Oproepje aan alle hobby boys...

Hoi,

Reactie op: In de wachtkamer zitten.

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf praten, mijn kennis
van de sat-ontvanger als hobby is stil blijven staan bij de
vervanging van Irdeto1 door Irdeto2 en Seca.

Ik kan me dan hier niet als kenner van de huidige satboxen
en systemen opwerpen stomweg omdat ik die kennis niet heb.

Natuurlijk heeft de hele materie wederom mijn nieuwsgierigheid
gewekt vooral door wat ik lees, op o.a. Duck, wat de mogelijkheden
zijn met de huidige generatie satontvangers.

Ik denk dat het voor ruim 80% van de boardbezoekers geldt en
dat niemand zijn nek uitsteekt waardoor later blijkt dat zijn of haar
kennis onvoldoende is om een steentje bij te dragen aan datgene
wat jij voorstelt.
Het geldt zeker voor mij.

"Op zich is je voorstel gewoon perfect".

Multispeed

op zich vind ik het een heel leuk idee, maar ik ken veel knappere koppen die hier mee bezig zijn, en die zijn al die tijd al bezig met deze kaart, en beginnen nu pas wat voor elkaar te krijgen. wat zou ik dan nog bij kunnen dragen.
gr blokker

Het Idee is goed vriend.

Alleen ben ik bang dat er hier maar weinig zijn die echt weten wat ze moeten doen, als ik naar mezelf kijk weet ik best wel veel van de hobbie van een aantal jaren terug,, maar tegenwoordig snap ik er gewoon helemaal niks meer van.

Maar uiteraard wil ik best wel mee helpen indien dat in mijn vermogen ligt :)

Het klink misschien gek maar waarom de boel in een MR.cam zetten of op een wildcard. De meeste van ons hebben volgens mij een dreambox misschien dat we zelf iets kunnen toevoegen aan een camd3 of ccam.

Misschien moet er een draadje gestart worden om eens te kijken wat voor een ontvanger en evt. wat voor cam een ieder heeft. (zoals het draadje van de update van de kaart)

;)
Nr.10

Ook ik ben stil blijven staan bij de oude Irdeto1 en Seca.
Maar wil niet zeggen dat ik het niet interessant vindt, moet alleen nog de juiste tools zien te vinden om verder te kunnen.
En daar gaat het nu juist om.. zoeken, lezen en kennis delen. De meeste goede idee?n komen van mensen die er niet al te veel verstand van hebben, die staan gewoon wat verder van de materie en kunnen daar met een heel verfrissende blik tegen aankijken.
Een expert zal ik ook nooit worden, streef ik ook niet naar, maar een klein beetje de materie doorgronden met hobbymiddelen lijkt mij gewoon leuk.
Of ik daarmee iets kan bijdragen geen idee? Maar niet geschoten is altijd mis.

Ja jongens dit is wel leuk maar...........................................

Een beetje flashen kan iedereen maar een emu bouwen ( je moet dus vanaf niets beginnen omdat je niet een broncode bezit van een emu) vergt kennis van een programeer taal en natuurlijk moet dan de 7025 meegenomen worden dus.............................................

Verschil tussen enigma1 en enigma2!!

Eerst maar eens iets eenvoudigers compileren, dan een basis cursus C++ doen en dan misschien eens aan de slag.

M.a.w 99,9975% valt af

als we zo gaan praten wordt het helemaal niks ik ben ook stil blijven staan maar wil me de toch wel weer terug in verdiepen ik kan me voor mezelf ook moeizaam redden maar het lukt me wel,maar het makkelijkste is natuurlijk een hap klaren brok door een ander klaar gezet
gr frans

Jongens het gaat er niet om dat je kennis hebt voorbeeldje als ik alleen een muur van 30mx30m moet afbreken hoe lang ben ik dan bezig?????????en zo is het in deze hobby ook, je moet nooit je zelf na beneden halen, ik heb ook editten van files van jack geleerd een aantal jaren terug.Kon nog niet eens fatsoenlijk een goldcard lezen.
Ik weet ook niet alles sterker nog bijna niets hoor maar kan wel mijn eigen redden,verkloot genoeg vrouw boos week geen sex dus tijd voor de hobby lol.

Sterker nog ben gisteravond drie uur met mijn trex bezig geweest omdat ik tps niet goed kreeg, type foutje en niet een hoor maar meerdere. eindelijk lukt het wel beeld op tps en wat doe ik zap terug naar rtl4 lol.
Ik las waarom weer de kaart en de module heb een dreambox tuurlijk heel goed, maar wees nou eens reeel hoeveel mensen kunnen de software ook werkelijk aan, velen zijn van een ander afhanglijk en nou stopt die met de hobby wat dan is je box dan nog zo mooi???
Of zeg je he ik kan goed met linux overweg weet je wat ik ga proberen een zoekmachine in mijn receiver te schrijven zodat tijdens opstarten internet wordt opgezocht en alle voor handen zijnde keys...

Kijk en zo kunnen we allemaal weer eens ouderwets ons steentje bijdragen het is hobby en wat is er niet leuker als je een keer op je bek gaat toch kunnen we weer eens lachen en daar gaat het toch om.....

stja daar heb je natuurlijk wel gelijk in Pikkie.

Ik zie het nu ook nog wel steeds gebeuren hoor,, als D+ zwart gaat dan zitten een hoop weer te wachten tot er een nieuwe softcam in de downloads staat.

Maar het is toch simpel om de keys zelf in je softcam te proppen en weer beeld te hebben.

Het word uiteraard ook wel erg makkelijk gemaakt door 1 knopje in te drukken op je afstandsbediening en de keys worden automatisch in je softcam gegooid.

Wat dat betrefd hou ik zelf ook nog steeds alles handmatig bij, ook mijn settingslijst,, weet het is zo makkelijk van, pet123 doet het wel, maar nu die effe druk prive bezig is hebben waarschijnlijk een boel mensen niet eens de regionale kanalen omdat ze gewoon niet weten hoe ze die in moeten scannen en in hun canal boeket moeten toevoegen.

In het begin was ik ook uren bezig met mijn dreambox maar nu snap ik het bijna allemaal en is het zo gebeurd.
En ja heb toendertijd ook wel eens iets verkloot en moest ik weer alles opnieuw in mijn dreambox zetten,, maar das de hobby :)

ook Jack haalt hier een paar belangrijke punten aan, en de mooiste gaat over de hapklare brok...

oké er zijn dan zenders die je soms niet weet waar ze zitten, maar de regionale daar hebben we de schaarse tijd van onze pet123 toch niet voor nodig?

Keys toevoegen in een emu, dat is makkelijk zat uit te leggen hoor, je ziet ze op diverse sites en krijgt ze ook via email, dus even met een teksteditor achter de juiste regel plakken en hoppa, de boel draait weer.

maar wat gaan we nu doen:

Mensen zoeken met dc++ kennis?

Ik heb een tijdje terug een soortgelijk iets gehad net als Pikkie nu aanhaalt, twee verschillende softcam's waarvan er 1 voor zorgde dat ik op de reguliere kanalen hier geen beeld had, en met de ander wel, dus net iets anders van opbouw.

Vandaar dat ik de softcam die ik nu in mijn dream heb zelf aanpas als er iets verandert is. ;)

@Grizmo:
Jij bent toch een kennis van Woutje.........? ;-)
Ja, -zijn- wel inderdaad, maar -hebben- jammer genoeg niet.:biggrin:

@Freggel1:
Mensen zoeken met dc++ kennis?
Huh? Heb je niet DCC en C++ in elkaar gevoegd toevallig? Ik weet van C++ als programmeertaal, maar van DC++ heb ik nog niet gehoord, toch?

Overigens moet ik zelf ook tot mijn spijt helaas toegeven dat (mede wegens drukke bezigheden) mijn kennis is blijven steken op Irdeto1 en zeer beperkt bij Seca1.:(

Tja das iets anders, zelf heb ik die mary for Pli gestript zodat ie alleen de softcam key update bij huts vandaan.

Nu bezig omdat ding in CCcam panel te zetten ( en daar gaat het fout:))

Maar de plugin alleen werkt wel.

ik denk dat we wel willen maar de basis kennis ontbreekt ,vroeger hadden we een aantal personen die ons wat bij wilde brengen echter door de drukke werkzaamheden of onderling gekibbel zijn deze personen afgehaakt ,ik denk zelf dat c+nl open is maar degene die het open hebben houden wijselijk de mond denk ik misschien dat enige van deze mensen ons toch op weg willen helpen nadat ze dit gelezen hebben of ben ik te optimistisch en is er nog niks ,buiten de maandelijkse key heb je nog meer nodig nano ed misschien daar eens aan beginnen <maar hoe?>ik zou zeggen laat maar komen die instructies jaap

Hoi hobbyisten,
Blijven proberen en niet opgeven.
Gisteren nog weer een nieuwe tool ontdekt voor IRD2, werkt mooi en overzichtelijk. Ik kon alleen lezen en niet naar de kaart schrijven, maar kon wel weer verder uitlezen dan met de eerdere tools. Zou moeten werken met een smartmouse, maar heb hetzelf getest met een Phoenix programmer.
Dus gewoon doorgaan,
Goka

goka;170096 zei:
Hoi hobbyisten,
Blijven proberen en niet opgeven.
Gisteren nog weer een nieuwe tool ontdekt voor IRD2, werkt mooi en overzichtelijk. Ik kon alleen lezen en niet naar de kaart schrijven, maar kon wel weer verder uitlezen dan met de eerdere tools. Zou moeten werken met een smartmouse, maar heb hetzelf getest met een Phoenix programmer.
Dus gewoon doorgaan,
Goka

Ok mooi knal het effe naar freggel dan komt wel goed denk ik....

Betrokkenen,

Tool heet hetzelfde als kaartverkenner, maar dan in een andere taal.
Was te vinden bij de Duitse Voetbal Bond,
That's all,
Goka

Het programma en de naam van de site waar je het over hebt gerust bij naam genoemt worden, zolang er maar geen directe links staan. ;)

In gebarentaal en dergelijke hebben mensen die wellicht net met de hobby beginnen geen zin denk ik. :biggrin:

Ik in deze weet nu ook even niet wat je precies bedoelt. ;)

of zet het even in de puc bij huts, zal mij benieuwen of het echt iets is. alle proggies tot nu toe waren fake.

gr blokker

Effe mijmeren:

Provider.
Kaart.
Codering.
upload via sat naar kaart.
Wat staat er op de kaart.
kan ik dit lezen.
als ik het kan lezen wat dan.
programatuur welke.
Provider beschrijft de kaart op afstand hoef ik niet te doen wat proggie kan ik dan maken.
zo maar even wat gedachtes je mag aanvullen hoor

zo pikkie is een aanzet .
provider=canal digitaal
codering=seca<2> en irdeto<2>
upload naar kaart=gecodeerd data transmissie
je kan lezen op je kaart :
pbm
geldigheidsdatum
provider 006a-006b-006c-006d<belg alleen 006c ,006d is niet in gebruik>
ppua
serienummer<kaartnummer>
programmatuur<om te lezen> oa gbox <en oude sca 1proggy,s sommige>

al hetgeen we hadden was gebaseerd op 1 of 2 backdoors en nu waardeloos <of bijna >want de backdoors zijn gedicht

gr jaap

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan