Kilroy
Addicted Member
- Lid sinds
- 15 aug 2002
- Berichten
- 3.349
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 14
Nou ja, er is zat te vinden over crashes met auto's, vrachtauto's, motoren, fietsen etc, maar dat is niet zo mijn ding omdat er mensen zwaar lichamelijk letsel lopen of erger!
Maar bij radiografisch bestuurde modellen is dat helemaal niet het geval.
Denk aan het volgende.
Voor de piloten-licentie moet je een zware opleiding volgen, een goede middelbareschool opleiding hebben, gevoel hebben voor techniek, en gevoel hebben voor de coordinatie van de besturingorganen, of gewoon gevoel hebben om te vliegen.
Ja, veel mensen kunnen toch een licentie halen als ze de opleiding hebben voltooid en de eerste solovlucht hebben gedaan.
En dan heb je nog de zweefvliegers die ook hun opleiding verzorgen en dat is echt veilig want daar gebeurt nooit iets mee.
Ga maar een bij een club bij jou in de buurt kijken, dat is best interessant en ze nemen ook wel mensen mee.
Denk aan het volgende:
Elk toestel heeft een stall speed en dat is de snelheid waaronder de draagkracht wegvalt naar nul dus helemaal niets, hetgeen sommigen moeilijk begrijpen.
Elk toestel start en landt altijd tegen de wind in kijk maar op vliegvelden en er hangt altijd een windzak en ATC geeft altijd de windsterkte en richting door.
Dus kijk maar eens waarom al dat spul afstort!
https://www.youtube.com/watch?v=IkHp1zyLBAM
https://www.youtube.com/watch?v=zCnqbCP2YKE
Grtz.
Maar bij radiografisch bestuurde modellen is dat helemaal niet het geval.
Denk aan het volgende.
Voor de piloten-licentie moet je een zware opleiding volgen, een goede middelbareschool opleiding hebben, gevoel hebben voor techniek, en gevoel hebben voor de coordinatie van de besturingorganen, of gewoon gevoel hebben om te vliegen.
Ja, veel mensen kunnen toch een licentie halen als ze de opleiding hebben voltooid en de eerste solovlucht hebben gedaan.
En dan heb je nog de zweefvliegers die ook hun opleiding verzorgen en dat is echt veilig want daar gebeurt nooit iets mee.
Ga maar een bij een club bij jou in de buurt kijken, dat is best interessant en ze nemen ook wel mensen mee.
Denk aan het volgende:
Elk toestel heeft een stall speed en dat is de snelheid waaronder de draagkracht wegvalt naar nul dus helemaal niets, hetgeen sommigen moeilijk begrijpen.
Elk toestel start en landt altijd tegen de wind in kijk maar op vliegvelden en er hangt altijd een windzak en ATC geeft altijd de windsterkte en richting door.
Dus kijk maar eens waarom al dat spul afstort!
https://www.youtube.com/watch?v=IkHp1zyLBAM
https://www.youtube.com/watch?v=zCnqbCP2YKE
Grtz.