Kilroy
Addicted Member
- Lid sinds
- 15 aug 2002
- Berichten
- 3.349
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 14
Ach ja, ik zoek inderdaad altijd alles inclusief computer in het Engels op met Engelse zoek zinnen.
Nederland is echt te hlein en beperkt wat dat betreft.
De Nederlandse Wiki inhoud is echt een lachertje vergeleken met de Engelse (maar ook de Duitse is beter).
Wat die vliegtuigbesturingsassen betreft ben ik dus de Engelse gewend en daar gebruiken ze bijna nooit de X, Y en Z benamingen.
De Roll-as is Rollen om de langsas met de ailerons of rolroeren en die bewegen beide tegengesteld.
De Pitch-as doet de neus omhoog of omlaag en gebeurt met de elevator of hoogteroer aan de staart.
De Yaw-as draait om de verticale as en gebeurt met het rudder of richtingsroer aan de staart.
Draaien doe je dus meestal met de ailerons en rudder simultaan.
Wat die rollen betreft en dat geldt voor motortoestellen en gliders, bij de slow roll verlies je altijd hoogte en men adviseert vaak een barrel roll te doen.
Waar ook niet veel aan denken is dat bij een roll en je op zijn kop vliegt de besturing omgekeerd gaat werken t.o.v. het aardoppervlak en je tegengesteld moet besturen met richtings en hoogteroer.
Wel valt het op hoeveel er gecrashed wordt met name bij de modelbouw.
Er is dus blijkbaar nog genoeg te leren!
Grtz.
Nederland is echt te hlein en beperkt wat dat betreft.
De Nederlandse Wiki inhoud is echt een lachertje vergeleken met de Engelse (maar ook de Duitse is beter).
Wat die vliegtuigbesturingsassen betreft ben ik dus de Engelse gewend en daar gebruiken ze bijna nooit de X, Y en Z benamingen.
De Roll-as is Rollen om de langsas met de ailerons of rolroeren en die bewegen beide tegengesteld.
De Pitch-as doet de neus omhoog of omlaag en gebeurt met de elevator of hoogteroer aan de staart.
De Yaw-as draait om de verticale as en gebeurt met het rudder of richtingsroer aan de staart.
Draaien doe je dus meestal met de ailerons en rudder simultaan.
Wat die rollen betreft en dat geldt voor motortoestellen en gliders, bij de slow roll verlies je altijd hoogte en men adviseert vaak een barrel roll te doen.
Waar ook niet veel aan denken is dat bij een roll en je op zijn kop vliegt de besturing omgekeerd gaat werken t.o.v. het aardoppervlak en je tegengesteld moet besturen met richtings en hoogteroer.
Wel valt het op hoeveel er gecrashed wordt met name bij de modelbouw.
Er is dus blijkbaar nog genoeg te leren!
Grtz.