.

Rest nu nog de ip sdressen van de camera's te vinden , die moet ik nog toewijzen in Qnap Surveillace .

Voor nu even niks , koppijn en ff 😴
 
Klein minpuntje waarom niet onder Wifi van Asus.
Waarschijnlijk omdat ze gekoppeld zijn met de Wifi van de Nokia. Die zou ik sowieso uitschakelen. Dat voorkomt conflicten en bijv. bij een stroomuitval ook apparaten die opeens niet meer bereikbaar zijn of niet meer doen wat ze doen willen omdat ze op de andere wifi zijn ingelogd.

V.w.b. die camera's rustig aan. Dat komt wel goed.
En zo kun je dan evt. ook op je gemak dhcp adressen gaan reserveren voor apparatuur die nu die 1921.68.11.xx ip's hebben en die je op hetzelfde ip wenst te krijgen elke keer.

Ik heb gelukkig ook een echtgenote dus je bedankje was wat mij betreft voldoende. Graag gedaan! ;)
 
Home assist heeft nu ook verbindingmet de zonnepanelen via Ip asus.

Bedoel je dat ik in de nokia Wi-Fi moet disablen ?

Camera's zijn ook operationeel en staan in de surveillance van Q nap

Was wel donders een flinke klus. .
 
Wifi in nokia uitgezet,
Alles werkt nu ook de extrene Url in Home Assist als ik op iphone de Wi-Fi uitzet

Perfecte oplossing
 
Was wel donders een flinke klus. .
Ja dat kan het zijn als beide apparaten eenzelfde ip hebben.
Daarom gebruik ik intern op het LAN hier altijd de 10.x.x.x range. Ik heb nog nooit een modem gezien wat dat gebruikte, behalve volgens mij ooit in een ver verleden 1 merk ISDN modem.
Is het eerste wat ik doe als ik een router koop, gelijk de 10 range in. Alleen nu gebruik ik al jaren Fritzboxen vanwege de telefonie. Kun je fijn backuppen en config in nieuw modem duwen, zelfs andere types. Ideaal.

Ongeacht welk modem ik krijg, hoef nooit bang te zijn voor conflicten. :)

Maar tegenwoordig staat mijn modem ook in bridgemode sinds vorig jaar ergens, omdat ik wat met ipv6 wilde doen (is er nog niet van gekomen). En Ziggo modems leveren ipv6 niet goed door in router mode naar een router achter het modem (lees: werkt niet).
 
Grrr,
Waarom de portforwarding in Asus DMZ van Home Assist alleen werkt als Wifi uitstaat is nu toch een probleem.

Mijn Google Nest Audio maakt verbinding met Home Assist via die externe URL en kan geen verbinding maken met Home Assist.
Kan roepen wat ik wil tgv HA maar krijg steeds antwoord .
SORRY ZO TE ZIEN IS HOME ASSISTANCE NIET BEREIKBAAR.

Damned.
 
Waarom de portforwarding in Asus DMZ van Home Assist alleen werkt als Wifi uitstaat is nu toch een probleem.
Wacht even, dit is een beetje vreemd geshcreven.
In Asus DMZ van Home Assist, dat gaat hem even niet worden.

DMZ heb je in de Nokia, niet in de Asus als het goed is. En als de wifi waar uit staat?
Is die home assist soms zowel met kabel alsook met wifi aangesloten? Of ergens zit nog iets in die wifi instellingen niet lekker.

Als de Asus gebruikt wordt met de Nokia in DMZ, dan moet je niet vergeten ook de firewall uit te schakelen in de Asus indien aanwezig. Althans probeer dat eens.
 
Idd dat staat er heel erg krom.
Ik heb uiteraard mijn asus router in de Nokia op DMZ gezet.
De Wan adres van nokia is 192.168.1.XX
De asus heeft 192.168.1.64 als Wan gekregen.
De Lan in asus heb ik veranderd naar 192.168.11.xx

In Asus heb ik de Home assist Ip op portforward gezet 8123
Kijk ik op canyouseeme.Org dan is poort 8123 onder het wan ip adres van de nokia 47.Xx.Xx.Xx open.

Dat lijkt allemaal correct .

Nu in Nokia wifi uitgezet. En alles werkt met Asus .

Home assist zit in een virtuele machine op de qnap geintegreerd.( lan )
Ik heb 2 UrLs om HA te openen
Interne Url =https://homeassistant.local:8123/
Externe Url = https://xxxxxxx.duckdns.org:8123/

Open ik via Asus Wifi dan kiest HA de Interne URL. en ik kan overal bij.

Open ik in bv chrome HA VIA externe URL. dan wordt er geen verbinding gemaakt met HA .

Voorheen met Caiway werkte dat wel

en dat is nu het probleem dat Google Home gebruik maakt om met de Externe Url vebinding te maken hetgeen niet lukt.

Waarom de Externe Url met wifi onder chrome niet opent is mij niet duidelijk.
Met iphone idem, maar als ik wifi daar uitzet wordt wel verbinding gemaakt met HA . Dus die Ext UrL is oke.

Heel verhaal.

En dan als klap op de vuurpijl als ik wifi van nokia kies dan werkt de externe Url ook. Google home wordt gekoppeld en ik zie alle devices van HA in google home.


Roep ik vervolgens temperatuur tuin. Da komt Google met kan geen verbinding maken met HA.


Hoop dat deze info iets naar boven brengt waar de knoop zit.
 
Laatst bewerkt:
Open ik in bv chrome HA VIA externe URL. dan wordt er geen verbinding gemaakt met HA .

Voorheen met Caiway werkte dat wel
Oh maar wacht, dat is een ander verhaal. Dan denk ik dat ik de oorzaak al weet.
Zou je eens moeten navragen maar zo te zien ondersteund de Nokia dan geen nat-loopback. Want dat is precies waar je gebruik van probeert te maken.
Het gebeurt vaker dat modems van providers geen nat-loopback ondersteunen. Ook dat is weer een voordeel van het gebruiken van bridge mode, dan loop je niet meer tegen dat probleem aan.

Daarom werkt het met interne wifi ook niet, maar als je de wifi uit zet werkt het wel omdat je dan echt via een extern netwerk (dat van je telefoon provider) naar binnen komt, terwijl je met wifi naar buiten gaat naar het netwerk van je isp, maar niet helemaal want het modem routeert dan naar zichzelf.
Simpel uitgelegd, maar feitelijk is dat de nat-loopback functie, ook wel eens nat hairpin genoemd.

Het kan ook zijn dat Delta nog CGNAT gebruikt op jouw aansluiting. Daar zou je de klantenservice voor moeten bellen en zo ja vragen om die CGNAT uit te schakelen, daar heb je recht op. Als het goed is werkt de NAT-Loopback dan ook weer.
Dus ofwel dat ofwel bridge mode.
 
Cgnat stond aan , maar is reeds utgezet. Heb nu geen 100.X ip address maar 149.xxx.xxx.xxx


Port 8123 is echt open onder 149.xxx . Maar vermoedelijk niet doorgesluisd naar Asus.
 
Laatst bewerkt:
De DMZ sluist ALLE poorten door naar de Asus, dus geen forwardings meer nodig.
Mocht je nog forwards in de Nokia hebben zou ik die er zeker uit halen.

Als het dan nog niet werkt dan blijkt de Nokia gewoonweg geen NAT-loopback te hebben. Dat zou wel irritant zijn. Dat was naast ipv6 testen mede reden dat ik dat nieuwe modem van Ziggo in bridge heb laten zetten.
 
Mss verwarrend maar in Nokia kan ik helemaal geen poorten met Ip address 192.168.11.xx kiezen om te forwarden. Is ook helemaal leeg.

Het enige wat nog gekozen kan worden is het ipadres van de wanpoort 192.168.1.xx van de Asus router. Mss moet ik dat adress nog poort 8123 vrijgeven???

Maar op een of andete manier heeft Google Nest de boel aangepast Qua Ipadressen want sinds gisteren avond heegt google nest HA gekoppeld en vindt nu wel mijn commando's bv zet verlichting op 25% of temperatuur tuin wordt keurig met de wsarde beantwoord.

Dus mss kwestie van tijd geweest voordat zowel de integratie van Google in HA en het koppelen van HA IN Google Nest hun wrg hebben gevonden .
(resetten updates in HA zou ook een steentje hebben bijgedragen.

Het werkt nu allemaal maar sommige dingen zijn nog niet duidelijk .
Ik laat het maar zoals het is HA is extern door mijn zoon bereikbaar en google nest moest gekoppeld worden met HA en beide werken nu. daar ging het uit eindelijk om.
 
Laatst bewerkt:
geen poorten met Ip address 192.168.11.xx kiezen
Nee logisch niet want de Nokia heeft die ip adressen niet. Maar daar zou je wel forwards kunnen hebben met 192.168.1.x naar dat ene 192.168.1.x ip van de Asus. Maar dat is dus gelukkig niet het geval.

Dat moet je dus absoluut niet gaan vrijgeven, want dat gebeurt via DMZ al automatisch.

Het kan een kwestie van tijd geweest zijn inderdaad of resetten van updates in HA misschien.

Als er nog iets onduidelijk is laat gerust weten dan zal ik dat proberen uit te leggen.
Jammer dat die nat-loopback niet werkt.
 
Goedemiddag,

Wij bieden geen bridge modems aan, wel kan je met het Nokia modem de wifi functie uitschakelen. Je kunt echter wel zelf een modem aanschaffen om wel gebruik te kunnen maken van de bridge functie en zo dus je eigen netwerk in te stellen, wellicht dat dit een optie voor je is!
Om de juiste keuze te maken betreft je modem. Hebben wij een lijstje gemaakt aan welke voorwaarden je modem moet voldoen. Deze is terug te vinden via de onderstaande link;
 
Klote rmodem router.

1) Google home heeft zich 1 keer weten te koppelen nu steeds kan HA niet vinden
2) vpn in asus doet geen fluit. Ipad zonder vpn in Asus, speed 450Mb
Met VPN ingeschakeld voor Ipad in vpn director. Ook 450 Mb
This sucks.
 
Geen bridge modems? Pffff... wat een gezeik.

Tja als het met die DMZ niet werkt dan blijft over de laatste oplossing waarbij je de Asus als een soort switch gaat gebruiken. Kun je net zo goed een echte switch er tussen zetten i.p.v. de Asus.

Goed om te weten, heeft Delta ook al weer gelijk minpunten bij me.
 
Op zich wel vreemd dat ze op hun eigen website de optie bieden het modem in bridgemode te zetten
 
Ik zie dat niet zo vlug maar je zal dat geheid wel gevonden hebben.
Misschien kun je een linkje plaatsen, dan kan @the matrix weer contact opnemen met de klantenservice en daar naar verwijzen.
 
Heb ik idd geinformeerd. , dat geldt alleen voor zakelijke klanten.

Goedemiddag

Bedankt voor je geduld! DELTA Zakelijk is een aparte tak binnen het bedrijf, vandaar dat we hier geen uitzonderingen voor kunnen en mogen maken. Mocht je toch gebruik willen van de ONT Nokia dan zou ik je toch willen adviseren om over te stappen naar een Zakelijk pakket.

^Lakeesha
 
Vandaag weer liggen modderen.

Na het setten van DMZ vanaf zondag
Speed rechtsteeks uit NOKIA 940Mb
Speed op laptop met alle Lan verbindingen. 935Mb op Asus Lan
Speed op IPAD.440 Mb op Asus WI-FI 5G
Speed op Iphone 520Mb op Asus Wi-Fi 5G

Vandaag ;

Speed rechtsteeks uit NOKIA 940Mb
Speed op laptop met alle Lan verbindingen.780Mb op Asus Lan
Speed op IPAD.190 Mb op Asus WI-FI 5G
Speed op Iphone 220Mb op Asus Wi-Fi 5G

Hoofd asus vervangen door een Aimesh node.
Deze een factory reset en alleen met Lan naar laptop rest van devices niet aansloten en weer

Speed rechtsteeks uit NOKIA 940Mb
Speed op laptop met alle Lan verbindingen.780Mb op Asus Lan
Speed op IPAD.190 Mb op Asus WI-FI 5G
Speed op Iphone 220Mb op Asus Wi-Fi 5G.

Waar ligt dit aan? Bij mij gaat het licht nu ff uit. ))

Ow ja de 5G speed van nokia komt ook niet hoger op Ipad dan 200Mb

En channel 60 voor 5G dez niet verandert.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan